Eind okt uitgerekend van de 1e - en wat is het spannend!

<p>Dag dames! <br /><br />Vandaag heb ik mij voor het eerst aangemeld op dit forum.. Ik dacht, misschien is het wel leuk om met vrouwen in contact te komen die ook (pril) zwanger zijn.<br /><br />Een korte inleiding: na een jaar vol met ziekenhuis bezoekjes en er achter gekomen te zijn dat ik nooit op een normale manier zwanger zou kunnen worden, is er toch een klein wondertje gebeurd ;-) <br />Ik voelde me zo raar, moe, duizelig, anders de laatste tijd dat ik op aandringen van mijn moeder toch maar een test had gedaan. Ik was van te voren nog geirriteerd dat ze dit zei, want iedereen wist toch wel dat ik nooit normaal zwanger zou kunnen worden...<br /><br />Enfin, ik testte gelijk positief! Het plusje kwam meteen tevoorschijn! Dus HOERA! Wat leuk (en spannend!)<br />Ik heb de maandag gelijk meerdere verloskundige praktijken gebeld en bij 1 kon ik gelijk terecht (na het aanhoren van mijn verhaal haha)<br />Super fijn! Ik ben inderdaad zwanger :) waarschijnlijk rond de 5 weken. (nu dus in week 6)<br /><br />Eigenlijk heb ik helemaal geen zwangerschapskwaaltjes, behalve hele pijnlijke borsten. Maar ik merk dat deze wel afnemen. Eerst was ik heel moe, nu vind ik het ook allemaal beter te doen. <br />Dat baart natuurlijk zorgen.. je gaat gelijk van alles denken, of het wel goed gaat, of dit geen 'enge' voortekenen zijn enz.<br /><br />Zeker aangezien het eigenlijk dus voor mij echt als een uniek wondertje voelt, ben ik nu zo bang dat er iets misgaat. Je moet maar op je lichaam vertrouwen dat het goed komt.. Maar jaiks.. Wat is dat eng ;) <br /><br />20 maart hebben we weer een echo. Dan gaat mijn vriend mee. Als het goed is zit ik dan rond de 8 weken dus zou er al meer zichtbaar moeten zijn :) Kan echt niet wachten totdat het 20 maart is!<br /><br />Herkennen jullie dit? Ook de zwangerschap zonder echte kwaaltjes?<br /><br /></p>
 
Heel herkenbaar hoor! 
Ik ben nu zwanger van de 2e en zit waarschijnlijk in mn 7e week.
Ik ben alleen een beetje moe en humeurig.
Lastig is dat hè, ik weet nog van de 1e zwangerschap dat ik me na de termijnecho echt zwanger voelde, dan heb je t kindje zien bewegen en het hartje zien/horen kloppen, dan is de meest spannende fase voorbij.. 
Ik vind t ook zo lastig dat nu nog bijna niemand het weet en je er zelf ook eigenlijk niks van merkt.. 
 
Thanks voor je RE Cenp :) Gefeliciteerd met dit leuke nieuws!

Heel herkenbaar dus. Een vriendinnetje van mijn zus is 8 weken zwanger en kotsmisselijk en veel migraine.. Dan denk ik: oke, zo wil ik me ook niet voelen ;) maar van de andere kant: dan weet je wel dat je echt zwanger bent haha

Wat ik wel heb is telkens krampen in mijn buik, de ene dag wat meer als de andere.. maar vind het gewoon zo raar dat de rest van de klachten lijken af te nemen. Mijn vriend zegt telkens: geniet er maar van, zolang het kan.. want voordat je het weer slaat het misschien wel om ;)

En indd, dat niemand het weet is ook lastig. Liefst vertel je het al iedereen, maar ik wacht er ook nog mee. 2 vriendinnen weten het wel al, 1 omdat ik het gewoon kwijt moest, 2 omdat ik mijn krachttraining ook ineens heel eng vond ;)

In de weken dat ik totaal niet door had dat ik zwanger was heb ik denk ik ook echt nog teveel dingen gedaan die 'niet goed zijn', maarja.. als je niks door hebt....

Wanneer heb jij een echo?
 
 
@ zwangeremonique: gefeliciteerd met je zwangerschap!! Bijzonder he! Ik ben momenteel ook zwanger van ons eerste kindje. Ben morgen 7 weken zwanger. Ik ben vanaf week 5.5 net vlagen misselijk en al vanaf het begin pijnlijke borsten. Heel in het begin ook kleine krampjes in mijn onderbuik ( groeien van de baarnoeder) het is bij mij ook zo dat ik de ene dag veel last heb van kwaaltjes en de Andere dag juist weer niet. Maakt mij inderdaad ook wel onzeker! Je denkt dat meteen: zal alles nog goed gaan? Ik heb nu 2 echo's gehad. Dit omdat ik een klein beetje bruin bloedverlies had . Ik maakte me zo'n zorgen dat ik de verloskundige gebeld heb en we konden die middag nog terecht. Er was toen gelukkig een kloppend hartje te zien ( wel trager als normaal, maar dit was voor het aantal weken ook normaal vertelde de verloskundige) afgelopen maandag weer een echo en het hartje is sneller gaan kloppen en tot nu toe ziet het er goed uit! Moet ook zeggen dat ik wel een goed gevoel heb, maar ergens blijf ik toch wel bang dat het misgaat! Ik denk dat iedere vrouw dit heeft in dit prille stadium. 
We hebben het nieuws wel al aan de opa's en oma's verteld en zondag vertellen we het aan mijn broers en zussen. Voor de rest houden we het nog geheim tot we de 12 weken bereikt hebben. Dit omdat ik wel van een wijntje houdt en het valt teveel op als ik het niet vertel.. dan komen ze er wel achter en dat zou ik jammer vinden. 
 
