Eerste ronde voor een eerste kind, wie nog meer?

Hoi meiden,

Ik zal me ook even voorstellen.
Ik ben Conny, 34 jaar en woon nu 15 jaar samen met mijn vriend Hans.
14 juli ben ik ongesteld geworden en in dat weekend hebben we de knoop doorgehakt en besloten dat we gaan proberen zwanger te worden.

Wij zijn beiden dol op kinderen, maar wegens financiële omstandigheden is het een bewuste keuze geweest te wachten. Maar... ons klokje tikt wel door... ik ben 34 en mijn vriend wordt in oktober 39...

Wat ik wel erg beschamend vond was dat je dan eigenlijk zo weinig weet over je eigen lichaam, ik wist geeneens wanneer je nu het meest vruchtbaar zou zijn etc.
Dus maar even gegoogled en mijn beste vriendin deelgenoot gemaakt van onze plannen.

Ik slik al wel behoorlijk lang de pil, wel met tussenpauzes, dus het is even afwachten.
Ben ook begonnen met foliumzuur, heb geen idee hoe lang m'n cyclus is, en wanneer dus mijn NOD zou moeten zijn, maar ben vanaf nu wel alles aan het bijhouden. En uiteraard wordt er deze week volop geklust

Ow ja... ook ik heb er al last van dat ik vanalles probeer te "plannen/regelen".
Het is eigenlijk te gek voor woorden, maar zou het liefst al op zoek gaan naar babyspulletjes. Maar heb ook niet voor niets een hele grote 'impulsief' stempel vanaf m'n puberteit.

Wat ik wel leuk vond om te lezen, waren ideetjes, over hoe je het je ouders, vrienden e.d. zou vertellen. Wat ik wel een hele leuke vond was om op visite te gaan en zelf een rol beschuit (zonder muisjes) mee te nemen, en dan zo'n opmerking te maken van "we weten nog niet wat voor kleur".

Die t-shirts van "ik wordt opa" zijn ook fantastisch, maar voor a.s. oma's heb ik ze nog niet kunnen vinden.

Ik wens iedereen heel veel suc6 met alles, en tips en adviezen zijn van harte welkom.

Groetjes,
Con

Hoi con,

Welkom op het forum. Hoop dat je gezellig mee kletst.
Je zou voor je NOD een cyclus van   28 dagen aan kunnen houden , dat is een normale cyclus net als met je pil. Kan je beetje kijken vanaf waneer je kan testen enzo, mocht het meteen lukken.

Hoop voor op een snelle bevruchting hahah.

gr. Bambi

Conny: Wat ik wel erg beschamend vond was dat je dan eigenlijk zo weinig weet over je eigen lichaam, ik wist geeneens wanneer je nu het meest vruchtbaar zou zijn etc.
Dus maar even gegoogled en mijn beste vriendin deelgenoot gemaakt van onze plannen.

Ik slik al wel behoorlijk lang de pil, wel met tussenpauzes, dus het is even afwachten.
Ben ook begonnen met foliumzuur, heb geen idee hoe lang m'n cyclus is, en wanneer dus mijn NOD zou moeten zijn, maar ben vanaf nu wel alles aan het bijhouden. En uiteraard wordt

GRrrr heel mailtje getyped, klik ik deze weg.
Maar Conny, welkom, ik ben ook een nieuweling

Ik herken je wel hoor. Kwam er gister ook achter dat nu mijn vruchtbare periode is. Komt dat goed uit!

Ben al paar maanden bezig met foliumzuur. Het grappige is, mijn vriend wilde nog niet voor t eggie gaan, maar hij zette wel al die tijd de tabletten foliumzuur klaar! Toch wel lief.
Ik ben vanaf januari gestopt met pil, eerste maanden ong.  niet helemaal regelmatig, maar laatste maanden kan ik er de agenda gelijk op zetten. Lekker makkelijk dus. Ook met uitrekenen.

