eerste kindje in augustus 2009

Hallo dames,

Ja mijn kraampakket hield ook voornamelijk dikke maandverbanden e.d. in. Ook wel 2 knuffels voor de kleintjes en een leuk informatief boek.
Ja het is dat je het nodig hebt maar echt een leuk pakket is het niet idd.

Gelukkig hebben we ook al de box binnen. De 2e was binnen een week geleverd.. heel vreemd dat de 1e dan 7 wk nodig heeft....
Hier verder alles ok. Mijn bloeddruk is wat ana de hoge kant dus heb wel extra controle. Hopen dat het zo blijft anders straks misschien wel aan de medicijnen. Zelf heb ik er zelf geen last van de de baby's doen het ook super.

Wel bale, belde maar even met de kraamzorg want ik hoorde maar niets. Nu blijkt dat mijn aanmelding niet is doorgekomen, dus ze kenden mij helemaal niet.
Gelijk weer aangemeld en opzich was het volgens die mevrouw wel op tijd alleen is het even afwachten of de intake hier of via de telefoon zal plaatsvinden. Dus maar even afwachten....

Jullie al bezig met de kaartjes? Wij wel maar voor een tweeling is he tnog lastig om iets leuks te vinden. Ik had echt een super gaaf kaartje gevonden maar die heeft een tekst op de voorkant die niet geschikt is voor een meerling. En dat kan niet aangepast worden helaas.... huuuuiiiilllleeeeennnnnn!!!
Nu maar verder kijken...
Nou weer een heel verhaal.
Groeten Nanda 26 wk 3dg

Hoi allemaal!

Ik heb sinds  deze week  ineens last van dikke enkels, niet normaal! Ik sta eigenlijk de hele dag op mijn werk, dus daar zal het wel mee te maken hebben. Maar echt, m'n sokken knellen gewoon helemaal en het bot in m'n enkel is dan niet meer te zien. net varkenspootjes hahaha! ik heb hetzelfde in m'n vingers helaas... maar dat vocht vasthouden kan geen kwaad volgens mij. Ik ga gewoon zo vaak mogelijk met m'n benen omhoog zitten. 's Ochtends is het steeds weer weg gelukkig.

Verder ben ik dinsdag naar de voorlichtingsavond over borstvoeding geweest, werd in het ziekenhuis georganiseerd. was wel leuk! Overal mama's met dikke(re) buiken. Ik vond het best heftig.
Dat aanleggen lijkt me trouwens zo makkelijk nog niet... maarja, veel oefenen dan maar!

Hoe gaat het met jullie? Ook last van vocht vasthouden?

liefs Eefje

Hoi Eefje,
Ow dan heb je er wel behoorlijk last van ja. Ik heb het ook wel maar alleen als ik lang heb gezeten. Vooral als ik in de avond achter de computer zit of op de bank dan heb ik dikke voeten.
Ik weet wel dat je bij de hema ook wat stevige kousen kunt kopen. Die schijnen te helpen tegen het vocht in je voeten/enkels. Zeker als je de hele dag meot staan is het het proberen waard. En idd af en toe even de voeten omhoog zal ook geen kwaad kunnen. Weet eigenlijk niet of het echt kwaad kan dat vocht maar echt goed lijkt het me niet. Neem aan dat het toch   iets van je bloedtoevoer afknelt ofzo want de druk kan aardig oplopen.

Wij gaan ergens in juni naar een lactatiebijeenkomst in het zkh. Ben ook erg benieuwd.... Hopelijk hebben ze goede tips voor me. Haha vraag me toch af hoe dat praktisch moet met 2 kids. Maar idd het aanleggen enzo is ook niet zo makkelijk volgens mij. Het jammere is dat je het ook niet even kan oefenen vooraf... haha
Gister telefonische intake gehad met de kraamzorg. Was ook best prima hoor! Jammer dat ze neit meer langs kunnen komen maar ach, zo werkt het ook prima.
Nou net de slaapbank in elkaar gezet voor mijn moeder. Die komt straks een week bij ons in huis om te helpen en daarna erg makkelijk als ze komen oppassen 1x in de week.
Vind het nu toch wel erg spannend worden. Kon het steeds voor me uit schuiven maar nu is het echte aftellen dan begonnen. Vanaf morgen is het uiterlijk nog maar 9 wk. Maar de gyn zei nog... misschien komen ze al met 34 wk... pffffff
Weet niet of ik er al aan toe ben hoor.. komt nu toch wel op me af moet ik eerlijk zeggen.
Nou ik brei er weer een eind aan... weer een heel verhaal!
Groeten Nanda
26wk6dg

hallo dames,

Liggen we echt zo stil???? Moest dit item zelfs op de 2e pagina vinden van het forum....
Heb zelf ook niet meer gekeken hoor sinds mijn vorige bericht maar het wel heel erg stil hier.
Alles goed met iedereen???
Hier alles ok, wordt al echt een stuk zwaarder nu. De buik gaat nu echt in de weg zitten en ga me steeds meer een walrus voelen. Nog maar 7 wk maximaal te gaan dus het wordt ook wel spannend nu.
Hoop weer wat activiteiten te zien hier..
Groeten Nanda

Hoi Nanda en de rest natuurlijk!
Op zich is het niet stil op het forum, als dit topic naar tweede pagina is verhuisd, alleen dit topic is blijkbaar niet hot meer ;-)
Hier nog even een update van mij:

