Eerste ronde,tweede kindje,wie kletst mee? DEEL 3

@Loks,

Hier in Duitsland mag je kiezen, Hebamme( = VK)  of frauenarzt(=GYN)...volgens mij gaan de meesten wel naar de gyn hier, want ook al laat je de VK de onderzoeken doen, voor de echo's moet je sowieso naar de Gyn...En 't wordt allemaal door t ziekenfonds betaalt dus dan ga k liever 100% bij gyn in onderzoek...heb je maar met 1 team te doen....ik heb t overigens met zowel VK als GYN giga goed getroffen, zijn super lief en goed.De VK komt hier na de bevallling een paar x aan huis en zolang je BV geeft mag je (vergoed) een beroep op haar doen.
Op zich wel goed geregeld, toch hoop ik best wel dat ons 2e kindje in NL geboren gaat worden, maar als t niet lukt zit ik hier ook wel goed verzorgd....dan is t alleen hopen dat mn schoonzusje n poosje komen kan om te helpen...want kraamzorg kennen ze hier überhaupt niet.Maaar goed, t duurt nog ff voor t zover is...

Nou, ik ga weer naar mn jarige meissie...

Doeidoei

XXX JIG

Hoi meiden,

wat een geweldig weertje vandaag hè!
We zijn even naar het winkelcentrum geweest en verder lekker wat in de tuin gezeten. Ruben heeft gisteren een zandbak gekregen (zo'n schildpad van Little Tikes) en met zijn dino's heeft hij daar de hele dag in gespeeld!
Ik ben (schaam, schaam) bezig geweest voor het werk. Ik heb allerlei spelletjes gemaakt voor de kinderen in mijn groep (een van jullie kreeg   groep 3, sorry weet even niet meer zeker wie, jansske?, als je de spelletjes ook wilt hebben, ze sluiten aan op VLL en ik stuur ze je graag toe!)

@Romaty: lekker hè, dat dan alles in orde is bij de vk. En dat draaien komt vast nog goed. Geniet nu nog maar even van het stampen op je blaas, straks gaat je kleintje je ribben te lijf.
En ach, hoezo een muts? Ik had een groot deel van de zwangerschap heel onverklaarbaar het gevoel dat Ruben een Down-kindje zou zijn. Geen idee waarom, maar het bleek niet zo te zijn. Ik wil niet zeggen gelukkig want Down-kindjes zijn ook zulke mooie kindjes.
Ik heb vandaag weer goed opgelet met eten. Door de dag heen maar twee boterhammetjes want vanavond aten we pannenkoeken. Verder de dag gevuld met wat lekker vers fruit. Dat is zó lekker met dit weer! Al het eten smaakt me sowieso veel beter nu ik weer beter oplet. Dat had ik de vorige keer ook, ik eet bewuster en proef daardoor gewoon veel meer. Lekker hoor!

@AU, ik neem aan dat je zoontje geboren is op 15-03-2008? (Je schreef 2009). Wat leuk, dat is op mijn verjaardag! En vlak voor die van Ruben, want hij werd 2 dagen na mijn 30e verjaardag geboren. Ik   had altijd gezegd dat ik graag kinderen wilde voor mijn 30e, dat heb ik op twee dagen na dus niet gehaald, hihi. Hoewel Ruben riant laat was dus eigenlijk had het wel moeten lukken. ik was uitgeteld op 29-2 (hellup, schrikkeldag) Maar toen Ruben geboren werd met 58 cm en 4.3 kilo spraken ze al snel het vermoeden uit dat mijn eerdere uitteldatum(12-2) toch wel eens juist geweest kon zijn. Dan is Ruben dus bijna 5 weken over tijd geweest......
Heb je trouwens al getest? Het blijkt hier een vruchtbare maand te zijn, dus wie weet!
Hé, volgens mij heet je man/vriend ook Ruben, klopt dat? Het is hier een naam die niet zoveel voorkomt dus wij hadden destijde veel positieve reacties. ik ben er ook nog steeds heel blij mee!

@NOT: dat ken ik hoor, onnodig testen. Tip: koop de testen van het kruidvat. Moet je wel vragen naar de testen van 2 voor 5 euro anders krijg je de duurdere. Dan ben je mar 2.50 kwijt per test, daar kun je het een keer voor wagen hè!

