Eerste kindje

@sharronn, als het goed is ongeveer 5,5 week dus ik vind het vrij vroeg voor zo'n bobbel ?? 
Idd, baarmoeder komt pas rond de 12 weken boven het schaambeen uit, vanaf dan kun je zo'n baby buik krijgen. Maar bij de 1 net wat eerder dan bij de ander. 
Ja idd aan de spijkerbroeken merk ik t nu ook behoorlijk.. Mijn ziekenhuisbroek gaat ook niet meer dicht en maat groter is nog te lomp dan maar knoop open. 
21 juni eerste afspraak verloskundige, intake met vroege echo. Zo spannend! 

@ellytje haha zeker met sporten lijkt me een witte broek nog best spannend ja? heb dat gevoel nu ook veel minder als bij de 1e keer. Op een gegeven moment moet je er ook maar in vertrouwen dat het goed is denk ik.
@jojoox haha ik heb ook vaak gedacht dat ik allerlei zwangerschaps kwalen had, toen ik echt zwanger was had ik nog nergens last van. Je lichaam kan je behoorlijk voor de gek houden!
@niess woow dat is idd al een verschil! Maar lijkt me vooral dat het je darmen zijn. Of is er een mogelijkheid dat je al langer zwanger zou kunnen zijn? (Of was jij in ronde 1 zwanger) ik ga vrijdag beginnen met foto's maken. Ben benieuwd hoe snel je iets gaat zien.
@niess Ik kreeg hier ergens op t forum de tip om vanille vla te eten voor het slapen gaan. Heb ik al een paar keer gedaan en dat werkte ook best goed. Hopen dat t snel wat minder wordt!
Mijn broeken zitten ook zo lekker niet meer. Voel me vooral veel opgeblazen, maar daar is weinig tegen te doen. Ze gaan gelukkig nog wel dicht? Ben nog niet echt aangekomen, wilde eigenlijk wat gezonder gaan eten na de vakantie om toch een klein beetje af te vallen (mocht in overleg met verloskundige zolang ik niet ging diëten ) maar dat lukt niet echt? dus ik blijf nu nog een beetje hangen (op een voor mij zelf te hoog gewicht) maarja straks is het voor een goed doel dat we aankomen..?

Haha gaaf die foto's! Wij toevallig ook zaterdag mee begonnen (wat zijn we allemaal toch weer lekker hetzelfde bezig haha), maar mijn vriend is zegmaar niet zo'n goeie fotograaf dus naast het buikje zag ik ook enorme striemen op mijn benen en striae (zat er allemaal al hoor, maar met goed licht zie je er amper wat van) dus schoot direct in een halve depressie whaha. Ga ze ook maar zwart wit maken ja ?

@ellytje hahaha de 1e keer had mijn vriend ook foto's gemaakt, maar dan van mij helemaal. Zei gisteren tegen hem dat gaan we anders doen. Nu alleen van de buik? Heb jij wel foto's van je hele lichaam? Of ook alleen van de buik? Probeer er maar aan te wennen dat het lichaam er straks heel anders uit gaat zien met striemen e.d.??

@klaasje @ellytje ik maakte me eerst best wel een beetje "zorgen" over mijn lichaam (was/ben heel erg bang om enorm te worden haha) als jullie begrijpen wat ik bedoel haha. Maar sinds een week maakt het me allemaal niet meer uit, heel gek!
Probeer wel op mijn voeding te letten (dik wordt ik wel, maar vet (de extra snoep kilo's) wil ik zo min mogelijk vermijden hihi). Gister weer een check-up gehad. 8w2d nu hier! Had/heb enorm last van me darmen dus via de buik was nu niets te zien, te veel schaduw (schrok me rot omdat ik niet meteen iets zag waar ik vorige keer wel wat zag!). Alles zag er goed uit, vruchtzakje vliesje de VK heeft het hummeltje tot nu toe goedgekeurd. 
Maar inwendig een heel erg mooi plaatje gezien, welke we ook aan de opa's en oma's kunnen geven volgend weekend. Het is echt een mensje aan het worden nu! Over 3 weken weer een echo (de termijn echo) kan niet wachten! 

@Klaasjee ja klopt denk ook de darmen, maar had niet verwacht dat ze nu al zo omhoog gedrukt zouden zijn.. nou echt kans dat ik langer zwanger ben is heel erg klein.. we zijn inderdaad op t moment dat we er bewust mee bezig gingen direct zwanger geraakt. 
Ah ja dat is ook zo met vanille vla. Ik ga het proberen! 
Ja dat zwart-wit vond ik toch wat mooier staan dan in kleur. Kleur kan later wel eventueel met kleren. Maar nu is t tekens hetzelfde effect en dat vind ik mooier  :) 
@Ellytje: ik ben wat dat betreft ook een pietlut hoor, maar snap je heel goed! Zwart wit staat wat mooier :) maar niet depri worden ! ? 
@sharronn: o wat zal je geschrokken zijn idd .Maar fijn dat het op de andere manier wel duidelijk zichtbaar was! En wat betreft het dik worden, klopt... Ik heb t ook. Ik denk elke keer als ik zoveel aankom moet t er ook weer af straks. Mijn vriend is heel simpel die zegt meid je bent zwanger, je wordt nou eenmaal dik ? En bedankt ... Maar probeer groente en fruit te snacken dus komt vast goed :) 

Hee allemaal!
Ik kan de fotos helaas niet zien @niess. Was benieuwd. Wel leuk dat jullie nu al fotos maken, dat ga ik ook is aan mijn vriend vragen dit weekend haha. 
Ik heb afgelopen dinsdag de eerste echo gehad. Was heel bijzonder en een hartje zien kloppen! Verder zie je nog niet veel dan een vlek haha. Zoals ik zelf berekend had was ik toen precies 7 weken, kwam ook exact overeen met de curve zeg maar. Nu weer wachten tot de 12 weken echo op 4 juli ? wachten duurt lang! 
Mijn broeken zitten ook strakker, met name savonds maar niet echt t gevoel dat ik aangekomen ben. Maar ik eet ook echt zo ‘ongezond’ in de zin van dat ik echt nergens zin in heb. Gelukkig niet extreem misselijk (alleen soms als ik de koelkast open trek) of overgegeven. Als ik werk heb ik afleiding dat scheelt wel. Maar mijn eten bestaat echt alleen uit crackertjes, ranja, vla met beschuit en aardbeien? en veel dorst! Ik eet normaal altijd best wel gezond en heel veel groentes en drink alleen maar water maar ook daar heb ik echt geen zin in.  Maar ach komt wel weer terug verwacht ik na de 12 weken haha. Jullie ook zo’n leuke eetgewoontes? 

Terug
Bovenaan