Eerste ronde,tweede kindje,wie kletst mee? DEEL 3

@danielle
in mijn bericht van gister bedoelde ik dat je dacht/het idee had  dat je misschien als één van de laatsten(je schrijft al vanaf het begin mee  .volgens mij heb jij dit  topic opgericht.)  zou overblijven/zwanger zou worden,  en nu zie je maar weer.ik weet niet zo goed hoe ik het moet omschrijven, ik hoop dat je het begrijpt wat ik hier mee bedoel.
ik meende dat je dat een keer had geschreven.
ik was een stukje tekst vergeten, las ik zo net. het stond er een beetje krom.
wat het is ook jouw zo gegunt.
iedereen trouwens.

sorry

groetjes marianne

Hallo allemaal,

'k Wil even iedereen die (net) zwanger is feliciteren, ik heb veel gelezen maar kom er niet altijd aan toe uitgebreid te reageren...vind t wel n beetje ego dat k alleen over mezelf schrijf....maar heb momenteel gewoon echt geen tijd, hopelijk wordt t snel weer anders....

En natuurlijk wens ik iedereen die nog niet zwanger is alle geluk en succes!!!

Bedankt voor alle lieve reactie's!!!
De spanning blijft  er nog even in, test vandaag was weer heel vaag, maar goed...

Liefs XXX JIG

Hallo meiden,

hier weer even een berichtje van mij.

@ chantal, danielle, JIG, floor,
gefeliciteerd met jullie zwangerschap!!
geniet er lekker van!

@mvj, welkom, je bent echt niet de enige die niet zoveel zal reageren hoor!
ik kan het ook niet altijd bijhouden!

@romaty, wat een geweldig insmeer-verhaal, haha!!
En fijn dat je zo uitgerust bent tijdens je vakantie, alleen wel jammer dat de eerste dagen bewolkt waren.

@maud, vervelend dat je zoveel bent aangekomen, maar het is belangrijker dat je je goed voelt in je relatie dan dat je eet wanneer je mag.
En je hebt zelf al de eerste stap gezet om er iets aan te willen doen!
Het gaat je vast lukken!

@chantal, hoe was het in de efteling?
je zal het vast wel een x verteld hebben maar hoe oud is je zoontje?
m'n man gaat volgende maand met de kleine naar de efteling maar hij denkt dat er niet zoveel te doen is voor Roy, maar volgens mij valt dat best mee.

@mama1977, wat een grappig verhaal van je moeder en de Hema.
Grappig dat die kleintjes van die linken tussen sommige dingen leggen!

@wendy, mssn een beetje laat maar gefeliciteerd met je hubbie.
heeft de taart lekker gesmaakt?

@danielle, leuk dat Mel is gaan lopen!
wat een superdag voor jullie zeg!!

@djurresmama, neem lekker de tijd om alles op een rijtje te zetten.
Het is niet niks wat jullie mee moeten maken.

@ordchi, ben je weer een beetje opgeknapt?
wat rot dat je je zo beroerd voelt, beterschap!

@jansske, leuk dat je baas zo positief reageerde.
Alleen jammer dat je collega je al een beetje voor was.

Lieve meiden,ik hoop dat ik niemand vergeten ben, anders sorry!!
Ik ga zo m'n bedje opzoeken, moet morgen werken en de kleine in m'n buik is een echt draaikont op het moment dus mssn wordt hij/zij dan ook wat rustiger.

Welterusten en tot snel!

x Cora

Heey meiden,

Was op tijd wakker, dus iets meer tijd om te reageren! En om weer een dilemma voor te leggen, maar dat zometeen...

@ Floor: Wat super dat jullie zo snel zwanger zijn. Dat lijkt me zo onwerkelijk. Een maand geleden was er nog niets bijzonders in de planning en nu komt er over een paar maanden een kindje bij! Leuk hoor. Wanneer mag  je naar de vk?

@ Marianne: ik had je berichtje goed begrepen hoor. Ik was idd  bang over te blijven  van de oude garde, maar nu ben ik  superblij! Dat pendelen heeft bij mij geen nut gehad, dus ik zal het wel helemaal verkeerd hebben gedaan. Ik had een draad met daaraan mijn trouwring. Die hield ik in mijn rechterhand vast. Toen sprak ik een teken af met de draad. (ja een beetje maf is het wel) een rondje draaien was ja en heen en weer zwaaien was nee. Toen ben ik vragen gaan  stellen. Maar nogmaals, ik was in een melige bui en dacht: "Ach, baat het niet, dan schaadt het ook niet." Ik heb er dus eigenlijk gewoon geen verstand van hihi

@ mvj: Welkom! Het is hier soms druk, maar altijd gezellig!  