Ik ben donderdag weer bij de vk geweest en was weer een ons afgevallen! We snappen er niks meer van, maar zolang de baby goed groeit en lekker beweeglijk is, maakt de vk zich geen enkele zorgen!
Ik schijn wel een beetje een "moeilijke" buik te hebben! Op zich zie je wel dat ik zwanger ben, want al het gewicht zit nu van voren ipv op mijn heupen en billen, maar echt een mooie ronde voetbal heb ik niet. Volgens de vk ligt mijn bm redelijk ver naar achter en is een beetje een platgedrukte bal vorm met een punt schuin naar boven, daar ligt ook de bips en beentjes in, een soort ei-vorm, maar dan wat platter... Gelukkig voor mij zit de punt aan de andere kant dan mijn maag, alleen mijn milt zit nu in de verdrukking, waardoor ik echt zo sloom moet lopen dat ieder ander al drie keer een rondje door de stad is geweest en ik dan eindelijk terug ben bij af...

Verder met dat beweeglijke zit het ook wel goed, de kleine wordt lekker actie zo gauw ik ga eten, maar als ik dan klaar ben, heeft ie een after diner dipje, haha! Ook als ik rustig onderuitgezakt op de bank lig of op bed, dan zie je mijn buik alle kanten op gaan! En als ik te lang achter een pc zit, zoals nu met dat boekwerk wat ik aan het typen ben, haha, dan laat ie wel even weten dat ie zijn voeten toch ergens kwijt moet, auch dat was mijn rib...

Ik maak me dus geen enkele zorgen om de kleine, zeker niet nu ik toch ook een beetje eetbuien begin te krijgen, nog niet vol overtuiging, maar ik heb nu tenminste trek!

Zo, weer even genoeg getypt! Ga maar weer eens verder met het opruimen van het huis, ander komt er ook niks meer van!

Liefs
Sas

Hallo Saskia en de rest,

Ja klopt op andere topics is meer actie... deze is gewoon doodgebloed. Misschien komt het nog wel als iedereen een beetje met verlof is.

Maar dat je wat afvalt is volgens mij niet zo erg idd. De baby zorgt er echt wel voor dat die genoeg voedingsstoffen binnenkrijgt. Hihihi en beter dat je wat afvalt dan kilo's aankomt toch!???? Scheelt je straks weer een hoop frustratie en dieten...
En zolang de vk zich geen zorgen maar en de baby het goed doet zou ik me zeker geen zorgen maken.
Maar goed, als je nu al meer eet dan zal je wel niet meer echt afvallen neem ik aan.
Je weet van te voren nooit hoe je zal gaan dragen maar kan me voorstellen dat het vervelend is al er echt iets bij jou in de verdrukking zit. Zeker als je daardoor belemmert wordt in het lopen.... wordt toch er lang winkelen dan idd..

Ik ben behoorlijk stevig van mezelf en was echt bang dat ik net als mijn zus flink zou aankomen (zij is heel dun maar kwam 24 kg aan). Gelukkig tot  nu toe maar 9 kg aangekomen en ik draag ook netjes naar voren. Ik was bang dat 1 baby boven mijn rechterheup en de andere boven mijn linkerheup zou komen te zitten haha maar dat is me bespaard gebleven.
Helaas is mijn buik ook niet helemaal rond. Heb ook meer een punt net boven mijn navel en helaas zit mijn onderbuikje (vetkwabje) er ook nog steeds  .
Had de  hoop dat die een beetje met de buik mee zou verspreiden.. maar helaas!
Gelukkig   zie je daar niets van met kleding en heb ik een mooi rond buikje.

Het gaat heel goed nog steeds al wordt het lichaamlijk nu gewoon wat zwaarder.
Ik werk nu wat minder en merk dat dat helpt. Minder last van vocht in de voeten en mijn bloeddruk is nu ook wat gezakt. Dus dat is wel erg prettig.
Nou weer genoeg getypt!
Tot typs..
Groeten Nanda

Hoi hoi,

Nou dat randje vet zit bij mij ook nog netjes op de buik... Merk voornamelijk dat mijn benen, billen, heupen en rug sterk minder zijn, dus dat is wel beter!
Ook bij mij denkt iedereen dat ik "mooi" zwanger ben, want als ik kleding aan heb, dan wordt de buik mooi in model geperst, haha!
Op zich is dat dus wel grappig, want alleen ik en mijn man weten hoe die buik er in het echt uitziet... Gewoon niet dus, haha!
Moet zeggen dat het met de eetlust ook weer over is... O boehoehoe, na vieren hoef ik niet meer zo nodig... Dan 's middags maar wat meer proberen te eten!
Heb momenteel wel een fruit-kick! Als ik geen fruit in huis heb, dan ga ik het halen! Wel een beetje jammer van de prijzen van fruit momenteel! 4,50 voor een watermeloen, beetje overdreven!

Nu zal het overigens wel snel anders worden met de buikvorm, want ik merk dat ik in omtrek zo twee centimeter per week groeit! Gelukkig wel heel wat kleding op de groei gekocht, haha!

Volgende week woensdag maar weer zien wat de scores zijn in groei en gewicht!

Liefs
Sas

Terug
Bovenaan