Eerste ronde,tweede kindje,wie kletst mee? DEEL 3

Even een test om te kijken of dit werkt, vanmiddag was weer mijn hele tekst weg en vergeten om te kopieren nou stelde mijn man voor om eerst in word te schrijven en dan te kopieren, ff kijken of dat lukt.

Hi meiden,

@Danielle, Wij hebben in september weer een bruiloft, soms is het denk ik echt zo’n fase dat iedereen ineens gaat trouwen. Wij zijn zelf wel getrouwd maar hebben nooit een bruiloft gehad. Ik zie mijzelf niet echt in een jurk en het is niet echt mijn ding om in het middelpunt van de belangstelling te staan. Toen ik zwanger was van Isabella wilden we wel iets geregeld hebben. We wilden eerst voor een geregistreerd partnerschap gaan, maar toen we in die kamer zaten om nog wat dingen door te nemen werd ons ineens allerlei dingen duidelijk. Dit geregistreerd partnerschap is in het buitenland niet geldig, we hebben al eens een jaar in Duistland gewoond en we willen het niet uitsluiten ooit nog eens naar het buitenland te gaan. Het is waarschijnlijk in de toekomst ook niet mogelijk om het om te zetten in een huwelijk. Toen hebben we ter plekken besloten om toch te gaan trouwen, de datum stond al dus er hoefden alleen wat documenten veranderd worden. We hebben er verder met onze directe familie wel een gezellige dag van gemaakt. We wilden altijd wel in de kerk trouwen, maar nu we een lieve dochter hebben die ook in de kerk gedoopt is hebben we niet echt het idee dat het op dit moment iets toevoegt.
Heel veel succes met klussen deze dagen, ik hoop voor je dat het na al die maanden wachten een keer raak is.

@Maud, jeetje meis wat een toestand met die schimmelinfectie, ik hoop maar dat je er snel vanaf bent. Dit heeft verder toch geen gevolgen voor je vruchtbaarheid.
Als wij in september naar de bruiloft gaan gaat Isabella ook naar opa en oma, want daar is geen oppas, kunnen wij ook lekker feesten tot diep in de nacht….
Ik denk dat het beter is om niet teveel bij het klussen stil te staan zodat het kindje puur uit liefde geboren wordt, ik vind het soms ook erg moeilijk om er rond de klus dagen niet mee bezig te zijn, maar gelukkig zijn er genoeg andere keren dat we er weer veel meer van genieten. Wij hebben gister ook lekker genoten van het weer, we hebben bij vrienden gelogeerd en s’avonds lekker gebbq en de hele avond rond de vuurkorf gezeten, erg gezellig. We hebben helaas wel wat minder geslapen, we hebben hier alledrie toch een verkoudheid te pakken super veel snot en hoesten enzo echt naar.

@Mama1977, ik snap wel dat je wat afstand neemt, maar wel gezellig dat je weer mee komt kletsen. Wat fijn dat je je alweer een stuk beter voelt, ik vind het knap dat je er zo positief mee omgaat. En als je er nog niet aan toe bent om de mm in te gaan dan is er gelukkig niemand die je dat verplicht, lekker doen waar jullie je goed bij voelen. Wat gezellig zo’n clubje, ik woon hier pas 1,5 jaar dus ik kijk er naar uit om meer moeders te ontmoeten. Alle familie en vrienden wonen hier niet echt in de buurt. Ik heb gelukkig wel wat contact met een aantal moeders van de zwangerschapcursus. Ik leer wel steeds meer mensen kennen, maar het lijkt me ook als je kind naar school gaat je dan veel andere ouders ontmoet, gezellig.
Ja je weet nooit van te voren hoe je over zulke dingen gaat denken, ik zei altijd dat ik minimaal 9 maanden wilde wachten, maar na 6 maanden begon het al te kriebelen. Uiteindelijk werd ik pas na 11 maanden weer ongesteld dus had ik er zelf weinig over te zeggen.

@Jansske, Fijn dat je etentje gezellig was, Nijmegen is ook echt een leuke stad.

