elkaar beter leren kennen!

Inderdaad erg leuk!

1. Hoe oud ben je ? 27
2. Uitgeteld op ?   07.10.2009
3. Hoeveelste kind ? en 1 of meer kinderen op komst ? 2de (1ste Quentin 21.09.2007)
4. Weet je het geslacht al ? zo ja, wil je het met ons delen ? Nee, 20 mei de 20-weken echo en dan hopen we het te weten en iedereen mag het dan weten!
5. Heb je prenatale screening gehad ( nekplooimeting, vruchtwaterpunctie, enz...) ? Nee
6. Natuurlijke of kunstmatige  zwangerschap ? Natuurlijk
7. Hebben jullie al een besluit genomen over de naam ? Yep de naam voor een meisje stond nog vast van de eerste en voor een jongen hebben we ook paraat.
8. Hoe ver zijn jullie met alles klaarmaken ? kamertje nog leeghalen, elektriciteit goed maken, behangetje, verfje en dan nieuwe meubels voor onze eerste halen en de babykamer-meubels over verhuizen naar het babykamertje. (pffffff.... en m'n man is geopereerd aan z'n knie en ik heb bekkenpijn....)
9. Waar wil je bevallen en waarom ? (ziekenhuis, thuis) Gewoon weer thuis (mocht het anders verlopen, zien we dan wel weer)
10. Waar kom je vandaan ? Leende (Boerendorpje onder Eindhoven)
11. Getrouwd ? En zo ja, wanneer ? Getrouwd sinds 02.10.2006
12. Gokje, wanneer denk je dat de kleine zal komen ? liefst geen 21.09, 02.10 en 06.10., maar komt de kleine op zo'n datum..., dan houd ik 'm toch niet tegen!
13. Hoe lang heb je erover gedaan voordat je zwanger was ? ronde 5
14. Verloskundige of gynaecoloog ? Verloskundige
15. Hoe verloopt je zwangerschap tot nu toe ? De vorige zwangerschap verliep zonder problemen/klachten. En nu ben ik misselijk en vermoeid geweest, nog steeds met vlagen misselijk, beginnende bekkenpijn en volgens mijn man zijn m'n hromonen niet altijd even gezellig aanwezig!
16.Wat doe je voor werk of blijf je thuis Verpleegkundige gemid. 28 uur
 17.en wat doe je als de baby er straks is. 24 uur weken

1. Hoe oud ben je ? 29
2. Uitgeteld op ? 2 oktober
3. Hoeveelste kind ? en 1 of meer kinderen op komst ? 4e en laatste kindje
4. Weet je het geslacht al ? zo ja, wil je het met ons delen ? jongetje, na 3 dochters!
5. Heb je prenatale screening gehad ( nekplooimeting, vruchtwaterpunctie, enz...) ? Ja, combinatietest, slechte uitslag, lopen nu in 't UMC, vruchtwaterpunctie gehad, wachten nu op uitslag.
6. Natuurlijke of kunstmatige zwangerschap ? natuurlijk, zwanger na 1 maand.
7. Hebben jullie al een besluit genomen over de naam ? Ja.
8. Hoe ver zijn jullie met alles klaarmaken ? 4e kindje, dus alleen wat nieuwe flesjes en dit keer voor de verandering wat jongenskleertjes kopen!
9. Waar wil je bevallen en waarom ? (ziekenhuis, thuis) Thuis!Onlangs bewezen dat thuis bevallen niet gevaarlijker is dan in 't iekenhuis, voel me er het meest prima bij!
10. Waar kom je vandaan ? het Gooi.
11. Getrouwd ? En zo ja, wanneer ? 15-06-07 getrouwd.Na 10 jaar samen.Nu 12,5 jaar samen waarvan 2 jaar getrouwd.
12. Gokje, wanneer denk je dat de kleine zal komen ? Met 38 hooguit 38,5 weken, net als mijn andere popjes.
13. Hoe lang heb je erover gedaan voordat je zwanger was ?Met de 1e poging, net als bij alle kinderen.
14. Verloskundige of gynaecoloog ? Nu nog gyn, als de uitslag van de punctie goed is, zit ik weer zonder medische indicatie bij de verloskundige.
15. Hoe verloopt je zwangerschap tot nu toe ?Prima, 't is de 4e, bekend allemaal
inmiddels.