@ Maud: Wat super dat je stopt met snoepen! Ik ben ook van jouw gewicht, maar eigenlijk niet zo'n snoeper. Ik ben meer  van het hartige snoep zeg maar. Ik vind het zo lief van je collega's dat ze je willen helpen door de  chocola'tjes weg te halen enzo. Met zoveel steun moet het echt goedkomen!  Heb je al een streefgewicht voor ogen? Vergeet jezelf niet te belonen als  het bijvoorbeeld een week is goed gegaan, he?! Alleen niet met een snoepje uiteraard

@ mama1977: Thanx! Die witte jaloezie is all gone! Wat grappig van je dochter! Lijkt ze een beetje op Mel toen ze klein was dan? Enne, wat lomp van je schoonmoeder om zo jullie nieuws te vertellen! Dat is nog altijd aan de papa EN mama en niet aan de oma...

@ Yessie: Thanx! Hoe ist nu met je?

@ Orchi: Wat goed van je dat je er nu niet zo veel mee bezig bent!  Jij bent vast de volgende! Ik voel het ...  

@ Romaty: Ik moest zooo lachen om je verhaal! Mars verheugt zich ook helemaal op de pamela borsten, en dat terwijl ik van mezelf ook niet slecht bedeeld ben hihi

@ JIG: Gefeliciteerd!

@ Cora: En heb je een beetje kunnen slapen met die draaikont in je buik? Ik weet nog dat ik bij Mel op een gegeven moment hele nachten rechtopsliep omdat de enige manier was om haar een beetje stil te laten liggen. Overdag voelde ik haar nauwelijks, maar 's nachts  haalde ze alles dubbel en dwars in!  

Ik ben vast iemand vergeten... Sorry daarvoor!  

Nu even mijn dilemma. Ik hebal eens eerder verteld over mijn  collega die niet op de natuurlijke weg zwanger kan worden.  Ze zitten nu midden in het ivf traject en het zit ze gewoon nu even niet mee. Woensdag gaan we op schoolreisje (ook al naar de  Efteling) en nu kreeg ze gisteren te horen dat haar punctie dus ook woensdag is. Nu kan ze dus niet mee op schoolreisje. Daar baalde ze heel erg van, begrijpelijk natuurlijk! Toen ik met haar praatte gisteren na schooltijd moest ze ook huilen en toen voelde ik me zo...

Ja ik weet eigenlijk niet. Schuldig? Huichelig? Niet op mijn gemak in ieder geval. Ik gun het haar zooo om zwanger te worden. Zij wil het zoo graag en ik ben het nu. Ik heb zelf het gevoel dat ik het haar eerst moet vertellen voor ik het aan de rest van het team  vertel. Dan kan ze zich eventueel even terug trekken. Of denken jullie dat ik dan teveel voor haar beslis en  haar het gevoel geef dat ze verplicht moet balen?  

Oh man, ik vind dit best moeilijk. Hebben jullie ideeën hoe ik dit moet aanpakken?

Liefs, Daniëlle      

hallo meiden,

@romaty:Erg he,dan heb je eens een leuke vakantie,dan kan je er als je thuis komt weer dubbel en dik invliegen,als de was doen,uitpakken,pfff.
Om dan over je werk nog maar te zwijgen,die eerste dagen zijn dan lastig he.
Mijn hoofdpijn is al beter hoor en misselijk valt ook wel mee,soms heb ik het nog is maar niet zo veel dus ben zo blij.
Idd zo lang is het al niet meer he en 26 weken,dan zal je al een mooi dik buikje hebben zeker?
Nu is het nog leuk he,opt einde pff,dan werd ik gek omdat ik niks meer kon,moest aan mijn moeder vragen om mijn schoenen aan te doen:)

@maud:En lukt het een beetje meid,zal niet gemakkelijk zijn maar ben er zeker van dat je het heel goed gaat doen,succes!!!

@JIG:Ook al is het een lichte streep,een streep is een streep he meid!!
Want als ik het goed verstaan had zit je toch nog altijd voor je NOD?
Dus daarmee wss dat hij nog licht positief is,je zal nog niet veel hcg hebben mss,maar blijf er maar in geloven hoor,komt dik in orde!!!

