Eerste ronde,tweede kindje,wie kletst mee? DEEL 3

quote: jansske reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('22-05-2009 17:20:59'));

Status betekenis:   = Klusdagen.    = Wachtdagen.    =Ongi.     =Neutraal.           = Zwanger.

naam:                                    
ronde:                          
leeftijd:                  
NOD:                            
status:  

Yessie84
9
25  
25 mei  

Wendy-Merle
6
25  
21 juni

Orchideke
7  
24  
29 mei

Loks
2
24
31 mei

Denys
1  
24  
30 jan  

djurresmama
2  na mk
26

J.I.G.
4
30
22 mei

Deleve
2 na mk
28
7 juni?

Maud
2
35
12 juni

NOT
1
25
30 mei

Mama 1977
2  na 3mk
31
14 juni

Zonnetje 4        
1
25
20 mei

mvj
1
27
9 juni

Au3
1
23
27 mei

Naam:
Leeftijd:  
Ronde:
Uitgerekend:          
Echo:                                          
Status:      

Berg-Driel      
27  
1      
14-08-09  
08-05-2009

Romaty
24  
1      
27-08-09  
11-06-2009
3d  echo

LindaG80
29  
3  
06-09-09  
13-07-2009
32  weken echo

Jansske
28
5
18-12-09
26 mei 2009
2e echo

Lijnmaan
30
1
10-01-10
?

Floor        
28
1
18-01-10
16 juni 2009

Chantal P
31
1
19-01-10
?

Daniellexx
24
6
21-01-10
?

JIG
30
5
29-01-10
9-6-2009

Hoi meiden,

wat een prachtige bevallingsverhalen!!!
Die moeten niet verloren gaan, ik ga ze zo proberen op onze hyves te zetten, is dat een leuk idee?
Is iedereen hier nu lid van de hyves?

@Romaty: heb je vandaag een beetje je rust kunnen pakken? Het was er iig wel het weer voor! Die harde buiken kunnen best vervelend zijn hè, maar mooi dat moeder natuur een alarmpje heeft ingebouwd. Harde buik betekent rustiger aan doen! Gelukkig heb je ze niet al te vaak!
En dat was idd even grote schoonmaak bij jou! Ik heb dat geloof ik (van onderen dan) niet gehad. Wat ik heel misselijk vond was het ongevraagd inbrengen van een katheter. Mijn vk was ook boos, 'dat was niet nodig' siste ze. Een kindje komt toch niet al te schoon ter wereld dus al zou je er een beetje overheen plassen, dat is echt geen ramp! Dat heeft ze me de hele zs voorgehouden en dat vind ik ook nu nog steeds!

@Audrey (leuk je hele naam te weten! je klonk zo pijnlijk) we werden idd aan ons lot overgelaten, het was schijnbaar spitsuur die nacht. Gelukkig had ik de bekendste vk van zuid-Limburg, echt een dijk van een mens! Ze heeft me bijna anderhalf uur moeten hechten, maar iedereen die de vk kent zegt: de hecht niet, die borduurt. En eerlijk is eerlijk, ik heb er amper last van gehad!
Fijn dat jullie kindje een goede slaper was. Ruben meldde zich 's nachts nogal eens en kon dan niet in zijn bedje slapen, en daar zat ik dan de hele nacht met hem op mijn borst. Op zich heerlijke, intieme momenten maar ook slopend in een gammele rotstoel. Het eerste dat ik dan nu ook besliste was: er komt een fatsoenlijke (slaap)stoel op de babykamer. het wordt denk ik de Poang (heet 'ie zo?) van Ikea, met voetenbank. Als ik dan weer zo'n borstslaper krijg kan ik zelf ook lekker nog doorslapen. Vroeger zou ik bang zijn geweest een kindje dan te laten vallen, inmiddels weet ik uit ervaring dat dat niet gebeurt. Je slaapt licht en een kindje slaapt meestal als een blok.
Hoe zijn de prikken gegaan? Een koud washandje doet wonderen (hoewel ze nog vaak zeggen dat het geen enkel nut heeft, Ruben had er baat bij!)

