Eerste kindje

@niess
Misschien krijg je wel een tweeling joh, dan heb je natuurlijk wat sneller een buikje haha.
Ik heb gister mijn spiraal eruit gehaald en ben superzenuwachtig en enthousiast. Ik heb denk ik nu al ELKE pinterest post over baby's gelezen lol. Ben benieuwd of het snel gaat, ik ben heel erg bang dat ik verdrietig word als het niet gelijk gebeurt. Ik weet dat het deze maand niet meer wordt, volgens mij moet ik volgende week ongesteld worden dus vruchtbare dagen zijn al voorbij, dus daar ben ik op voorbereid. Denk alleen dat als het volgende maand nog niet lukt, dat ik dan al teleurgesteld ben en ik weet dat die spanning er vaak juist voor zorgt dat het niet wil...
Gister met de seks schrok ik ook dat ik er zo op gefocust was. Ik genoot er echt wel van en kon regelmatig uitzonen, maar ik dacht er ook heel veel aan. Kan natuurlijk ook die spanningen zijn van de eerste keer zonder spiraal, ik hoop dat ik het een beetje onder controle krijg. 
Ben al wel hele plannen aan het maken: we vertellen het mijn stiefzoontjes pas het weekend dat we het de rest van de wereld vertellen, zo hebben ze de tijd om eraan te wennen en vragen te stellen maar hoeven ze niet naar school te gaan met het idee iets geheim te hoeven houden. De vrijdagavond vertellen we het ze, de zondagavond maken we het algemeen bekend.
We hebben ook 3 slaapkamers in huis, maar 1 is beneden en is te klein voor onszelf. De oudste (10) had het er gelukkig al over dat hij heel graag beneden wou slapen, ik heb een baby liever niet op een andere verdieping. Hij heeft een erg naar idee bij nog een baby, zijn moeder heeft hem achtergelaten toen hij 1,5 was (inmiddels wel weer in beeld) en hij is dol op mijn vriend, maar toen mijn vriend 2 maanden samen was met een vrouw (en weer uit elkaar zouden gaan) werd zij per ongeluk zwanger. Ze zijn samen gebleven voor het ongeboren kind, nu mijn stiefzoon. Die vrouw heeft mijn oudste stiefzoon altijd genegeerd, ze zou hem van school halen omdat mijn vriend moest werken, maar liet hem dan gewoon staan onder het mom van 'door hem kan ik niet genoeg van mijn eigen kind genieten'.
Doordat hij hier zo'n slechte ervaring mee heeft, wil ik hem nu extra in het zonnetje zetten. Hij krijgt een nieuwe kamer, mag die lekker pimpen, nieuw bed en hij krijgt zelfs een Playstation op zijn kamer! (staat nu in de woonkamer, maar hij wil graag zijn eigen chill plek, komen wel regels bij uiteraard). Ik hoop dat, doordat we niet alleen met de babykamer bezig zullen zijn, maar ook met die van hem, hij merkt dat we evenveel van hem houden.
De jongste heeft er inmiddels geen moeite mee, maakt er zo af en toe zelf opmerkingen over. Hij wilt graag zijn broers kamer hebben, die heeft een gave muurschildering en een bed met glijbaan. Wanneer er een baby zou komen, zouden we alles dus doorschuiven. Scheelt uiteindelijk ook heel veel geld, want dan hebben we amper nog nieuwe meubels nodig. Een nieuw (tweedehands) bed voor de oudste en zo'n ladekast van de ikea als kledingkast. Voor de jongste hoeft in principe niks nieuws en voor toekomstige baby moet nog een ledikant en Commode (qua meubels voor de slaapkamer, verder wel meer natuurlijk)
Zo, megalang verhaal, maar ik ben gewoon oh zo enthousiast en ben continu aan het schoonmaken en opruimen zodat alles klaar is als ik straks zwanger ben en ik er dan extra van kan genieten en alleen de leuke dingen nog maar hoef te doen. 