@Daniëlle, dat is af en toe zweten hè, zo'n schoolreis? Maar 27, dat is een heel aantal zeg! Welke groep had je ook alweer? Ik heb een groep 3 van 20 lln, dat is vol genoeg (maar dan wel 100% allochtone kinderen, dus best pittig!)
En kinderen hebben vaak antennes hè? Toen Vin en ik nog niets gezegd hadden op school over onze relatie moest ik een keer iets afgeven in zijn groep. De kinderen waren ingespannen aan het tekenen en je kon een speld horen vallen. Toen ik de klas weer uit was stak Jaber (dat kind vergeten we dus ook nooit meer) zijn vinger op. Toen Vincent vroeg wat er was zei hij: 'jij bent verliefd op juf Maud hè?' Vincent werd rood, stamelde even maar gaf het toen maar toe. De reacties van de kinderen waren echt superleuk. Zo ook van ouders en collega's gelukkig!
En wat een heerlijke uitspraak over die ecoline!

@Loks: dat mijn kaarsje maar net zo goed mag werken als die van jou! Volgende week ben ik weer in de stad, dan zit ik rond de eisprong-dag dus voor de zekerheid doe ik er dan nog maar eentje!
Ik weet zelf eigenlijk niet of ik mijn eisprong voel, zal er deze keer eens op proberen te letten, het lijkt me wel erg handig!

@Floor: proficiat met je mannetje!! Ik hoop dat Joris snel opknapt!
Ik heb Joris altijd al een leuke naam gevonden maar omdat onze achternaam met een S begint zal het dat denk ik  niet worden. Het spreekt gewoon niet zo lekker uit.

@JIG: ook jij gefeliciteerd met je meissie! Wat leuk, twee jarigen op één dag.
Misschien een idee om dit soort data op Hyves te zetten (staan er misschien al op) en mss dan toch ook even hier te melden als je (bijna) jarig bent of een jarige in de familie hebt. Een paar extra felicitaties zijn altijd leuk, toch?

Nou, mijn hubbie kijkt naar James Bond (het is weer niet de mijne...) dus ik duik zo even in een boek denk ik.
Ik wens jullie heerlijke dagen toe met veel zon  (ik vond geen zonnetje)

Veel liefs,
Maud

Hoi,

@MAUD: Ja het is inderdaad 15-03-2008! Wat een fout :S!
Mijn vriend (officieel verloofde)  heet inderdaad Ruben ja! En ik vind het zeker een leuke naam! Wel een eng idee zo achteraf als hij eigenlijk 45 weken in je buik heeft gezeten. Gelukkig is alles goed!  Mocht je wel gewoon normaal bevallen dan?

Ik was 18-3 uitgerekend. Wij wisten al vrij snel dat wij onze zoon zouden vernoemen naar de overleden opa van Ruben, Lucas. Lucas vond ik alleen een beetje ouderwets. We hebben hem Luca Keano genoemd. Een maand voordat ik moest bevallen vertelde Ruben dat zijn opa Lucas geboren was op 15 maart en dat hij zeker wist dat Luca ook die dag zou komen.. ik had meer t gevoel dat ik tot 42 weken door zou lopen.. De 14de voelde ik opeens al een paar uur niks en ben ik door de vk naar het ziekenhuis gestuurd voor een ctg, ik bleek al weeen en ontsluiting te hebben.. Om 00.01 uur braken mijn vliezen en hij is dus 15 maart geboren!

Ik heb nog geen test gedaan.. bij Luca was ik 11 dagen overtijd toen ik ging testen omdat ik dacht dat het door de examenstress (van mn HBO) uitbleef.. en toen  gaf die predictor gelijk een streep dus ik nog een paar minuten gewacht om te kijken of het mssn binnen die tijd weg kon gaan.. En ook omdat de meesten zeggen dat t pas vlakbij de NOD zin heeft dus nog 6 dagen.. :S

Fijne avond iedereen! en voor de wachters succes!!!

