eerste kindje in augustus 2009

Hallo Dames,

Dat is wel weer even geleden... Ik heb het zo druk gehad en we zijn nog even op vakantie geweest. HEERLIJK!!!!
Ik zie dat er weinig mensen meer actief zijn... we krimpen in...

Maar goed leuk om te lezen dat het goed gaat met jullie (eefje en saskia). Het inder slapen herken ik ook. Je kan gewoom minder makkelijk je draai vinden en als je even wakker bent dan voel je weer wat en lig je zo weer een tijdje te voelen en wachten op de volgende schop.
Bij ons is het heel mooi gegaan. Ik had wel vaker beweging enzo gevoeld maar nog niet bewust een schopje. Maar toen lag mijn vriend met zijn hoofd op mijn buik... (een tip want zo 's avonds (in bed) hebben we nu  vaker geluk gehad) en voelde we beiden echt heel goed de schopjes. Haha mijn vriend kreeg zelfs 6 x een kaakstoot! De ene baby voelen we beter want die ligt lager (en is misschien ook drukker) en de ander ligt meer boven waar de placenta wat meer aan de voorkant ligt.
Verder gaat het heel goed met me, ik voel me tenminste heel goed. Helaas had ik afgelopen woe bij de gyn wel een hoge bloeddruk. Dus werd mijn urine gecontroleerd, dat was gelukkig goed maar ik moet toch a.s. woe weer langs komen om mijn bloeddruk te laten controleren.
Ik moest me geen zorgen maken van de gyn het ismeer voorzorg... En omdat ik me goed voel kan ik het ook goed los laten... ik zie wel.
Jullie al aardig gevorderd in de voorbereidingen? Kamertje begint er nu echt op te lijken hier dus ben nu bezig met het uitzoeken van alle rompertjes op maat e.d.
Zijn jullie al bezig met de geboortekaartjes? Moeten wij maar eens naar gaan kijken want het gaat al opschieten.
Over 2 weken gaan we de nieuw auto halen. We moeten wel aan de station want een tweelingwagen past echt niet in onze andere auto's. Dus dan mag ik afscheid nemen van mijn auto'tje en in een burgerlijke bak gaan rijden.
Nou weer genoeg getypt.
Tot gauw,
Gr Nanda

hallo allemaal,

ik dacht van ik zal ook nog eens wat van   me laten horen. lees wel bijna iedere dag alles door.

Ik ben nu bijna 26 weken en voel me vanaf 22 weken steeds iets beter. Ik werk wel wat minder ivm bandenpijn.
Verder is hier bijna alles klaar. Het kamertje is van de week gekomen, gepoetst en ingericht. Verder van de week de kaarten uitgezocht en besteld.
Ik hoef alleen nog maar naar hulpmiddelen winkel om zo'n opblaasbaar matras te reserveren ipv klossen oonder het bed. Tevens moet ik   nog aantal bedankjes bestellen.Maar in grote lijnen alles klaar. Zelfs de box staat al in de woonkamer.

groetjes Ilona

@ Saskia
Mijn moeder heeft de baby nu ook gevoeld! Als ik een schopje voel, dan leg de hand van degene die wil voelen op die plaats en druk best wel hard. Dan schopt die baby meestal meteen terug! Zo leuk. Ik hoop dat ie het niet vervelend vindt hahaha!

@ Nanda
lekker op vakantie geweest dus! Ik ben jaloers! Ik ga dat vanavond meteen proberen, dat m'n man z'n hoofd op m'n buik legt. Hopelijk vindt de baby dat leuk!
Ons kamertje is ook al bijna af. We moeten nog wel wat spulletjes hebben, zoals een (luier)emmer en nog een kastje. Maar het meeste is er nu.
Ik wil graag zelf een geboortekaartje maken, dus we zijn al flink aan het brainstormen geweest. We hebben wel wat leuke ideeen, al zeg ik het zelf :)

@ Kwebbel
Ik heb ook steeds vaker last van m'n buik. Als ik lang loop bijvoorbeeld, dan krijg ik van die steken aan de zij/onderkant van m'n buik. Dat kan toch bandenpijn zijn? En ik merk dat ik ook snel dikke vingers krijg, haha, net van die worstjes!

Ik heb gister het kraampakket ontvangen van Menzis. Nou, daar zit zowat alleen maar verband in... en dik ook! mja...
Maandag kan ik de afspraak voor mijn 30-weken echo (ivm het vergrote nierbekken) maken.
Donderdag heb ik weer controle bij VLK en mag ik de kruidvatdoos ophalen!

fijne week allemaal!

Hallo dames!

Leuk om te lezen dat iedereen al gebruik aan het maken is van de nesteldrang, ilona zelfs de box al in de woonkamer!!!!
Het kindje in mijn buik is druk, druk, druk, je kunt het kindje goed voelen maar ook heel goed mijn buik zien bewegen (beetje rare gewaarwording, maar hartstikke leuk).
Ik lees dat moeders en vriendjes van jullie dit ook hebben mogen ervaren, super! Het hartje luisteren met een houten toeter lukt ons nog steeds niet, deze had ik kado gekregen van een vriendinnetje en ik val m'n vriend er al 10 weken mee lastig. Zodra hij de houten toeter ziet, zie ik z'n gezicht vertrekken   "ojee, ik moet weer en ik hoor niks", zielig he    
Wij zijn ook begonnen aan het kamertje, de klerenkast staat al klaar, nu de commode en het ledikant nog in elkaar zetten.