@Daniëlle, heerlijk als je lichaam je langzaamaan ook laat voelen dat je zwanger bent! Geniet nog maar even van de 'rust' voor je het weet spoelen de ongemakkelijkheden over je heen! (maar dan krijg je dan weer het heerlijke gewriemel in je buik voor terug, wat verheug ik me daar op, ik hoop zó dat het me nog eens gegeven is....)
Vreemd, die verschillende data, maar eens afwachten wat de vk zegt als je er komt.
Jemig, persen als je niets voelt, dat lijkt me moeilijk zeg! Ik had zelf alleen moeite toen het hoofdje 'stond' toen riep ik steeds: ik heb een wee! Zo voelde het ook, maar dat was dus niet zo....

@Jansske, wat een prachtige thuisbevalling! Zo eentje had ik er ook wel willen hebben! Ik ben ook benieuwd of ik nu thuis mag bevallen. Dat van jou klinkt me echt prachtig in de oren! Heel mooi, rustig en intiem (ondanks de pijn)

@Wendy, wat een mooi nieuws over het onderzoek! Nu ga je (hopelijk) toch iets ontspannener een nieuwe zwangerschap in. Meissie, als ik het iemand gun (ik hoop dat de andere meiden me snappen, ik gun het je nog boven mezelf!) om snel weer zwanger te zijn dan ben jij het wel! Je bent echt een geboren moeder.
 En een heftig verhaal zeg! Dat lijkt me nog niet meevallen!

Lieve meiden, ik ga even kijken of ik de verhalen op hyves krijg om ze daar te bewaren.

Veel liefs en tot later!
Maud

@jufmaud, super idee om ze op de hyves te zetten! Ik was gelijk met je op hyves, dus heb ze al gezien. Leuk dat je op het idee bent gekomen, zou ik nooit aan denken!
Ik ben inderdaad ook blij dat ik thuis ben bevallen en hopelijk lukt dit bij de volgende ook! Jou bevalling klinkt ech verschrikkelijk, sorry dat ik het zo zeg (vergeef me)! Lijkt me inderdaad niet zo charmant een baby van 58 cm in een couveuse. Hoe zwaar was hij bij de bevalling?
Hoe is het gegaan met lijnen vandaag?

@Wendy, wat fijn dat ze geen afwijkingen hebben kunnen vinden die kans hebben op een herhaling. Dat je het 1 x hebt meegemaakt is al veel te veel.
Hopelijk ben je snel zwanger. Net wat Maud zegt: jouw gun ik het het meest!!
Wat knap ook dat je je verhaal op schrijft. Wat schrijf je ook dit weer mooi zeg! Jij bent een geboren schrijfster!!

Dikke x

hoi meiden,

@mvj:Welkom hier, klets maar gezellig mee,het is hier soms druk, maar altijd gezellig! dat schrijven komt idd vanzelf wel

@Danielle; leuke reactie van je moeder, geniet ervan. dat is af en toe zweten hè, zo'n schoolreis? ik mag 2 juni. ik zie dat jij 27 leerlingen hebt, is ook best wel een aantal .
ik heb er 35 in de klas, en das soms best pittig.

@JIG, Een streep is een streep. maar nogmaals gefeliciteerd je zwangerschap, ook jij nog gefeliciteerd met je meissie!

@maud, heerlijk zo'n mop helemaal geweldig!! en geweldig voor je dat je nu al afvalt. hoop dat je het vol houd met onze steun.
ik moet zelf eigenlijk ook wel weer war gewicht kwijt, komt deels ook van de antibiotica die ik heb gehad. ik zit nu weer op mijn gewicht van tijdens mijn 1e zwangerschap.ong. 10 klio teveel nu nog.
hoop dat ik het er ook af.
wat lief dat je een kaarsje gebrand hebt! Nu komt het vast goed.
moet vast wel een raar idee zijn geweest dt ie zolang bij je in je buik heeft gezeten.had ik djurre ook alleen niet zo lang.  

