Eerste ronde,tweede kindje,wie kletst mee? DEEL 3

Hallo dames,

@JIG:Joepie!!!!Gefeliciteerd meid!!!!Ik wens je een goede zwangerschap,dikke proficiat van mij hoor!!!

@maud:Tuurlijk gaan wij je helpen,daarvoor zijn we er toch,om mekaar te steunen en te helpen,ook al zijn het dingen die niet over de zwangerschap gaan.
Ikzelf ben heel mager,en eerlijk gezegd,is ook geen pretje hoor.
Heb net voor ik zwanger was van Dyenthé net 46 kg gewogen,was echt een hel!!!
Kon niks meer,was direct draaierig en zo,is het ook niet hoor.
Nu weeg ik net 50 denk ik,zo lang ik boven de 50 zit voel ik me vrij goed maar vanaf ik eronder zit is het echt niet leuk.
Bij mij is het zo als er me iets dwarszit of er is iets gebeurd dan vermager ik heel snel.
Ik eet nochtans heel goed,maar toch.
Weet nog als ik opt einde zwanger was van Dyenthé dan woog ik 62,voelde mij zo goed!!!
Maar spijtiggenoeg na dat ik bevallen was vlogen de kilo's er weer af.
Wil hier maar mee zeggen,niemand is perfect he meid.
En ik bewonder je dat je zegt ik wil lijnen want daar is echt veel wilskracht voor nodig.
Moet toegeven,als ik nu bv iets molliger zou zijn en zou voor mezelf vinden van,ik moet een beetje lijnen,ik zou het niet kunnen,heb daar de kracht niet voor,ik eet zo graag.
Je zal dat heel goed doen denk ik,je bent in ieder geval heel positief ingesteld en dat is al heel veel.
En als het effe niet goed gaat,klaag dan maar wat tegen ons,wij kunnen daar wel tegen:)
Veel succes!!!!

@romaty:Haha,van die borsten!!!:)Hoe je het vertelt,ik moest echt nogal lachen hoor.
Meid voor jou begint het te korten he,ben je nog niet zenuwachtig:)

@djurresmama:pff meid,wat een situatie,die onzekerheid!!
Ik hoop dat je snel ongi word,of zwanger natuurlijk.
En dat je die kuur gaat doen of niet,dat zal je moeten zien opt moment zelf he,bedoel,je moet het enkel doen als je er zelf volledig achter staat.
Ik hoop zo dat je snel zwanger bent,t'is je zo gegunt!!!

@mvj:Welkom hier en klets maar gezellig mee!!!

@mama 1977:Het was echt heerlijk,lekker niks gedaan en tv gekeken en zo,was echt nog eens leuk om met zen tweetjes gewoon thuis te zitten.
Ja ben eigenlijk wel fier op mezelf ook hihi.
Hoe zit het met jou ondertuusen?

Voor de rest...Hier alles goed,toch redelijk!

Gisteren is het begonnen,verschrikkelijke hoofdpijn,echt soms niet te doen en misselijjk,dit begon gisteren avond,dacht morgenvroeg is het wel beter maar nee hoor.
Zit hier nog altijd misselijk te wezen en nog altijd hoofdpijn.
Heb daarnet iets proberen eten,smaakte mij totaal niet maar heb toch maar effe doorgezet,misselijkheid is toch ietsje gebeterd.
Heb deze maand terug pijnlijke borsten,wel raar aangezien ik vorige maand weer niks had,kan zo verschilen van maand tot maand he.
Maar ben er nog altijd niet mee bezig eigelijk,we zien wel wat de tijd brengt he.
Ga jullie laten en effe rusten want mijn hoofd staat weer op srpingen

Liefs orchi

@mama1977

ik mocht inderdaad niet meer de MM in. maar ben april in het ziekenhuis beland met een eileider en eierstokontsteking.
het gevolg hiervan is dat ik nu nog meer verminderd vruchtbaar ben geworden.
ik heb van mijzlef al bijna tot nooit een cyclus, ong. 3 tot 6 keer per jaar als ik mazzel heb.
ik moet nu maar afwachten of mijn cyclus nu weer op gang komt. ze willen eigenlijk dat ik eind deze week met de kuur begin om de ongi op te wekken omdat er nu al weer 7 weken tussen zitten dan dus 8 en dat is te lang.
ik ben zelf nog steeds niet goed op de been, daarom weet ik niet of ik nu gelijk weer de MM in wil tussen nu en ong.2 a 3 weken is dat dan al.
tevens heb ik nu  meer kans op miskramen en buitenbaarmoedelijke zwangerschappen. oftewel 6 keer meer kans hierop. dat is wat de gyneacoloog mij heeft verteld. ik liep al bijna 1 1/2 week met de ontsteking rond zonder dat ze het doorhadden.

