eigenlijk ook nog vraagje over pampers...

hihi ik ben ook al mama hoor Orchideke, maar het is ongelofelijk hoe snel ik dat soort dingen weer vergeten ben. Over de meeste baby dingen moet ik echt nadenken en mijn kleine word pas 3 in sept, kan je nagaan haha

New born heb je niet in zoveel merken, maar als je al luiers voor boven de 4 kilo gaat kopen, waarom dan niet die van de Aldi of van de Lidl?
Even goed en stukkkkkkkken goedkoper.

Zo'n luier gaat toch na 1x aantrekken de prullenbak in.
Zo denk ik erover!!

Groetjes Renata.

In het begin verschoon je wat vaker, maar gemiddeld zit je denk ik op 5-7 luiers per dag. Het is handig om 2 pakken in huis te hebben, de rest is niet nodig hoor en het neemt zoveel plaats in! Bijna wekelijks heeft een drogisterij wel luiers in de aanbieding.

Ik zweer zelf al heel lang bij lidl-luiers, die bevallen me zoveel beter dan de pampers en zijn stukken goedkoper. Lidl heeft een nadeel, ze beginnen pas bij maatje 3, dus je moet de eerste tijd even door.

Om me heen merk ik dat iedereen weer andere voorkeuren heeft. Kruidvat, C1000 of Lidl worden bij ons het meeste gekocht, er zijn maar weinig die altijd voor pampers gaan. Waarschijnlijk kun je het beste wat gaan proberen, of met wat andere mama's ruilen om te zien wat je het beste bevalt.

Groetjes,
Lotje

Inderdaad met zo'n 7 luiers per dag zit je goed. Ik koop 1 pak van maat 1 en dan gelijk maat 2, want volgens mij heeft mijn eerste bijna geen 1 gedragen (had ook maar 1 week maat 50/56 aan......).

Maar inderdaad je bent het snel weer vergeten.....

gr mama van MD

Hier een  mama van een dochter van 8 mnd. Ik heb toen alleen 2 pakken newborn in huis gehaald. Als een bepaald merk niet bevalt kan je gemakkelijker overstappen op een ander merk zonder dat je eerst een hele voorraad op moet maken. Mijn dochtertje kan bv niet tegen pampers, ik was blij dat ik maar 2 pakken had (heb ik uiteindelijk maar weggegeven). De kruidvatluiers kan ze wel weer tegen. Mij lijkt het dus niet handig om een hele vorraad in te slaan.

Ik zou inderdaad ook niet teveel inslaan. Sommige kindjes kunnen niet tegen bepaalde merken. Hier in Nieuw Zeeland verkopen ze geen Pampers, maar hier  is het "topmerk" Huggies. Dus die had ik gekocht voor onze dochter, want ja, het duurste zal wel het beste zijn. Niet dus (althans bij onze dochter) ze lekten door en lieten allemaal van die "korreltjes" achter. Toen heb ik dus iedere week een ander merk geprobeerd en na een maandje kwam ik erachter dat het bijna goedkoopste eigen merk de beste zijn. Wat ik dus helemaal niet erg vindt haha. Scheelt zo'n $5,00 (2,5 Euro) per pak
Tis inderdaad hier ook zo, dat ze die niet in de newborn maatjes hebben.
Dus ik zou met 1 pak beginnen en dan eens kijken wat jou en je kindje's kontje het beste bevalt.
En inderdaad, gemiddeld gezien  verbruik je zo'n 8 luiers per dag.

Groetjes Miriam (35+6)

ha ha, nog niet eens over nagedacht, maarja heb ook nog zo'n 15 weken te gaan. Heb wel al heeeeeel veel luiers gekregen van iemand die in die business zit. Eigenlijk geen idee voor welk  gewicht ze zijn. Toch maar eens checken voor die tijd. Komt vanzelf wel denk ik als ik de babykamer ga inrichten.....

Mijn dochtertje heeft de newborn wel heel lang gedragen zeker 8 weken!!Heb veel bij moeten kopen!! Denk dat het bij iedereen inderdaad anders is!!Ook ik gebruikte zeker 8 luiers per dag!!
Maar ik ben zoon pamper mamma!!Ik zweer bij de pampers!!Ze zijn veel soepeler en dunner!!Ook heeft mijn dochter nooit maar dan ook nooit een doorgelekte luier gehad!
En zeg zelf...je bezuinigd toch ook niet op je maandverband als je doorlekt of niet hihi...

Maar goed dit is mijn mening en gelukkig voor de producenten denken we er allemaal anders over haha

Liefs lonneke mv lili en 17 wkn zw

Terug
Bovenaan