He meiden,

daar ben ik weer een x! Jullie houden dat kletsen goed vol zeg!   Ik ga niet op iedereen reageren! Niet omdat ik niet wil, maar omdat ik doodmoe ben! Wilde eigenlijk vroeg naar bed, maar zoals altijd is dit niet gelukt. Wilde ook nog ff snel reageren dus hierbij:

@jufmaud, die opmerking van je moeder is wel erg zeg! Daar is die opmerking van mijn collega inderdaad niets bij!
Wat knap dat je aan het lijnen bent! Ik denk ook iedere maandag, nu ga ik ervoor, maar het is me eigenlijk nog niet gelukt. Na de zwangerschap ga ik er maar weer voor, haha!!

@Danielle, dringt het al een beetje tot je door dat je zwanger bent? Al ergens last van? Wij hebben inderdaad onze voorkeur door moeten geven, maar zo te zien hebben ze daar weining mee gedaan! Baal er erg flink van, maar ja!
Ik zou het ook eerder tegen je collega vertellen, zodat ze er al op voorbereid is. Makkelijk zal het voor haar niet zijn. Een vriendin/ex-collega is ook al meer dan 4,5 jaar bezig en zit ook in het ifv-traject. Ik vond het verschrikkelijk om te vertellen, maar heb het tegen haar ook eerder gezegd. Veel sterkte/succes ermee.
Wat een super opmerking van dat kindje uit de klas! Geweldig om te lezen.

@JIG, wat een gewelig nieuws! De zoveelste in de maand januari. Dit is wel echt een topmaand zeg.

@Romaty, je vertelde laatst dat je harde buiken had. Heb je er nog steeds last van of met genoeg rust niet? Je kindje heeft nog ruimte zat om te draaien! Senna lag ook heel erg lang andersom!! Hopelijk gaat het allemaal vanzelf.

@mvj en au  welkom! Gezellig dat jullie mee komen kletsen.

@mama1977, wat lief en knap dat je mee bent gegaan met de echo van je vriendin! Zal niet makkelijk zijn geweest voor je.

@Chantal, wat super zeg dat het zo leuk was in de efteling. Ga er zelf ook regelmatig naartoe, vindt het zo leuk!! Voel me dan weer helemaal kind. Daar wil ik in en daar etc. Ik ren echt hoor, hahahaha.

Vandaag de hele dag rapporten gemaakt op school met mijn duo-collega! Morgen gaan we ook nog de hele dag op school hieraan werken! Wij hebben van die uitgebreide rapporten, daar word je echt niet vrolijk van! Vanaf morgen tot maandagavond zitten we bij vrienden in huis! Zij gaan een weekend naar Monaco dus wij letten op hun 2 kinderen. 17 en 12 jaar oud. Wel gezellig, alleen een hoop geregel met een kindje erbij!!
Meiden, ik ga slapen. Mijn ogen willen niet meer open blijven!!

Dikke xxxxxx

Hoi AU,

wat een mooi verhaal over je zoontje! Mooi om iemand zo te vernoemen. Ik zou een tweede kindje bv wel naar mijn opa willen vernoemen, maar weet nog niet of ik dat ga doen.

