En, hoe houd jullie lichaam het tot nu toe? Al buikjes?

Hallo,

hier een mama-to-be (voor het eerst) van inmiddels 13+2 weken zónder buik en mét kwaaltjes! Heb sinds kort een te laag HB, daardoor errug dizzy, hoop dat dat snel overgaat! Verder moe (haha, uiteraard), maar gelukkig niet meer misselijk. En zere (en grote!) voorkant, oei...

Buikje wil maar niet komen! Nja, misschien dat ik over een paar maanden terug verlang naar deze platte-buiken-tijd

xxx

@ mama2009: maak je geen zorgen, die buik komt vanzelf!!
de meeste dames die in dit topic geschreven hebben, zijn zwnager vand e wteede en dan gaat het nou eenmaal een stuk sneller qua buik.
bij mijn eerste zwangerschap begonnen m'n broeken ook pas met zo'n 15 a 16 weken vervelend te zitten. maar toen zag je met kleren aan eigenlijk verder nog niets, dat duurde nog een paar weken. maar uiteindelijk had ik een prachtige zwnagere buik, dus het komt echt!
nu bij nr. 2 gaat het wel erg snel, ik loop nu qua grootte van m'n  buik echt een maand voor op de vorige keer. wel erg leuk!

@ alle dames:
hier gaat 't weer een stuk beter: misselijkheid en moeheid zijn helemaal over! dacht dat ik me nooit meer goed zou voelen, maar net als de vorige keer bruis ik dit tweede trimester ineens weer  van de energie, heerlijk!!!
ook groeit m'n buik al aardig. vind het weer zo mooi en voel me weer heel vrouwelijk, hebben jullie dat ook?
helaas heb ik wel al problemen met mijn onderrug. omdat ik de vorige keer in de laatste weken heftige bekkeninstabiliteit  heb gehad, loop ik op advies van de verloskundige nu meteen al bij de fysio. dat helpt wel iets, maar ik moet wel echt oppassen, want ik moet nog  ongeveer  24 weken...!
maar ondanks m'n rug geniet ik weer enorm van het zwanger zijn, de grote roze wolk is weer gearriveerd!!

allemaal veel succes en geniet ervan!

groetjes,
mama in amsterdamzuid

Buikjes komen toch pas wanneer dat nodig is!

Bij onze dochter had ik er al heel snel één, maar ik had ook veel vruchtwater. Dat was achteraf ook   terug te zien aan de erg grote placenta.

Nu ben ik bijna 16 weken zwanger en eigenlijk zie je nu pas mijn buikje goed.

Sommige dames hebben last van een moeilijek stoelgang in het begin (ik ook) en dat zette mijn buik ook uit, vooral in de avond.

En die pijnlijke voorgevel is hier erg herkenbaar. Op de één of andere manier blijft dit ook maar aanhouden!

Groetjes!

Ik ben nu dus 16 weken. Doordat ik van mezelf wat voller ben, valt mijn buikje de meeste mensen niet op. Wat de meesten wel opvalt zijn mijn borsten, heb zelfs al een keer de vraag gehad of ik een borstvergroting heb laten doen, stom hoor, aangezien die persoon ook wist van mijn verkleining 10 jaar terug! Maar ja, ben ook al twee cupmaten groter gegroeid!
Mijn buikje is wel goed te voelen, je kan duidelijk het verschil voelen tussen mijn vetlaagje en mijn baarmoeder! Baarmoeder is nu  tot aan mijn navel en net zo breed als ie hoog is!  Ben ergens wel blij dat het niet zo goed zichtbaar is nog, want dan hoeven mensen er tenminste ook nog niet aan te zitten... Ik kan mijn kindje al wel voelen, al vanaf week 12 of 13, alsof je een vlindertje in je buik hebt! De laatste week voel ik alweer meer, vooral met een volle blaas, dan is het net of de kleine de polka doet op mijn blaas...
Ben overigens wel afgevallen sinds het begin van mijn zwangerschap en mijn proporties zijn duidelijk veranderd, dus als je er echt over na zou denken, kan je bij mij wel zien dat ik zwanger ben.

Liefs
Sas

Hoera,

vandaag 16 weken zwanger!!!
Mijn buik laat zich nu wel zien hoor

Gisteren was ik voor het eerst misselijk en heb ik alleen een soepie gegeten.
Wel weer lekker gesport, dat vond ik heerlijk.

Goed geslapen ook, pas rond 23 uur viel ik in slaap i.p.v. elke avond om 21 uur.
Hopelijk trekt te moeheid nu wat weg!

Hoe maken jullie het?

Groetjes!

hallo allemaal,

Hier begint de buik nu ook echt te groeien!!! Qua verhouding zit ik nu ongeveer op de grootte met 15 weken als ik bij mijn tweede zoon met 6 maanden zat! Geloof mij maar dat een buik echt wel fijn is!
De klachten zijn hier wel iets afgenomen maar ben nog steeds af en aan misselijk en moe, heb er gewoon slechte dagen tussen zitten maar daar komen we ook wel weer doorheen!
Vandaag mocht ik eindelijk de afspraak voor de 20 weken echo maken, die heb ik 1 april, ben wel benieuwd of we weer een jongen of deze keer een meid krijgen. Nog een paar weekjes geduld hebben!

Groetjes Brechtje

Terug
Bovenaan