@berg-driel:Hier is het al beter hoor,hopelijk heb je wat kunnen slapen,kan mij voorstellen dat het niet makkelijk is met je draaikont:)
Vond het zo grappig hoe je het zei.
Maar jullie vinden mijn uitspraken ook wel altijd grappig he aangezien ik van belgie ben:)

@danielle:Was het maar waar he,ik hoop het hoor,zou leuk zijn he,en jij die het dan voorspeld had:)
Over je vriendin van het werk...Ik zou het haar mss toch al zeggen voor je het aan de rest verteld,is mss beter,dan gaat ze het beter kunnen verstaan denk ik,tegen als je het in de massa gooit en iedereen zo blij is zal het voor haar moeilijker zijn denk ik.
En je mag je zeker niet schuldig voelen,het is heel spijtig dat het bij haar zo moet lopen,maar dat is jou schuld niet he,samen slaan jullie je er wel door.
Heb het ook voorgehad met mijn beste vriendin hoor,zij had dan een miskraam gehad en curretage en ik had toen zoiets van man man stel dat ik zwanger ben,dan durf ik het gewoon niet vertellen,gewoon uit schrik om haar te kwetsen,ik heb er dan met haar eerlijk over gepraat en ze zei ook van,het is niet jou schuld he,ik wil dat je het direct zegt,en ik zal nog altijd even blij zijn als ervoor.
Zij is nu terug bezig met zwanger worden en heeft 28 mei haar NOD,ik 29 mei dus stel dat we deze ronde alle twee zwanger zijn dan zou het echt zo leuk zijn,zo kort op elkaar,onze eerste kindjes schelen ook maar net 5 maand,is echt zo leuk.

Voor de rest alles oke hier hoor,voel mij al wat beter,alleen zo moeeee,maar heb ik veel hoor,ben er van 6 uur weer uit vandaag en dat voel ik wel:)
Morgen gaat Dyenthé niet naar de opvang,want ze blijft tot de middag bij mij en dan gaat ze met haar peter (mijn nonkel) en mijn nicht en tante mee naar de kust.
Aangezien Dyenthé zo snel geen peter meer had omdat papa overleden was zei mijn nicht vraag aan mijn papa om het over te nemen,dan heeft ze nog een peter en hij zou dit heel graag doen.
Dan heb ik een puzzel laten maken met een tekstje.
Er stond iets op in de aard van...
Ik ben opzoek naar iemand die heel lief is,ook als ik stout ben,die me heel graag ziet,die gewoon gek is van mij,en ik denk dat jij aan al die wensen voldoet.
En nu vake er niet meer is en ik hem ontzettend mis,vraag ik je int geheim,of jij ook mijn peter wilt zijn?
Ik wou er zeker iets inzetten over vake,en ook dat hij ook haar peter wou zijn,anders had ik mij schuldig gevoeld tegenover mijn papa,dan leek het of hij vergeten was.
Toen hij de puzzel in elkaar stak en hij las het kwamen er veel tranen hoor.
En ja nu vroegen ze of ze enkele dagen mee mocht naar de zee.
Dus heb ik gezegd oke is goed,ga ze wel missen hoor want ze is dan tot zondag weg maar ze hebben haar zo graag bij hun.
Zijn ook de enige mensen die om haar geven,voor de rest heeft ze niemand buiten ik en mijn vriend en zijn mama.
Even over die puzzel,die kan je laten maken bij zazou geloof ik,moet je maar is googlen,is wel altijd leuk om een peter of meter te vragen,of doen jullie dit niet in nederland?
Eigenlijk ook leuk om aan de oma en opa te vertellen,je kan zelf tekst kiezen en foto en zo dus moest het jullie intresseren:)

Voila heb hier mijn zegje weer eens gedaan,nu ga ik dringend afsluiten want moet weer poetsen:)

Tot later,liefs orchi

Hey,

Hier even snel een berichtje van mij, zit nl op m'n werk.

Danielle, ik zou persoonlijk er idd wel voor kiezen om het haar persoonlijk te vertellen voordat je het de rest vertelt.
Leg haar anders uit waarom je het haar eerst vertelt, ze zal het wrs alleen maar waarderen dat je rekening met haar houdt.
Het is heel lief dat je zo begaan bent met haar, maar voel je svp niet schuldig!
Je gunt het haar van harte en dat je rekening houdt met haar gevoel is het enige wat je op dit moment kunt doen!
Succes!!

x Cora

Hoi,

Bedankt voor alle felicitaties! De taart was zomaar op (kwarktaart),gelukkig had ik ook nog oranjekoek (bah) en appeltaart.

