eerste kindje in augustus 2009

Nu we het toch over de onderzoeken hebben; moet je als je een vlokkentest en/of vruchtwaterpunctie wilt dit ook aangeven bij het zwangerschapsintakegesprek of eerder?

Laten jullie deze onderzoeken doen trouwens??

Hoi allemaal,

Leuk dat er een forum is voor vrouwen die zwanger zijn van de eerste! Kan iemand mij op de lijst zetten?  Ik ben 24 jaar en  verwacht zelf ons eerste kindje 27 augustus (eigen berekening). Het was al na een paar weken 'raak'! Is dus ontzettend snel gegaan. Vrijdag 23 januari hebben we de eerste intake bij de verloskundige, dan ook direct een echo. Wat duurt dat nog lang! Heb weinig last van zwangerschapskwaaltjes, dat maakt het wel onwerkelijk. Ik ben wel sneller moe dan anders, maar dat heb ik in de winter altijd.
Ik ben eigenlijk wel benieuwd of er ook vrouwen zijn die, net als ik, afgevallen in het begin van de zwangerschap? Ik ben nu al 2 kilo kwijt! Voel me daardoor af en toe wat energieloos. Maar ik verwacht dat die kilo's er straks weer snel genoeg aan zitten haha!

x RdV1984

Hoi Kammie, die 2 onderzoeken doen ze niet standaard, omdat die een kans op miskraam vergroten. Indien de nekplooimeting niet goed uitkomt, mag je later evt. gebruik van vlokkentest of vruchtwaterpunctie, maar daar zit dus een risico aan vast.

Hallo Dames,

Hierbij de aangevulde lijst. Hopelijk is het goed zo...

Naam                
 Leeftijd
 Uitg. datum        
 volgende belangrijke afspraak

Kwebbel              
29
10 aug
Echo gehad

x eefje x              

11 aug

BenB        
27
16 aug
21  jan; Echo

Nan
 29
 24 aug
15 jan; Intake VK  

Suus
 27
 24 aug
13 jan; Intake VK

RvD1984
24
27 aug
23 jan; Intake VK & echo

Kammie
 30        
 25 aug
07 jan; echo gehad

Nicky        
 22
 28 aug
 22 jan; Intake VK
Hey Kammie, is het bij jullie VK standaard dat je ook naar de gyneacoloog gaat?
Hoop niet dat je problemen hebt....
Vind het toch wel vreemd dat er zoveel verschillende protocollen worden gehanteerd.... Sommigen bij 7 a 8 weken al echo, anderen moeten wachten tot 12 weken.
Fijne week allemaal,
Ik hoop donderdag misschien toch een hartje te kunnen horen.... ik laat het jullie weten!

Groeten Nan

Nanja; De reden dat ik naar de gyn moet en al een echo heb gehad is omdat het zwanger worden bij ons niet "zonder slag of stoot" is gegaan. Na bijna heel 2008 allerlei onderzoeken te hebben gehad, hormonen te hebben geslikt  en mijn cyclus een paar maanden via inwendige echo's in de gaten is gehouden, was de diagnose vorig jaar oktober dat ik op natuurlijke wijze niet zwanger zou kunnen worden. Er zou bij mijn geen eitje groeien en (daarom) geen eisprong plaatsvinden. Ook zou ik agressief baarmoederslijm hebben. Op basis van die gegevens hebben we met de gyn besloten om met IUI te beginnen. Vanwege onze vakantie in november/december en de feestdagen zouden we deze maand beginnen. Vorige week had ik de prik-instructie (daar leer je de hormonen toedienen), waarna we zouden starten. Voor de zekerheid moest ik wat urine inleveren, omdat je natuurlijk niet met "die troep" mag starten als je zwanger bent. Nou ja, het eind van dit verhaal laat zich raden... Ik bleek zwanger!! De assistente die de prikinstructie deed was zo aardig om gelijk een echo te regelen bij de diensthebbende fertiliteitsarts en zo lag ik binnen een uur na de prik-instructie naar een kloppend hartje te kijken. Ik was al ruim 7 weken zwanger! Het echte besef kwam ook langzaam, pas een dag of twee later. Heel vreemde gewaarwording als je in de ene hand een recept hebt voor de hormonenapotheek die je moet gaan toedienen, aan de andere kant een positieve zwangerschapstest!

Maar zijn natuurlijk super-blij!!
X

Hoi dames,

ZOu ik ook met jullie mee mogen kletsen.
Ik ben namelijk ook zwanger van ons eerste kindje. Wij zijn uitgeteld op 27 augustus volgens de huisarts (hadden wij zelf ook al berekend). Ik ben 25 jaar jong, net getrouwd. Wij kijken ontzettend uit naar deze kleine girl/boy in ons leventje...

ik hoor wel of ik mee mag kletsen, dan zal ik mezelf in het lijstje toevoegen.

Groetjes, SanPap

Hallo Kammie,

Ow wat stom van mij... je had dit al eerder geschreven. Sorry had ik even niet door.
Maar wat een wonder dan he! Kan me voorstellen dat je dan niet gelijk de knop om hebt kunnen gooien. Ik vind het zelfs nog steeds onwerkelijk en bij ons is het heel snel gegaan. (3,5 maand) En wij hebben niet eens aan die medische molen hoven denken gelukkig. Wel super dat ze gelijk een echo voor jullie heeft geregeld, weet je gelijk hoe of wat. Heb je het al gedeeld met mensen om je heen? Kan me voorstellen dat je het nu van de daken schreeuwt!

Mijn naam heeft idd te maken met mijn (onze) kinderwens. Zat ook even op het forum "zwanger worden". Maar daar al vrij snel weer mee gestopt. Die meiden maken elkaar helemaal gek. Kwaaltjes dit en tekentjes dat.. ovulatietesten bij de 2e ronde enz.... Het gevolg was dat ik er ook teveel mee bezig was dus maar kort gedaan... Nu hoop ik dat we een leuk clubje kunnen creeeren waar je echt vragen aan elkaar kunt stellen en je ervaringen kunt delen. Mijn echte naam is trouwens Nanda. Haha het was de 1e keer dat ik me aanmelde voor een forum dus had maar wat ingevuld. Vandaar dat ik mezelf steeds Nan noem.

B....? sorry je naam kwijt. Natuurlijk mag je meedoen. Forum is voor iedereen hoor!

Groeten Nanda

Terug
Bovenaan