groetjes marianne

Hoi Meiden,

Zo, iedereen een lekker weekend gehad? Het is maar goed dat het de aankomende week weer wat mooier weer gaat worden, heb nu zo’n zin in de zomer. Heb het wel gehad met al die regen. Het toernooi gisteren was ook afgelast, mijn wekker ging om 6.45 en ik trek de gordijnen op en zie alleen maar regen, toch maar om kleden en twee tellen later ging mijn telefoon. Wel balen, dan ben je er helemaal klaar voor en heb je er zin in en dan gaat het niet door, maar ik had anders ook geen zin om met dit weer te spelen. Dus een lekker rustig weekendje gehad, gister tussen alle buien door nog even de eendjes gevoerd, er was echt niemand op straat. Ook even lekker de zolder en de rommelkamer opgeruimd, filmpje gekeken. Zaterdag nog even naar de kinderboerderij, dus wel een lekker weekendje. Vanavond weer een wedstrijd dus ik hoop dat het weer een beetje goed blijft. Verder zijn we hier flink aan het klussen, had mijn vorige eisprong rond de 19 dag van mijn cyclus gevoeld en dat is ongeveer nu. Ik hoop dat het gaat lukken. Ik wil er eigenlijk niet zo erg mee bezig zijn, maar ik merk wel aan mijn man dat hij er ook steeds vaker over begint en het zo graag wil.

@Jansske, Pff ik zou het niet redden hoor met zo weinig slaap, wij zijn echt slaapkoppen hier in huis, wij gaan meestal rond 10 uur aanstalten maken om naar boven te gaan en we slapen dan meestal zo rond half 11, 11 uur. Hangt er een beetje vanaf als je begrijpt wat ik bedoel. Als dan hier om 7 uur weer de wekker gaat ben ik meestal nog wel ver weg en heb dan ook wel zeker een paar uur de tijd nodig voordat ik echt wakker ben. Wow als ik dit zo opschrijf klinkt het best erg eigenlijk.
Ja het feestje was echt komisch, wij met z’n alle op die Hollandse muziek met de polonaise door de tuin gegaan, de volgende dag stonden er al weer klanten in de winkel die ons gehoord hadden, echt lachen.
Wel balen zeg, dat je dan naar een andere groep moet die je minder leuk vind, maar het duurt nog zo lang voordat je weer aan het werk gaat, dus wie weet kan er nog van alles veranderen. Lijkt me zo leuk om de reacties van de kinderen in je klas te zien.

@Maud, ja idd kort zijn we niet van je gewend, hihi. Wat een belachelijke opmerking zeg, kan me voorstellen dat je het af en toe nog steeds kan voelen en dan te bedenken dat je moeder waarschijnlijk zelf niet eens meer weet dat ze zoiets ooit gezegd heeft.

@Chantal, gefeliciteerd met je 13 jaar, leuk zeg dat klinkt al zolang, wij gaan deze zomer voor de 7. Lijkt me moeilijk om je niets aan te trekken van zulke dingen, dus ik hoop dat je dit keer sterk genoeg bent om je er niets van aan te trekken. Wil je het al snel gaan vertellen?

Wat een lijst er zijn onderhand al bijna meer zwangere dan klussende, lijkt me ook leuk als we ooit allemaal een keer zwanger zijn.

@Danielle, En hoe reageerde je moeder? Zo leuk he om het nieuws te brengen. Heel erg bedankt voor de glitters, heb vooral veel groene opgevangen, want die vind ik het mooist. Nu hopen dat het ook helpt.

@JIG, wow het is echt een topmaand hier, Echt heel erg gefeliciteerd, wel spannend allemaal weer.

