elles/alice

Wel een mooie love story hoor!! Wel vreselijk wat je is overkomen met je vriend die is overleden. Wat moet jij een moeilijke tijd hebben gehad zeg en wat fijn dat je nu dan getrouwd bent met een fijne vent.

Ik weet de contactpersonen van Randon niet meer. Ik werkt er al ruim 3 jaar niet meer (in Hilversum) en mijn collega had voornamelijk contact met ze. Mijn collega heette Teun Michielse. Misschien kent je vader hem nog wel.

gr.Inge

quote: Inge Flausmaus reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('12-10-2005 13:50:09'));

Wel een mooie love story hoor!! Wel vreselijk wat je is overkomen met je vriend die is overleden. Wat moet jij een moeilijke tijd hebben gehad zeg en wat fijn dat je nu dan getrouwd bent met een fijne vent.

Ik weet de contactpersonen van Randon niet meer. Ik werkt er al ruim 3 jaar niet meer (in Hilversum) en mijn collega had voornamelijk contact met ze. Mijn collega heette Teun Michielse. Misschien kent je vader hem nog wel.

gr.Inge

Ja leuk he, en ik voel mij ook zo een gelukkig mens, als je bedenkt dat sommige mensen nooit iemand tegenkomen waar ze oud mee willen worden en ik kom er gewoon twee in mijn leven tegen. Met mijn vorige vriend zou ik ook gaan trouwen, maar goed we waren al wel aan het kijken waar en hoe we het zouden willen, maar zijn dus nooit toegekomen aan een datum te prikken.
De tijd erna was inderdaad erg moeilijk, hij was al wat jaren ziek (nierpatient) dus mijn vrije tijd ging altijd op aan de verzorging voor hem. Dan is hij er niet meer en weet je bijvoorbeeld gewoon niet wat je met je tijd moet doen.
Het eerste jaar was het moeilijkst, alles weer alleen beleven, voor alles weer een eerste keer.
Het is nu bijna 7 jaar geleden en hij was toen 26, 3 maanden ouder dan ik zelf, want ook ik was toen net 26 jaar, 30 oktober is de dag van zijn overlijden.

Maar ik kan met mijn man er ook over praten hoor, niet constant natuurlijk en dat verleden zit wel op de achtergrond, het heeft mij natuurlijk wel gevormd tot de persoon die ik nu ben.
Vergelijkingen heb ik nooit gemaakt, gelukkig niet, zou ook altijd in het nadeel van mijn voirge vriend vallen, gewoon puut omdat hij ziek was en ook geestelijk erg labiel was geworden door zijn ziekte.

Ik zal eens aan mijn vader vragen of hij jou collega kent.
waar ging jij vroeger, of misschien nu nog steeds, uit in Zeist??
Ik ging altijd naar Lambik, woonde daar natuurlijk ongeveer om de hoek.
Mijn broer is jarenlang werkzaam geweest bij de kroeg die ernaast zat douwe Dabbert.

Kom trowuens net van het ziekenhuis, samen met mijn man, zijn geweest voor de uitslagen.
Mijn hormonen en eisprong zijn goed, wat ze hebben kunnen opmaken uit de twee bloedonderzoeken, mijn man sperma is minder. Hij moet nog een keer laten onderzoeken.
Hij heeft geen dood zaad of heel slecht zaad, maar en nou hoop ik dat ik het goed onthouden heb op 1 ml sperma heeft hij 1 miljoen zaadcellen en dat is te weinig.
Dus hij moet even in de herhaling en dan met hopelijk een beter resultaat.
Maar dat zou dus een reden kunnen zijn dat het langer duurt.
We hebben gelijk de keuze gekregen , nadat mijn man dan voor de tweede keer de uitslag heeft gekregen, of we verder willen laten onderzoeken, de samenlevingstest en een HSG (foto van de baarmoeder) wat niet zo een leuke behandeling is vertelde zij er gelijk bij.
Maar dat heb jij misschien ook gehad?? Dat zal wel, maar goed ik ben nog een groentje op dit gebied natuurlijk.

Maar allebei zijn er wel nog steeds lekker relaxed onder, komt best goed.

Gr.Alice

Hee Alice,

Jeetje wat was jij jong zeg toen je die ellende mee moest maken. Wij hebben ook de nodige ellende achter de rug en helaas ook met overlijden maar wij weten niet hoe het is om een partner te verliezen. Ik ben blij om te horen dat je gelukkig bent nu.