@sharon oh dat was wel even schrikken dan! Gelukkig toch snel de bevestiging gehad dat het goed zat. Heeft het nu ook al een beetje de contouren van een mensje? Wat voor klachten van de darmen heb jij als ik mag vragen? Ik voel me erg opgeblazen en mn ontlasting is erg wisselend, maar vooral heb ik veel last van het opgeblazen gevoel. Wat vonden de opa's en oma's van de echo?
@emilyy wat fijn dat jullie echo goed was! Is toch even een goede bevestiging! Heb je het verder al aan mensen verteld? Pff lijkt me ook nog lang duren tot 4 juli, maar van de andere kant vliegt dat ook echt wel weer voorbij! 
Ik heb niet echt eetgewoontes maar merk dat ik weinig eten echt zin heb. In het weekend gaat t wel, maar doordeweeks niet. Heb ik beleg gehaald kijk ik de volgende dag in de koelkast en dan hoef ik t eigenlijk al niet meer? heb wel heel veel honger gehad vorige week, dus ben een beetje zoekende hoe ik het met eten moet doen. Met kleine beetjes heb ik na een uur honger, maar grotere porties heb ik na 2u honger en wordt ik misselijk. Dus even een tussenweg zoeken?
@gebruiker wat spannend dat je de stap hebt gezet. Ontzettend leuk!  Ik wil je niet meteen van je roze wolk afgooien, maar probeer jezelf te beschermen dat de kans ook zeker aanwezig is dat het niet meteen lukt. Ik dacht ook dat doen we ff, maar dat heeft ook enkele maanden geduurd en heel veel teleurstellingen (de kans dat het de 1e keer lukt is natuurlijk zeker aanwezig, zitten er hier meerdere in de topic bij wie het wel zo is) maar als het niet meteen lukt is het geen ramp he? Je moet er ook van genieten. Voor ons werd het ook een soort verplichting, toen we het loslieten en er weer van genoten lukte het!
Nog 2 nachtjes slapen en dan hebben wij de echo. Ben zo benieuwd. Ben ergens zo bang dat het gestopt is met groeien (geen idee waarom, nergens opgebaseerd) maar toch zit er ergens een angst. Daarnaast vind ik het ineens heel eng om het te gaan vertellen, ben blij als ik t kan vertellen, maar vind het toch ook wel heel spannend. Daarnaast is het bij ons op t werk de komende maanden erg onrustig dus alles zo bij elkaar maakt me erg onzeker.
Hebben jullie ook last van je emoties? Heb van de week al meerdere keren zitten janken voor de tv? (kan ik toch wel maar niet zo erg als nu) moest van de week huilen omdat iemand op de radio iemand ten huwelijk ging vragen. Heb gewoon hard om mezelf zitten lachen?

@klaasje
Ik weet het, de kans is heel klein dat het in één keer lukt. Ik denk dat als de eerste test negatief blijkt te zijn ik dan ook echt wel ineens een klap in mijn gezicht krijg, en dat ik er daarna wat meer rust mee kan hebben. We hebben ook helemaal geen haast, het is gewoon echt enthousiasme en vooral heel veel zenuwen... 
De zenuwen voor de echo zijn heel begrijpelijk. Je wilt natuurlijk dat alles goed is en dat is toch weer even spannend. Probeer lekker te relaxen, boekje te lezen, Netflix te kijken en dan is die tijd zo voorbij en kan je lekker van de echo genieten, want het komt echt wel goed! Heb je het al op werk aangegeven? Als het erg onrustig is, is het misschien fijn om het met een leidinggevende oid te delen zodat je even je rust kan pakken als het nodig is... 

goh meiden wat fantastisch dat vele van jullie vrij snel en achter elkaar zwanger zijn geworden, kan je het denk ik toch beter met elkaar delen en vragen wat nou wel of niet normaal is.
ALLEMAAL GEFELICITEERD! en voor de vrouwen die het nog proberen, geef niet op!