@ cenp jij ook gefeliciteerd met je zwangerschap! 
 
Wij mogen 19 maart weer voor een echo! Spannend en duurt nog zo lang haha ;) 
 
 
 
@ zwangeremonique: gefeliciteerd met je zwangerschap!! Bijzonder he! Ik ben momenteel ook zwanger van ons eerste kindje. Ben morgen 7 weken zwanger. Ik ben vanaf week 5.5 net vlagen misselijk en al vanaf het begin pijnlijke borsten. Heel in het begin ook kleine krampjes in mijn onderbuik ( groeien van de baarnoeder) het is bij mij ook zo dat ik de ene dag veel last heb van kwaaltjes en de Andere dag juist weer niet. Maakt mij inderdaad ook wel onzeker! Je denkt dat meteen: zal alles nog goed gaan? Ik heb nu 2 echo's gehad. Dit omdat ik een klein beetje bruin bloedverlies had . Ik maakte me zo'n zorgen dat ik de verloskundige gebeld heb en we konden die middag nog terecht. Er was toen gelukkig een kloppend hartje te zien ( wel trager als normaal, maar dit was voor het aantal weken ook normaal vertelde de verloskundige) afgelopen maandag weer een echo en het hartje is sneller gaan kloppen en tot nu toe ziet het er goed uit! Moet ook zeggen dat ik wel een goed gevoel heb, maar ergens blijf ik toch wel bang dat het misgaat! Ik denk dat iedere vrouw dit heeft in dit prille stadium. 
We hebben het nieuws wel al aan de opa's en oma's verteld en zondag vertellen we het aan mijn broers en zussen. Voor de rest houden we het nog geheim tot we de 12 weken bereikt hebben. Dit omdat ik wel van een wijntje houdt en het valt teveel op als ik het niet vertel.. dan komen ze er wel achter en dat zou ik jammer vinden. 
 
@ cenp jij ook gefeliciteerd met je zwangerschap! 
 
Wij mogen 19 maart weer voor een echo! Spannend en duurt nog zo lang haha ;) 
 
 
 
@ zwangeremonique: gefeliciteerd met je zwangerschap!! Bijzonder he! Ik ben momenteel ook zwanger van ons eerste kindje. Ben morgen 7 weken zwanger. Ik ben vanaf week 5.5 net vlagen misselijk en al vanaf het begin pijnlijke borsten. Heel in het begin ook kleine krampjes in mijn onderbuik ( groeien van de baarnoeder) het is bij mij ook zo dat ik de ene dag veel last heb van kwaaltjes en de Andere dag juist weer niet. Maakt mij inderdaad ook wel onzeker! Je denkt dat meteen: zal alles nog goed gaan? Ik heb nu 2 echo's gehad. Dit omdat ik een klein beetje bruin bloedverlies had . Ik maakte me zo'n zorgen dat ik de verloskundige gebeld heb en we konden die middag nog terecht. Er was toen gelukkig een kloppend hartje te zien ( wel trager als normaal, maar dit was voor het aantal weken ook normaal vertelde de verloskundige) afgelopen maandag weer een echo en het hartje is sneller gaan kloppen en tot nu toe ziet het er goed uit! Moet ook zeggen dat ik wel een goed gevoel heb, maar ergens blijf ik toch wel bang dat het misgaat! Ik denk dat iedere vrouw dit heeft in dit prille stadium. 
We hebben het nieuws wel al aan de opa's en oma's verteld en zondag vertellen we het aan mijn broers en zussen. Voor de rest houden we het nog geheim tot we de 12 weken bereikt hebben. Dit omdat ik wel van een wijntje houdt en het valt teveel op als ik het niet vertel.. dan komen ze er wel achter en dat zou ik jammer vinden. 
 
@ cenp jij ook gefeliciteerd met je zwangerschap! 
 
Wij mogen 19 maart weer voor een echo! Spannend en duurt nog zo lang haha ;) 
 
 
 
@zwangeremonique GEFELICITEERD met jullie zwangerschap?
 
Zeer kenbaar ! , ik ben inmiddels 20 weken zwanger maar wat heb ik een zorgen gehad in de eerste 10 weken , ik voelde niks behalve dan pijnlijke borsten en moe zijn . 
Wanneer ik mij teveel zorgen maakte kon & kan ik altijd even bellen met de verloskundige die kunnen tussentijds het hartje laten horen zodat ik mij zelf gerust kon stellen . 
 
Wat betreft de kwaaltjes , ik heb ze nog steeds niet ! Heerlijk om nergens last van te hebben zo geniet je alleen maar meer van je zwangerschap . 
 
Hou je ons op de hoogte hoe het verder gaat en hoe je eerste echo is geweest ?.
 
Liefs liss
 
Hi Liss,

jij ook gefeliciteerd met je zwangerschap! Wat mooi dat je al 20 weken bent :) De engste fase zit er dus al op ;) 
Al zegt mijn moeder altijd: je blijft je altijd zorgen maken, ook als je het kindje niet voelt oid. Dus die angst zal erbij horen.

Wat fijn dat je bij je VK terecht kon. Ik voel me daar dan ook weer 'te ongemakkelijk voor', dan denk ik: die zullen ook wel denken: daar komt ze weer met vragen. Ik houd me nu maar voor dat zolang ik geen bloedverlies heb, alles gewoon goed zit ;) Anders blijf je jezelf misschien alleen maar gek maken.

En eigenlijk heb je gelijk hoor... Het is ook beter om je gewoon goed te voelen ipv allerlei kwaaltjes. 

Is dit jullie eerste? En weet je al wat het gaat worden? Of wil je dat als verrassing houden?

Liefs, Monique 
 
Terug
Bovenaan