Ik kan je misschien wel ietsje meer vertellen over hoe en wat met die uitslagen en de hsg.
Een man heeft gemiddeld 60/70 miljoen goede zaadcellen per ml. De ondergrens dat je zelf nog kan proberen om zwanger te raken is 20 miljoen.
Onder de 20 miljoen zeggen ze dat je 'slecht' zaad hebt en verminderd vruchtbaar bent.
Is het minder dan 20 miljoen dan  gaan ze over naar IUI (inseminatie in de baarmoederholte). Voor deze behandeling moeten er minimaal 1 miljoen zaadcellen overblijven na bewerking. (dus voor bewerking zijn dat er een stuk meer)
Nu zou je denken ojeeeee dan heb ik er maar net genoeg voor IUI of te weinig als dit de getallen zijn van voor bewerking maaaar de zaadkwaliteit van een man kan erg verschillen per keer. Daarom doen ze meerdere testen.
Stress, roken, drinken, warm douchen, strakke broeken dragen enz. het heeft allemaal invloed.
Wij hebben bv een keer een IUI gehad waar er na bewerking 4,8 miljoen overbleven en de IUI daarna maar 400.000.
Zo'n eerste test is dus niets om je zorgen over te maken.

Ik zal je echter wel aanraden om ook die hsg te laten doen. Bij ons waren ze er ook al achter dat het zaad slecht was maar toen ze verder onderzochten bleken bij mij beide eileiders dicht te zitten en daar kun je dus onmogelijk zwanger mee raken.
Die hsg was bij mij vreselijk pijnlijk omdat allebei de eileiders dus dichtzaten. Ik  ben later geopereerd en toen hebben ze er eentje open kunnen maken.
Bij de meeste vrouwen is die HSG helemaal niet zo pijnlijk als bij mij. Het is even rot en het geeft even een menstruatiegevoel maar je mag ook pijnstilling innemen en het duurt maar even.
EN!! je bent na die HSG een tijdlang extra vruchtbaar. Ik ben snel daarna zwanger geraakt (miskraam) dus het is echt de moeite waard.

Ik ging vroeger niet veel naar Lambik. Wij zaten meer op de dorpstraat en omdat ik een vriendje ver weg had ging ik ook vaak daar uit. We gingen ook nog wel eens naar Utrecht.

gr.Inge

Hee Alice,

Jeetje wat was jij jong zeg toen je die ellende mee moest maken. Wij hebben ook de nodige ellende achter de rug en helaas ook met overlijden maar wij weten niet hoe het is om een partner te verliezen. Ik ben blij om te horen dat je gelukkig bent nu.

Ik kan je misschien wel ietsje meer vertellen over hoe en wat met die uitslagen en de hsg.
Een man heeft gemiddeld 60/70 miljoen goede zaadcellen per ml. De ondergrens dat je zelf nog kan proberen om zwanger te raken is 20 miljoen.
Onder de 20 miljoen zeggen ze dat je 'slecht' zaad hebt en verminderd vruchtbaar bent.
Is het minder dan 20 miljoen dan  gaan ze over naar IUI (inseminatie in de baarmoederholte). Voor deze behandeling moeten er minimaal 1 miljoen zaadcellen overblijven na bewerking. (dus voor bewerking zijn dat er een stuk meer)
Nu zou je denken ojeeeee dan heb ik er maar net genoeg voor IUI of te weinig als dit de getallen zijn van voor bewerking maaaar de zaadkwaliteit van een man kan erg verschillen per keer. Daarom doen ze meerdere testen.
Stress, roken, drinken, warm douchen, strakke broeken dragen enz. het heeft allemaal invloed.
Wij hebben bv een keer een IUI gehad waar er na bewerking 4,8 miljoen overbleven en de IUI daarna maar 400.000.
Zo'n eerste test is dus niets om je zorgen over te maken.

Ik zal je echter wel aanraden om ook die hsg te laten doen. Bij ons waren ze er ook al achter dat het zaad slecht was maar toen ze verder onderzochten bleken bij mij beide eileiders dicht te zitten en daar kun je dus onmogelijk zwanger mee raken.
Die hsg was bij mij vreselijk pijnlijk omdat allebei de eileiders dus dichtzaten. Ik  ben later geopereerd en toen hebben ze er eentje open kunnen maken.
Bij de meeste vrouwen is die HSG helemaal niet zo pijnlijk als bij mij. Het is even rot en het geeft even een menstruatiegevoel maar je mag ook pijnstilling innemen en het duurt maar even.
EN!! je bent na die HSG een tijdlang extra vruchtbaar. Ik ben snel daarna zwanger geraakt (miskraam) dus het is echt de moeite waard.

