elke luier verschonen is een gevecht, wie herkent dit?

hoi hoi,

elke luier die ik verschoon is een drama. hij begint al te huilen (zonder tranen) als hij op commode gelegd wordt en dit houdt pas op als ik hem er weer af haal (na t verschonen dus). Zijn oren zijn het niet, dat is al gecheckt.
hij gooit zijn kont omhoog, wil gaan zitten, trappelt met beentjes....ik vind het echt heel erg vervelend,meer voor hem ook. Minstens 7x per dag voelt hij zeer ongelukkig, dat vind ik niet tof.

ik hoop dat iemand tips heeft.

groeten, Petra
 
Hoi,

hier geen tips maar wel herkenning. Stijn heeft het ook al zeker een half jaar dat hij driftig wordt zodra hij op zijn rug op de commode ligt. Is hij schoon dan mag hij vna ons gaan staan en doen wedan zijn luier en kleding wel aan, maar een kontje schoonmaken moet helaas voor hem liggend gebeuren. soms kunnen we hem nog wat afleiden door hem iets in zijn handjes te geven en soms niet. dan brult hij dus heel de straat bij elkaar. het is niet anders, hij moet toch schoon.

Groetjes van marloes, moeder van een kleine worstelaar

 
Ook ik herken er wel iets in, het is niet zo dat ze het bij elkaar schreeuwt, maar sinds mevrouw kan zitten, en staan wil ze alleen nog maar overeind, en dus niet meer liggen.
Probeer er wel heel consequent in te zijn, ze moet gewoon even liggen.
Ook geef ik er wat in d'r handen, en ik maak er wat gein van, gooi bijv elke keer d'r broek op d'r hoofd, soort kiekeboe, soms is ze af te leiden soms niet.
Maar ja het moet gebeuren, succes!
 
Hoi Petra,

Sven is ook niet zo'n fan van luiers verschonen en aankleden.
Als ik zijn beentjes pak om ze omhoog te doen begint hij driftig te trappelen. En dat wordt dan een heel gevecht, zeker bij een poepluier. En aangezien hij steeds sterker wordt, wordt het voor mama steeds moeilijker om het voor elkaar te krijgen.
Ik geef hem nu vaak een tube zalf of zo om mee te spelen want dat vindt hij reuze  interessant. Liedjes zingen zijn ook favoriet
En tja, soms moet hij maar even huilen. Soms moet het maar even ook al is het niet leuk.

Groetjes,
Maike
Mama van Sven, 28-7-2007
 
Hoi!

Dit herken ik ook. Tara (06-05-2007) wil al een tijdje niet rustig blijven liggen op de commode tijdens het verschonen, ze wil zich omdraaien, zitten, opstaan etc. Ik geef haar telkens een ander speelgoed of knuffel en dan blijft ze meestal wel even liggen, zodat ik haar snel kan verschonen.
En misschien een tip, maar wat ik 's ochtends doe is haar d'r flesje geven, haar daarna laten liggen met haar hoofd op een kussen (zodat zze niet plat ligt) en haar dan verschonen. Bij mij werkt het perfect, ze blijft rustig liggen tot haar flesje leeg is :)
Wel heb ik een probleem met haar af te drogen, luier om te doen en aan te kleden na een badje, want ze schreeuwt en huilt als ze de commode na haar badje ziet ...

Groetjes,
Shivana
 
ja heeel herkenbaar.
Het is hier soms ook een ware strijd. Sarah (16-07-2007) wil vaak ook niet plat blijven liggen. Ze is te nieuwsgierig, wil alles zien en vooral wegkruipen. Wij halen alle foefjes tevoorschijn: afleiden, kiekeboe, we geven haar wat vast te houden of liedjes zingen. Soms werkt het en soms niet. Vooral 's avonds na haar badje is het een drama, maar je het is nu eenmaal zo en ze heeft geen keus.

Wel hou ik het zo kort mogelijk, inderdaad alleen billen schoonmaken liggend en de rest zittend of staan. Wat Marc een tijdje deed werkte ook: de romper of shirtje maar gedeeltelijk uitdoen een soort van dwangbuisje dus over haar armen laten zitten hahaha maar inmiddels trekt ze dat gewoon verder uit .

Ook wij worstelen verder...zal wel een fase zijn.

Groetjes,
Tamar
 
Zeer herkenbaar!!!
Als ik Jules op de commode leg wordt hij driftig, een vriendin herkende het probleem en haar advies: Huggies !!!!
Dat zijn broekjes, dus als Jules alleen geplast heeft trek ik de vieze luier uit, maak alles staand schoon, en dan de Huggie aan, vindt`ie heel fijn, hoeft hij niet te liggen.
Alleen als hij gepoept heeft moet hij wel even liggen, maar zodra hij schoon is mag hij weer staan.
Hopenlijk heb je iets aan de tip, succes!!!!

Groetjes Cojja, mama van Jules 11-05-2007
 
Zeer herkenbaar!!!
Als ik Jules op de commode leg wordt hij driftig, een vriendin herkende het probleem en haar advies: Huggies !!!!
Dat zijn broekjes, dus als Jules alleen geplast heeft trek ik de vieze luier uit, maak alles staand schoon, en dan de Huggie aan, vindt`ie heel fijn, hoeft hij niet te liggen.
Alleen als hij gepoept heeft moet hij wel even liggen, maar zodra hij schoon is mag hij weer staan.
Hopenlijk heb je iets aan de tip, succes!!!!

Groetjes Cojja, mama van Jules 11-05-2007
 
Terug
Bovenaan