@Linda, wat leuk om zo met Max zijn kamer bezig te zijn, hebben jullie een thema? Dat boek is dus een aanrader, ik had me zelf voorgenomen om meer te gaan lezen vooral in die spannende wacht weken, zou je deze bij de bieb kunnen lenen.

@Orchi, Ja dat op het kinderdagverblijf had ik toen ook gehoord ik was echt geschokt. Waar die man van Apeldoorn woonde in dat appartementen complex heeft mijn zwanger ook gewoond dus hij heeft hem zeer waarschijnlijk gekend, echt vreemd. Zo inderdaad een gezellig druk weekend met al die kids. Bij ons is Isabella bij beide families de eerste en ik zie onze broers ook nog niet zo snel kinderen krijgen, dat vind ik, best jammer.

Ik ben hier gisteren wel weer ongesteld geworden, wel precies op de dag dat ik had uitgerekend en het is pas mijn tweede menstruatie dus heb gelukkig al een goed idee hoe mijn cyclus eruit ziet. Ik vond het wel jammer, maar je bent wel meteen weer van die spanning verlost en het was pas de eerste ronde, dus wie weet lukt het volgende maand. Mijn menstruatie is wel heel erg heftig, dit was de vorige keer ook zo. Ik moet echt elke 1,5 uur naar de wc om de grootste tampon te vervangen die dan al is doorgelekt. De vorige keer heb ik zelfs s’nachts de wekker gezet omdat het anders een bloedbad werd. Er zaten zelfs harde stukjes in, sorry voor mijn vieze praat, maar vind het best een beetje zorgelijk, ik voel me ook echt zo blé, het is toch niet normaal dat ik zoveel bloed verlies. Of heeft iemand dit ook. Ik denk dat als het maandag nog steeds zo erg is ik toch de huisarts even ga bellen om te vragen of dat het wel goed is, of is dat stom.
Ik ga maar weer snel verder met van alles morgen vieren we Isabella’s verjaardag dus moet nog heel wat doen, heb vandaag al twee taarten gebakken en heel wat boodschappen gehaald.
Is er nog niemand met een positieve test deze ronde…. Ben benieuwd!

Iedereen een fijne avond, veel liefs Loks

document.write(friendlyDateTimeFromStr('
'));
document.write(friendlyDateTimeFromStr(''));Status betekenis:   = Klusdagen.    = Wachtdagen.    =Ongi.     =Neutraal.           = Zwanger.

naam:                                    
ronde:                          
leeftijd:                  
NOD:                            
status:  

Daniellexx
6
24  
19 mei

Yessie84
8
24  
3 Mei  

Wendy-Merle
5
25  
18 mei

Orchideke
6  
24  
4 mei

Denys
1  
24  
30 jan  

djurresmama
2  na mk
26
7mei?

J.I.G.
4
30
22 mei

Deleve
1 na mk
28
??

Maud
1
35
8 mei

NOT
1
25
30 mei

lijnmaan        
1
30
3 mei

Mama 1977
1 na 3 mk
31
10 mei?

Loks
2
24
31 mei

Naam:                            
Leeftijd:        
Ronde:              
Uitgerekend:          
Echo:                                          
Status:      

Berg-Driel      
27  
1  
14-08-09  
08-05-2009

Romaty
24  
1  
27-08-09  
09-04-2009
20 weken echo

LindaG80
29  
3  
06-09-09  
25-04-09  
20 weken echo

Jansske
28
5
18 dec 09
13 mei intake en eerste echo

Hoi meiden,

wat een heerlijk weertje hè! We hebben er echt van genoten hierzo. We hebben veel buiten gezeten en zelfs buiten gegeten vanavond!

@mama 1977,   fijn dat je er weer bent. Maar uhm, nooit excuses hè! Die zijn hier niet nodig! Je komt als je er behoefte aan hebt. Iedereen heeft wel eens een momentje tijd voor zichzelf nodig. Maar het is dan idd wel moeilijk bijlezen (Ben ik vooral schuldig aan ) Kijk maar hoever je komt hoor meis (maar de nieuwsgierigheid zal je er toch toe drijven alles te lezen, zó herkenbaar!!)
En precies wat Jansske zegt: baas in eigen buik! Maar dan iets anders dan de dolle mina's bedoelden. Jij beslist wat er in jouw buik al dan niet onderzocht wordt.