Ach, geen eng idee, wel lang hoor! Met Ruben was alles goed, hij had ook nog voldoende vruchtwater. Ik had inmens veel, toen mijn vliezen braken gutste het echt het bed uit.
Ik ben in het ziekenhuis bevallen omdat ik ingeleid moest worden. Ruben was al te lang over tijd.
Eerst zou ik me de 15e (mijn verjaardag) moeten melden maar die dag zat vol en dus werd het de 16e. Ik kreeg een veter ingebracht om de weeën op te wekken maar er gebeurde niet zoveel behalve dat ik me wat raar voelde, meerdere keren aan de CTG maar niks hoor.
Dus komt er tegen  6 uur een verpleegster zeggen dat ik even later naar huis moet om twee dagen later nog eens terug te komen om het te proberen.
Ze was de deur nog niet uit of ik voelde me superslecht. Alsof ik van de wereld raakte. Mijn eerste reactie was: dit is paniek omdat ik naar huis moet. Ik zei ook steeds tegen Vincent: ik ga niet naar huis, ik weiger gewoon!
Toen kwam de verpleegkundige terug met de papieren en toen ze me zag zei ze: ik geloof toch dat we nog een CTG doen. Bleek ik van het ene op het andere moment in een gigantische weeënstorm te zijn gekomen. En die werd steeds heftiger, ik ging zowat tegen de muur op! Maar ik gaf geen krimp (kotste wel de boel keer op keer vol) Toen het niet afnam en er geen pauzes tussen bleken te zitten werd besloten de veter te verwijderen, dan zou het er wat rustiger aan toe gaan.
Maar de arts-assistent kon 'm niet vinden. Toen kwam de gyn zelf (hop, eendebek er weer in, pfff) Nee ook niet, ik moest naar de kamer ernaast in zo'n fijne beugelstoel (en ik idioot wilde zelf lopen, een rámp was dat). Ik in die stoel gehesen, duwde een of andere idioot op het verkeerde knopje en gingen mijn benen in een keer de lucht in. Ik kieperde er zowat op de kop uit! Ze konden me nog net vastgrijpen. En weer hup eendebek erin. Nog een arts en nog een arts (volgens mij heeft het hele ziekenhuis me van binnen gezien!) Geen veter te vinden. Volgens hen had ik die verloren met plassen, ik wist zeker van niet.
Dus terug naar de kamer en daar werd ik aan de weeënremmers gelegd (rond 9 uur) om even bij te komen. Dat had ik wel nodig. Na een uurtje werd besloten het infuus een tikje dicht te draaien om de bevalling weer langzaam op gang te laten komen. Nou, vergeet dat langzaam maar, het was meteen weer storm!
Tegen middernacht braken mijn vliezen (guts!) en werd ik de verloskamer ingereden, pats, vol het licht aan en daar werden we met z'n tweetjes gedropt met de mededeling: niet persen en weg waren ze weer! Toen heeft Vin de vk gebeld want ik had echt ondersteuning nodig en die kregen we niet.
Die was er binnen 10 minuten en die heeft me overal perfect doorheen geloodsd. Ik had al vrij snel persweeën en daar mocht ik van de gyn niks mee doen (ze kwam elk uur 1 of 2 keer kijken) En als ze dan weg was mocht ik van de vk heel zacht wat persen, en zo kreeg ik om 3 uur 's nachts volledige ontsluiting. Na twee persweeën was het hoofdje geboren, ze waren verbaasd over zo'n perskracht. Maar toen was er even paniek want Ruben was omstrengeld en ze kregen het niet los. Dus hij moest bij de volgende wee geboren worden. Ik heb zó hard geperst dat ik hem letterlijk gelanceerd heb. Als de gyn er niet gestaan had was hij op de grond gevallen volgens de vk. Maar toen kwam de schrik, Ruben bleek maar liefst 3 x omstrengeld en had ook nog zijn navelstreng vast. Hij werd grijs en stil op mijn buik gelegd. Hij bewoog amper. ik was zó bang hem te verliezen. Hij werd al snel meegenomen en gelukkgi hoorde ik hem heel snel flink huilen. Hij heeft heel even in de couveuse gelegen (geloof me, ziet er niet uit 58 cm baby in zo'n klein glazen doosje) maar de verpleegster heeft hem even flink laten huilen en toen was het goed, hij kleurde bij en mocht eruit.
De vk is ruim een uur(!) bezig geweest me te hechten, ik was nogal gerafeld ingescheurd (tja, beide schouders kwamen samen ter wereld door de omstrengeling) maar ik heb daar niets van gevoeld! Ik ben ook snel ervan genezen, want 4 uur later zat ik, tot verbazing van het verplegend personeel, al vol op de hechtingen. Ja, mij was gezegd dat dat het beste was!
En raad eens wat aan Rubens voetje hing toen hij geboren werd? Juist ja, de veter! k had 'm dus niet verloren!
Maar ondanks deze toch wel zware bevalling zie ik er niet tegenop om dat nog eens te doen. Wel hoop ik deze keer op een 'normalere' bevalling want een weeënstorm van 9 uur is ook niet alles!
Ik zie meer op tegen het eerste jaar eigenlijk (Ruben was een huilbaby, heeft driekwart jaar elke dag van 18.00 tot 23.00 uur gehuild en dan overdag ook nog regelmatig. De osteopaat heeft hem uiteindelijk weer in balans gekregen.

