Eerste ronde,tweede kindje,wie kletst mee? DEEL 3

Hoi hoi!

Ik ben het allemaal nog steeds aan het laten inwerken. Ik kan het gewoon niet geloven. Heb inmiddels 3 testen gedaan. Dus ik zal het wel moeten geloven. Maar toch. Bij Melanie wist ik het pas heel laat, en deze keer dus waarschijnlijk al heel vroeg. Ik zal morgen de huisarts inlichten en dan wordt het misschien wat echter allemaal. Vanmorgen bij het zwemmen moest ik er ook steeds aan denken. Of ik een geheimpje had ofzo    Mijn mmoeder komt vanavond weer (ze past op maandag altijd op Mel en dan komt ze op zondagavond vast want anders is het zo'n eind vanuit Brabant) En haar zal ik het dan alvast vertellen.  Ik vind het zo spannend allemaal! Je zou toch verwachten dat, omdat je het al een keer hebt meegemaakt, je wel weet hoe je je zult voelen en hoe het zwanger zijn zal voelen, maar dat  heb ik helemaal niet!  

@ Wendy: ik denk inderdaad dat  veel mensen er niet bij stil staan hoe hard anderen moeten knokken voor iets wat voor veel mensen heel vanzelfsprekend is. Daarom ben ik ook zo trots op mijn zusje. Ze is 19 en heeft net de opleiding verzorgende/ helpende niveau 2 afgerond en  gaat in september aan niveau 3 beginnen. Ze wil heel graag de kraamzorg in, maar het is natuurlijk de vraag of dat niet te hoog gegrepen is. Maar ze gaat het wel proberen en dat vind ik al dapper op zich!  

@ Chantal: Begint het voor jou al een beetje te leven? Wij schelen dan maar weinig!  

@ jansske: de formatie is bij ons ook rond. Ik ga nog een jaar groep 6-7 doen. Wij hebben van te voren ook onze voorkeur moeten doorgeven. Jij niet? Of heb j wel je voorkeur doorgegeven en is daar niets mee gedaan? Dat zou helemaal balen zijn!

Ik zag trouwens hieronder dat JIG ook misschien zwanger is.  Ze zal het zelf nog wel komen vertellen. Maar dan is het nogal een vruchtbare maand  gebleken hihihi.

Om de trent even voort te zetten strooi ik even wat glitters. Wel vangen he?

**************************** ********************* **************** ************ ************* **************** *********************** ******************* ************** ********* ********** ************ *********** *************** ************* *************** ********** *************** **************** ************* ************** ************** ************** ********* *********** ********* ********** ****************** ********** ************ ************ ******* ********************** ********** *************** ************** *********** ****** ************ ******* ******* *********** **************** **************** ************ ********* ******* ********* ***********          

Hoihoi allemaal,

Ik heb vanmorgen getest met een sensitest en er kwam een heeeel licht streepje....Ik wacht nog ff af maar denk dat t dit x toch raak is.....

Spannend!!!

XXX JIG

@JIG, wow meis, dat zou helemaal super zijn!! Ik duim voor je mee, maar meestal is een streep een streep, dus ik zeg  alvast voorzichtig, gefeliciteerd!!!

@danielle, ik herken het helemaal, weet je nog hoelang het duurde voordat ik het pas echt begon te geloven, ik geloof wel bijna 12 weken, hihi!!! En echt, er is geen regel voor hoe je je moet voelen, bij mij is dat ook niet te vergelijken met de vorige keer, dus dat is en blijft afwachten!!
Wel super trouwens dat Melanie is gaan lopen, ik oefen nu heel hard met de kleine en gelukkig gaat het heel goed, hij heeft echt de smaak te pakken!!

@jansske, jeetje meid wat een rot reactie zeg van  je collega's!! Zo vervelend als ze je de woorden uit de mond nemen... maar meid, laat je niet kisten, ik had er iook een paar reacties tussen waar de honden geen brood van lusten, niet leuk, maar ach is jullie zwangerschap, richt je lekker daarop en laat de rest maar lekker varen.....
Jammer dat je een andere groep krijgt die je eigenlijk niet wil, maar wie weet ga je het toch best leuk vinden!!

@maud, jeetje als zelfs je eigen moeder zoiets zegt, zou ik ook helemaal van de kaart zijn, dat zeg je toch niet!!!!

Typisch is dat toch meiden, dat op de meest belangrijke boodschappen in je leven de meest leuke, rare, vervelende en verrassende reacties op komen..

