eigenlijk ook nog vraagje over pampers...

Hey lonsj,

Mja ben eigenlijk ook meer zoals jij,we zullen nu zien dat men meisje ze verdraagt maar ben dus ook aan het denken of die andere mss niet zouden doorlekken,zal ze wel mss is proberen maar ja stel dat het zo is...
Liever duurdere pampers kopen dan constant men lakentjes te moeten wassen he.
Maar ik zal ook die van het kruidvat eens halen en ook eens proberen en dan laat ik het wel weten wat ik ervan vind,is natuurlijk nog een weekje of tien wachten he,maar ben echt benieuwd...
Want nu had ik vandaag juist trug pampers meegebracht :)
Wel van die newborn dus heb nu twee pakken liggen en dan twee pakken van de grotere en dan nog een pak huggies die ik van men zus gekregen had dat ze nog over had en ja heb daarstraks in de commode van men meisje al wat moeten herschikken want begint allemaal wat krap te worden dus zal best mss even stoppen he :)
Bedankt voor jullie reacties

Ik heb bij mijn zoontje ook allerlei soorten luiers gebruikt, het langst heb ik huggies gebruikt maar uiteindelijk is het nu zo dat hij overdag (als hij nog een luier omheeft, we zijn druk bezig met de zindelijkheidstraining) een kruidvat luierbroekje omheeft, maar 's nachts moet hij gewoon een pamper om. Ik heb ze allemaal geprobeerd voor de nacht, en bij ons werkt alleen de pamper. Bij alle andere merken en soorten lekt hij 's nachts door.

Wat ook wel grappig was, ben in december met hem in amerika geweest en normaal lekt hij nooit door zijn luier overdag, daar lekte hij wel minstens 2 keer per dag door. Ik ben er een maand geweest dus heb daar ook verschillende merken geprobeerd en hij lekte bij ze allemaal door. Terug in NL hield dat gelijk op, heel raar was dat.

Ik heb bij mijn zoontje altijd de ALDI luiers gehad (nadat hij uit de newborn was gegroeid) en daar is hij nooit doorheen gelekt. Ook geen rode billen ofzo gehad. Maar wel om de paar uur verschoond. En sudocreme gebruikt.

Nee hoor, echt zeer tevreden over deze luiers. Vind ze ook niet veel dikker dan de pampers en tegenwoordig hebben ze ook nog een leuk printje erop met een klittenband sluiting. (Het oog wil ook wat....)

Hee meiden!!

Wij hebben drie pakken van de new born (nr1)  luiers van pampers gekocht. Mijn zoontje heeft best een tijdje new born aangehad en je ziet snel genoeg dat ze te klein worden hoor!!!
 Dat is straks ook als je de grotere maten gaat kopen. Dan maak je op een gegeven moment je pak leeg en ga je over op een maat groter!!

Ik zweer ook echt bij pampers. Wel moet ik er bij bekennen dat ik ook nooit een ander merk heb uitgeprobeerd. Bowen heeft nooit last van luier uitslag gehad. (ik smeerde zijn billen dan ook wel iedere keer in met sudocreme, dat doet de een wel en de ander niet!!)

Liefs, Marielle

bij onze oudste kregen we net het pak new born uit de doos van prental op, toen was hij er al uit gegroeid (bij zijn geboorte 9 pond).
De jongste hadden we in totaal denk ik een pak of 4 newborn en daarna over naar de grotere maat. Hij zat heel snel in maat 3, die heeft hij laaaang aangehad en nu draagt hij alweer maanden maatje 4. Hij is inmiddels 18 maand en een kleintje dus... de meeste kids zitten dan vaak wel op maat 4+/5.

In het begin is het idd zo'n 8 luiers per dag... als je uitgaat van ELKE voeding verschonen en je geeft bv kan het ook best 10 of 12 zijn, want in de eerste weken is dat helemaal niet zo raar als aantal voedingen (ja das best veel ) maar op een gegeven moment gingen wij bijv. niet midden in de nacht verschonen als de luier niet supernat was of geen poep inzat.
Langzaam aan worden het minder en minder luiers en zal je weer langer met een pak doen (nou ja... hoe groter de maat hoe minder luiers in een pak voor eenzelfde prijs).

En welk merk.... onze oudste was vrij breed en bij hem vond ik de Kruidvat luiers ideaal! De jongste is echter van een veel smaller modelletje en in het begin was het Pampers (ik vond dat de beste luier met echte bv-poep, die lekte verder overal langs) en later Huggies. Die waren het smalst en zaten het best..... nu hij wat groter is draagt hij ook Kruidvat luiers (sinds maatje 4).

Hoi Orchideke,
Mijn dochtertje was bij de geboorte 3300 gram en ik heb 3 pakken Newborn luiers gebruikt, daarna ben ik overgestapt op de volgende maat. Mijn dochtertje is nu 11 weken en we zijn vanaf vandaag overgestapt op pampers maatje 3.
Hoop dat je hier iets aan hebt.
Groetjes,
Floor, mv Veerle (28 mei 2007)

hallo,

geen idee eigenlijk hoe lang ik de newbornluiers gebruikt heb. Niet zo heel erg lang geloof ik. Maar wij zijn ook begonnen met pampers. Ik vond die erg duur eigenlijk en we zijn gaan zoeken naar een goed alternatief. De etos luiers vond ik erg stug, de huggies lekken door, kruidvat waren ook niet bestand tegen het vele plassen van mn dochter. Uiteindelijk zijn we bij de luiers van de LIDL blijven hangen. Die gebruiken we nog steeds. Hele fijne luiers en kunnen veel houden. Wordt niet zo'n bungelende bal tussen dr benen.

Reken dat je gem. 8 luiers per dag gebruikt en dat je minimaal 3 weken de newborn nodig hebt. dat is dan dus 56 per week is +/- 175 luiers. pppfff zoveel???

gr Lida

Hallo
8 luiers per dag is zeker normaal , maar ik zou inderdaad geen grote vooraad luiers kopen .
Pampers zijn zeker soepel en mooi dun maar ook daar kunnen kindjes behoorlijk uitslag van krijgen mijn dochter kan absoluut niet tegen de pampers billen stuk tot bloedens toe.

Kruidvat werkt voor ond perfect .

Tip is niet teveel voorraad en na een weekje   of evt. eerder kun je ook zelf op pad voor nieuwe luiers

Terug
Bovenaan