@Au, welkom!

@ Floor: alsnog gefeliciteerd met je zoon!! Ik hoop dat Joris snel opknapt

@Romaty: lekker hè, dat dan alles in orde is bij de vk. En dat draaien komt vast nog goed.

@NOT: dat ken ik hoor, onnodig testen. heb je net getest dan wordt je ongi die zelfde dag. heb ik vaak wel. maar ja ik weet vaak niet wanneer ik moet testen dus ook hier gaan er veel doorheen.

@mama1977, wat lief en knap dat je mee bent gegaan met de echo van je vriendin! Zal niet makkelijk zijn geweest voor je.

@Wendy, wat een mooi nieuws over het onderzoek.wat fijn dat ze geen afwijkingen hebben kunnen vinden die kans hebben op een herhaling. Dat je het 1 x hebt meegemaakt is al veel te veel.

wat een prachtige bevallingsverhalen! ik zal die van mij er van de week opzetten.

ik verlies sinds gister alleen bij het afvegen(beetje onsmakelijk) wat roze/ rood slijm maar niet zo dat ik iets onder hoef.
weet niet of ik nu ongi ben of niet, normaal is het gelijk helder rood bij mij in 1 keer.
misschien innesteling(ik hoop het). test van de week nog wel een keer als dit niet doorzet.

groetjes marianne

Ha meiden,

Jullie hebben echt alweer veel geschreven ga er echt even goed voor zitten om te reageren. Heerlijk weekend nu, het was zo ongelofelijk druk in de winkel vandaag echt niet normaal, maar dat is juist lekker, zijn er veel dingen te doen. Gisteren hebben we een heerlijk dagje gehad, we zijn lekker naar het bos gegaan om te wandelen, we hebben zo’n rugtas en daar zit Isabella dan in. Toen we bij een speeltuintje aan kwamen en we allemaal kinderen hoorde spelen begon ze heel enthousiast te gillen echt lief. Op een gegeven moment liep er een gezin achter ons en ze was maar aan het zwaaien, toen pakte een jongetje haar handje vast en ze begon me toch te lachen echt heerlijk.

@Floor, nog gefeliciteerd met je mannetje hebben jullie wel een leuke dag gehad, hoop dat hij snel weer beter is.

@Au, ach ja als je dan echt verteld dat je zwanger bent vinden ze het vast wel leuk. Bijzonder zeg dat je zoontje op de zelfde dag is geboren. Dat is idd niet zo handig zonder toets. Lijkt me idd wel een gek idee dat je vriend alles van binnen gezien heeft.

@Linda, ik hoop dat de oefeningen helpen, is zwangerschapszwemmen niets voor jou, had ook last van mijn rug en kon in het water echt helemaal ontspannen.

@JIG, ik snap wel dat je dan naar de gyn gaat, is wel zo fijn als je niet steeds dan weer daar en dan weer daar heen moet.

@Maud, fijn dat het zo goed gaat met je eten, wij hebben net ook als toetje een hele doos aardbeien en een doosje frambozen leeggegeten met z’n drietjes, echt heerlijk. Nou als ik eerlijk ben voel ik mijn eisprong liever niet, het is wel handig, maar bij mij erg pijnlijk deze keer, ook mijn tepels en als Isabella dan gaat drinken, pff au, maar het is gelukkig al weer over. Klinkt wel leuk Ruben en Joris. Wij hebben gisteren ‘Scent of the woman’gekeken, was wel goed.

@Jansske, wat lief dat jullie op de kinderen willen letten, lijkt me idd wel een geregel maar ook wel gezellig. Ik zie dat je bijna weer een echo hebt, spannend. Knap dat je nog kon slapen nadat je vliezen waren gebroken, kon ik echt niet meer was veel te opgewonden.

@Danielle, ik denk dat ze van de datum van de echo uitgaan.