Hebben jullie trouwens ook last (gehad) van het ontpillen? althans niet echt last, maar ik heb nu last van pukkeltjes op rug, en een paar maanden geleden had ik vaker last van buik en rug alsof ik ong. moest worden, terwijl dat niet het geval was. Ben er voor naar de huisarts geweest, maar niks aan de hand. Heb er daarna ook geen last meer van gehad. Ben trouwens best bang geweest om met pil te stoppen. Ben ooit begonnen omdat ik altijd heel ziek was tijdens het ong. zijn. tot flauwvallen aan toe. Was bang dat het nu weer zou gebeurden, maar gelukkig na het stoppen niet voorgekomen. Behalve dan pijn in borsten, rugpijn, hoofdpijn enz enz...

pff wat een verhaal alweer. succes verder!

Hallo allemaal!!

Ik ben hier nieuw! Ik ben Annemiek en wij zijn net begonnen..
Nu ben ik ongeveer twee maanden geleden gestopt met de pil, en we gaan er dus voor!
Nu ben ik alleen net ongesteld geweest deze week is mn vruchtbare periode, alleen heb ik nu heel veel last van mn borsten en heb 2 dagen een heel klein beetje gebloed! Ik heb ook al een test gedaan maar NIET zwanger....normaal had ik nooit tussentijds een bloeding of last van mn borsten! Zal wel bij het ontpillen horen dan????

Annemiek

Nou vandaag me NOD en inderdaad nog geen   rd:   te bekennen, maar had van de week al getest en vanmorgen ook, maar nega. : , maar goed ik wacht wel af. Als ik zaterdag nog niet ongie ben, dan mag ik pas weer testen vanmezelf, anders maak ik me gek.
Heb zelf het gevoel dat me ongie komt, heb al 2 dagen pijn onder in me buik. :
Maar ik hou al een week ong. me temp. bij , want ik heb gelezen dat ie na je ei hoog is en dat blijft tot je ongie, nou hij is bij mij al heel de week 37 gr. vandaag zelfs 37.3 terwijl mijn temp normaal rond de 36.2 ligt. vaag   :?
Zoals ik al zij, ik wacht maar af, meer kan ik niet doen.
en anders gaan we er in augustus weer tegenaan.

Hoest met de meiden ?
Alle nieuwe meiden welkom. en klet gezellie mee.

xxxx Bambi

wel ja bambi, en dan kom je gewoon naar de tweede ronde meiden! Ook gezellig hoor!!
Succes met wachten!!

Hoi meiden,

Rustig hier ???

Waar zijn jullie???

nog geen ongie te bekkenen hier, nu 2 dagen overtijd pfff spannend.

xxx Bambi

Heej meiden
ik zal me even voorstellen.
ik ben marleen en sinds 29 juni getrouwd met erik.
wij zijn al 4 jaar bij elkaar en praten al bijna 2 jaar over een kindje maar hebben het steeds uitgesteld door verschillende dingen.
ik ben zelfs sinds 18 juli 20 en mijn man is in mei 24 geworden.
de pil slik ik al zeker 3 maanden af en toe (eens in de week als ik er aan denk).
dus ik denk zelf dat ik niet echt hoef te ontpillen.
ben 22 juli ongi geworden maar wanneer kan ik dan rekenen op mijn ei want dat kan ik dus nergens berekenen.
dit is ook onze eerste ronde voor ons eerste kindje en we vinden het beide mega spannend.
mijn man kan er maar niet over ophouden, dus zoek ik steeds info op (want hij vraagt alles aan mij alsof ik alles weet) en als ik dan naar mijn werk ga laat ik de pagina's openstaan zodat als hij thuiskomt kan hij het lezen.
ik hoop voor jullie allemaal dat jullie snel zwanger zijn (inclusief me zelf:D).
en blijf jullie volgen.

groetjes marleen

Terug
Bovenaan