Eerste zwangerschap & uitgerekend in oktober!

ja die van cb wil ik ook eind deze week gaan doen, denk zaterdag even.
Dat testen is ook gewoon niet goed, je word er kei onzeker van zodra hij ook maar even lichter uit valt! heb wel op elke test de datum gezet, denk ook dat ik zaterdag ook ga kijken voor zo een zwangerschsps dagboek! leuk om later terug te lezen en natuurlijk voor de kleine leuk!
met die verloskundige zit ik nog een beetje in de rats, wat dat betreft is mijn situatie niet helemaal ideaal, ik woon namelijk nog maar kort bij mijn vriend, alles is een beetje sneller gegaan dan gepland haha, ik heb zelf een huis in een hele andere stad, maar blijf in deze buurt wonen.
We hebben beide een koophuis wat verkocht moet worden! en dan samen wat nieuws kopen, hier is namelijk geen plek voor een baby.
Gelukkig hebben we een heel goed alternatief voor als het niet zo vlug verkoopt als we willen,  maar mijn dokter zit dus in mijn stad, 50 minuten rijden.. Wil dus liever in de buurt hier bij een gynaecoloog .
Vraag me af of je een doorverwijzing nodig heb van de dokter ivm verzekeringen. en of bloedprikken een aanrader is , of dat dat sowieso gebeurt zodra je een afspraak laat maken.

gaan jullie wachten tot 8? 10? weken met echo?  mijn collega is eerder gegaan met 6 weken omdat ze niet kon wachten, die heeft gewoon een pretecho laten maken.
Pff verschrikkelijk dat we nu pas op 4 weken zitten.. Die onzekerheid ook he!

leuk die cadeautjes voor je ouders! wanneer ga je ze geven?
Ben je niet ontzettend zenuwachtig ? hahaha

mijn broer en zus hebben beide al kinderen, dus ze zijn al opa en oma..
morgen vertellen is misschien toch nog wat snel... ik twijfel nog..Mijn vriend wil het liever niet. wil wel op 1 lijn zitten natuurlijk.

Ik denk dat jij je verloskundige het beste op je gevoel kan uitkiezen, ik kijk altijd met dat soort dingen op de site, de uitstraling vd site, maar ook van de dames in kwestie.

Hoe oud zijn jullie eigenlijk? en welke provincie?
 
Allemaal herkenbaar dit! Ik heb vandaag de CB digitaal gedaan (zwanger, 2-3 weken, yay!) en wilde dus ook vandaag de VK gaan bellen maar ze zijn er niet! Frustrerend.

Denk dat wij t de week na volgende week gaan vertellen (6 weken dan). Nu nog maar ff iedereen bij elkaar krijgen.

Ik ben 28 en kom uit Gelderland :) jullie?
 
Hi, sluit mezelf ook graag aan!

AR leuk om te zien dat jij hier ook mee schrijft!

Eerder deze week een licht streepje op een early test en voor de zekerheid vandaag een 'gewone' gedaan. En ja hoor.., zelfs midden op de dag een duidelijke tweede streep op de test.

Ik ben wel al eens eerder zwanger geweest. Heel kort geleden. 29 nov namelijk gecuretteerd voor weefsel na een mk van een tweeling. Gelukkig ontzetten rap hersteld en nu al weer in de ronde voor ons eerste kindje.

En roosje wel grappig om te lezen dat je zo vroeg een dikke streep had. Had ik ook bij m'n vorige zwangerschap, tweeling dus! Haha je kan er niet vanuit gaan natuurlijk maar wie weet...!!!

familie en vrienden weten dus dat we bezig zij maar denken dat we na de vorige keer wat meer tijd nemen. Wil ze t ze dus wel weer op een leuke manier vertellen. Vorige keer een EHBO koffertje gegeven ( Eerste Hulp Bij Oppassen). Iemand een idee voor nu?

Als ik het goed heb is mijn datum 04 okt '17!
 
Hallo ladies!

Ik sluit mij graag bij jullie aan. Gisteren dacht ik dat ik ongesteld moest worden (cyclus is nog niet regelmatig maar eisprong voelde ik 14 dagen ervoor) maar deed toch maar even een testje. Ik dacht dan kan ik het loslaten en word ik sneller ong. Maar.. hij zei meteen positief, zonder dat ik maar de kans had om naar mn vriend beneden te lopen! Kwam dus luid schreeuwend "schat schat" en trillend beneden!!

