Eerste kindje

Hoi allemaal. Na een paar jaar te wachten ivm financiële situatie kunnen wij ook eindelijk proberen zwanger te worden voor de eerste! Ik ben ook 30 jaar en mijn man (getrouwd) is 33. 27 maart begonnen met foliumzuur, 27 april gestopt met de pil. 2 mei ontrekkingsbloeding. Wel wat klachten gehad van het ontpillen. 30 mei eerste (heftige) menstuatie gehad (helaas) en gister een positieve ovulatie test gehad! Alles verloopt dus alsof ik nooit de pil heb geslikt! Een aantal dagen achter elkaar voor de positieve ovulatietest en op de dag van de test Hebben we hard gewerkt ?. Hopenlijk over een week of twee een positieve zwangerschapstest! Vind het wel heel spannend en gezien ik overgewicht heb en al 30 ben hoop ik dat het een beetje snel lukt :) Hoe snel waren jullie zwanger?

Hier was de echo vorige week ook goed! Zijn toch iets verder dan ze bij de 1e echo dacht (maar toen was het nog echt heel pril) vandaag zit ik op 9w1d en over 2.5 week hebben we de termijn echo. Ben 3 dagen achterelkaar wakker geworden met de vraag of alles wel goed zat, maar dat is gelukkig weer voorbij? Hebben het na de echo meteen aan onze gezinnen verteld. De reacties waren echt geweldig. Niemand had het verwacht! Na de termijn echo gaan we het aan de rest vertellen. 
Heb met vlagen last van misselijkheid, maar het opgeblazen gevoel blijft wel heel erg. Mijn broeken zitten echt niet lekker, maar wil nog geen zwangerschapskleding aan omdat mn buik nog niet dikker is. Dus moet het nog maar even volhouden?
Hoe gaat het met jullie allemaal? Kunnen jullie een beetje genieten van de zwangerschap? Willen jullie weten wat het gaat worden?
@sharonn ik heb geen idee hoe je een foto moet toevoegen. Hebben ze mij wel eens ergens uitgelegd, maar dat werkte toen niet. 
@ladylike goed dat jullie bewust hebben gewacht ivm de financiële situatie. Ook knap dat jullie dat kunnen als er wel een kinderwens is. 30 jaar is toch nog niet een leeftijd dat het moeilijker kan gaan om zwanger te worden. Zijn genoeg meiden die 30+ zijn en voor een eerste kindje gaan. Probeer dat een beetje los te laten! Wij hebben er 6 maanden over gedaan, maar dat werd helaas een miskraam maar daarna meteen weer zwanger en inmiddels 9 weken? 
@ellytje krijg je geen termijn echo meer met 12 weken??

Hey Klaasjee, nee helaas, alleen met 20 weken weer en dan ergens helemaal aan het eind. Wij willen wel graag weten wat het gaat worden omdat dat makkelijker is met de voorbereidingen. Misschien dat we zelf nog een pret echo plannen hoor.
Weten jullie al of je een nipt test gaat doen? Ik wil dat sowieso, maar ik denk zonder de nevenbevindingen. We hebben over 2 weken een counselinggesprek hierover.

@Klaasje Fijn zeg en leuk dat de echo goed was en dat je weer even hebt mogen kijken hihi.
@ellytje wij gaan ook voor NIPT zonder nevenbevindingen. Hier nu 10w2d heb wel sinds 3 dagen raar gevoel in me buik. Soort verliefd gevoel heel gek en heb af en toe wat trekjes en steekjes maar absoluut geen echte pijn. 
Denk dat dit misschien mijn banden zijn doordat alles nu plek aan het maken is? Vanavond heb ik een bijeenkomst bij de VK met 7/8 vrouwen die ongeveer net zo ver zijn +/- 4 weken. Ben benieuwd. 
Volgende week woensdag hebben wij de termijn echo (ben zo benieuwd!). Onze families weten het, hebben het zondag met vaderdag verteld. Iedereen was zo blij en er waren wat "tranen van gelijk" aanwezig... 
Deze week vertel ik het al op mijn werk omdat mijn ene baas (ik heb er twee) voor een aantal weken op vakantie zal gaan. Ik wil het ze allebei tegelijk vertellen dus dan maar voor zijn vakantie. Mocht er toch iets niet goed gaan dan weten hun ook wat er speelt. 
Ik voel me wel steeds meer echt zwanger, hoe zit dat bij jullie? Een enkele keer vergeet ik het nog hoor dan denk ik "o ja ik ben in verwachting" maar dat komt denk ik omdat ik verder (nog) nergens last van heb.

@Ellytje hihi dan zou ik ook en pretecho plannen, zou me anders veel te lang duren?
We krijgen dan over 2 weken een termijn echo en we willen het geslacht weten met een week of 16/17 en misschien dat ik tussendoor nog mijn moeder meeneem naar een echo. Kan ik stiekem blieken en zij zal het helemaal geweldig vinden?
Wij willen ook de NIPT test doen maar zonder nevenbevindingen wil toch graag wel weten als er iets dat we ons er op kunnen voorbereiden. Daarvoor krijg ik een bloedprikformulier mee bij de volgende echo.
@sharonn dat "verliefde" gevoel had ik vorige week ook. Wist niet zo goed wat ik daar van moest denken. Vond het een heel vreemd gevoel. 
Van de ene kant wel jammer dat je het op je werk al hebt moeten vertellen, maar wel begrijpelijk. Dat is het nadeel van de komende vakantie periode nu. Ga je het na de volgende echo ook aan collega's vertellen?
Haha ja ik vergeet het soms ook, maar word er nog wel met regelmaat aan herinnerd als ik me niet lekker voel of mn broeken dwars zitten? dus ik vergeet het niet zo maar.
Vandaag veel last gehad van de warmte waardoor ook echt moodswings en futloos. Ergens wel blij dat we straks hoogzwanger in de winter rondlopen?
Hebben jullie al wat dingetjes gekocht voor de kleine?

Hoi allemaal, 
Van mijn kant allemaal wat rustiger geweest, had weinig nieuws, behalve dat ik af en toe giga beroerd ben, en dan met name in de avond/nacht. In de avond heb ik inderdaad ook dat mijn buik ontzettend dik wordt. Niet normaal. 
Vandaag onze eerste echo gehad, en wat blijkt, ik ben verder dan verwacht. Ik zit nu op 8+1, het hartje zien kloppen

Terug
Bovenaan