Groetjes Roos.

1. Hoe oud ben je ? 29
2. Uitgeteld op ? 7 oktober 2009
3. Hoeveelste kind ? en 1 of meer kinderen op komst ? Dit wordt ons tweede kindje
4. Weet je het geslacht al ? zo ja, wil je het met ons delen ? Wij willen niet weten wat het is. Zien we bij de geboorte wel!
5. Heb je prenatale screening gehad ( nekplooimeting, vruchtwaterpunctie, enz...) ? Nee, en we gaan ook helemaal niets ondernemen.
6. Natuurlijke of kunstmatige  zwangerschap ? Natuurlijk.
7. Hebben jullie al een besluit genomen over de naam ? Waarschijnlijk wel. Meisje is zeker, en jongensnaam voor het moment ook, maar als we daarvoor nog wat beters vinden...
8. Hoe ver zijn jullie met alles klaarmaken ? Doordat het onze tweede is hebben we al veel in huis, dus in die zin behoorlijk ver. Ik heb net een wiegje gekocht en een leuk klein slaapzakje. De aanstaande babykamer is nog wel een bende, maar dat doen we over een paar maanden wel.
9. Waar wil je bevallen en waarom ? (ziekenhuis, thuis) Ik begin in ieder geval thuis,   en we zien wel waar we eindigen. Bij mijn zoontje werd het uiteindelijk ziekenhuis omdat het een vacuümpompbevalling werd omdat hij verkeerd lag (aaa).
10. Waar kom je vandaan ? Friesland
11. Getrouwd ? En zo ja, wanneer ? Ja, ruim drie jaar geleden.
12. Gokje, wanneer denk je dat de kleine zal komen ? 9 oktober 2009
13. Hoe lang heb je erover gedaan voordat je zwanger was ? Een week na het verwijderen van mijn Mirena had ik een eisprong en toen werd ik zwanger. Dus eigenlijk begint de telling van mijn zwangerschap op het moment dat ik de Mirena   nog had...
14. Verloskundige of gynaecoloog ? Verloskundige
15. Hoe verloopt je zwangerschap tot nu toe ? Eigenlijk heel goed, maar wel regelmatig bekkenklachten, maar wel minder dan bij de eerste zwangerschap.

16. Werk Ik werk als docente Nederlands aan het VO, hoogste klassen havo en vwo.
17. Toekomst werk Met de komst van ons zoontje ben ik drie dagen gaan werken. Dit blijft zo bij onze volgende, met het verschil dat ik het eerste half jaar een dag ouderschapsverlof  neem en dat dagje is speciaal voor onze jongste.

1. Hoe oud ben je ? 31 jaar
2. Uitgeteld op ? 20 oktober (maar kan ook 16 oktober zijn)
3. Hoeveelste kind ? en 1 of meer kinderen op komst ? 1ste kindje
4. Weet je het geslacht al ? zo ja, wil je het met ons delen ? weet nog niet, wil het wel weten maar of ik het wil delen weet ik nog niet!
5. Heb je prenatale screening gehad ( nekplooimeting, vruchtwaterpunctie, enz...) ?Ja, nekplooimeting
6. Natuurlijke of kunstmatige zwangerschap ? Natuurlijke zwangerschap
7. Hebben jullie al een besluit genomen over de naam ? nee, wat lastig!!
8. Hoe ver zijn jullie met alles klaarmaken ? eh…we neuzen op internet?
9. Waar wil je bevallen en waarom ? (ziekenhuis, thuis) In het ziekenhuis omdat ik mij daar veiliger bij voel.
10. Waar kom je vandaan ? Flevoland
11. Getrouwd ? En zo ja, wanneer ? Ja, in 2007
12. Gokje, wanneer denk je dat de kleine zal komen ? geen idee!
13. Hoe lang heb je erover gedaan voordat je zwanger was ? 3 maanden
14. Verloskundige of gynaecoloog ? beide
15. Hoe verloopt je zwangerschap tot nu toe ? heel goed! Heb alleen erg last van exceem, allergie en astma.

