elkaar beter leren kennen!

1. Hoe oud ben je ?32
2. Uitgeteld op ?28 oktober
3. Hoeveelste kind ? en 1 of meer kinderen op komst ?1e
4. Weet je het geslacht al ? zo ja, wil je het met ons delen ? dat weten we niet en willen we een verrassing laten, ook voor ons. Heb ik nog wat leuks om naar uit te kijken tijdens de bevalling ;-)
5. Heb je prenatale screening gehad ( nekplooimeting, vruchtwaterpunctie, enz...) ?nee, dit wilden wij niet.
6. Natuurlijke of kunstmatige  zwangerschap ?natuurlijk
7. Hebben jullie al een besluit genomen over de naam ? ja, we hebben al een naam voor een jongetje en voor een meisje, ben benieuwd of tot het eind hetzelfde zullen blijven.
8. Hoe ver zijn jullie met alles klaarmaken ? toen we twee jaar geleden ons huis gekocht hadden en opknapten heeft de logeerkamer al een behangetje en verfje gekregen dat erg geschikt was voor de kinderkamer als het zo ver was. Niemand heeft het opgemerkt of durven zeggen.
9. Waar wil je bevallen en waarom ? (ziekenhuis, thuis) ik moet misschien in het ziekenhuis bevallen, ik heb nu daar een indicatie voor maar ik begreep dat het misschien toch niet hoeft. Ik ga dit nog wel aankaarten, ik wil het liefst thuis bevallen, vind ik veel gezelliger en vertrouwder.
10. Waar kom je vandaan ? Utrecht
11. Getrouwd ? En zo ja, wanneer ? geregistreerd partnerschap sinds november 2006.
12. Gokje, wanneer denk je dat de kleine zal komen ? papa en ik zijn altijd te laat dus.... wie weet...;-)
13. Hoe lang heb je erover gedaan voordat je zwanger was ? ligt eraan hoe je telt, wij wisten dat we binnen een paar maanden wilden gaan proberen zwanger te worden toen we gingen "registreren". Een maand na onze dag kregen we te horen dat ik een voorstadium van baarmoederhalskanker had. Wij wilden geen grote ingrepen ivm onze kinderwens maar vorig jaar kon het echt niet anders meer en werd het risico voor mij te groot. Afgelopen december  was eindelijk alles goed. Tussen de behandelingen door hebben we een paar keer een  paar maanden tot een half jaar "groen licht" gekregen en werden we eigenlijk aangespoord om maar haast te maken, later ging er dan de rem weer keihard op, zwanger worden is toen niet gelukt (Duh, lekker ontspannen zwanger worden). Na december mochten we dus weer proberen zwanger te worden maar daar verwachtten we allemaal niet zo heel veel van en toen...... was het in februari dus toch al raak!  
14. Verloskundige of gynaecoloog ? verloskundige en gynaecoloog later in de zwangerschap, als 't dan goed gaat mag de verloskundige het toch verder doen.
15. Hoe verloopt je zwangerschap tot nu toe ?  geweldig misselijk geweest in het begin, last van darmen gehad etc,... ach, hoort er allemaal bij. Ik heb ook een beetje last van vergeetachtigheid enzo, ik heb maandag twee keer achter m'n auto aan kunnen hollen omdat ik weer vergeten was de handrem aan te trekken, dat doe ik normaal nooit.
16. wat doe je voor werk of blijf je thuis Ik ben secretaresse, ik werk 4,5 dag per week.
17.en wat doe je als de baby er straks is. ik wil straks 3 dagen gaan werken, de papa werkt 4 dagen en dus gaat ons kleintje straks 2 dagen naar het kinderdagverblijf. We hadden zo onze twijffels maar we zijn er gaan kijken, we hebben nu helemaal vertrouwen in het kinderdagverblijf. Nou maar hopen dat er ook daadwerkelijk plek is volgend jaar...

Groetjes,

millmommy (omdat mijn naam zo weinig voorkomt deze wazige schermnaam, maar als je 't vertaald dan weet je ook wat onze hobby is en mijn man's passie. Ons kleintje wordt straks ook vast aangestoken door 't molenvirus, die gaat straks al jong met papa en mama mee naar de molen (we zullen niet de eerste molenpapa en -mama zijn met een babybox  in de molen)).