Nou meiden, dat was opeens een heel verhaal, niet gepland maar toch verteld.
En nu.... is het bedtijd!
Morgen naar Kasteelpark Born als het weer het toelaat>

Fijne dag morgen!
 Maud

He meiden,

@jansske, als ik regelmatig even een uurtje rust pak gaat het prima en heb ik weinig last van harde buiken, maar als ik echt een druk dag heb, dan voel ik dat goed 's avonds...
Hoe gaat het met jou, nog klachten of gaat het goed?

@linda, wat vervelend zeg dat je je zo rot voelt... heb je pijn of voel je je ziek? Ik kan me nog herinneren van mijn vorige zwangerschap dat alles mij zeer deed, alles was beurs en zat me niet lekker en voelde 24 uur per dag brak, zoiets misschien?

@maud, wat een verhaal zeg!! En wat een grote baby!!!!!!! Maar ja wat wil als je bednkt dat ie misschien wel 5 weken over tijd was!!
Leuk om te lezen zo'n bevallignsverhaal, zal mijn verhaal ook nog eens neerzetten;

Is was uitgerekend op 29 maart 2008.
Op 22 maart gingen we nog even een bezoekje brengen aan mijn schoonouders en mijn eigen ouders waar we ook zouden eten!! Een heel gezellige dag en avond gehad! En iedereen kon nog mooi even aan die grote buik voelen!
Om 23.00 uur was ik echt moe en zijn we naar huis gegaan en gelijk naar bed.
Om 05.00 wordt ik wakker met een grote schrik; ik plas in bed,of...... nee ik plas niet mijn vliezen zijn gebroken!!
Ik zit te trillen op de wc van geluk, het water is helder, dus voorlopig kan ik thuisblijven en aan die ellendige zwangerschap komt eindelijk een eind, wat was ik blij!!
Vriendlief wakker gemaakt en besloten om de laatste was weg te strijken en te douchen en te rommelen en maar zien wat er gebeuren zou.
ca. 5.45 heb ik mijn eerste wee!! En eigenlijk krijg ik gelijk weeen om de 2 a 3 minuten van een minuut lang!!
Om 7.00 uur de VK gebeld, die was er om 7.45. Ik had toen geloof ik 3 cm ontsluiting.
Nou zegt ze ik kom om11 uur wel terug. prima,dacht ik , maar na een kwartier heb ik mijn vriend gevraagd de vk te bellen en haar terug te halen, dit werd wel erg heftig en ik liep tegen de muren op omhoog, dit zou ik niet volhouden tot 11.00 uur.
Dus om 8.30 was de VK er weer. Ik bleek inmiddels 5 a 6 cm ontsluiting te hebben,
Ik werd onder de douche gezet op een krukje, nou de eerste de beste wee en ik lag plat op mijn rug, ik kon echt niet zitten, dus hup in bad! En vriendlief braaf naast mij een hydrofielluier die op mijn buik lag nat te houden met warm water zodat ik goed kon ontspannen.
Om ca. 9.45 wilde ik er uit, ik had bijna hyperventilatie en wilde echt op bed liggen...
Ik bleek 8 cm ontsluiting te hebben.
Afijn om 10.00 moest vriend de kraamzorg bellen, en zij was er geloof ik een kwartier later al.
Om 11.00 uur volledig ontsluiting yes, ik kon eindelijk wat gaan doen!
En dat heb ik geweten, het was vechten tegen de bierkaai.... Na een uur persen begon ik echt moe te worden en moesten er maatregelen genomen worden, betekende een flinke knip (tot 2 keer aan toe) een vk die met grote halen in mijn muts alles op zat te rekken en een kraamverzorgende die met al haar gewicht en kracht op mijn buik moest duwen om onze kleine vent eruit te krijgen (de kraamverzorgende heeft zich letterlijk tegen de muur af staan te zetten om maar zoveel mogelijk kracht te kunnen geven) nou ik kan je vertellen ik heb der vervloekt!!!!! God wat deed dat zeer!! En ondertussen zelf moeten blijven persen,  nou meiden, dat laatste stukje viel dus echt niet mee!
Maar toed eindelijk om 12.58 werd onze zoon geboren, een knaap van 51cm lang en 3760 gram, en kerngezond!!
Ze hebben me anderhalfuur moeten hechten, maar daar heb ik niks meer van gevoeld, ik vond het allang best!!
Wel grappig om daarna de familie te bellen, ruim 13 uur nadat we ze nog gezien hadden en er werkelijk niets aan de hand was!!

