1. Hoe oud ben je ?32
2. Uitgeteld op ?28 oktober
3. Hoeveelste kind ? en 1 of meer kinderen op komst ?1e
4. Weet je het geslacht al ? zo ja, wil je het met ons delen ? dat weten we niet en willen we een verrassing laten, ook voor ons. Heb ik nog wat leuks om naar uit te kijken tijdens de bevalling ;-)
5. Heb je prenatale screening gehad ( nekplooimeting, vruchtwaterpunctie, enz...) ?nee, dit wilden wij niet.
6. Natuurlijke of kunstmatige zwangerschap ?natuurlijk
7. Hebben jullie al een besluit genomen over de naam ? ja, we hebben al een naam voor een jongetje en voor een meisje, ben benieuwd of tot het eind hetzelfde zullen blijven.
8. Hoe ver zijn jullie met alles klaarmaken ? toen we twee jaar geleden ons huis gekocht hadden en opknapten heeft de logeerkamer al een behangetje en verfje gekregen dat erg geschikt was voor de kinderkamer als het zo ver was. Niemand heeft het opgemerkt of durven zeggen.
9. Waar wil je bevallen en waarom ? (ziekenhuis, thuis) ik moet misschien in het ziekenhuis bevallen, ik heb nu daar een indicatie voor maar ik begreep dat het misschien toch niet hoeft. Ik ga dit nog wel aankaarten, ik wil het liefst thuis bevallen, vind ik veel gezelliger en vertrouwder.
10. Waar kom je vandaan ? Utrecht
11. Getrouwd ? En zo ja, wanneer ? geregistreerd partnerschap sinds november 2006.
12. Gokje, wanneer denk je dat de kleine zal komen ? papa en ik zijn altijd te laat dus.... wie weet...;-)
13. Hoe lang heb je erover gedaan voordat je zwanger was ? ligt eraan hoe je telt, wij wisten dat we binnen een paar maanden wilden gaan proberen zwanger te worden toen we gingen "registreren". Een maand na onze dag kregen we te horen dat ik een voorstadium van baarmoederhalskanker had. Wij wilden geen grote ingrepen ivm onze kinderwens maar vorig jaar kon het echt niet anders meer en werd het risico voor mij te groot. Afgelopen december was eindelijk alles goed. Tussen de behandelingen door hebben we een paar keer een paar maanden tot een half jaar "groen licht" gekregen en werden we eigenlijk aangespoord om maar haast te maken, later ging er dan de rem weer keihard op, zwanger worden is toen niet gelukt (Duh, lekker ontspannen zwanger worden). Na december mochten we dus weer proberen zwanger te worden maar daar verwachtten we allemaal niet zo heel veel van en toen...... was het in februari dus toch al raak!
14. Verloskundige of gynaecoloog ? verloskundige en gynaecoloog later in de zwangerschap, als 't dan goed gaat mag de verloskundige het toch verder doen.
15. Hoe verloopt je zwangerschap tot nu toe ? geweldig misselijk geweest in het begin, last van darmen gehad etc,... ach, hoort er allemaal bij. Ik heb ook een beetje last van vergeetachtigheid enzo, ik heb maandag twee keer achter m'n auto aan kunnen hollen omdat ik weer vergeten was de handrem aan te trekken, dat doe ik normaal nooit.
16. wat doe je voor werk of blijf je thuis Ik ben secretaresse, ik werk 4,5 dag per week.
17.en wat doe je als de baby er straks is. ik wil straks 3 dagen gaan werken, de papa werkt 4 dagen en dus gaat ons kleintje straks 2 dagen naar het kinderdagverblijf. We hadden zo onze twijffels maar we zijn er gaan kijken, we hebben nu helemaal vertrouwen in het kinderdagverblijf. Nou maar hopen dat er ook daadwerkelijk plek is volgend jaar...
Groetjes,
millmommy (omdat mijn naam zo weinig voorkomt deze wazige schermnaam, maar als je 't vertaald dan weet je ook wat onze hobby is en mijn man's passie. Ons kleintje wordt straks ook vast aangestoken door 't molenvirus, die gaat straks al jong met papa en mama mee naar de molen (we zullen niet de eerste molenpapa en -mama zijn met een babybox in de molen)).