Eerste ronde,tweede kindje,wie kletst mee? DEEL 3

@Mama1977, jeetje meis, wat een verdrietig bericht, ik hoop dat je er weer snel bovenop bent en alles goed kunt verwerken en een plekje kunt geven.  Zijn er veel lieve mensen om je heen die je  kunnen steunen en wisten dat je zwanger was?

Heel veel liefs Loks

Hoi meiden,

ik zit al een deel van de dag, door stomheid geslagen, voor de tv.
Ongelooflijk wat daar in Apeldoorn gebeurd is.... Ik hoop dat iedereen die ermee in aanraking komt/gekomen is, de kracht vindt om er doorheen te komen. Ik leef in gedachten met hen mee...

Maud

Ik vond het niet gepast om te kletsen in het bericht hierboven dus maar even een nieuw berichtje.

@mama1979, wat een droevig nieuws, ik heb nog veel aan je moeten denken gisteren. Ik had zo gehoopt dat het beter af zou lopen.... Ik wens je veel sterkte, kracht en liefde toe in deze zo moeilijke dagen.

@Daniëlle, dankjewel voor je lieve woorden! Ik doe idd mijn best om alles goed te maken, maar eigenlijk gaat dat probleemloos want het echte moedergevoel is er nu. Het was wel echt een vreemde gewaarwording dat niet te hebben. Want je hoort overal dat je dat nu eenmaal meteen krijgt, maar dat is dus niet altijd zo.... Gisteren zag ik een collega op de bruiloft, in maart bevallen, en ik herkende haar blik toen ze over haar dochter sprak. Ik heb even kort met haar apart kunnen spreken, en gepoogd haar te laten weten dat het goed komt. Natuurlijk zonder op de vrouw af te zeggen dat ze het gevoel volgens mij miste. Ze leek in ieder geval heel opgelucht na ons gesprekje en dat deed me goed!
Even bekennen: ik heb gisteren een zwangerschapstest gedaan en die was negatief, was ook veel te vroeg, ik weet het, ik wacht dus braaf af tot volgende week woensdag of donderdag!

@Jansske, fijn dat je pufclub-middag gezellig was! Dat zijn de toefjes op de taart hè, dit soort leuke dagen!
En was je etentje gezellig?

@Romaty, zo, en nu lekker voorbereiden op de vakantie! Waar ging je ook alweer naartoe en wanneer vertrek je, en hoe lang ga je? Zo, je zult wel gek van me wordne met al die vragen, hihi.
Zoals hierboven al vermeld... ik heb het geduld dus niet gehad, maar ben nog niets wijzer dus. Dus ik ga braaf afwachten, oké mam?

@Cora, idd knap dat de een het wel weet en de ander niet. Maar bij vrienden van ons is dat ook zo gegaan en dat was eigenlijk wel mooi. Nu kon ieder de zwangerschap op zijn eigen manier beleven!

@Wendy, dat boek moet ik hebben geloof ik! Ik ben wel het boek van Daphne opnieuw aan het lezen, ook dat vind ik echt een leuk boek! Pies af en toe bijna in mijn broek van het lachen!

@Loks, lieve meid, dat is zó balen als dat gebeurd! Daar mag je best een potje om huilen hoor, dat zou ik ook doen! Maar ik kopieer idd ook altijd even voor de zekerheid, misschien een tip?
Ik dacht bij het slijm ook even aan een ei-spring, maar ja, die duurt geen 5 dagen dacht ik zo... Ik blijf het echt mega-spannend vinden! Het is niet slim om hoop te hebben, zeker niet nadat we een jaar op Ruben moesten wachten, maar ach, ik geef mezelf toch maar een beetje over aan die hoop, voel me gewoon anders. Laat maar even begaan, mocht het niet zo zijn dan klussen we verder hè!
Ja en.... heb je nu al getest of niet? Ik ben zó nieuwsgierig!! Bijna net zo erg als bij mezelf!!

@Orchi, lieve meid, niet verontschuldigen hè! Dat is hier nóóit nodig! Je komt wanneer je wilt en anders niet. Ik zou als je zo twijfelt, altijd beginnen met even langs de uisarts gaan. Dat hebben wij destijds ook gedaan en die heeft toen Vincetns zwemmertjes laten controleren. Die zwemmen dus vanwege zijn medicijnen niet zo hard. Ook heeft hij mij emotioneel goed gesteund. Veel gyneacologen doen niets eer je een jaar aan het proberen bent, behalve als de ha daar aanleiding toe geeft. Let wel, ik spreek nu over mijn gyn. en dan ook nog ruim 5 jaar geleden! Maar ik zou echt even langs de ha gaan meissie, gewoon de deur openzetten!

