Eind okt uitgerekend van de 1e - en wat is het spannend!

@Liss: ohhh wat fijn dat de 20 weken echo goed is verlopen! Dat lijkt me dan ook weer zo'n spannend moment :) 
En wat leuk dat je een jongetje krijgt! Gefeliciteerd!
Vaak zeggen ze dat als je een jongetje krijgt dat je minder zwangerschapskwaaltjes hebt, als dat je een meisje krijgt he. Dus misschien kunnen we bij ons gaan zien of het lukt. 
En super tof van jouw verloskundige! Dat geeft je wel een goed gevoel denk ik. Vanaf hoeveel weken kun je het hartje echt horen kloppen? Dat is in het begin nog niet, toch?
En wat bijzonder dat je je kindje rond 15 weken al voelde schoppen :) Geluksmomentjes zijn dat! 

@Kylie: inderdaad vervelend dat je zo misselijk bent, misschien duidt dat dus wel op een meisje uiteindelijk ;) we gaan het horen haha
Wel fijn dat je toch al 2x een echo hebt gehad. Dan wordt je toch iets meer gerustgesteld lijkt me. Ik ben eigenlijk niet meer terug geweest naar mijn gynaecoloog die had aangegeven dat ik niet zwanger kon worden. Misschien had ik dat ook kunnen doen, maar ben gelijk naar een VK in de buurt gestapt.

@LiesJeanne: ja graag :) heel leuk om dit te volgen! 

Laten we nu maar allemaal zoveel mogelijk proberen te genieten van dit moois :) 

 
Hey allemaal!
Gefeliciteerd met jullie zwangerschappen! Erg spannend allemaal!
Ik ben nu bijna 2 weken erachter gekomen dat ik zwanger ben.
Maar tot nu toe is het zo spannend, eerste week is het ongeloof, denk wel 15 testen gedaan in 3 dagen haha!
Helaas, sinds vorig weekend last van kleine beetje bloed verlies met plassen. Varieert tussen donker rood en bruin. 
Maak me ook echt zoveel zorgen dat het mis is, verloskundige heeft de echo vervroegd naar volgende week donderdag i.p.v. 18 maart. 
Heb nog wel 2x HCG laten prikken omdat ik het gevoel had dat het fout was. 
Woensdag was het 369 en gisteren 531 dus in 48 uur dus maar met 45% gestegen maarja ook niet gedaald.. 
Als ik het allemaal zo uitreken ben ik nu 29 dagen echt zwanger ( zonder de 2 extra kado, is ook allemaal lastig uitrekenen aangezien ik onregelmatig menstrueer). 
De enige “ klachten” die ik heb zijn af en toe wat steekjes in de vagina laat maar zeggen, rommelende buik en sinds vanmorgen toch wat mijn borsten. 
Hoop zo dat ik donderdag wat zie, maar ben ergens zo bang dat t niet goed is! 
 
 
Hoi Kellss,

Van harte gefeliciteerd met je zwangerschap! Ik kan me heel goed voorstellen dat je het allemaal nog eng en spannend vind. Maar van wat ik overal lees / hoor, is het in het begin helemaal niet 'raar' als je bloed verliest. Dit kan nog met van alles te maken hebben (innestelingsbloed enz), dus probeer je daar aan vast te houden!
Wel fijn dat je eerder bij een VK terecht kunt voor een echo! Maar die dagen zullen je vast nog te lang duren!

Ik ben nu 7 weken en 3 dagen (als het goed is) maar ook ik had een extreem onregelmatige cyclus waar dus geen peil op te trekken is.

Ik heb de eerste weken alleen maar kramp gehad.. Er veranderd natuurlijk ook zoveel in je lichaam. Dus probeer gewoon positief te blijven. Mijn klachten nemen juist wat meer af en heb vrijwel nergens last van, dat is ook weer akelig.. maar zolang we niet ontzettend veel bloed verliezen blijf ik positief :) 

Geniet er ook van! Is dit je 1e? 
 
@zwangeremonique 
 
Ze zeggen van wel maar of het daadwerkelijk zo is durf ik niet te zeggen ?.. mijn verloskundige dacht aan het hartslagje te horen dat het een meisje werd , dus het zegt niks allemaal fabeltjes haha .. 
 
Inmiddels door verwezen vanaf de 20 weken echo naar de gynaecoloog omdat ons kindje groter was dan de bedoeling is   , daaruit blijkt dat ik geen 20 weken in verwachting ben maar 21 haha .. Dus morgen zit ik op 22 weken .. 
 