1. Hoe oud ben je ?27
2. Uitgeteld op ?2 oktober
3. Hoeveelste kind ? en 1 of meer kinderen op komst ? 2de 1ste is tara (14-01-07)  
4. Weet je het geslacht al ? zo ja, wil je het met ons delen ? geen idee wat het gaat worden en wil het ook niet weten, als het geboren is dan weet ik het en mogen jullie het ook weten haha
5. Heb je prenatale screening gehad ( nekplooimeting, vruchtwaterpunctie, enz...) ? nee
6. Natuurlijke of kunstmatige  zwangerschap ?natuurlijk
7. Hebben jullie al een besluit genomen over de naam ? heb er wel al veel bedacht maar er staat nog niets vast.
8. Hoe ver zijn jullie met alles klaarmaken ? we zitten middenin de verbouwing van de zolder om er een mooie kinderkamer van te maken, volgens mijn vriend is het bijna af maar ik vind het echt nog een super troep. nou ja mijn vriend is timmerman, hij zal het wel weten haha
9. Waar wil je bevallen en waarom ? (ziekenhuis, thuis) in het ziekenhuis, vind ik een prettiger idee. bij mijn dochter ben ik ook in het ziekenhuis bevallen en dat vond ik echt prima gaan.
10. Waar kom je vandaan ? schagen
11. Getrouwd ? En zo ja, wanneer ? geregistreerd partnerschap (15-10-07) maar wil ooit nog gaan trouwen met alles erop en eraan maar dan moeten we nog even sparen
12. Gokje, wanneer denk je dat de kleine zal komen ? ik gok 20-09-2009 mijn dochter was ook 2 weken te vroeg en ik vind dit wel een mooie datum haha
13. Hoe lang heb je erover gedaan voordat je zwanger was ? derde ronde was raak maar was eigenlijk pas de eerste serieuse poging, bij de 2 andere maanden hebben we namelijk niet geklust rond de periode van mijn ovulatie (eerste ronde was ik ziek dus geeeeeen zin en tweede ronde had ik nachtdienst ook geen zin en geen tijd samen)
14. Verloskundige of gynaecoloog ?verloskundige
15. Hoe verloopt je zwangerschap tot nu toe ?  heel goed. wel erg misselijk geweest in het begin en erg moe (nu nog wel een beetje) maar gelukkig nog geen BI had ik bij mijn dochter wel heel erg, hoop dat het zo blijft (dan wil ik nog wel 10 kinderen)
16. wat doe je voor werk of blijf je thuis  verpleegkundige in het ziekenhuis  
17.en wat doe je als de baby er straks is. ik werk nu 28 uur en dat wil ik blijven doen, heb voor 2 dagen de creche en verder passen de oma's en opa's op en door mijn onregelmatige diensten heb ik niet heel erg veel oppas nodig. in het weekend is jeroen gewoon thuis en 's avonds ook.

liefs krista

1. Hoe oud ben je ? 29 jaar
2. Uitgeteld op ? 21 oktober
3. Hoeveelste kind ? en 1 of meer kinderen op komst ?
2de kindje, Thijmen 11-10-2006
4. Weet je het geslacht al ? zo ja, wil je het met ons delen ? Nee, nog niet bekend.
5. Heb je prenatale screening gehad ( nekplooimeting, vruchtwaterpunctie, enz...) ? nee
6. Natuurlijke of kunstmatige  zwangerschap ? kunstmatig, via ICSI
7. Hebben jullie al een besluit genomen over de naam ? meisjesnaam staat vast, jongensnaam nog niet
8. Hoe ver zijn jullie met alles klaarmaken ? We zijn nu heel druk met een junglekamer voor onze zoon op de zolder. Als we bij de 20 weken echo weten wat we nu krijgen gaan we de babykamer in orde maken.
9. Waar wil je bevallen en waarom ? (ziekenhuis, thuis) vorige bevalling was in ziekenhuis en dat is goed bevallen (ruggenprik). Heb met gynaecoloog overlegd dat ik het deze keer op dezelfde manier wil als bij onze zoon. Dus weer met een ruggenprik. 10. Waar kom je vandaan ? Hengelo OV
11. Getrouwd ? En zo ja, wanneer ? Getrouwd, in oktober 2003
12. Gokje, wanneer denk je dat de kleine zal komen ? Op uitgerekende datum. Vorige is opgewekt. Deze misschien ook wel.
13. Hoe lang heb je erover gedaan voordat je zwanger was ? Bij mijn eerste spontaan. Bij deze helaas ruim 1,5 jaar. Uiteindelijk ICSI in Dusseldorf en eerste poging zwanger.
14. Verloskundige of gynaecoloog ? mocht naar verloskundige maar heb op eigen verzoek gevraagd of ik bij gynaecoloog mocht blijven. Dit mocht. Dus; gynaecoloog.
15. Hoe verloopt je zwangerschap tot nu toe ? niet echt fijn. Veel hoofdpijnklachten en nu last van de bekken. Maar ja, het is voor een goed doel.
16. Wat voor werk doe je? Ben per 1 maart 2009 werkloos en zit nu via UWV in de ziektewet voor 100%. Heb mijn voormalig werkgever aangeklaagd en ben "afgekocht" met een afkoopsom. Ik werkte als gezinsvoogd maar door ziekte mocht ik niet blijven. 17. Wat voor werk wil je na de bevalling doen en voor hoeveel uur? Ik ga aan het einde van mijn zwangerschap solliciteren en zie dan wel wat er op mijn pad komt.
ik heb altijd 32 uur gewerkt maar denk dat ik minder wil gaan werken.