16.misschien nog leuk wat doe je voorwerk of blijf je thuis: medewerker P&O
17.en wat doe je als de baby er straks is. 2 dagen blijven werken dus creche

leuk om te lezen van iedereen. Hier komt mijn lijst:

1. Hoe oud ben je ? 34 jaar.
2. Uitgeteld op ? 25 oktober, maar was eerst de 18e...
3. Hoeveelste kind ? en 1 of meer kinderen op komst ? dit is onze tweede (Sarah 16-07-2007) en het is er 1.
4.
Weet je het geslacht al ? zo ja, wil je het met ons delen ? weet nog
niet, wil het zeker wel weten en deel het dan ook met iedereen!
5. Heb je prenatale screening gehad ( nekplooimeting, vruchtwaterpunctie, enz...) ? Ja, nekplooimeting, die was goed.
6. Natuurlijke of kunstmatige zwangerschap ? Natuurlijke.
7. Hebben jullie al een besluit genomen over de naam ? Ja voor een jongen wel, voor een meisje hebben we echt geen idee, ook daarom willen we het geslacht weten.
8. Hoe ver zijn jullie met alles klaarmaken ? We moeten eerst de zolder verbouwen en dan gaat de grote kamerruil beginnen. Onze oudste krijgt een nieuwe kamer dus dat moet eerst en dan gaan we de babykamer opnieuw bekijken. Voorlopig doen we nog even weinig hihi
9. Waar wil je bevallen en waarom ? (ziekenhuis, thuis) In het ziekenhuis, ook bij de eerste wou ik dat graag en er was uiteindelijk ook een medische indicatie voor.
10. Waar kom je vandaan ? Zaandam.
11. Getrouwd ? En zo ja, wanneer ? Ja, 10-05-1999 dus morgen al weer 10 jaar!
12. Gokje, wanneer denk je dat de kleine zal komen ? Ik denk zelf ongeveer een week eerder, maar we zullen het zien.
13. Hoe lang heb je erover gedaan voordat je zwanger was ? Meteen de eerste ronde...was wel even wennen aan het idee, heeft bij de oudste ruim een jaar geduurd nl.
14. Verloskundige of gynaecoloog ? Verloskundige.
15. Hoe verloopt je zwangerschap tot nu toe ? Veel misselijk geweest en nog wel helaas en ook bekken klachten, maar vrees dat dat er voor mij gewoon bij hoort.

16.misschien nog leuk wat doe je voorwerk of blijf je thuis: Salesondersteunende functie bij een IT bedrijf.
17.en wat doe je als de baby er straks is. Ik werk nu 3 halve dagen en dat blijft zo. De kids gaan dan naar een KDV.

Groetjes Tamar

Leuk idee, ik vul het ook in!

1. Hoe oud ben je ? 28
2. Uitgeteld op ? 29 september (was van 5 oktober uitgegaan, maar de echo wees anders uit)
3. Hoeveelste kind ? en 1 of meer kinderen op komst ? 3de kindje
4. Weet je het geslacht al ? zo ja, wil je het met ons delen ? nee, dat weten we nog niet, hopelijk vrijdag en dan ga ik het zeker met jullie delen!
5. Heb je prenatale screening gehad ( nekplooimeting, vruchtwaterpunctie, enz...) ?Nee bewust niet voor gekozen, een kindje met down is net zo welkom. Ik krijg wel de 20 weken echo omdat ik zelf spina bifida heb.
6. Natuurlijke of kunstmatige  zwangerschap ? Natuurlijke
7. Hebben jullie al een besluit genomen over de naam ? Een jongensnaam hadden we maar die heeft mn broer ingepikt, die is 4 weken eerder uitgerekend. Dus nu hebben we geen namen meer
8. Hoe ver zijn jullie met alles klaarmaken ? Eeuuhhh, nog helemaal niks. We hebben offertes opgevraagd voor het uitbouwen van zolder omdat we nu een slaapkamer te kort komen, ik kan pas wat doen als de zolder klaar is en dat duurt nog heeeel lang.
9. Waar wil je bevallen en waarom ? (ziekenhuis, thuis) Ziekenhuis omdat ik in het buitenland woon, hier kun je niet thuis bevallen, helaas.
10. Waar kom je vandaan ? Duitsland net over de grens
11. Getrouwd ? En zo ja, wanneer ? Nee, samenwonend
12. Gokje, wanneer denk je dat de kleine zal komen ? 09-09-2009, lijkt me een mooie datum!
13. Hoe lang heb je erover gedaan voordat je zwanger was ? 7 maanden
14. Verloskundige of gynaecoloog ? nu gynaecoloog, hopelijk straks weer de verloskundige
15. Hoe verloopt je zwangerschap tot nu toe ? Valt me tegen dit keer, vresselijk moe en vanaf week 11 bloedingen gehad, met 16 weken zijn ze er achter gekomen dat mijn placenta verkeerd ligt, inmiddels is die weer beter gaan liggen. Ik heb geen zin meer in deze zwangerschap en hoop dan ook dat het snel september is, mede ook door relatieproblemen.