@ Loks

Ik heb de geboorte van mijn zusjes ook heel bewust meegemaakt, mijn ouders zijn gescheiden met mijn vader heb ik geen contact en mijn moeder is hertrouwt, mijn stiefvader en halfzusjes zijn gewoon mijn vader en zusjes! Ik was 6 toen mijn zusje die vorige week haar theorie heeft gehaals geboren werd en 8 toen mijn andere zusje geboren werd. Ook ik denk dat er vaak te gemakkelijk over gedacht wordt, wij hadden ook een buurmeisje die wat achter loopt ze wordt altijd slome genoemd, daar kan ik me ZO kwaad om maken zo praat ze ook wel maar toch. Dan denk ik altijd praten jullie ook zo over mijn zusje als ik er niet bij ben?? Maar wat goed van je broertje iets om enorm trots op te zijn denk ik! Ik zie dat met die kast al helemaal voor me ik heb visioenen van mijn ouders die een kast verplaatsen!

@ Danielle

Wat goed van je zusje die opleiding heb ik ook gedaan het is pittig maar ik zag tijdens mijn stage het licht!
Ik zou het je collega eerder vertellen en dan ook de reden aangeven waarom je dat doet dan geef je haar juist de keuze wat ze doet als je het de rest vertelt! Ik denk dat het in zulke situaties belangrijk is hoe jij het in haar situatie zou willen...?

@ mvj

Welkom en je mag zelf weten hoe fanatiek je bent hoor!!

@ mama 1977

De reunie was leuk! Er waren niet zoveel uit mijn klas maar wel veel leraren en ik heb ook wel met een aantal uit de mavo klas staan praten. Heel veel leraren kenden mij niet meer vond ik zo raar! Ik ging toen altijd al met mijn vriendin om en die stond nu ook naast mij en haar herkenden ze wel! Ik vond het echt heel raar!

@ Maud

Jeetje wat een verhaal! Fijn dat je het nu met vincent zo goed hebt! Knap van je dat je wilt gaan lijnen!!

@ JIG

Gefeliciteerd geniet ervan!!!!

@ djurresmama

Ik kan het me wel voorstellen dat je nog niet weet of je de mm in wilt. Ik denk dat het belangrijk is om goed naar jezelf en naar je lichaam te luisteren. Het is denk ik heel dubbel als je begrijpt wat ik bedoel!

Meiden ik ga eens even wat in huis doen ik ben vandaag wel zo enorm lui!!

Xx Wendy

Hoi meiden,

Wat wordt er weer veel gekletst! Gezellig!

@ Daniëlle, Chantel, JIG en Floor: van harte gefeliciteerd meiden! Ik ben echt ontzettend blij voor jullie!

@Daniëlle: ik zou het ook eerst even aan die vriendin vertellen. Maar voel je vooral niet schuldig, het is jou ook van harte gegund.

@mama1977: Fijn dat het weer wat beter met je gaat. Echt schattig die opmerking van je dochter over de Hema.

@Romaty: Fijn dat je een leuke vakantie hebt gehad. Doe je trouwens al een zw-cursus?

@Maud: knap van je dat je probeert af te vallen. Ga je nog een methode volgen of gewoon stoppen met snoepen? Ikzelf heb een paar jaar geleden weight watchers gedaan en dat beviel heel goed. Je mag nog aardig wat eten en zelfs patat o.i.d. als je dat wilt, het werkt namelijk o.b.v. punten. Succes!

In het weekend hebben we Max zijn nieuwe kamer ingericht. Er is behangen, de meubels staan er en ik ben nu aan het decoreren. Echt super leuk! Max vindt het zelf ook leuk. Ik haalde hem vanochtend uit zijn bedje (oude kamer) om hem naar opa&oma te brengen, maar hij rende gelijk naar zijn nieuwe kamer en ik moest hem er echt weer uit sleuren om weg te gaan. Zondag nog wat inkopen bij de ikea gedaan, ze hebben daar zoveel leuke dingen, kon echt niet kiezen.
Gisteravond ben ik voor het eerst naar zwangerschapsgym geweest, al vind ik de naam 'gym' niet op zijn plaats. Het is vooral informatief, maar ook erg gezellig!
Ik begin alweer last van mijn ribben en rug te krijgen. Bij Max had ik dit op het laatst, dus dit biedt geen fijn vooruitzicht :-( Misschien binnenkort maar weer naar de ostheopaat.

Iedereen heel veel succes met klussen! Ik zal voor jullie duimen!

Kus Linda

Terug
Bovenaan