Eerste keer Clomid volgende maand, wie ook?

quote: vera3 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('05-02-2007 16:28:42'));

ooh sukkel dat ik ben, ik zie dat mamaloe net wat opgeschreven had over hoe het bij de gyn was.
Maar ben je diabeet???? Dat je bloedsuikers moet prikken?

Liefs Vera

Nee ik ben geen diabeet, maar dit zou iets nieuws zijn volgens de gyn. dat ze dat eerst willen checken ivm met pcos. Ze kijken dan ook naar je hormoonspiegel etc.

(net ff gegoogled: Bloedonderzoek
Om na te gaan hoe hoog de waarden van het FSH, LH, testosteron, oestrogeen en progesteron, en indien nodig prolactine zijn, wordt het bloed onderzocht. Meestal gebeurt dit tien dagen na een menstruatie en eventueel wordt dit bloedonderzoek op een later tijdstip herhaald. Bij afwijkingen in deze waarden vindt eventueel verder onderzoek plaats, onder andere naar de waarden van de bloedsuikers (glucose) en eventueel naar insuline en cholesterol.)

Blijkbaar is dit bij onze eerste niet gebeurd (weet ik niet meer) dat het daarom nu alsnog moet.
Stond alleen in mijn map dat de arts voor 90% zeker wist dat het om pcos ging.

Nou ja we zien het wel weer.

Groetjes Mamaloe

Ja, dat bloedonderzoek heb ik ook gehad. Daaruit kwam dus dat mijn FSH te hoog is. Daarom moet ik nu nog een keer op de 3e dag van mijn volgende cyclus bloed laten prikken. (Naast het progesteron prikken wat ik deze maand een paar keer moet doen).

Vera, wat jij schrijft is zo herkenbaar. Ik voel ook van alles elke keer en probeer me er niet te veel op te focussen maar dat gebeurt elke keer toch weer vanzelf. En ook zegt iedereen tegen mij dat ik er niet zo mee bezig moet zijn maar het lukt me gewoon niet om dat niet te doen.....

Maar wel spannend dat je 3 dagen voor je NOD zit! Ik zal voor je duimen dat het raak is!!

Groetjes,
Rosanne

Hoi meiden
Wat spannend allemaal zeg.
Ik zit nu te wachten op mijn ongi maar wat tellen jullie als eerste dag? De dag dat het langzaam begint of de dag dat het past echt doorbreekt? Ik merk vandaag goed dat mijn ongi onderweg is en heb ook bloedverlies maar meer nog in vorm van slijm. Denk dat ie dus morgen of vanavond wel door zal breken.....
Vanmorgen de bijdrage van mijn mannetje afgegeven hihihi. Ja zegt ie...sorry volgende keer breng ik het zelf wel maar moet werken en jij hebt vrij vanmorgen hahaha. Maar was zo gepiept. Ben blij dat hij het geen probleem vindt om dit te moeten doen, het is voor ons allebei en dit is wel het minste wat ik kan doen zegt ie dan...lief he! hahah.
Ik vind het alleen heel moeilijk om de buitenwereld niets te laten merken... hebben jullie dat ook? Niemand in onze omgeving weet dat we  met zwangerworden bezig zijn, al raakt de een naar de ander om ons heen wel zwanger.....:-(   Maar ja, onze tijd komt ook wel....Daarom ben ik blij dat ik hier af en toe mijn verhaal kan doen...

Nou toi toi toi allemaal!!

xxx

Hoi Niekje,

Mijn gyn heeft altijd gezegd dat dag 1 de dag is dat je helderrood bloedverlies hebt voor 20.00 uur.
Ik hoop dat je hier wat aan hebt.
Ja., lastig lijkt mij dat om je kinderwens voor je te houden. Ik heb hier zelf geen hinder van want bij mij weten de meeste vrienden, familie en collega's het.
Ik ben van nature een beetje flapuit, maar bovendien had ik o.a. na de miskraam ook echt behoefte om het te delen.Daarnaast moet ik onder werktijd regelmatig weg, ja en om iedere keer smoesjes te verzinnen??????!!!!

Dus ik vind het hartstikke knap dat je het nog voor je kunt houden.

Succes met alles en tot snel,

Liefs Vera

Het bloed is geprikt en nu maar wachten en rustig door klussen...

x mamamloe

He meiden,

Hoe is het met jullie??????

Rosanne; ben je al met clomid begonnen????

Mamaloe waar moet je bloed op laten prikken? En mocht je ook al beginnen met clomid (misschien staat al wel ergens, maar ja af en toe ben ik een beetje klungel).

Hier is alles rustig, nog geen  te bekennen en ik heb er eigenlijk wel een goed gevoel over!!!!!!!!!!!!!!

Nou meiden succes met allles en als er nieuws is horen jullie het!

Gr Vera

Hoi meiden,

Hier ook vanochtend bloed geprikt voor progesteron. Daaraan kunnen ze zien of ik daadwerkelijk een eisprong heb gehad. Ik zit nu in de wachtweek zeg maar dus het word voor mij ook spannend. Ik denk zelf rond 18 februari dat mijn NOD is, maar ik weet het niet zeker. Ik heb in ieder geval de Clomid net in huis gehaald dus dat heb ik al.

Vera, spannend hoor! Wanneer is je NOD dan? En ga je testen?

Groetjes,
Rosanne

Hoi Vera en Rosanne en andere meiden natuurlijk!
Wel spannend nu voor jullie hoor..... ik duim heel hard voor jullie mee.
Vandaag dag 3 bloed laten prikken en morgen met eerste keer clomid beginnen. Heb afspraak staan voor volgende week dond. dag 10 de echo. Weten jullie of het eigenlijk uit maakt of dit dag 10 is of dat het 9 of ook  dag  11 kan/mag zijn?? Heb geen idee namelijk. Ik heb maar tot en met dag 8 clomid. Krijg je na dag 10 dan ook weer clomid of is het iedere cyclus maar 5 dagen???
Kunnen jullie mij misschien ook vertellen waar het bloedprikken de eerste keer en op dag 3 voor is? Ja moet nog veel leren maar weet dat jullie er meer in thuis zijn dus weten jullie misschien wel het antwoord...

xxx

Terug
Bovenaan