@loks, het was inderdaad heerlijk!! En wat betreft het reizen met kinderen, met iets grotere kinderen gaat dat al snel makkelijker hoor!! Alleen die hele kleintjes is ff lastig, je zit met een buggy, met extra eten en drinken, ze hebben geen eigen stoel etc.... Maar goed, voor ons was het voorlopig de laatste keer, wij gaan nu lekker kamperen, en daar kijk ik nu al naar uit!!

weet de verhalen van de rest al niet meer, sorry dames, de zwangerschapsdementie begint toe te slaan!!
Volgende ronde weer verder!!

Wij gaan zo bij mijn oom en tante (mijn buren dus) eten ter ere van de verjaardag van mijn vriend, een collega en nog een andere kennis, dus dat word wel weer gezellig!!
En ik hoef lekker niet te koken, hihi!!
Gisteren trouwens lekkere asperges gemaakt, oohhh heerlijk was het!!

o trouwens nog een kleine verhaaltje uit de vakantie......
Ik had op een gegeven moment gedoucht en vriendlief zou me wel even insmeren, vind ie heerlijk, helemaal nu ik flinke borsten begin te krijgen.....
Dus hij begint te smeren en gebint al te glunderen van het idee alleen al dat hij bijna bij mijn borsten aangekomen is.....
(ik had vlak daarvoor ontdekt dat mijn borsten weer zijn begonnen met te "lekken") lekker aromantisch dus, dus ik denk ik zal hem krijgen, en zeg tegen hem, kijk schat "ze doen het weer"....... nou je had die kop moeten zien, ik kwam niet meer bij!!
Wel jammer dat de insmeerbeurt toen snel vooorbij was, hihi!!

meiden, tot later!!!
x

hoi dames,

wow, een weekendje weg geweest en  2 pagina's verder. ik heb me bijgelezen, maar ben te moe om te reageren. heel raar, ik ben bekaf, maar kan niet goed in slaap komen.

Danielle en chantal, jullie ook gefeliciteerd. super. wel vreemd he, alle drie zwanger na wat donker bruin bloed verlies en zonder ons zwanger te voelen.
ik ga morgen de vk bellen voor een eerste afspraak, ben zo benieuwd.

reactie op de vragen, mijn zoontje Joris wordt donderdag 1 jaar, en ik was meteen zwanger, we besloten 3 weken geleden ervoor te gaan, ongeloofelijk.

het weekendje was heerlijk, was met mijn man alleen naar een conferentie geweest. was echt super. ik heb Joris wel gemist, maar ben wel blij met de tijd die we samen hebben gehad.

nu lekker samen thuis en alles opruimen.
dus ik reageer de volgende keer weer meer.

gr floor

hoi meiden,

ik heb even een aantal dagen alleen meegelezen. dit ook om alles even op een rij te zetten voor onszelf.
maar nu weer terug hoor, merk wel dat ik het een beetje mis.
hier nog steeds geen ongi te bekennen, maar ook niet zwanger volgens de test op donderdag. ben nu 7 weken verder sinds mijn laatste ongi.
we weten nog niet of we nu gelijk wel de MMM in willen, ben nog steeds niet hersteld van hetgeen wat gebeurt is, maar moet volgende week eventueel wel een kuur primolut hebben om de ongi op te wekken.als ik dan ongi wordt moet ik op dag 3 met de clomid beginnen.
misschien kijken we het nog even aan, en ga ik volgende week niet beginnen met de kuur.

@chantal P.....gefeliciteerd met je zwangerschap. geniet ervan.

@ zonnetje....wat een mooie meid! Wij hebben een zoon, maar een dochter lijkt me ook heerlijk!

@mama 1977:Ben blij dat je terug bent,ik begrijp dat je het even allemaal op een rijtje moest zetten, dat heb ik nu zelf ook even moeten doen. dit ook gezien wat er na wat er allemaal is gebeurd.

@Yessie. alsnog gefeliciteerd met je verjaardag, hoop dat je een leuke dag hebt gehad.

@floor, gefeliciteerd met je zwangerschap!

@wendy, gefeliciteerd met je zusje.
Knap dat ze toch door blijft zetten om het te halen hoor! hhop dat ze het snel mag halen nu. Jammer dat je ongi bent geworden

@Orchi, ik vind het knap van je dat je er niet zo mee bezig bent deze maand, ik hoop dat het zijn vruchten afwerpt en het deze maand raak mag zijn. ze zeggen altijd dat wanneer je er niet mee bezig bent, dan blijkt vaak dat je zwanger bent.

@Loks. Vervelend voor je dat de afspraak al vergeven was
.
@Berg-driel. nog maar 10 weken. Spannend hoor! hoe je het nog een beetje vol?