hier allemaal onduidelijkheid, heb een koper spiraal gehad, dus gewoon met "normale" maandelijkse feestjes alleen was het voor mij alles behalve normaal.. 3 weken bloeden 2 weken niet en dan weer opnieuw (dus cyclus van 35dgn), 16mei begonnen met weer een menstruatie en 20mei de spiraal er uit laten halen meteen 2 dagen daarna klaar met bloeden dus gelukkig maar 7dgn i.p.v. 3 weken.
nu heb ik geen idee wanneer mijn NOD is zou zomaar 13juni kunnen zijn (cyclus van 28dgn wat ik altijd vroeger had) of pas 20juni (als het wel 35dgn is) test pas denk ik als ik het red ook rond 20juni zodat ik niet een week eerder teleurgesteld ben. (hebben dus ook rekening gehouden met 2 verschillende eiersprongen voor het geval dat maar had deze week steekjes, krampjes en misselijkheid dus denk dat het me eiersprong was)

meer mensen die ook nog wel op hun NOD wachten i.p.v. alleen zwangere vrouwen? hahahaha!

@klaasje Die darmen van mij (althans ik denk dat het me darmen zijn haha). Maar af en toe opgeblazen gevoel inderdaad en gedurende de dag lijkt me buik op te gaan zetten. Aan het einde van de dag is hij echt dikker.
En gister uit eten geweest en lijkt wel alsof ik dat nu nog nog merk... me buik lijkt veel dikker. Echt lekker naar de wc ga ik ook niet, als ik ga dan is het niet veel (sorry hhaha) maar er komt gewoon niet meer haha! Probeer nu echt bewust veel vezels te eten en meer water te drinken. 
Ik snap je spanning voor de echo hoor! Ik blijf dat ook contant een beetje hebben!! Als de volgende echo goed is bne ik weer meer overtuigd hihi. De opa's en oma's krijgen a.s. weekend (vaderdag) de echo's te zien dus nog even geheim houden hihi. Ik zal zo even kijken of het lukt om de echo hierop te zetten. Vandaag ben ik (pas/al) 9w1d gaat best hard ineens hihi 

Hahaha @Klaasjee herkenbaar die emoties. Ik heb tranen met tuiten gehuild, omdat ik wist dat de hond van de buurman ingeslapen was en ik dus hun andere hond alleen op t grasveld zag rennen. Mijn vriend keek mij aan en begon spontaan zo hard te lachen. Ik moest ook lachen en huilen tegelijk ? vreselijk. 
Ik snap je angst heel goed over de echo, dat heb ik ook. Ik hoef pas volgende week vrijdag, maar poe ben wel echt zenuwachtig. Als t goed is ben ik dan 7.5 week zwanger. Hopelijk zit het allemaal goed! Ik duim voor je. 
Ik heb idd ook in de avond echt last van een "darmbuik". Opgezet! We hadden laatst verjaardag, ik zeg zo ze zullen haast denken dat ik zwanger ben ?. Wel leuk dat je wel merkt dat er van alles gebeurd. Wel zit mijn kleding al stuk strakker en ben ik al flink aangekomen, 3.5 kg. Terwijl ik niks meer snoep/eet etc. Ben namelijk juist erg misselijk de laatste paar dagen. Heel vreemd. Dus ben erg benieuwd naar de echo. Mijn vriend is steeds meer overtuigd dat er een tweeling in zit?. Grapjas. Vanavond weer foto moment, dus ik ben heel benieuwd of er weer verschil in zit! 
@sharronn dat had ik ook, wat last van obstipatie klachten, maar gisteravond wel 5 keer diarree. Ook geen pretje. Nu weer normaal gelukkig maar schrok wel even. Wat spannend dat je het dit weekend gaat vertellen! En ik ben wel benieuwd naar je echo! 

Hey meiden, hier weer een update! We hebben vanochtend de eerste echo gehad. Wat bijzonder! Ik ben precies 9 weken nu en alles zag er goed uit. De echoscopiste nam er echt de tijd voor, heel fijn. Ik wist niet hoe ik zou reageren, of ik zou moeten huilen ofzo. Ben normaal niet snel emotioneel, dus nu eigenlijk ook niet. Vond het vooral heel wonderlijk en leuk, lag daar met een big smile. Nu pas weer bij 20 weken...misschien doen we zelf al wel eerder een echo hoor haha. Hoe is de echo bij de andere meiden gegaan?

Terug
Bovenaan