Wat een verhaal weer, ben benieuwd hoe het dit keer gaat verlopen!

x

Nog een klein detail vergeten, tussen 5 en 7 heb ik nog 3 keer overgegeven en 3 keer naar het toilet gemoeten voor de grote boodschap!! Mijn lichaam maakte zich dus echt in rap tempo tempo klaar voor de bavlling en had nergens anders meer tijd voor, dus hup alles moest eruit!! Was ik opzich wel blij mee, je kan het maar kwijt zijn toch!! hihi!!

Ben benieuwd naar andere verhalen!!

x

Dag Maud!

Wat een verhaal! Pfoe! Goed dat jullie de VK hebben laten komen! Klinkt nogal barbaars hoe ze je daar hebben behandeld en laten aanrommelen..

Maar dapper dat je daar nu niet tegen opziet! Ik was zelf een huilbaby (6 weken te vroeg geboren en veel last van nieren, darmpjes en longen) dus mijn moeder maakte veel grapjes dat ik mijn verdiende loon weleens zou kunnen krijgen.. Ik denk dat wij in totaal 3 nachtjes met de handen in het haar gezeten hebben.. voor de rest gaat het super.  

Ik ben om 17.30  uur het ziekenhuis ingegaan met 2 cm.. Ruben kon dus gelijk vanuit zijn  werk door.. Mocht niet meer eten en t laatste was om 12.00 uur geweest.. dus mijn moeder, ruben en zwager gingen lekker broodjes eten aan mn bed... uiteindelijk om 21.00 uur de zuster gezegd dat ik duizelig werd en dat ik er dan helemaal geen kracht voor zou hebben.. dus een beker yoghurt met vies veel suiker gekrege. Ontsluiting ging keurig 1 cm per uur omhoog.. en op de CTG liep die teller rond de 240 dus er werd al iedere keer gezegd dat ik er rustig onder bleef met zulke zware weeen.. Ruben en zijn broer waren me alleen maar aan t lachen aan het maken.. die teller loop natuurlijk op vanaf 0 en dan was het iedere keer.. Ja snelheidsovertreding.. flits! etc.. Maar  het voelde heel natuurlijk en het  ging allemaal wel met wat afleiding..toen bleef mijn ontsluiting 3 uur op 6 cm en hebben ze weeenopwekkers gegeven.. ik had al rugweeen aansluitend op de buikweeen en kreeg er  beenweeen bij.. ik kon het niet meer wegpuffen en raakte helemaal verkrampt dus kon alleen maar gillen dat die opwekkers uitmoesten.. deden ze niet.. iedereen was ondertussen de koude hal ingestuurd en ruben en een co bleven maar roepen  "ademen.. doe rustig" moet je net 2 mannen  aan  je bed hebben..! Wat werd ik boos! Toen is mijn moeder naar een  verpleegster gelopen dat ze echt iets moesten gaan doen omdat ik weg begon te vallen en kwam mijn gyn met zn haar omhoog binnenlopen 06.00 uur..   en zei hij binnen een half uur heb je je zoon we gaan m halen.. dus ik moest huilen van de schrik.. ik wilde bevallen en na een uur met de maxicosi de auto in! Maargoed die ruggenprik was wel heel welkom had nl nog geen pijnstilling gehad!!

Alles ging prima Luca deed het super.. 50 cm 3255 gram en gelijk zn eerste 10!

Ik kwam op zaal met een verschikkelijke vrouw die vertelde dat ze deed alsof haar man haar slaat zodat ze een huis toegewezen kreeg etc etc
Ze wilde niet zelf naar t toilet maar wel buiten roken..  

Kortom ik had het heel snel gehad  en wist dat als je snel  zelf  zou douchen en naar de wc ging, je eerder naar huis mocht dus heb me flink groot gehouden..

Ik moet nu dus bij de gyn, maar mag wel proberen  gewoon te bevallen..  

Nou wij moeten naar het CB voor de 1 maanden entingen..

Fijne dag!

Terug
Bovenaan