Meiden, ik ga aan de thee, vertel later wat meer over de bruiloft!

Liefs,
Maud

Hoi Meiden,

Ja echt te bizar wat er vandaag gebeurt is, wij hebben de hele dag in de tuin gewerkt en dachten aan het eind van de middag, gezellig kijken of er nog iets van koninginnendag op tv was en toen zagen we dit. Ik zat gewoon met tranen in mijn ogen voor de tv, hoe kan iemand dat doen, ik snap er niets van.

@Maud, ik hoop dat je die collega een eindje op weg geholpen hebt.
Was de bruiloft verder leuk, heb je de oudste ook meegenomen. Wij hadden dinsdag een bruiloft en daar hadden ze oppas tijdens de kerk, dat was wel handig, ook tijdens het diner, maar daar was Isabella nog net wat te klein voor. Ze zat gezellig bij ons aan tafel en at lekker van ons bord mee, ze hield het gewoon vol tot 21 uur, terwijl ze daarvoor ineens ging huilen. Maar dat zou ik ook doen als ik ineens bij allemaal tantes en ooms op schoot moest. Het lijkt wel of dat iedereen ineens gaat trouwen, een collega van mij had laatst een groot feest omdat haar vriend 40 jaar werd, waren ze een paar dagen eerder stiekum getrouwd, echt een giller jo, terwijl ze altijd zeiden dit nooit te doen.
Ja het is zo spannend he die wachtdagen, ik probeer ook wel eens minder hoop te hebben, maar dat lukt toch niet, dat komt wel weer als ik er aan toe ben. Ik heb nog niet getest, mijn man wil het nog niet en ik durf het eigenlijk niet zo goed, dus ik wacht denk ik op zijn seintje en anders testen we op 4 mei (mijn dochters verjaardag). Vorige maand had ik op gisteren al heel ligt wat bloed verloren en zou het morgen echt doorzetten. Maar ik ben pas 1 x ongesteld geweest dus is alleen op mijn eisrpong die ik achteraf gevoeld heb en mijn menstruatie gebaseerd dus zegt eigenlijk ook weinig. Maar het wordt wel steeds spannender. Ik ga haast geloven dat het zo is, na al die emoties deze dagen. Maar afwachten he.

@Orchi, bedankt voor je tip ik ga dat denk ik voortaan doen. Misschien ben je nu juist zwanger omdat je juist helemaal niets voelt, wie weet. Bij mij was het ook raak in ronde 6 dus het zou zo maar kunnen. Als je je zorgen maakt zal ik denk ik de huisarts bellen. Of misschien idd zo'n test een keer proberen.

@Romaty, ik hoop wel dat het de hormonen zijn, anders ben ik nooit zo'n huilebalk, en dan weer ineens van boos naar gelukkig, erg verdacht, ik hoop het zo.
Wat fijn dat je op deze manier op visite kon, gelukkig dat het toch overgaat. Ik denk ook wel dat het belangrijk is om er niet teveel aandacht aan te besteden.   Ik zag ook eens op een verjaardag een moeder met een kindje van een jaar of 2-3 en die was heeeeel erg verlegen en die moeder ging daar maar over door de hele tijd, ik snap dan wel dat dat kind zich niet durft open te stellen. Isabella heeft er bij vrouwen nooit last van, maar bij mannen kan ze soms erg eenkennig zijn. Is ze misschien gewnent van het kdv ofzo.

Heeft iedereen trouwens nog leuke dingen gedaan vandaag met koninginnendag, wij hebben de hele dag in de tuin gewerkt en het terras aan het huis is nu eindelijk helemaal klaar. Morgen gaan we gezellig bij vrienden logeren, zij hebben ook een kleintje van Isabella haar leeftijd.

Veel liefs Lotte

Hoi hoi,

Nou ik heb gisteren ook vol verbijstering naar de tv gekeken. Wat bezielt zo iemand? Ik hoorde het nieuws eerst op de radio. En ik dacht toen nog : "Joh, ga nu niet meteen van het ergste uit. Kan best gewoon een ongeluk zijn." Pas toen ik later die afschuwelijke beelden op tv zag drong het pas echt tot me door. Dit was niet per ongeluk, die man rijdt expres op die mensen in! Ik heb er  wel even een traan om moeten laten hoor. En heb er ook onrustig door geslapen. Ben er nog stil van.

X  

@ Loks: Ik denk dat er inderdaad een bruiloft epidemie rond gaat hihi, Wij hebben in 2007 de trend gezet en inmiddels zijn bijna al onze vrienden nu getrouwd. Wel heel leuk zo'n trouwfeest. Maar ja, ik vond onze trouwdag ook echt geweldig. Bijna jammer dat het al voorbij is.

