eerste kindje in augustus 2009

Zo, ik zag dat de mama's die al een kindje hebben een eigen topic hadden aangemaakt, dus ik dacht, dan wil ik er ook een! Ik ben namelijk zwanger van mijn eerste kindje. Ik was ontzettend onzeker, maar sinds de echo van afgelopen woensdag, voel ik me veel beter. wat was het mooi om dat hartje zo snel te zien kloppen!!! het gaf me heel veel vertrouwen. Ik ben uitgerekend op 11 augustus 2009.

Hoe is het bij jullie? hebben jullie ergens last van? Zitten jullie ergens mee? Zijn jullie onzeker? hebben jullie al een hartje gehoord? dat was het mooiste moment uit mijn leven hahaha, ik had die bevestiging echt even nodig. Vind het soms zo raar dat je zo'n test doet en dan 'zwanger' bent, en vervolgens zo lang moet wachten totdat er meer zekerheid wordt gegeven. ben blij dat ik niet 50 jaar geleden leefde, dan had je nog langer moeten wachten!

liefs Eefje

Nou eefje ik kan je verzekeren dat het bij een tweede net zo onzeker en onwerkelijk is. Misschien nog wel meer, omdat je weet wat je mist.

Maar goed dit topic is voor de 1e kindjes, dus ik zal snel weer gaan. Wil je nog wel een tip meegeven. GENIET ERVAN het gaat nu nog langzaam, maar zo gauw die buik gaat groeien, gaat het zo snel!!

liefs Daan

Hoi Eefje!

Ik zit net mijn hele verhaal te typen bij het andere topic (`eindelijk een eigen plekje`), en zie nu deze topic. Voor mij is het ook mijn eerste kindje dus ik hoor eigenlijk hier!  

Ik weet sinds woensdag dat ik me ook een (trotse!) augustusmama mag noemen! Ik ben 25 augustus uitgerekend van ons eerste kindje. Ben dus nog maar iets meer dan 7 weken op weg, maar heb het hartje al zien kloppen!

Omdat ik na het stoppen met de pil niet ongesteld werd, ben ik bij de gynaecoloog beland. Na een groot gedeelte van 2008 diverse onderzoeken, hormoonkuren, monitoren van mijn cyclus via inwendige echo's was de diagnose dat ik uit mijzelf geen cyclus (groei van een eitje en eisprong) heb, en bovendien agressief baarmoederslijm (4 negatieve samenlevingstesten). In overleg met de arts zouden wij deze maand beginnen met IUI. Vanwege onze vakantie en de feestdagen hebben wij november en december als rustmaanden gehouden voor wat betreft de medicijnen en het hele "ziekenhuisgedoe".

Woensdag moesten we naar het ziekenhuis voor de IUI-instructie. Na de instructie moest ik urine inleveren omdat je natuurlijk niet met al die medicijnen mag beginnen als je zwanger bent. Ik had er natuurlijk helemaal niet op gerekend dat ik zwanger zou kunnen zijn, maar bleek dus wel zo!! Het besef begint beetje bij beetje te komen. Het is dat ik het hartje heb zien kloppen en hier de echofoto heb liggen, anders zou ik denken dat ik het allemaal gedroomd heb!

Over je andere vragen... Ik heb helemaal nergens last van. Aan de ene kant natuurlijk fijn, aan de andere kant ook onzeker (zou alles nog goed zijn?). Hoe is dat bij jou??

Gefeliciteerd trouwens!!

Hallo
allereerst van harte gefeliciteerd
ik ben ook zwanger van mijn eerste kindje, ik ben echt heel trots.ik ben uitgerekend op 28/08/2009 ik ben nu 7 weken zwanger. ik ga pas op 22/01/2009 naar de verloskundige en daarna pas een echo, ben wel erg onzeker omdat ik de eerste keer een miskraam heb gehad. maar ik had eerst nergens last van, maar ik heb nou vaak last van dat ik honger heb, dus maar extra crackers mee naar het werk. hahaha. ben heel benieuwd.
succes met de rest van de zwangerschap

groetjes nicky

Hallo Dames,

Ow nog een heerlijk klein clubje. Bij de meeste forums zijn er zoveel mensen dat je niet goed weet wie wat meemaakt. Ik vind het zelf wel prettig om een klein clubje te hebben waar je net wat meer  contact mee hebt zeg maar.....

Ik ben ook zwanger van ons 1e kindje. Wij hebben echt geluk gehad. Het is ons in 3,5 maand gelukt.. dat hoop je natuurlijk maar het is echt maar afwachten of je dat gegeven is.
Ik heb echt mixed feelings. Vind het helemaal gaaf en ben blij maar aan de andere kant ben ik zo bang dat het mis gaat of dat als we de echo hebben dat het hartje niet klopt.
Het is zo onzeker allemaal! Het is dat ik 3 keer een positieve test had en ik wat gevoelige borsten heb en lichtelijk wat misselijk ben....(nog niet hoeven kotsen ofzo hoor) maar het zou zo een buikgriep kunnen zijn.
Donderdag gaan we voor de intake naar de VK en hoop echt dat ze gaan proberen het hartje te horen en snel een afspraak mag maken voor de echo! Kan niet wachten!

Kammie; wat een verhaal zeg! Je hoort het wel vaker maar het is toch ontzettend gaaf dat het jullie toch gelukt is zonder de IUI! Gefeliciteerd!

Ik vind het wel leuk om een soort overzicht te hebben dus daarom maar even ons in een lijstje gezet. ok? Het is niet helemaal zoals het hoort geloof ik maar heb mijn best gedaan.

Naam                      
leeftijd    
uitgerekend datum                    
Volgende belangrijke afspraak                                                                            

x eefje  x  

11  aug                  

Nan                
29            
24    aug    
15 jan. intake vk. Echo??                                                                            

Kammie              

25 aug

Tabitha    

28 aug

Ik hoop dat we een leuk clubje kunnen creeeren hier op het forum.
Groeten Nan

Hallo allemaal,

Ik ben ook  zwanger van ons eerste kindje.  Bij mij heeft het gelukkig  niet al te lang geduurd daar ik altijd problemen heb gehad met mijn menstruatie.
Was dus allemaal heel verrassend. Ik ben 10 augustus uitgeteld en heb inmiddels al de eerste echo gehad.

groetjes Ilona  

He hoi!

Hier ook een hele blijde net zwangere!
Ben vandaag precies 8 week zwanger. (volgens mijn eigen berekening)
En net als Nanja ook 24 augustus uitgerekend.

Wij hebben er precies 12 rondes over gedaan om zwanger te mogen worden.
Dit was ook echt het mooiste kerstkado wat we ons maar konden wensen!!
Hadden nl echt niet   deze ronde  verwacht dat het raak zou zijn.
Weinig ermee bezig geweest,niet op de vaste dagen klussen, gestopt met temperaturen enz enz.. en tadaaaaaa! Hartstikke zwanger!

Wij mogen dinsdag voor een intake naar de verloskundige, helaas hebben ze daar   geen echo apparaat, dus zal moeten wachten tot de 12 week, om dan in het ziekenhuis een echo   te laten maken. Duurt nog zoooo lang....

Mijn klachten zijn enorme eetlust, helemaal niet misselijk, s'nachts wel 3 keer eruit moeten om te plassen, hele zere jeukende borsten en moe.

Leuk om zo'n eigen topic te hebben!
Wil ook wel graag op het lijstje als t mag...
Suus, 27 jaar, 1e kindje, 24-08 uitgerekend, 13-01 intake VK.

Nou allemaal lekker van genieten he?

Grtz Suus.

Terug
Bovenaan