Hi meiden,
@Danielle, Wij hebben in september weer een bruiloft, soms is het denk ik echt zo’n fase dat iedereen ineens gaat trouwen. Wij zijn zelf wel getrouwd maar hebben nooit een bruiloft gehad. Ik zie mijzelf niet echt in een jurk en het is niet echt mijn ding om in het middelpunt van de belangstelling te staan. Toen ik zwanger was van Isabella wilden we wel iets geregeld hebben. We wilden eerst voor een geregistreerd partnerschap gaan, maar toen we in die kamer zaten om nog wat dingen door te nemen werd ons ineens allerlei dingen duidelijk. Dit geregistreerd partnerschap is in het buitenland niet geldig, we hebben al eens een jaar in Duistland gewoond en we willen het niet uitsluiten ooit nog eens naar het buitenland te gaan. Het is waarschijnlijk in de toekomst ook niet mogelijk om het om te zetten in een huwelijk. Toen hebben we ter plekken besloten om toch te gaan trouwen, de datum stond al dus er hoefden alleen wat documenten veranderd worden. We hebben er verder met onze directe familie wel een gezellige dag van gemaakt. We wilden altijd wel in de kerk trouwen, maar nu we een lieve dochter hebben die ook in de kerk gedoopt is hebben we niet echt het idee dat het op dit moment iets toevoegt.
Heel veel succes met klussen deze dagen, ik hoop voor je dat het na al die maanden wachten een keer raak is.
@Maud, jeetje meis wat een toestand met die schimmelinfectie, ik hoop maar dat je er snel vanaf bent. Dit heeft verder toch geen gevolgen voor je vruchtbaarheid.
Als wij in september naar de bruiloft gaan gaat Isabella ook naar opa en oma, want daar is geen oppas, kunnen wij ook lekker feesten tot diep in de nacht….
Ik denk dat het beter is om niet teveel bij het klussen stil te staan zodat het kindje puur uit liefde geboren wordt, ik vind het soms ook erg moeilijk om er rond de klus dagen niet mee bezig te zijn, maar gelukkig zijn er genoeg andere keren dat we er weer veel meer van genieten. Wij hebben gister ook lekker genoten van het weer, we hebben bij vrienden gelogeerd en s’avonds lekker gebbq en de hele avond rond de vuurkorf gezeten, erg gezellig. We hebben helaas wel wat minder geslapen, we hebben hier alledrie toch een verkoudheid te pakken super veel snot en hoesten enzo echt naar.
@Mama1977, ik snap wel dat je wat afstand neemt, maar wel gezellig dat je weer mee komt kletsen. Wat fijn dat je je alweer een stuk beter voelt, ik vind het knap dat je er zo positief mee omgaat. En als je er nog niet aan toe bent om de mm in te gaan dan is er gelukkig niemand die je dat verplicht, lekker doen waar jullie je goed bij voelen. Wat gezellig zo’n clubje, ik woon hier pas 1,5 jaar dus ik kijk er naar uit om meer moeders te ontmoeten. Alle familie en vrienden wonen hier niet echt in de buurt. Ik heb gelukkig wel wat contact met een aantal moeders van de zwangerschapcursus. Ik leer wel steeds meer mensen kennen, maar het lijkt me ook als je kind naar school gaat je dan veel andere ouders ontmoet, gezellig.
Ja je weet nooit van te voren hoe je over zulke dingen gaat denken, ik zei altijd dat ik minimaal 9 maanden wilde wachten, maar na 6 maanden begon het al te kriebelen. Uiteindelijk werd ik pas na 11 maanden weer ongesteld dus had ik er zelf weinig over te zeggen.
@Jansske, Fijn dat je etentje gezellig was, Nijmegen is ook echt een leuke stad.
@Linda, wat leuk om zo met Max zijn kamer bezig te zijn, hebben jullie een thema? Dat boek is dus een aanrader, ik had me zelf voorgenomen om meer te gaan lezen vooral in die spannende wacht weken, zou je deze bij de bieb kunnen lenen.
@Orchi, Ja dat op het kinderdagverblijf had ik toen ook gehoord ik was echt geschokt. Waar die man van Apeldoorn woonde in dat appartementen complex heeft mijn zwanger ook gewoond dus hij heeft hem zeer waarschijnlijk gekend, echt vreemd. Zo inderdaad een gezellig druk weekend met al die kids. Bij ons is Isabella bij beide families de eerste en ik zie onze broers ook nog niet zo snel kinderen krijgen, dat vind ik, best jammer.
Ik ben hier gisteren wel weer ongesteld geworden, wel precies op de dag dat ik had uitgerekend en het is pas mijn tweede menstruatie dus heb gelukkig al een goed idee hoe mijn cyclus eruit ziet. Ik vond het wel jammer, maar je bent wel meteen weer van die spanning verlost en het was pas de eerste ronde, dus wie weet lukt het volgende maand. Mijn menstruatie is wel heel erg heftig, dit was de vorige keer ook zo. Ik moet echt elke 1,5 uur naar de wc om de grootste tampon te vervangen die dan al is doorgelekt. De vorige keer heb ik zelfs s’nachts de wekker gezet omdat het anders een bloedbad werd. Er zaten zelfs harde stukjes in, sorry voor mijn vieze praat, maar vind het best een beetje zorgelijk, ik voel me ook echt zo blé, het is toch niet normaal dat ik zoveel bloed verlies. Of heeft iemand dit ook. Ik denk dat als het maandag nog steeds zo erg is ik toch de huisarts even ga bellen om te vragen of dat het wel goed is, of is dat stom.
Ik ga maar weer snel verder met van alles morgen vieren we Isabella’s verjaardag dus moet nog heel wat doen, heb vandaag al twee taarten gebakken en heel wat boodschappen gehaald.
Is er nog niemand met een positieve test deze ronde…. Ben benieuwd!
Iedereen een fijne avond, veel liefs Loks