Het hartje van ons kindje konden wij vanaf week 12 konden wij het hartje horen kloppen ?.. 
Inmiddels is de kleine volop druk en kán manlief mee genieten wanneer hij zijn handen op mijn buik legt , papa beetje plagen de kleine drukt wel terug ? .. zeker van die geluksmomentjes 
 
Hoe gaat het nu met je ? .. 
 
@Kells 
 
Gefeliciteerd !! Snap dat het erg spannend is allemaal .. beetje bloedverlies kan idd innestelingsbloeding zijn de ene vrouw kan er last van hebben de andere niet .. 
Probeer te genieten en je niet teveel zorgen te maken , klinkt makkelijker gezegd dan gedaan , ik weet hoe je je voelt .. probeer er zoveel mogelijk over te praten met je partner . 
 
Jullie eerste kindje ?? 
 
 
 
Jullie wel eens gehoord van een zwangerapp ? Lijkt me erg leuk om verhalen met elkaar te delen via Whatsapp ..#durftevragen
 
 
Hi LissGH;

oh, wat lijkt me dat heerlijk zeg! Bij jullie zijn het inderdaad al geluksmomentjes :) Lijkt me zo leuk als je de kleine ook daadwerkelijk kunt voelen en je man dus nu ook :) 

Wat een verhaal dat je ineens al langer zwanger blijkt te zijn haha
Het kindje groeit dus in ieder geval goed :) dat is het belangrijkste hihi

En nog even geduld dus als je het hartje pas vanaf 12 weken kunt horen.. Wat ben ik blij als dat eerste trimester er op zit en je dan weet dat dat in ieder geval goed is gegaan :) 

@ Kells; Jij moet morgen voor een echo toch?
Ben zo benieuwd! En geen klachten zouden niks uit hoeven te maken. Ik voel me eigenlijk ook niet zwanger, geen echte klachten.. Eigenlijk moet je daar van genieten zolang het kan. Een vriendinnetje had hetzelfde en is nu 22 weken gezond zwanger. Terwijl bij haar dochtertje is ze 9 maanden ziek geweest..

 
Hoi zwangeremonique
Ik ben ook zwanger van mijn 1e kindje en ben nu ruim 10 weken. Wij hebben een er ruim 2 jaar over gedaan en uiteindelijk de medische molen in gegaan. 
En eigenlijk heb ik tot nu toe ook niet echt klachten. Het enige waar ik last van heb is obstipatie en 's avonds sneller moe. Maar meer ook niet. 
Ik probeer er nu gewoon van de genieten. En laat het allemaal lekker op me af komen.
Want ja we zijn eindelijk zwanger!!??
 
@Kimberley: dank voor je berichtje en van harte gefeliciteerd met je zwangerschap!! :) Wat leuk dat je al 10 weken bent.. Bijna uit de gevarenzone dus.. Spannend hoor! Heb je al echo's gehad?
Fijn dat het dus toch 'normaal' kan zijn dat je amper klachten hebt. Obstipatie heb ik ook enigzins last van.. 
Tis alleen naar.. Mijn borsten waren eerst super gevoelig, nu dus bijna niet meer. En overal op internet lees je dat ze nu juist op zn gevoeligst moeten zijn. Wat dat betreft is internet niet altijd even leuk / handig haha 

Voor jullie was het dus ook een lang traject.. Des te meer mag je nu genieten van een goed verlopende zwangerschap! Dat heb je dan ook wel verdiend :)  

Het is toch allemaal maar bijzonder he.. 
Ze zeggen wel vaker dat je met weinig klachten een jongetje krijgt.. We gaan zien of dit uiteindelijk ook zo is ;-) 

Ik ben vandaag 8 weken als het goed is.. Woensdag bij de echo kunnen ze preciezer uitrekenen hoever ik ben. Heel erg spannend! 


 
Hoi allemaal! Ik ben nu 8 weken zwanger en heb vandaag mijn eerste gesprek bij de verloskundige! Ik had de eerste weken overal last van, vooral erg veel buikkrampen. Maar sinds een week ineens amper nog klachten, zelfs mijn borsten lijken minder gevoelig. Zou misschien blij moeten zijn geen pijn meer te hebben, maar ik vind het eigenlijk alleen maar eng, ben bang dat er iets mis is! Gelukkig vandaag eindelijk naar de verloskundige zodat ik wat zekerheid heb. Jullie ook allemaal veel plezier bij jullie echos!
 
Terug
Bovenaan