@Amelie (of liever Orchi?) waar ligt Kapelle op den Bos? Is dat hier bij mij in de buurt? (Maastricht). Ik dacht idd al dat je Belgische was, leuk hoor! Op een ander forum schreef ik vroeger ook met een Belgische en dan hadden we de grootste lol om elkaars uitdrukkingen en woorden. De leukste vond ik toch wel de plaatsing van een  'schuif-af' in de achtertuin. Vegeet ik echt nooit meer!
Kopieeren in Word werkt goed, alleen kun je dan helaas geen smiles toevoegen.
Ja dat van Kim de Gelder was ook echt schokkend. Wat er in sommige mensen om kan gaan he...
En heb je de drukte een beetje overleefd?

@Linda, ook al aan het klussen! Hier is ook nog het een en ander te doen maar ik kan me er niet echt toe zetten. Komt nog wel denk ik. Als ik straks toch zwanger mag raken moet het vanzelf....

@Loks: de infectie heeft geen effect op de vruchtbaarheid, ik heb ze nogal eens vaker te pakken gehad helaas... Het enige vreemde is deze keer dat mijn baarmoeder er zo heftig op reageert. Die is namelijk redelijk opgezet (ik voel 'm zitten), zelfs zo erg dat ik mijn broek niet meer dicht krijg (Dan ga je toch weer denken he... Mag niet, foei Maud!)
Fijn dat je een regelmatige cyclus, dat is wel zo makkelijk met tellen natuurlijk!
Met teruglezen kwam mijn stukje over het gevoel rond het vrijen wat vreemd over. Natuurlijk geniet ik er wel van maar mijn hoofd doet soms raar, snappie?
Vervelend die zware ongi, ik herken het wel, heb het ook altijd gehad. Nu na de spiraal pas één rustige maar normaal ben ik het vrij heftig (de kéér voor de zwangerschap van Ruben was het heel extreem, dus wie weet Loks...)

Meiden, ik ga gauw naar Paultje kijken!

Veel liefs,
Maud

Hallo dames:)

Ik zal mij even voorstellen mijn naam is Chantal en ik ben   moeder van een pracht van een dochter van bijna 4!
Begin april ben ik eindelijk met de pil gestopt om hopelijk zwanger te worden van een 2e wondertje. Op zondag 10 mei zou ik ongesteld moeten worden maar ik hoop dat moederdag een extra cadeautje in petto heeft voor me;) Het zal wel niet de eerste keer, maar goed ik hoop er stiekem een beetje op.
Ik hoop dat ik hier lekker met jullie kan kletsen over zwanger proberen te raken en andere dingen.

lieve groetjes
Chantal

quote: mama 1977 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('02-05-2009 00:59:00'));

document.write(friendlyDateTimeFromStr(''));Status betekenis:   = Klusdagen.    = Wachtdagen.    =Ongi.     =Neutraal.           = Zwanger.

naam:                                    
ronde:                          
leeftijd:                  
NOD:                            
status:  

Daniellexx
6
24  
19 mei

Yessie84
8
24  
3 Mei  

Wendy-Merle
5
25  
18 mei

Orchideke
6  
24  
4 mei

Loks
1
24
4 mei?

Denys
1  
24  
30 jan  

djurresmama
2  na mk
26
7mei?

J.I.G.
4
30
22 mei

Deleve
1 na mk
28
??

Maud
1
35
8 mei

NOT
1
25
30 mei

lijnmaan        
1
30
3 mei

mama 1977                                 1 na 3 mk                           31                                           10 mei?                        

Naam:                            
Leeftijd:        
Ronde:              
Uitgerekend:          
Echo:                                          
Status:      

Berg-Driel      
27  
1  
14-08-09  
08-05-2009

Romaty
24  
1  
27-08-09  
09-04-2009
20 weken echo

LindaG80
29  
3  
06-09-09  
25-04-09  
20 weken echo

Jansske
28
5
18 dec 09
13 mei intake en eerste echo

De pauze is voorbij, we (mn man en ik ) hebben t nog een keer doorgesproken, ik twijfelde een beetje aan of hij er wel 100% achter stond, maar k had m niet goed begrepen.Mannen voelen zoiets als kinderen krijgen heel anders als vrouwen en nu weet ik zeker dattie ook wel heeel graag nog eens papa wordt.Nou hoop ik dat het snel gaat lukken.....k Vind t steeds weer zooo spannend...Mn vriendin wil ook graag zwanger worden en ik loop 20 dagen achter haar aan....Zou te gek, super gaaf zijn als we samen zwanger zouden zijn....Zij zit nu in de spannende dagen, oooooooooooh het kriebelt zooooo bij me...