Overigens voel ik mn kindje de hele dag door gewegen, dat is wel een geruststellend gevoel. Afgelopen weekend heeft mn vriend de kleine ook voelen bewegen.

Liefs, Risje

1. Hoe oud ben je ?
20, over 2 dagen 21
2. Uitgeteld op ?
16 oktober
3. Hoeveelste kind ? en 1 of meer kinderen op komst ?
1e kindje, 1 kindje ook maar op komst
4. Weet je het geslacht al ? zo ja, wil je het met ons delen ?
nee, weten we nog niet. Hopen we bij de 20 weken echo achter te komen. En ik denk dat ik het dan niet voor me kan houden, dus dan zal iedereen het wel weten
5. Heb je prenatale screening gehad ( nekplooimeting, vruchtwaterpunctie, enz...) ? nee
6. Natuurlijke of kunstmatige  zwangerschap ?
natuurlijk
7. Hebben jullie al een besluit genomen over de naam ?
we hadden de namen al voordat we zwanger waren.
8. Hoe ver zijn jullie met alles klaarmaken ?
we moeten nog het e.e.a. in huis doen, maar we hopen over een maand aan de kamer te beginnen
9. Waar wil je bevallen en waarom ? (ziekenhuis, thuis)
het liefste thuis
10. Waar kom je vandaan ?
Oisterwijk, Brabant
11. Getrouwd ? En zo ja, wanneer ?
samenwonend
12. Gokje, wanneer denk je dat de kleine zal komen ?
pfff, echt geen idee
13. Hoe lang heb je erover gedaan voordat je zwanger was ?
niet lang, ik ben door de pil heen zwanger geraakt.
14. Verloskundige of gynaecoloog ?
verloskundige
15. Hoe verloopt je zwangerschap tot nu toe ? .
in het begin ontzettend moe. Ben ook een tijdje in de ziektewet gegaan. Nu gaat het, gelukkig!, steeds beter. Ik begin deze week weer met werken.
16.misschien nog leuk wat doe je voorwerk of blijf je thuis?
persoonlijk begeleidster en studeer nog 1 dag in de week
17.en wat doe je als de baby er straks is?
waarschijnlijk blijf ik 27 uur werken. Ik werk onregelmatig en draai veel slaapdiensten. Zo hebben we waarschijnlijk niet veel oppas nodig.

Hoi meiden!

Wat lees ik toch veel dat vooral bij de wat jongere meiden (waar ik zelf ook onder val met 21 jaar) dat jullie zwanger zijn geraakt door de pil heen. Dat is bij mij nu voor de 2e keer het geval.
Naar mijn mening is de pil niet voor 99% veilig meer. Volgens mij gaan wij straks maar andere stappen ondernemen, want als het zo doorgaat heb ik over 10 jaar, 5 kids lopen ofzo...en dat hoeft van mij nu ook weer niet, haha.
Maar meiden, zijn jullie een keer de pil vergeten ofzo? of gewoon echt er doorheen? Ik ben bij de 1e een keer ziek geweest en was er 2 vergeten, maar bij deze ben ik er geen één vergeten en toch is het weer zover;) het is nu wel zeer welkom hoor, maar je kunt blijkbaar toch niet zoveel op de pil vertrouwen...

Groetjes Marissa

Terug
Bovenaan