Ellendige lange cyclus na stoppen pil

<p>Hoi dames! </p><p>Begin oktober gestopt met de pil met het idee om voor een kindje te gaan. Na 4 weken werd ik ongesteld. Heel licht, paar dagen. Nu 64 dagen later nog niets... in hoeverre kan je lijf nog bezig zijn met 'ontpillen' na een aantal maanden? Zo frustrerend!!</p><p>Inmiddels ook aantal negatieve zwamgerschapstesten trouwens.. </p><p>Wanneer is het het moment om de huisarts te bellen? Hoor vaak dat ze toch niets doen als je pas paar maanden gestopt bent met de pil</p><p>Iemand ervaring hiermee of in hetzelfde schuitje zit? </p>
 
Ik ben ook eind september gestopt met de pil.
Ik ben gewoon elke keer op de goede datum volgens mijn standaard kalender ongesteld geworden behalve in november 1x een week te laat.
nu had ik 1 januari ongesteld moeten worden maar nu al 9 dagen NOD..
mijn testen zeggen elke keer dat ik niet zwanver ben ik sta ook met me mond vol tanden hoe het kan..
gister alleen klein beetje bruine afscheiding en vandaag was het 1x beetje licht roze achtig en nu tot net niks meer gezien.
ik ga morgen ochtend ook gewoon me huisarts bellen omdat ik het raar vind dat me testen negatief uit blijven komen.
ik kreeg wel weer te horen dat het door corona kon komen alleen ben ik 3 december positief gegest op corona en ben ik gewoon 4 december ongesteld geworden dus beetje warrig.
als jij het prettig vind zou ik gewoon de huisarts bellen en kijken wat er aan de hand is.
die negatieve testen maken je hoofd gek als je een kindje wilt ik weet er alles van :( !
 
Je lichaam moet volgens mij echt enorm wennen aan het stoppen met de pil. Daarbij is ieder lichaam natuurlijk anders. 

Ik stopte bijvoorbeeld met de pil en was wel 2 weken aan een stuk door ongesteld (ook veel). 

Volgens mij duurt het gemiddeld 3 maanden voor een medicijn volledig uit je lichaam is. Als je twijfelt, kan je natuurlijk altijd even een bezoekje brengen aan de huisarts. Dan weet je het ook zeker toch? ;) 
 
Ik had na het stoppen met de pil ook eerst een aantal cyclussen van zon 7 weken. Pas na 9-10 maanden kwam hier een beetje regelmaat in.

Bij de een duurt het wat langer dan de ander voor die hormonen uit je lijf zijn helaas…
 
nu 4 jr gestopt met de pil, maar mijn menstruaties zijn ook met lange cyclussen. Geen 28 dagen dus, maar de ene keer 31 soms zelfs 37 dagen of 43 dagen...
 
 
 
Bedankt voor jullie reacties!
Ik denk dat ik mijn lijf nog een maandje de tijd geef..en als er dan nog niks is gebeurt ga ik toch maar even de huisarts bellen. Inderdaad iedere dag is een dag te lang als je eenmaal de keuze gemaakt hebt om voor een kindje te gaan :( bent dan toch ergens 'bang' dat er wat mis is ofzo.. 
 
‘Vanaf die eerste ‘echte’ ongesteldheid zou er dus ook een eisprong moeten zijn en kun je in principe zwanger raken. Maar het komt vaker voor dat het een paar maanden duurt, soms zelfs wel een jaar, voordat je lijf alles weer op de rit heeft. Zeker na langdurig pilgebruik is je systeem gewoon een beetje in de war. Ontpillen vraagt dus ook om een dosis geduld!

Word je ook na maanden wachten helemaal niet ongesteld, ga dan even langs bij je huisarts. Je eisprong is misschien nog niet op gang, maar er zou ook een hele kleine kans kunnen zijn dat je meteen zwanger bent geraakt.’

https://www.kraamzorgdewaarden.nl/blog/stoppen-met-de-pil-dit-gebeurt-er-in-je-lijf
 
Ik heb ook begin september de laatste pilstrip afgerond. Toen wel ontrekkingsbloeding gehad en daarna begon het lange wachten. De eerste ongesteldheid kwam na 52 dagen, de tweede na 42 en momenteel wacht ik op een derde menstruatie en zit ik op dag 32. Ik word er moedeloos van... ik heb ook niemand in mijn omgeving om erover te praten en dat vind ik wel eens lastig. Mijn vriend begrijpt mijn ongerustheid niet, dus daarin voel ik me ook wel eens alleen. 
 
Terug
Bovenaan