Iedereen verder ook veel succes gewenst.Ik heb niet altijd even veel tijd om alles te lezen èn op alles  te reageren, sorry!!

XXX JIG

Hoi,

Ook ik wil even reageren op wat die gek met koninginnendag gedaan heeft... Ik vind het verschrikkelijk, die arme mensen en de mensen om hun heen te erg voor woorden...

@ JufMaud

Wat balen van je schimmelinfectie hoe gaat het nu??
Idd dat boek van kluun is geweldig en die van daphne ook (die heb ik ook gekocht toen ik zwanger was van Merle*) Als ik nu zwanger ben ga ik die van cladia de brij kopen denk k...

@ Danielle

Wij zitten ook in onze klusdagen, en ik hoop het ook zo deze maand....!!!!!!!

@ mama 1977

Ach ja die regeltjes van de gemeente je kunt je er wel druk om maken maar daar schiet je niet zoveel mee op je bent alleen maar langer bezig voor hetzelfde resultaat want je bereikt er bar weinig mee als je ertegenin gaat.
Ik begrijp je heel goed over wat je zegt over de tussenkomst van het ziekenhuis. Ik denk er ook wel eens over na, bij Merle* heeft het ook een jaar geduurd voordat ik zwanger was en ik wordt er nu zo moedeloos van dat het niet lukt had ik niet verwacht maar het is wel zo. Mijn vriend voelt het nog niet zo en wil zeker deze maand nog afwachten. Ook snap ik je verhaal over de onderzoeken je moet doen wat JIJ wilt en niet wat een ander zegt. Zo zou ik denk ik geen vruchtwaterpunctie laten doen bij een volgende zwangerschap dat begrijpt ook niet iedereen maar dat kan me niks schelen wij doen het zoals wij het willen en zoals het dan goed voelt snap je me?

@ Loks

Dat van die heftige menstruatie ken ik wel ja ik heb dat ook bij mij houdt een tampon het niet eens maar ik heb er 2 dagen last van en dan is het bijna over (mijn moeder heeft dat ook dus dat is wel herkenbaar)

Meiden ik ga lekker met mijn vriend een filmpje kijken tot morgen denk k...

Xx Wendy

Heey meiden!

@ Wendy: Nou we gaan ervoor dan maar he! Zou wel leuk zijn als het deze maand raak zou zijn... Dan ben ik vlak voor Mel's verjaardag uitgerekend. Das een leuk verjaardagskado voor haar hihi

@ Maud: Lastig zo'n schimmelinfectie. Heb het helaas ook al een aantal keer gehad. Zooo vervelend! En klussen is dan even niet toegestaan... balen zeg! Ik herken het trouwens wel hoor wat je zegt over het ' op tijd'   klussen. Ik probeer er gewoon van te genieten hoor, maar op sommige momenten, als ik eigenlijk niet zo heel veel zin heb, maar ik wel in mijn vruchtbare dagen zit dan zet ik me er toch overheen. Uiteindelijk is het dan wel altijd fijn hoor, en heb ik er geen spijt van

@ mama1977: Als jij er niet aan toe bent om je niet te laten onderzoeken in het zh, wie is een ander dan om anders te vinden? Jij beslist. of nou ja, jij en je man dan...

Ga vanaaf lekker met manlief WII-en. Eens kijken of ik van hem kan winnen met wat dan ook hihi. Morgen met onze Mel naar het cb. Ze krijgt dan de 14 maanden prik. Ik hoop dat ze er niet zo veel last van zal hebben. Daarna meteen door naar Brabant. Even bij mijn ouders op visite. Gezellig!

Fijne avond allemaal!

X

Terug
Bovenaan