Eerste clomidkuur

Hoi Caroline,

ik had inderdaad ook PCO maar zo zie je maar, dit staat zwanger worden totaal niet in de weg!!

Jammer dat er geen groei te zien was maar bij mij gebeurde dit ook altijd wat later dan gewoon. Mocht er helemaal geen groei zijn dan moet je misschien een hogere dosering maar laat je niet uit het veld slaan, dat komt echt wel goed hoor!!

Sterkte, X F.

Hallo meiden,
Hier mijn verhaal:

Ik heb afgelopen maand ook Clomid gebruikt.
Ik had van mezelf wel een eisprong maar net geen goede. Ik moest zonder Clomid bloedprikken een week nadat ik een positieve ovulatietest had gehad en dus een eisprong. Daaruit bleek dat ik wel een eisprong had maar net niet genoeg waarde...
Ik had ook een hele onrgelmatige cylclus. Tussen de 30 en 52 dagen.
Ik kreeg Clomid mee om de cylcus te reguleren en om een goeie eispong te krijgen.
( we waren al anderhalf jaar bezig ).
Ik moest ook van dag 3 t/m dag 8 van mijn cyclus Clomid nemen. Op dag 10 een inwendige echo. Daar zagen ze een eitje van ongeveer 12mm. Om een eisprong te krijgen moet het eitje ongeveer 19 mm zijn. Ik moest 4 dagen daarna terug komen om te kijken of het verder was gegroeid. Maar 4 dagen later was er niks meer veranderd.
Ik moest maandags weer terug komen voor een inwendige echo. Zondagochtend heb ik wel een ovulatietest gedaan en die was positief. Ik had ook behoorlijke pijn aan de linkerkant. Maandags weer terug voor een inwendige echo, er was geen eitje meer te zien en dus was het gesprongen, precies wat ik voelde.
Na een week bloedprikken en na 2 weken zou ik gebeld worden met de uitslag of ik een goede eisprong had gehad. Maar dat telefoontje was niet meer nodig want ik werd niet ongesteld en bleek zwanger, na een eerste kuur dus al.
Helaas duurde deze zwangerschap niet lang want na bijna 7 weken kreeg ik een miskraam.
Ik moet nu de volgende menstruatue afwachten. Het is geen garantie dat het de volgende keer weer met 1 kuur meteen lukt. Maar we weten in ieder geval dat het werkt.
Als je nog meer vragen hebt of iets wil weten, vraag het gerust.
Liefs van Marieke

Hoi Marieke

Dank je voor je positieve verhaal. Wel heel jammer dat het in een miskraam geeindigd is zeg. Ik hoop zeker voor je dat het de volgende keer weer zo snel raak is. Bij mij was er op dag 9 dus nog niets. Bij jou op dag 10 al 12 mm. Ik hoop zeker dat het bij mij nog wel komt.

Succes. Hopelijk kom je binnenkort vertellen dat het weer raak is.

Groetjes
Carolline

Hallo dames,

Sanne en Caroline: Is er bij julle PCO geconstateerd?

Ik ben ook (weer) Clomid aan het slikken. Ik heb al 1 cyclus gehad, maar hier groeide 3 follikels (50 mg) en heb deze cyclus op aanraden van de gyn. gelaten voor wat hij was.
Deze cyclus heb ik 25 mg moeten slikken. Heb 2 jan. mijn eerste follikelmeting (CD14)
Ik ben zelf een keer zw. geraakt dmv Clomid, werd helaas een miskraam. Toen al vrij snel resistent geworden voor Clomid. Heb toen kijkoperatie gehad (LEO behandeling) en ben toen meteen zw. geraakt. heb nu een dochtertje van 1.

Gr Noor

Hoi Noor,

Ik heb geen PCO. De gyn dacht dat ik geen goede eisprong had en daarom ben ik gestart met CLomid. Mijn temperatuur steeg maar zo'n 7 dagen voordat ik ongesteld werd. Ik dacht dat dat altijd zo'n 10 dagen moest zijn. Nou ja, ik ben benieuwd hoe het nu zal gaan met Clomid.

groetjes,

Sanne

Hoi Noor

Bij mij is wel PCO vastgesteld. In 2003 (eind 2003) al. Toen wist ik nog niet dat het zo heette. Ben toen bij de 4e clomid kuur zwanger geraakt van mn zoontje. Nu willen voor een tweede en ik heb aan de gyn gevraagd of het PCO was of iets anders. Nou PCO dus.
Morgen de 2e FM. Ben zooooooo benieuwd of er een eitje zit.

Hoe bevalt het op het wachtbankje Sanne. Waarneer is je NOD (moet je ongi worden of niet).

Groetjes
Caroline

JOEPIE
Ik had een ei van 22 mm. Hij ging volgens de gyn binnen 24-48 uur springen. Dus een klusopdracht gekregen voor morgen en zondag. Jaja dat gaat spannend en spontaan worden zeg. . Maar ben wel heel blij met dit resultaat.

Groetjes
Caroline

Terug
Bovenaan