Deleve.  ik begrijp helemaal hoe je je voelt. Met mij gaat het nu wel weer redelijk. Het gaat je inderdaad niet in de koude kleren zitten.

@danielle, YES!!!!! Super meid, van harte gefeliciteerd!!!!!!!! Het is je gegund!!!
je had het er al over dat je het gevoel had als één van de laatsten over te blijven. en je had het over pendellen of zoiets, wat is dat precies?kun je dat zelf doen?

@JIG,  dat zou helemaal super zijn!! een streep een streep, dus ik zeg  alvast voorzichtig, gefeliciteerd!!!

Ben ongetwijfeld mensen vergeten, maar meiden vergeef het me.

Status betekenis:   = Klusdagen.    = Wachtdagen.    =Ongi.     =Neutraal.           = Zwanger.

naam:                                    
ronde:                          
leeftijd:                  
NOD:                            
status:  

Yessie84
9
25  
25 mei  

Wendy-Merle
6
25  
21 juni

Orchideke
7  
24  
29 mei

Loks
2
24
31 mei

Denys
1  
24  
30 jan  

djurresmama
2  na mk
26

J.I.G.
4
30
22 mei

Deleve
2 na mk
28
7 juni?

Maud
2
35
12 juni

NOT
1
25
30 mei

Mama 1977
2  na 3mk
31
14 juni

Floor        
2
28
6 juni

Zonnetje 4        
1
25
20 mei

Naam:
Leeftijd:  
Ronde:
Uitgerekend:          
Echo:                                          
Status:      

Berg-Driel      
27  
1      
14-08-09  
08-05-2009

Romaty
24  
1      
27-08-09  
09-04-2009
20 weken echo

LindaG80
29  
3  
06-09-09  
25-04-09  
20 weken echo

Jansske
28
5
18-12-09
13 mei intake en 1e echo

Lijnmaan
30
1
10-01-10
?

Chantal P
31
1
19-01-10
?

Daniellexx
24
6
21-01-10
?

groetjes marianne

Hallo,

Ik wil me even voorstellen. Ik ben 27 jaar en moeder van een zoontje van bijna 3. Vorige week ben ik weer gestopt met de pil. Ik wil graag met jullie mee gaan schrijven (al weet ik niet of ik ook zo acftief zal worden als heel veel van jullie).

Ik heb mezelf in de lijst gezet (Ik hoop dat ik het goed gedaan heb)

Groetjes mvj

Status betekenis:   = Klusdagen.    = Wachtdagen.    =Ongi.     =Neutraal.           = Zwanger.

naam:                                    
ronde:                          
leeftijd:                  
NOD:                            
status:  

Yessie84
9
25  
25 mei  

Wendy-Merle
6
25  
21 juni

Orchideke
7  
24  
29 mei

Loks
2
24
31 mei

Denys
1  
24  
30 jan  

djurresmama
2  na mk
26

J.I.G.
4
30
22 mei

Deleve
2 na mk
28
7 juni?

Maud
2
35
12 juni

NOT
1
25
30 mei

Mama 1977
2  na 3mk
31
14 juni

Floor        
2
28
6 juni

Zonnetje 4        
1
25
20 mei

mvj
1
27
9 juni

Naam:
Leeftijd:  
Ronde:
Uitgerekend:          
Echo:                                          
Status:      

Berg-Driel      
27  
1      
14-08-09  
08-05-2009

Romaty
24  
1      
27-08-09  
09-04-2009
20 weken echo

LindaG80
29  
3  
06-09-09  
25-04-09  
20 weken echo

Jansske
28
5
18-12-09
13 mei intake en 1e echo

Lijnmaan
30
1
10-01-10
?

Chantal P
31
1
19-01-10
?

Daniellexx
24
6
21-01-10
?

Hoi meiden,

na een actief weekendje (poetsen, strijken, gras maaien, dweilen, etc) nog eventjes voor/achter de pc en dan lekker naar bed.
Gelukkig een hele korte werkweek, maar twee daagjes werken deze week (woensdag is mijn vaste vrije dag en donderdag is hemelvaart).

Ik verheug me iig al op woensdag, Ruben is ook vrij ivm een studiedag en dus gaan we saampjes met de bus naar de stad en 's middags op kraamvisite bij een collega (weer ff lekker tutten!!!)