Merken jullie al dat de zwangerschap lichamelijk een beetje zwaarder wordt? Ik wel, traplopen vindt mijn stuitje niet leuk en ook lange afstanden lopen is pijnlijk. Even goed in de gaten houden.

Mijn goede voornemen is om vaker te schrijven en niet alleen maar te lezen!

Succes met alle controles deze week en veel plezier met het uitpakken van alle kraampakketten en etos/kruidvat/prenatoldozen!

Groetjes,
Daan

Hee allemaal!
Hier ook weer even een reactie van mij, het is zeker stiller aan het worden op het forum. Nu gaat alles zijn gangetje, op het 'zwanger worden' forum hadden we elke maand een hoop bij te kletsen omdat het elke maand weer spannend was. Hier zijn we allemaal in de wolken van blijdschap over die kleines in onze buik! Ik lees wel regelmatig snel even of er nog wat geschreven is en zal proberen ook weer te gaan schrijven. Juist zo gezellig om je ervaringen te delen!!
Hier gaat alles goed, inmiddels de 26 weken al voorbij. De magische grens, want als het nu geboren zou worden dan zou het kunnen overleven. Weer een mijlpaal!!
We zijn druk bezig over de namen (namen want we weten het niet) en elke keer denk ik dat we eruit zijn dan twijfel ik stiekem toch weer een beetje. Hebben jullie dat ook?!
Ik vind het wel supergaaf dat ik nu een mooi buikje begin te krijgen!! Loop er ook echt trots mee te showen de hele dag!!
Nou succes en hopelijk wordt het nog gezellig tot augustus!! Als die schattige babies van ons er zijn!!
xx Fee

@ feetje en daan: leuk dat jullie ook weer meeschrijven! Het werd al zo rustig hier...

Ik heb gister de kruidvatdoos opgehaald (die een beetje tegenviel, vond ik) en vandaag de Blije Doos van Prenatal (die is leuk!!!). OOk heb ik vorige week mijn kraampakket ontvangen (saai pakket...). Ik heb nu alles binnen volgens mij. Ik vind het echt leuk om steeds zo'n pakket uit te pakken. Jammer dat dit het alweer was haha!

Gister ook weer op controle geweest bij de VLK en het hartje weer gehoord. De VLK kon precies vertellen hoe het kindje lag (links met hoofd naar beneden en voetjes ook naar beneden, dubbelgevouwen zeg maar ;)). Die baby reageerde ook weer met schoppen en draaien op al dat gevoel, en toen de  VLK het hartje wilde luisteren, schopte hij zo hard dat  het apparaat zelfs omhoog vloog hihi. Wat een druktemaker toch!

Ik merk dat ik steeds vaker toch last krijg van bandenpijn, dat is wel balen. Als ik loop krijg ik echt van die steken in mn onderbuik. Maar ja, hoort er helemaal bij volgens VLK.  

Hebben jullie eigenlijk je verlof al geregeld? Als het goed is, ga ik 30 juni met verlof!! Dat is dus nog minder dan  2 maanden werken, wat een vooruitzicht!
Ik heb inmiddels ook  mijn baby  ingeschreven op een kinderdagverblijf.  Doen jullie dat ook?

liefs Eefje  

Hallo Allemaal,

@Eefje; Ik ben heel benieuwd of je man/vriend de baby al heeft gevoeld? Het voordeel is dat je lekker tv kunt kijken en ondertussen op je buik liggen met zijn hoofd. Houden ze ook wat langer vol.... Hoop dat het gelukt is.

Ik ben eigen baas dus beslis zelf wanneer ik met verlof ga. Het nadeel is dat als ik neit werk er ook niets binnen komt. Gelukkig betaald de overheid wel 16 weken minimumloon uit. Dus daar ben ik al erg blij mee....
Ik zal eind juli gaan bevallen dus als het lukt zou ik per 1 juli met verlof willen. Dan heb ik een week of 3 verlof en dan zouden ze al komen. Dan heb ik daarna nog 13 weken verlof. Denk dat we die wel kunnen gebruiken.
Kinderopvang hebben we al heel vroeg geregeld. (geloof bij 7 wk ofzo) want er zijn hier hele lange wachtlijsten.

Nou we moeten de deur uit dus ik ga afronden....
Hier alles goed, het begint wel iets zwaarder te worden maar ik mag nog steeds niet klagen. Kamertje is al aardig op orde!
Alleen werd ik vandaag gebeld dat de box (die we besteld hadden) helemaal beschadigd was dus ze gaan een nieuwe bestellen voor ons.
Grrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr.. en besteltijd is voor tweelingboxen wel 7 weken ofzo!
Maar hopelijk gaat het nu sneller..
Nou manlief staat te trappelen... We schrijven...
Liefs Nanda
25wk1dg

Ha meiden!

Ook ik heb vandaag mn kraampakket ontvangen van IZZ, tja, je hebt het allemaal nodig he! Ook zat er een 'leuk kadootje' in, een kraamtas, wie weet dat ie nog van pas komt.
Maandag zijn mijn vriend en ik naar een voorlichtingsavond van de Thuiszorg geweest 'rondom de komst van uw baby', met name voor mn vriend was het erg zinvol (je hoeft geen baby-boeken te lezen om toch veel te weten te komen ;-)). Een hoop nuttige info, maar ook een foto van een baby met een spuitluier, ieeeh, een placenta, tja, en het advies om een po in huis te halen waarin de kraamzorg een badje kan maken voor het moment dat je hechtingen gaat etteren.......
De tijd schiet erg op voor ons, nog maar 7 weken werken! Geniet allemaal van het weekend wat voor de deur staat en tot snel!

X Daan

Terug
Bovenaan