<span style="color: #000000; font-family: Muli, sans-serif; font-size: 14px;">Ik hoop zó dat het goed mag gaan! Dit wordt onze eerste. Ik heb al gigantische gevoelige borsten maar ook al sinds zondag kramp in mn baarmoeder en onderrug (vandaar dat ik ook dacht dat mn ong eraan moest komen, ik had al chocola in huis gehaald hihi).</span>

Gisteren was dan mijn NOD en 3 oktober zou ik dan uitgerekend zijn!

En ik ben niet de enige hier! Hoe leuk en spannend is dat!

Ik kan echt niet zo goed m'n mond houden dus.. mn moeder, zusje (18 jr), 1 collega, 2 vriendinnen en de buurvrouw weten het al hihi. Ik vind het ook niet zo erg want mocht het mis gaan, heb ik meer steun om mij heen.

Ik ben trouwens 10 jan 31 geworden en woon samen met mijn vriend en kat in Zaanstad. En jullie?
 
Allemaal zo herkenbaar haha. Leuk om te lezen allemaal. Ik heb gisteren trouwens de VK gebeld en de intake en echo staan gepland voor dinsdag 21 feb (ze doen tussen 8-9 weken en ben dan 8,1 dus prima :D), ben zo benieuwd.

Wij gaan t volgende week aan ouders vertellen, nog even iets leuks bedenken. Vind dat ehbo koffertje wel leuk idee! Wij zitten ook te denken om (we gaan eten bij ouders) zelf t toetje te maken en daar dan iets mee te doen. Nog ff denken dus :)
 
Leuk dat je meeschrijft  fen1! En welkom ook bemama! Gefeliciteerd!

Haha leuk dat je verteld hoe het ging met de positieve test bemama , heel herkenbaar die reactie

Hier gisteravond aan familie verteld (was inderdaad zenuwachtig roosje haha), is voor hen het eerste klein kind dus zij waren helemaal door het dolle heen en emotioneel! Heel mooi om te zien en ook erg fijn dat het "hoge woord" er nu uit is haha! Leuk idee fen1  dat koffertje en dat van dat toetje is ook erg leuk charley! Een leuk idee om het te vertellen, moet het origineel zijn fen1 haha? op internet vind je natuurlijk 101 ideeën maarja dat wordt dan natuurlijk wel vaker gedaan.

Ik hoop op zo snel mogelijk een afspraak bij de verloskundige, volgens mij is dat dan meestal rond de acht weken toch? Lastig om te wachten hoor. Fijn dat de afspraak bij jou alvast staat Charley,  kan je daar naar toe leven spannend zeg..

Ik ben 25 jaar en kom uit Overijssel;)



 
Leuk, de afspraak bij de VK Charley!

Enne.. het met een toetje vertellen.. leuke cupcakes?? Je hebt zoveel voorbeelden online. Ik ben van plan het op mijn werk te vertellen met roze en blauwe cupcakes (zonder schattige voetjes ofzo erop) en dan kijken bij wie er als eerst een lampje gaat branden hihi!

Ik ben van plan voor mijn vader en schoonouders een beker te laten afdrukken met "ik word opa/ oma" en ze hier dan thee in te schenken. Kijken hoe snel ze het door hebben. Bij ons worden ze ook allemaal voor het eerst opa & oma.
 
AR, hoe ging het met jou en de test? Ben wel benieuwd hoor! :)

Ik heet trouwens Mariël, maar dat kon niet als forumnaam :p

Net als bij Roosje doet mijn Oudersvannu app heel stom en kom ik het forum niet op. Op mijn telefoon op de website is niet zo prettig dus nu even de laptop erbij gepakt om jullie te antwoorden.

Aan wie heb jij het gisteravond allemaal verteld? Met 4 weken + 6 dagen (heb ik het goed?) toch? Vertellen jullie het nu aan iedereen of wacht je met andere wel tot 8/12 weken?
Volgens mij hebben jullie wel een super leuke reactie gehad, zo door het dolle heen en emotioneel!
 
Terug
Bovenaan