Ik ging vroeger niet veel naar Lambik. Wij zaten meer op de dorpstraat en omdat ik een vriendje ver weg had ging ik ook vaak daar uit. We gingen ook nog wel eens naar Utrecht.

gr.Inge

Hoi Inge,

Ja, ik was nog redelijk jong, maar goed, je hebt niet alles voor het kiezen, zoals denk ik veel meiden hier erg goed weten, dan zouden we zeker niet kiezen dat we langer bezig moeten zijn om het mooiste wonder wat je krijgen kan te krijgen.

Ik heb inmiddels ook begrepen dat het feit dat wij te kort voor dat Richard zijn sperma ging inleveren nog sex hebben gehad, van invloed kan zijn op de uitslag van hem, anderhalve dag van te voren. Dus hopelijk is het de volgende keer beter.

Ik zal in ieder geval ook die HSG laten doen en ook de samenlevingstest, want om ons nu alleen te richten op zijn uitslag lijkt mij niet zo verstandig. Het enige wat ik weet van mijzelf is dat ik een eisprong heb en mijn hormonen goed zijn, maar dat wil niet zeggen dat de rest dan ook goed zal zijn bij mij.

Aanstaande dinsdag zouden de rode duivels weer moeten komen en dat zal dus ook wel gebeuren, waar ik wel erg blij mee ben is dat ik nu niet en de vorige keer ook al niet, zo verschrikkelijk veel dingen had dat kon wijzen op een zwangerschap. Dus wat minder in de maling wordt genomen door mijn eigen lichaam.
Houden jullie hier eigenlijk ook een lijst bij van de meiden en de NOD, of doen jullie dat hier niet???
Ik sta ook nog bij het zwanger worden forum daar op de lijst.
Je hebt een leuke website ervan gemaakt, denk dat het erg prettig kan zijn voor mensen die de zelfde weg in moeten slaan, de ervaringen van iemand anders te lezen, dus je zal er ook zeker mensen mee helpen.

Gr. Alice

Hoi Inge,

Ja, ik was nog redelijk jong, maar goed, je hebt niet alles voor het kiezen, zoals denk ik veel meiden hier erg goed weten, dan zouden we zeker niet kiezen dat we langer bezig moeten zijn om het mooiste wonder wat je krijgen kan te krijgen.

Ik heb inmiddels ook begrepen dat het feit dat wij te kort voor dat Richard zijn sperma ging inleveren nog sex hebben gehad, van invloed kan zijn op de uitslag van hem, anderhalve dag van te voren. Dus hopelijk is het de volgende keer beter.

Ik zal in ieder geval ook die HSG laten doen en ook de samenlevingstest, want om ons nu alleen te richten op zijn uitslag lijkt mij niet zo verstandig. Het enige wat ik weet van mijzelf is dat ik een eisprong heb en mijn hormonen goed zijn, maar dat wil niet zeggen dat de rest dan ook goed zal zijn bij mij.

Aanstaande dinsdag zouden de rode duivels weer moeten komen en dat zal dus ook wel gebeuren, waar ik wel erg blij mee ben is dat ik nu niet en de vorige keer ook al niet, zo verschrikkelijk veel dingen had dat kon wijzen op een zwangerschap. Dus wat minder in de maling wordt genomen door mijn eigen lichaam.
Houden jullie hier eigenlijk ook een lijst bij van de meiden en de NOD, of doen jullie dat hier niet???
Ik sta ook nog bij het zwanger worden forum daar op de lijst.
Je hebt een leuke website ervan gemaakt, denk dat het erg prettig kan zijn voor mensen die de zelfde weg in moeten slaan, de ervaringen van iemand anders te lezen, dus je zal er ook zeker mensen mee helpen.

Gr. Alice

Jaaaaaaaa dat heeft mega veel invloed op die test! Je mag eigenlijk 5 dagen geen zaadlozing hebben als man dus dat verklaard al iets van de slechte uitslag.
En ach het kan heeel erg wisselen hoor! Gewoon eerst de volgende test afwachten!

Ik vind het heel verstandig dat je die HSG laat doen. Wij vrouwen zijn wel wat gewend dus dat beetje pijn gedurende een paar tellen is ook wel te doen.
En als het nu dicht zit net als bij mij dan stoppen ze er gewoon mee en dan doen ze het onder narcose en dan merk je er lekker niets van.
Bij mij was namelijk verder ook alles prima. Erg regelmatige cyclus, prima eisprong, hormonen in orde enz enz. Maar toch bleek de boel helemaal dicht te zitten.