Groetjes Marieke!
Ruim 16 weken zwanger

1. Hoe oud ben je ?26
2. Uitgeteld op ?22 oktober
3. Hoeveelste kind ? en 1 of meer kinderen op komst ?2e kindje(1e Chelsey 31 0kt 2008) 1 kindje op komst
4. Weet je het geslacht al ? zo ja, wil je het met ons delen ?Geslacht nog niet bekend
5. Heb je prenatale screening gehad ( nekplooimeting, vruchtwaterpunctie, enz...) ?Nee
6. Natuurlijke of kunstmatige  zwangerschap ?Natuurlijk
7. Hebben jullie al een besluit genomen over de naam ?Ja
8. Hoe ver zijn jullie met alles klaarmaken ?Aangezien de tweede bij de eerste op de kamer gaat hoeven we er alleen een bedje bij te zetten en een duowagen aan te schaffen, de rest hebben we allemaal al
9. Waar wil je bevallen en waarom ? (ziekenhuis, thuis)Ziekenhuis (medische redenen)
10. Waar kom je vandaan ?Helmond
11. Getrouwd ? En zo ja, wanneer ?Nee samenwonend, al bijna 4 jaar
12. Gokje, wanneer denk je dat de kleine zal komen ? Geen idee, 1e bleef ook 12 dagen langer zitten en zelfs na het inleiden nog 2 dagen
13. Hoe lang heb je erover gedaan voordat je zwanger was ?Uhhh  deze keer meteen (2,5 maand na de bevalling van de 1e,bij de 1e ruim 2 jaar)
14. Verloskundige of gynaecoloog ?gyneacoloog
15. Hoe verloopt je zwangerschap tot nu toe ?Nergens last van! Alleen een beetje moe, soms "vergeet" ik het gewoon dat ik zwanger ben.

Leuk idee!!!

1. Hoe oud ben je ? 24 jaar
2. Uitgeteld op ?   tussen 4 en 9 okt, ze doen nogal wazig...
3. Hoeveelste kind ? en 1 of meer kinderen op komst ? 3e kindje, zover we weten 1
4. Weet je het geslacht al ? zo ja, wil je het met ons delen ? .Nog niet en ik denk dat we het deze keer niet 'willen' weten. Bij de vorige 2 wisten we het wel.
6. Natuurlijke of kunstmatige  zwangerschap ? natuurlijk
7. Hebben jullie al een besluit genomen over de naam ? nee, dat is zoo moeilijk deze keer, denk dat ik daar maar eens een poll op los laat hier haha
8. Hoe ver zijn jullie met alles klaarmaken ? commode aan het schilderen en verder eigenlijk nog niets gedaan, kamer hoeft ook niet veel aan gedaan te worden, meisjes slapen nu op 1 kamer, dus de babykamer is weer vrij.
9. Waar wil je bevallen en waarom ? (ziekenhuis, thuis)  Vorige 2 bevallingen in het ziekenhuis vanwege mijn bloeddruk, nu  zien we wel weer waar ik eindig, hoop wel op een thuisbevalling, maar heb het lot  (gelukkig) niet in handen
10. Waar kom je vandaan ? Deventer (ov)
11. Getrouwd ? En zo ja, wanneer ? sinds 2005
12. Gokje, wanneer denk je dat de kleine zal komen ? gok ergens eind september
13. Hoe lang heb je erover gedaan voordat je zwanger was ? tja echt er bewust voor klusssen hebben we niet gedaan, was zwanger en half jaar na het stoppen met de pil.
14. Verloskundige of gynaecoloog ?   verloskundige
15. Hoe verloopt je zwangerschap tot nu toe ? 1e 12 weken heel erg misselijk, nu nog wel eens af en toe, maar eigenlijk voel ik me beter dan ooit! Had voor de zwangerschap veel bekkenklachten, maar zijn zo goed als verdwenen!
16. Wat voor werk doe je?  Werk als verzorgende op een orthopedische revalidatie afdeling in een verzorgingshuis
17. Wat voor werk wil je na de bevalling doen en voor hoeveel uur? Mijn man gaat van baan veranderen, en als het meezit ga ik dan stoppen met werken, in ieder geval niet meer dan 8-12 uur werken

Liefs Marjanne

1. Hoe oud ben je ? 22 jaar

2. Uitgeteld op ?          9 oktober

3. Hoeveelste kind ? en 1 of meer kinderen op komst ? 1ste kindje

4. Weet je het geslacht al ? zo ja, wil je het met ons delen ? We hopen het te weten te komen met de 20 weken echo eind mei, en dan mag iedereen het weten.