@Romaty, ja leuk kamperen, wij gaan deze zomer voor het eerst met z’n drieën met de tent, ben heel erg benieuwd hoe dat gaat, maar kijk er ow zo naar uit. Succes met je zwangerschapsdementie, wat een drama is dat he, ik had daar ook zo’n enorme last van, tot zeker wel een half jaar na de bevalling. Pfff
Ja echt super lekker asperges, wij hebben ze dit jaar volgens mij al 5x gegeten, Je plas gaat er alleen zo van stinken heb je dat wel eens gemerkt, ow die plas luier van Isabella, echt niet lekker gewoon. Hahaa, ik lag me dood om je verhaal. Hij schrok zich rot natuurlijk.

@Floor, en wanneer mag je naar de vk. Wel lekker zeg zo’n weekendje weg, maar ik zou Isabella niet zo lang kunnen missen. Wel leuk dat hij donderdag jarig is zijn jullie lekker allemaal vrij.

@Marianne, snap wel dat je het even allemaal moet verwerken, ik hoop dat je snel weer ongi wordt of natuurlijk zwanger bent.

@Mvj, welkom hier.

@Maud, ow, als ik dat geweten had, had ik nooit het recept voor de taart gegeven, maar ik zal je steunen hoor. Wat mij vooral erg helpt is om gewoon op de momenten dat Isabella eet ook te eten en niet meer. Dus 3 keer maaltijd en 2 x tussendoor en dan ook fruit enzo. Ik weet het is makkelijker gezegd dan gedaan, maar ik zal je steunen. Ik ben ook de eerste 1,5 jaar van onze relatie 20 kg aangekomen, er is inmiddels wel 10 kg af. Maar dat is natuurlijk weer een ander verhaal.
En hoe was de kraamvisite, weer zo’n lekker klein hummeltje?
Ik had dat ook toen je nog niets kon zien zag de kapper al dat ik zwanger was, is denk ik een soort uitstraling ofzo.
Jeetje zeg, wel heftig hoor wat je allemaal hebt meegemaakt, fijn dat je nu met Vincent echt gelukkig bent.
Ik verwacht je al wel eerder hier hoor, dus tot snel.

@Mama1977, wat jammer zeg van je schoonmoeder, dat dat toen zo gegaan is, vooral omdat ze wist dat jullie het wilden vertellen. Ben benieuwd naar je taart.

@Orchi, balen zeg van je hoofdpijn,mmm misselijk, goed voorteken toch. knap dat je er nog steeds niet mee bezig bent.

Nou meiden ik ga hier maar weer eens wat doen.
Veel liefs Loks

Heey meiden,

Even kort want moet nog een aantal verslagen nakijken!

Mijn moeder vond het heel leuk om te horen!  "Aah," zei ze, "ik  dacht het al wel." Ze had namelijk al voor me gebeden  hihi.

Met mijn verjaardag 6 juni wil ik het mijn zussen enzo vertellen. Die zullen  het ook wel leuk vinden en dan ben ik weer  net iets verder dan nu. Tis zo pril allemaal. Vrijdag zal ik de verloskundige en de huisarts bellen. Dan maken we denk ik meteen een afspraak voor een eerste bezoek en ik hoop een echo! Dat maakt het dan helemaal weer wat echter...  

Nou meiden, ik ga weer aan het werk. ik spreek (lees) jullie later!  

Liefs, Daan      

He meiden,

nou mijn eerste werkdag zit er weer, pfff ben er moe van!!! Mijn mailbox zat bomvol met maisl (tegen de 100 stuks, aaaaah waar moet ik beginnen) en de post lag huizenhoog, dus ben vandaag alleen maar bezig geweest met de zooi op te ruimen en alles te lezen....

Maar nu is het ff tijd voor jullie;

@djurresmama, meid ik kan me voorstellen dat je twijfelt om nu al direct de mm in te gaan, want dat vergt immers ook heel van je lichaam, en als je nog niet volledig herstelt bent is dat wellicht niet de beste keus... maar ja, je wilt natuurlijk ook zo graag nog een kindje, en dat kan niet snel genoeg gaan toch! Maar meid, luister goed naar je lichaam, heel belangrijk!!

@mvj, welkom hier!

