Ellendige lange cyclus na stoppen pil

Hoi,
Ik ben zelf in juni '21 gestopt met de pil en werd toen 51 dagen later de eerste keer ongesteld. Daarna weer 55 dagen later. Nu zit ik meestal op 21 tot 25 dagen. Mijn cyclus is dus na 7 maanden stoppen met de pil nog steeds in de war. Mijn huisarts geeft aan dat je lichaam echt wel een jaar de tijd nodig kan hebben om te 'ontpillen'. Super irritant dat wachten natuurlijk maar is helaas vrij normaal. 
 
Ik ben op dag 37 toch ongesteld geworden, dus na 52, 42 nu 36 dagen. Nog net niet goed, maar wel weer beter. Wel bijzonder dat ik nu echt 0,0 kwaaltjes had ende weken ervoor juist super erg. Ik ga nu deze cyclus testen voor mn ovulatie, ben nu al benieuwd! 
 
Gek he.. ik ben ook vandaag begonnen met ovulatietesten! Ben erg benieuwd komende dagen. Ik had deze menstruatie wel wat buikkrampen gehad en vorige keer totaal niet. Vraag me ook af wanneer m'n volgende menstruatie nu is, of juist liever niet natuurlijk haha.
 
Nou, heel vreemd! 
Ik was dan vrijdag ongesteld geworden terwijl ik helemaal geen klachten had. Het was maar heel kort deze keer, zondag vloeide ik nog nauwelijks. 
Maar gisteren had ik ineens het hele pakket aan klachten: hoofdpijn, buikpijn, hongeraanvallen. Ook weer een soort bruine afscheiding.
Als ik door had geteld vanaf de vorige cyclus was gisteren dag 41 geweest. Vorige keer werd ik op dag 42 ongesteld, misschien was mijn lijf toch nog in de war? 
 
Ik heb het eerste jaar na stoppen met de pil een cyclus gehad variërend tussen 3 en 13 weken. Daarna begon het iets regelmatiger te worden met 4-7 weken. Pas na twee jaar kan ik zeggen dat het normaal is, maar ik varieer nog altijd tussen 24 en 35 dagen. Ik hoop voor je dat het snel recht trekt, maar kan dus helaas lang duren. 
 
Het is echt zo verschillend per persoon.. bij de een hoor ik direct normale cyclus de ander bijna jaar niet ongesteld. Wordt er zo onzeker van! Ben nu sinds paar dagen begonnen met ovulatie testen in de hoop mijn ovulatie te vinden...
 
Hoe is het ondertussen met jullie?
Hier dag 12 van de nieuwe cyclus en nog geen mini ovulatiestreepje te zien. Jammer, maar het kan nog natuurlijk. 
 
Ik na stoppen pil ook cyclus van 49 dagen, zit nu op 43.. dacht ongesteld te worden afgelopen weekend omdat ik 2 weken daarvoor flinke steken etc krampen kreeg vooral rechts, de keer daarvoor werd ik 2 weken later ongesteld maar nu niet..
 
Terug
Bovenaan