5. Heb je prenatale screening gehad ( nekplooimeting, vruchtwaterpunctie, enz...)  nee
6. Natuurlijke of kunstmatige  zwangerschap ? natuurlijk

7. Hebben jullie al een besluit genomen over de naam ? ja voor meisje en jongen

8. Hoe ver zijn jullie met alles klaarmaken ? Als het mee zit gaan we 1 juli verhuizen, nu druk bezig om de koop rond te krijgen, in het nieuwe huis gaan we dan alles regelen.

9. Waar wil je bevallen en waarom ? (ziekenhuis, thuis) ziekenhuis, omdat het ons eerste kindje is vind ik het toch prettiger  als je weet dat professionele hulp (en pijnbestrijding) bij de hand is.

10. Waar kom je vandaan ? Haarlem (NH)

11. Getrouwd ? En zo ja, wanneer ? Nee, we gaan nu eerst voor geregistreerd partnerschap. Zodra er een grote zak met geld afgeleverd word willen we trouwen (dit kan nog heel lang duren, hihi).

12. Gokje, wanneer denk je dat de kleine zal komen ? 20 oktober, omdat mijn vriend dan jarig is en het in onze familie regelmatig voorkomt dat verschillende generaties op dezelfde datum geboren worden.

13. Hoe lang heb je erover gedaan voordat je zwanger was ? door de pil heen, een niet gepland wel heel erg gewenst kindje dus.

14. Verloskundige of gynaecoloog ? Verloskundige

15. Hoe verloopt je zwangerschap tot nu toe ? Goed, tot nu toe eigenlijk nergens last van gehad. Paar dagen misselijk geweest en sneller vermoeid. Nu krijg ik behoorlijk last van mijn bekken. Dus ik hoop dat dat nog weg gaat zakken, want dit is niet prettig.

16.misschien nog leuk wat doe je voorwerk of blijf je thuis  Momenteel ben ik mijn stage aan het afronden bij een evenementenbureau.

17.en wat doe je als de baby er straks is In januari ga ik opzoek naar een baan voor 2,5 dag. Dat zou het best uitkomen, aangezien we dan geen gebruik hoeven te maken van de opvang. Ik vind het toch prettiger om ze pas naar een opvang te doen als ze een jaartje of 2 zijn en al wat meer zelfstandig.

Leuk Leuk...ik doe ook mee!

1. Hoe oud ben je ? 33
2. Uitgeteld op ?   1 oktober
3. Hoeveelste kind ? en 1 of meer kinderen op komst ? 2de  (1ste Indy 18-9-06)
4. Weet je het geslacht al ? zo ja, wil je het met ons delen ? nee, en wil het ook nog niet weten! Vind de verassing veel te leuk!
5. Heb je prenatale screening gehad ( nekplooimeting, vruchtwaterpunctie, enz...) ? Nee
6. Natuurlijke of kunstmatige  zwangerschap ? Natuurlijk
7. Hebben jullie al een besluit genomen over de naam ? We twijfelen nog over beide
8. Hoe ver zijn jullie met alles klaarmaken ? Alleen nog wat wassen en een verfje
9. Waar wil je bevallen en waarom ? (ziekenhuis, thuis) Liefste thuis
10. Waar kom je vandaan ? Geleen
11. Getrouwd ? En zo ja, wanneer ? Samenwonend, hebben wel trouwplannen voor 2010
12. Gokje, wanneer denk je dat de kleine zal komen ? Echt GEEN idee
13. Hoe lang heb je erover gedaan voordat je zwanger was ? 2 maanden
14. Verloskundige of gynaecoloog ? Verloskundige
15. Hoe verloopt je zwangerschap tot nu toe ? Heel goed, had eerst lage bloeddruk maar deze was bij de laatste controle een stuk beter
16.Wat doe je voor werk of blijf je thuis Verpleegkundige
 17.en wat doe je als de baby er straks is. Een paar uurtjes minder gaan werken. Werk er nu 24 en zal dan rond de 18 gaan worden denk ik

Groetjes Renate

Terug
Bovenaan