Ik hoop trouwens dat het me lukt maar de bedoeling is morgen de knop om en niet meer snoepen! Ik wil echt het gevecht met de kilo's weer aan, dat is ook veel beter met het zwanger willen worden. Ik zal hier elke dag eerlijk zeggen of ik gezondigd heb, als ik het niet doe, willen jullie er dan naar vragen? Ik heb gewoon een stok achter de deur nodig, en ik hoop dat jullie me daarin een beetje willen steunen.
Ik zal me morgen even wegen en dan wil ik elke maandag even mijn gewicht hierneer zetten.
Zouden jullie het niet erg vinden als ik dit forum daar even mede voor gebruik? Ik weet gewoon dat het me kan helpen. Ze zeggen ook dat je het de mensen moet laten weten dat je lijnt en dat doe ik dus ook op m'n werk.
En dus wil ik het ook graag met m'n beste vriendinnen delen en dat zijn jullie!

@Chantal: heel veel plezier in de efteling morgen!!! Vincent en ik zijn bijna 12 jaar samen, ik heb wat langer op mijn ware moeten wachten.
Ga je nu ook meer opletten waar je wel in niet in gaat? Stomme vraag realiseer ik me nu want met je kleine kun je sowieso niet echt in de Python.... Ikzelf ga eigenlijk nooit ergens in (ben op schoolreisjes altijd de juf die kinderen aanmoedigd maar nergens mee in gaat, ik zou de boel onderk*)

@Daniëlle, heerlijk hè, zo'n geheimpje diep van binnen. Hoe reageerde je moeder??? Ik heb het de vorige keer wel meteen tegen een collega gezegd, ik moest het gewoon even kwijt. Ik kan me ook nog herinneren dat ik het idee had dat iedereen het aan me kon zien, herkennen jullie dit?

@JIG: AAAAGH, JE BENT DE VOLGENDE ZIE IK!!!! SUPERGEFELICITEERD MEISSIE!!!!  Wat ontzettend heerlijk voor je!! Geniet er lekker van en laat ons meegenieten van alle kwalen, lolletjes en alles wat je voelt!
Wauw, het is wel een baby-boom hierzo. Wat zeggen we niet-zwangere dames, gaan wij voor de baby-boom van deze maand?

@Romaty: ik denk dat mijn moeder het destijds uit schok zei. Ik kende Vincent destijds al een tijdje en sinds ik hem ken ben ik in totaal (schrik niet) een kilo of 25 bijgekomen. Dit heeft ook te maken door de hele beroerde relatie die ik ervoor had. Kort door de bocht: ik ben 6 jaar lang geestelijk en lichamelijk mishandeld. Mijn ouders hebben hier amper weet van omdat het contact door die ex verbroken was. Ik wil ze de details ook besparen. Toen kwam Vincent, een levensgenieter, een schat. Ik genoot van het leven, van eten wanneer ik het wilde en niet wanneer het 'mocht'. Ik kan niet in details treden maar het verschil was zó groot dat ik iets teveel van het leven genoten heb (kortom, schade ingehaald) en de gevolg is dat ik nu gewoon te dik ben. Ik ben al veel afgevallen maar ook weer wat  bijgekomen en nu moet de knop gewoon weer even om. En het gaat me weer lukken deze keer!
Wat een heerlijke mop trouwens met dat insmeren! Ik had dat gezicht graag eens gezien!!

@Floor: meid, wat een bof, meteen zwanger! En wat heerlijk dat jullie even van elkaar hebben kunnen genieten! Ik ben benieuwd wat de vk zegt, of je uitgerekende datum klopt. Rust maar even lekker uit, dat heb je nu nodig!  

@Marianne: wat vervelend dat de ongi niet wil komen meis.... Heeft de dokter niet overwogen een bloedtest te doen? Ik weet dat een vriendin van mijn zus te weinig hormoon aanmaakte en bij haar was in het bloed te zien dat ze wel zwanger was. Gaf de test bij je eerst wel een positief resultaat? Ik kan me voorstellen dat je opziet tegen de MMM. Ik zou er ook alleen aan beginnen als je er helemaal klaar voor bent, er komt toch een hoop op je af hoor!

@MVJ: welkom bij de club!
Je bent gewoon vrij om te reageren als het je uitkomt hoor.
Ik ben één van de fanatieken hier  maar iedereen komt en gaat zoals het uitkomt.

Meiden, er komen twee drukke avonden aan dus ik weet niet of ik het red om langs te komen, ik heb een vergadering en een info-avond op Rubens school.
Als het even lukt horen jullie van me, anders tot woensdag (haha, alsof ik dat volhoud...)

Veel liefs,
Maud

Ha meiden!

Pfft. Ben ik twee dagen aan het werk hebben jullie weer hele lappen tekst geschreven. Heerlijk! Lekker weer alles bijlezen.