@ Wendy, ik bedoelde juist dat mijn broertje het heel positief zag, dat hij dat dan misschien ook kan. Omdat mijn man en hij allebij in het busje naar de lomschool zaten en mijn uiteindelijk hbo heeft gehaald.
Meid gefeliciteerd met dit goede nieuws, is denk ik wel heel fijn om te horen.

@Marianne, spannend, ik hoop dat het een innesteling is.

Wat leuk meiden om jullie verhalen te lezen, ik ga ook mijn bevallingsverhaal plaatsen.

Ik was 37 weken zwanger en had heel erg last van jeukende handen en voeten, ik vroeg aan de vk of zij iets wist wat ik hier tegen kon doen. Zegt ze ineens dat ze wel graag wil dat ik even naar het ziekenhuis ga, was erg onverwachts. Na allerlij onderzoeken belde ze me een week later op dat ze me een paar dagen later wilde inleiden omdat ik zwangerschapscholestase had, dit heeft met je lever te maken en dan zou de baby te weinig zuurstof krijgen. Wij een paar dagen later weer naar het ziekenhuis, maar mocht volgens de gyn. De baby nog iets langer blijven zitten omdat ze het wel naar haar zin had. Maar ik moest wel in het ziekenhuis bevallen (wilde wel graag thuis bevallen maar was achteraf in het ziekenhuis ook erg goed). Op 3 mei was nog op de 50e van 4 mei (ze zei al steeds dat de baby op 4 mei zou komen) verjaardag van mijn collega tot 1 uur s’nachts. Daarna lekker naar bed, om 5 uur schrik ik ineens wakker en ren ik naar de wc met de veronderstelling dat ik in mijn bed aan het plassen was. Vruchtwater dus, jeetje wat een hoos. Ik mijn man wakker maken, ik vond het zo spannend, je weet dan gewoon dat het snel gaat gebeuren. Verder gebeurde er nog niks, wij lekker rustig ontbijten en douchen beetje rommelen in huis. En even naar het ziekenhuis voor een ctg enzo, er was nog helemaal niets gaande. Toen we weer thuis waren begonnen om 11:30 de weeën en ook meteen om de 2 minuten heel heftig. Een uur later wij maar het ziekenhuis bellen dus wij vertokken om 12:45 richting zh. Verder daar eigenlijk heel rustig met z’n tweetjes de weeën weggepuft. Om 14:15 had ik ineens persdrang en ik dacht echt dat dat niet kon zo snel en dat ik dat nooit kon volhouden totdat ik 10 cm ontsluitting had, dus werd de gyn gehaald, mocht ik meteen gaan persen en had ik al 10 cm. De gyn zei op een gegeven moment dat ik het hoofdje kon voelen dus ik vroeg of ik het ook kon zien, dus hup spiegel uit de badlkamer en heb ik haar geboren zien worden, echt heel mooi zou dat de volgende keer weer doen. Een half uur later werd Isabella geboren, het was een meisje wat een verassing, echt geweldig, een van de eerste dingen die ik zei was zo kan ik er nog wel 3 krijgen. Het was me zo meegevallen, echt een positieve ervaring.

Nou meiden ga nog even lekker avondje buizen met mijn mannetje.
Fijn weekend allemaal, veel liefs Loks

meiden,

echt heel leuk om al die verhalen zo terug te lezen!!

@maud, ik heb laatst nog ergens gelezen dat als je bevalling begint je lichaam geen enrgie en tijd heeft om bijvoorbeeld de spijsvertering te voltooien, het heeft immers alle energie nodig om jou te laten bevallen, nou bij mij was dat dus ook echt zo!! Maar het had ook een voordeel, geen ontlasting tijdens het persen (lijkt me toch een beetje genant) en ik was niet misselijk of wat dan ook meer, scheelt toch best wel!!
En wat betreft die katheter, die heb ik ook nog gehad, maar daar heb ik niks van gevoeld, ik was al bevallen maar mijn placenta kwam niet los, dat kostte mij nog even 2 prikken, het inbrengen van een katheter (niks van gevoeld, maar ik was flink verdoofd gezien de 2 eerdere knippen) en nog even flink meepersen en duwen op de buik. Na exact een uur kwam de placenta er eindelijk af, gelukkig want anders had ik alsnog naar het ziekenhuis gemoeten!!
Ik kon na dit alles ook gewoon gelijk plassen enzo, was de kraamverzorgster nog heel verbaasd over, hihi!!

