Nanja; De reden dat ik naar de gyn moet en al een echo heb gehad is omdat het zwanger worden bij ons niet "zonder slag of stoot" is gegaan. Na bijna heel 2008 allerlei onderzoeken te hebben gehad, hormonen te hebben geslikt en mijn cyclus een paar maanden via inwendige echo's in de gaten is gehouden, was de diagnose vorig jaar oktober dat ik op natuurlijke wijze niet zwanger zou kunnen worden. Er zou bij mijn geen eitje groeien en (daarom) geen eisprong plaatsvinden. Ook zou ik agressief baarmoederslijm hebben. Op basis van die gegevens hebben we met de gyn besloten om met IUI te beginnen. Vanwege onze vakantie in november/december en de feestdagen zouden we deze maand beginnen. Vorige week had ik de prik-instructie (daar leer je de hormonen toedienen), waarna we zouden starten. Voor de zekerheid moest ik wat urine inleveren, omdat je natuurlijk niet met "die troep" mag starten als je zwanger bent. Nou ja, het eind van dit verhaal laat zich raden... Ik bleek zwanger!! De assistente die de prikinstructie deed was zo aardig om gelijk een echo te regelen bij de diensthebbende fertiliteitsarts en zo lag ik binnen een uur na de prik-instructie naar een kloppend hartje te kijken. Ik was al ruim 7 weken zwanger! Het echte besef kwam ook langzaam, pas een dag of twee later. Heel vreemde gewaarwording als je in de ene hand een recept hebt voor de hormonenapotheek die je moet gaan toedienen, aan de andere kant een positieve zwangerschapstest!
Maar zijn natuurlijk super-blij!!
X