Allereerst: Danielle GEFELICITEERD!!!!! Wat gaaf voor je. Ik keek gister heel even snel op hyves en zag dat je zwanger bent. Ik baalde er van dat ik echt geen tijd had om meteen naar het forum te komen om je te feliciteren. Laat je witte jaloezie nu maar waaien meid. Nu is het jou beurt!
Wat leuk dat Melanie haar eerste stapjes los heeft gezet. Ik zag ook op hyves het filmpje van haar met je man. Echt lief! Ik keek er samen met m'n dochter naar en zij dacht dat zijzelf het was. Totdat ze je man zag en zei: "O nee, want dat is niet mijn papa".
Spannend om het vanavond aan je moeder te vertellen. En meid, het gaat nog wel tot je doordringen hoor, dat je zwanger bent. Komt goed.
Enne, ik vang je glitters graag op!

@Maud. Fijn hoor zo'n stoel waar je 4 uur mee bezig bent. Als hij in elkaar zit ben je bekaf en heb je het wel verdiend om er op te gaan zitten. Haha.

@Orchi. En heb je lekker genoten zo samen met je vriend?
Knap hoor dat je het nog steeds wat los kan laten.

@Wendy. Hoe was je reunie? Had je ze allemaal sinds de middelbare school niet meer gezien? Lijkt me best wel spannend om elkaar na zo'n lange tijd weer te zien. En morgen je man jarig. Alvast proficiat!

@Loks. Ja ik had maar gewoon een afspraak gemaakt. Anders kwam het er nooit van. Je moet die afspraken ook altijd zo ver vantevoren maken dat je nooit weet of je tegen die tijd zwanger bent. Gelukkig is het bij mij allemaal goed gegaan en heb ik naast de verdoving geen paracetamol of iets anders nodig gehad. Wel lag ik te hyperventileren in de stoel. Nu heb ik nog een kies die eruit moet maar mijn tandarts zei dat die nog wel even kon blijven zitten en dat ik een afspraak kon maken voor een controle afspraak over een half jaar. Ik moest hem wel beloven terug te komen als ik last krijg van die kies. Maar volgens mij las ik dat jij nog borstvoeding geeft? Dan lijkt het me helemaal lastig met pijnstilling. Ik ben blij dat ik tijdens de borstvoeding geen tanden heb hoeven laten trekken of iets anders waar je pijnstilling bij nodig hebt.
Succes meid.
Ik heb je recept overgeschreven en ik ben zeker van plan om hem binnenkort een keer te maken. M'n dochter is ook dol op m&m's dus die gaat me vast helpen! Ik laat het je weten.

@Jansske. Wat een rotdag donderdag voor jou zeg! Had die collega niet even haar mond kunnen houden? Het was jou moment. En wat rot dat er geen rekening met jou wensen wordt gehouden in de indeling. Zeker als je het zelf helemaal hebt opgezet.

Net als wat Maud ook al schreef, kunnen sommige mensen zo lomp zijn. Wij wilden aan de rest van de familie vertellen dat ik zwanger was (van onze dochter) toen mijn schoonmoeder jarig was. Maar nee, mijn schoonmoeder riep wel even door de kamer dat haar zoon vader werd! Ze wist dat wij het wilden gaan vertellen maar blijkbaar was zijzelf belangrijker. En daarbij dacht ik ook dat niet alleen mijn man vader werd maar dat ik ook moeder werd. Maar dat werd niet genoemd.

@Chantal. Ik lees net jou ervaring met je schoonmoeder. Belachelijk zeg! Wat denkt ze wel niet!
Geniet maar lekker van de efteling. 13 jaar samen al!

@JIG. Jij ook al zwanger? GEFELICITEERD!!!!! Het gaat goed hier op ons forum. Geniet ervan!

@Romaty. Zo te lezen hebben jullie het heerlijk gehad. En je hebt je vriend wel laten schrikken zeg met je lekkende borsten. Hihihi.
Ik ben blij dat je er weer bent.

@Djurresmama. Misschien is het een stomme vraag maar door mijn afwezigheid heb ik toch wel wat dingen gemist geloof ik. Je schreef dat je nog niet wist of je nu meteen de mm in wilde. Ik dacht dat je de mm molen niet meer in mocht? Is dat weer veranderd of zit ik er helemaal naast? Ik wens je heel veel sterkte.

@Yessie. Heb je een fijne verjaardag gehad?

@Linda. Hoe is het met jou?

@Mvj. Welkom!

Liefs, mama 1977.

Terug
Bovenaan