Er is hier wel een tijd een lijst bijgehouden met NOD'ers maar dat is er een beetje bij ingeschoten denk ik. Als je het leuk vind kun je er weer eentje opstarten daar krijg je vast erg goede reacties op.
Die van jou is dus dinsdag. Tja ik ken genoeg meiden die helemaal niets voelden en gewoon zwanger bleken hoor. Maarre ik snap wel dat dit je meer rust geeft. Al die fake signalen maken je echt helemaal gek!

Als je wil msn'en dan is dit mijn adres:
inge12474@hotmail.com
Ik heb hem vaak aanstaan maar ben niet altijd in de buurt van de computer. Probeer maar gewoon wanneer je zin hebt.

gr.Inge

Hoi Inge,

Daar was ik weer, lekker weekend gehad en nu een weekje vrij, helemaal lekker niets doen. Zaterdg die eerste training gehad, viel dat even tegen zeg, ik heb echt dus geen conditie, was de slechtste van de groep. Moet ik wel even bij vermelden dat deze al wel vaker hadden gelopen, maar goed ik heb nog een hoop aan mijn conditie te gaan doen.

Vandaag of morgen maar weer een beetje gaan oefenen op mijn manier.
Zag dat je gisteren weer begonnen bent met bloedprikken, dat houdt dus in dat je elke dag dat moet doen tot je LH -piek hebt en als je dat hebt moet je weer daarheen en dan samen met je man??? Dat heb ik toch goed he?
En daarna ga je de akelige zeer lang durende vervelende iriitante wachtweken weer in.
Ik heb zo een hekel gekregen aan alles wat je dan kan gaan voelen, dat ik nu blij ben dat ik echt nauwelijks iets merk, heerlijk.
Een beetje grotere borsten, maar niet pijnlijk of gevoelig, een ondanks dat ik heeveel drink plas ik heel weinig, dat vind ik raar dat heb ik nooit en is volgens mij helemaal geen verschijnsel. En hele warme rode handpalmen, sinds vorige week maandag al, ook raar, ik ben gewoon raar, dat zal het wel gewoon zijn. Bij gaat altijd iets anders dan bij anderen, hahaha.

Zo een NOD-lijst is best veel werk volgens mij, aangezien ik de ene keer heel veel moet werken in een week en de andere keer het rustigere heb, totdat er zieken zijn, zou ik deze lijst nooit met regelmaat kunnen maken. Dat wordt een zooitje, dus doe ik maar niet.

Dat MSN daar heeft mijn computer wat moeite mee, we willen eind dit jaar/ begin volgend jaar een nieuwe kopen, dat is al wat jaren oud en kan niet zoveel meer hebben, raakt die van in de stress en blijft dan hangen en zo. Arme computer.

Hopelijk gaat alles goed en heb je weer snel een LH-piek zodat je man ook weer mee moet, voor zijn gedeelte.

Ik moet hier weer even afwachten, ik ben niet zo iemand die dan morgenochtend gelijk gaat testen hoor, ik heb ze ook nooit in huis, als ik morgen niet ongi wordt dan wacht ik toch zeker nog een paar dagen en misschien pas in het weekend. Maar ik denk dat ze gewoon komen morgen, dus geen test hoeft te gaan doen deze week.
Ga met mijn man lekker een bakkie doen, hij is nu ook wakker.

Groetjes Alice

Hee Alice!! Het hardelopen viel dus effe tegen. Je moet dus weer flink aan je conditie werken!!??

Erg is dat he als je de laatste van de groep bent. Ik heb ook altijd dit soort dingen.

Mmm jammer dat je denkt dat je niet zwanger bent. Je hoeft er namelijk lang niet altijd iets van te voelen hoor.
Ik test ook nooit zo snel. Toen ik de eerste keer zwanger bleek was ik 3 dagen te laat met testen terwijl ik altijd zeer regelmatig ongi ben.

Ja je hebt het goed. Ik moet net zo lang naar het ziekenhuis elke dag om te laten prikken totdat ze mijn LH piek zien.
Vandaag hebben ze hem in ieder geval niet gezien want ik ben niet gebeld.
Die wachtweken zijn echt het ergste. Ik heb me nu echt voor genomen om me NIET gek te laten maken maarjaa... hoe nuchter ik ook ben het is en het blijft moeilijk.

Ik hoop toch dat je er helemaal naast zit en je de komende 9 maanden niet meer ongesteld wordt!

lfs inge

Terug
Bovenaan