Heb vandaag trouwens een veel te drukke dag gehad!! FF naar de bouwmarkt geweest voor kleurstalen voor de kinderkamer, ff langs de drukker geweest en het zwembad, heel de benedenverdieping gestoft en gezogen, het huis uitenom volledig ontdaan van alle spinnewebben en pluisjes, gewandeld met de kleine etc.etc.etc!!
Met als gevolg, jawel, je raad het al harde buiken!!!! Oh maar goed dat mijn vriend niet thuis is, maar ja kan gewoon zo slecht stil zitten!!

Ga zo maar ff chillen op de bank, tis nu wel mooi geweest!!
Morgen   weer wassen en strijken, en de peuterkamer van mijn kleine vent kitten, zodat we volgende week aan de slag kunnen met de verf!

meiden, tot gauw weer!
x

Hallo lieve allemaal,

Alleseerst heel erg bedakt voor alle felicitetie's en lieve rectie' voor zowel ons meissie als de zwangerschap.'t Is nog zo onwerkelijk maar ook zooo heerlijk te weten dat er weer een babytje in me groeit...k Heb vandaag t 1e pakje gekocht, vroeg maar dat heb k bij de 1e ook gedaan, gewoon om ''iets tastbaars'' te hebben.

Nu mijn bevalling!!

Ik was op vrijdag 16-5-08 uitgeteld en ben daar 4 dagen en een paar uur overheen gegaan.Hier in D moet je na de uitgetelde dag om de 2 dagen voor CTGonderzoek komen...zo ook dinsdag 20e, mijn man had net alle examens voor 't grootrijbewijs met alles dr om en dr an gehaald en zei, ''Nu mag ze komen''   EN ZE KWAM!!!
Om plm 16 u zei de gyn dat ze me nog wel 1 a 2 dagen gaf, om 17 begonnen de weeén, vrij direct om de 7, 6, 5 min....
Om 21u heb ik t ZH gebeld (is hier normaal) en daar gekomen bleek ik al 4 a 5 cm te hebben..ging lekker.De weeén waren heftig, en daarom kreeg ik n infuus zodat de ergste pijn weg was(maar dan ook alleen de érgste pijn..hahaha) de rest heb k goed gevoeld hoor.Ergens om  03.30 u 's nachts had ik volledig ontsluiting, maar de weeén vielen weg...das kakke sagt man dan auf deutsch...hahahaha
dus in t infuus weeénopwekkers...nou die kwamen snel weer terug en na heel wat persen en een knip werd om 05.01 u ons meissie geboren!!!
Wat ik heeeeel erg vond was dat ik de hele bevalling aan de CTG moest     anders was t ZH niet verzekerd voor t geval er iets mis zou gaan, pfffffft wat een ramp, ik heb t gelukkig nog voor elkaar gekregen er ca 1 uur af te mogen om op de wc te gaan (stel je voor anders moest k op de poooooooooo) en toen heb k direct gezegd dat k wilde douchen.

Maar goed, buiten dat was t een goeie bevalling, wat nog grappig is om te vertellen, ons meissie was zo'n drukte maker, en omdat ze zo glibberig was kon k dr amper op mn buik houden..hahahaha ze is nog steeds erg beweeglijk...

Ben dan ook erg benieuwd hoe dit nieuwe kindje zal zijn....

nou dat was t.

Leuk trouwens dat hyven!!

Liefs XXX JIG

Terug
Bovenaan