@maud, gezellig hoor woensdag een dagje met je zoon op pad, heerlijk toch!! En wat knap dat je hebt besloten te gaan lijnen, dat vergt de nodige discipline, dus petje af, en tuurlijk zullen wij je hier steunen!!
Wat een heftig levensverhaal heb jij zeg, pff, was er ven beduusd van, maar gek genoeg had ik al zo'n vermoeden (vraag me niet waarom)... Maar wat heerlijk dat je nu zo'n geweldige man hebt waarmee je het nu zo fijn hebt!! Maar toch, zo'n ervaring sleep je de rest van je leven met je mee, en laat een flinke afdruk achter... knap dat je er inmiddels zo goed mee om kan gaan!!

@danielle, en hoe reageerde je moeder???

@chantal, hoe was de efteling?

@orchideke, ik ben inmiddels zo'n 26 weken zwanger, dus dat begint inderdaad echt op te schieten!! begin nu ook echt wel de kriebels te krijgen, en wil graag zsm aan de slag met de babykamer, dus ik denk dat we dit weeekend van start gaan, heerlijk wil alles nu zo graag klaar gaan maken!!
Vorige keer hadden we alles af met 30 weken, maar dat zullen we nu niet redden denk ik, maar goed als we maar van start gaan!!
Maar het is wel gek, over 4 weken ben ik al 30 weken zwanger, en dan hoef ik in principe nog maar 4 weken te werken en kan ik met verlof (wat ik dan denk ik nog niet doe, maar dat is weer een ander verhaal)... echt heel raar, zo snel als dit gegaan is!!
Wat vervelend trowuens dat je zo'n enorme hoofdpijn hebt en misselijk bent, gaat het alweer wat beter?

@loks, spannend weer, middenin de klusdagen!! Goed je best doen he meid, hihi!!
Jammer, dat het toernooi niet door ging, maar ja wat wil je met dit weer!
Vies is dat het die stinkplas van asperges, maar ik ga ze er echt niet minder van eten, want het is zo lekker!!

Zo meiden, ik ga ff languit op de bank, want heb harde buiken dus het word tijd om ff mijn gemak te houden, see you later!!
x

Hoi meiden,

wat kennen jullie me goed, ik red het ècht niet om een dagje over te slaan.
Ik heb een kleine 10 minuutjes eer ik word opgehaald dus ik doe een snel rondje.

Vanmorgen op de weegschaal was een sof, ik weeg maar liefst (slik) 109.4 kilo.... En ik was zo mooi afgevallen naar 100.1.... Pfff, maar ik ga er nu echt tegenaan hoor! Ik heb vandaag nog helemaal niets gesnoept, maar het kost me wel moeite! Ik ben een zoetekauw en eet en snoep graag. Zeg ook nooit ergens nee tegen. Het moeilijke is, ik heb geenr em, ik heb nooit een vol gevoel. ik stop soms pas als ik buikpijn krijg. Ik weet, het klinkt erg, maar ik ga nu gewoon open kaart spelen, ik merk dat me dat goed doet. Collega's zijn ook al heel lief voor me, er staat bij ons altijd chocola op tafel en nu hebben ze met z'n allen besloten dat de rest van het schooljaar neit meer te doen om te helpen, lief hè! Ik ga het redden meiden, dat weet ik zeker. Ik ben jullie heel dankbaar dat jullie me steunen!

Ik heb nog 5 minuutjes, dus ik red niet iedereen, sorry!

@Orchi, veel mensen beseffen zich wel dat ik een probleem heb maar bij jou lijkt me dat nog moeilijker! Dankjewel dat ik tegen jullie aan mag klagen als het nodig is, jullie zijn super!!!

@Loks: die taart maak ik voorlopig niet hoor! Die maak ik pas als ik 3 maanden zwanger ben om het dan met mijn collega's te vieren (en dan eet ik zelf misschien niet eens een stukje), dus dan gaat er nog wel een hele tijd overheen denk ik. Het komt goed met me, dat weet ik zeker!

@Daan; leuke reactie van je moeder, geniet ervan meissie!

@Romaty; volgens mij hebben wij een speciaal soort lijntje.... We voelen elkaar goed aan. knap dat je dat al dacht. Ik voel me hier schijnbaar erg thuis want heel makkelijk vertel ik dit normaal niet. Zal er in de toekomst iets meer over vertellen,dat verklaart ook wat meer hoe ik ben en hoe ik in het leven sta nu.

Meiden, ik moet gaan, het was toch fijn jullie even te 'zien'.

Veel liefs,
Maud

Terug
Bovenaan