@ Maud: Toch fijn dat je zonder veel woorden je collega hebt kunnen helpen. Het zal haar vast goed doen te horen dat een roze wolk vaak maar een ideaal is. En aangezien kinderen allemaal anders zijn... Zijn er meer roze momenten dan complete roze wolken!

@ orchi: Ik dacht ook, nou als je deze maand niets voelt, wie weet! En om naar de huisarts te stappen vind ik ook niet raar of stom. Ik begrijp dat vooral je vriend zich zorgen maakt om zijn vruchtbaarheid. Misschien dat de arts daar in ieder geval iets aan kan doen. Ik weet niet of ik zo'n thuistest zou doen. Ik heb ze ook gezien op internet, maar ik vraag me serieus af hoe betrouwbaar dit is. Als het echt zou werken zou dan niet ieder stel dat zwanger probeert te worden ze in huis halen? Maar misschien ben ik hier wat pessimistisch in hoor. Nog maar een paar dagen geduld!

Wij gaan denk ik deze week de klusweek in. Ik zit nu op dag 17. Er liggen nog een paar ovu testen, maar vorige maand had ik pas op dag 23 een positieve test dus ik wacht nog heel even. En maar duimen dat het deze maand dan (eindelijk, mijn geduld word ook aardig op de proef gesteld) raak is,,,

X

Hoi meiden,

hoe is het met jullie? Heeft iedereen kunnen genieten van het mooie weer? We hebben hier de hele dag in korte broek gelopen, héérlijk!

Ik ben vandaag bij de huisarts geweest omdat het harde 'balgevoel' in mijn onderbuik pijnlijk werd. Ze hebben meteen een zw.sch. test gedaan, die was negatief (is ook nog te vroeg) maar de dokter had ook een kleine domper voor me: alle symptomen die ik tot nu toe gevoeld heb (harde gevoel in buik, afscheiding) zijn te herleiden naar een (schimmel)infectie van mijn baarmoeder.... Ik dacht het al toen ik gisteren pijn had bij het vrijen. En vanmorgen deed het met lopen ook al pijn. Nu heb ik dus een kuurtje gekregen. Ik ga er dus ook echt maar van uit dat ik echt niet zwanger ben. Maar ach, wat klaag ik, het was pas ronde 1. Ik ben eigenlijk wel blij dat mijn ha me even met beide benen op de grond gezet heeft. Met Ruben duurde het een jaar, toen was ik 29, nu ben ik 35 dus ik moet ècht geduld gaan hebben. Nou meiden, geen gemakkelijke taak, maar ik doe mijn best!

@Lotte: wat leuk, zo'n surprise-bruiloft! Niet mijn ding, maar iedereen zal goed verrast zijn. Wat leuk dat je Isabella mee kon nemen. Wij hadden Ruben 'uitbesteed' aan opa en oma. Zij zijn met hem naar Mondo Verde geweest, daar heeft hij zo actief rondgerend dat hij vanaf 6 uur elke 5 minuten vroeg of hij aub naar bed mocht! Hij lag er uiteindelijk al voor 7 uur in, haha!
Wij hebben het lekker schandalig laat gemaakt, we lagen pas na 1 uur in bed. Normaal doe ik dat nooit want Ruben is een vroege vogel, altijd wakker tussen 6 en 7.   Gelukkig hebben we de oplossing gevonden in een nachtlampje op een tijdschakelaar. Die gaat om 8 uur uit, en dan pas mag hij bij ons komen. Dat werkt heel goed, zo komen wij aan onze rust toe en Ruben geniet van dat uurtje lekker rustig op zijn kamer spelen!
Ik duim héél hard voor je dat je zwanger mag zijn!

@Daniëlle: veel klusplezier de komende dagen!!
Vinden jullie dat ook wel eens moeilijk? Om 'het' gewoon voor de lol te doen, er echt van te genieten? Ik betrap mezelf erop dat ik nogal eens heel erg gefocust ben op het 'zou het nu lukken' gevoel. En dat al bij de eerste ronde, eigenlijk schaam ik me er wat voor...

ff een korte anekdote rond de bruiloft: we kwamen helaas riant laat aanrennen, het was precies 3 uur. Namen we eerst nog bijna de verkeerde deur (hadden we voor het altaar gestaan.....) Nu renden we gauw (met 5 collega's) achterom. Staat daar al onze collega met haar vader, wij schamen , zij lagen in een deuk. 'Ga maar gauw' zei ze. Wij dus vlug die kerk in, draait iedereen zich om, want ze verwachten dat de bruid eraan komt. Ik schaamde me echt wezenloos! Achteraf hebben we er natuurlijk gigantisch om gelachen!

Meiden, ik ga lekker een potje thee zetten , tot later!
Liefs,
Maud

Terug
Bovenaan