En....... hoe is/was het met jullie kraamvisite?

Ik ben erg benieuwd hoe het met jullie is....
Wanneer kregen jullie kraambezoek? Of hebben jullie een kraamfeest gehouden?
Is iedereen al op bezoek geweest, of moeten er nog heel veel komen?
Zou je het de volgende keer weer zo doen?

Omdat bij ons de paasdagen ertussen zaten hadden de mensen hun geboortekaartje pas laat, en was de kraamweek zelf niet zo druk. Op zich vond ik dit toch best fijn achteraf, heerlijk genieten van ons eigen gezinnetje.
Toch zag ik soms als een bérg tegen al die visite op die nog moest komen (we hadden 109 kaartjes verstuurd), maar moet zeggen dat ik elke keer nog genoten heb van de visite. Ik heb nog geen mens af hoeven zeggen.
Eén keer was het wel een beetje te druk (s'morgens, s'middags   én s' avonds visite), maar dat was gelukkig nog maar 1 keer.
Er zijn nog steeds vrienden en familie die nog moeten komen, maar op zich vind ik dat niet erg. Er zijn zelfs vriendinnen die ver weg wonen en al afgesproken hebben voor in de zomervakantie. Maar dan kunnen we er gelijk een gezellig dagje van maken.
Dus eigenlijk is het achteraf allemaal meegevallen (k'had al spijt dat we geen kraamfeest georganiseerd hadden) en kwam/komt de visite lekker verspreid.

hoi teddie,

ik ben inmiddels 3 weken verder en er zijn nog winig mensen geweest, heb ruim 80 kaartjes verstuurd, maar omdat het bij ons de dere jongen is, denk ik dat er minder mensen op visite komen, het is zeker niet meer bijzonder!! Of ze denken dat ik het veeele te druk heb en geen tijd voor visite?

Maar op zich vond ik het in de kraamweek erg rustig, wat op sommige dagen helemaal niet erg was. Zo zat ik toch een dag met stuwing, en een nacht heeeeel slecht geslapen, dan is het wel lekker. Ik had heerlijk weer en zat met 4 dagen buiten in de zon mijn kraamvisite te ontvangen, ook niet verkeerd,toch?

Zo af en toe een afspraak houd het ook nog gezellig, niet zo verplicht allemaal. Vorige keer hadden we een kraamfeest, maar oen dachten heel veel mensen dat dat alleen voor de familie was.... toen kreeg ik alles erna nog, dat schoot dus ook niet op.

Mijn buurvrouw is net bevallen, dus vanmiddag ga ik lekker in de kraamweek op visite!!

groetjes bianca

Op zich nog wel rustig. Ook wij hadden (met op opzet) de kaartjes laat verstuurd, dus in de kraamweek alleen ouders, broers en schoonzusjes op visite. Heerlijk...
Deze week wel wat drukker, maar hou wel aan max. 1x per dag en het liefst eind van de middag.

Eergisteren wel vervelende visite gehad, waren 2 tante's. We wonen hier al meer dan 3 jaar en ze hadden zelfs ons huis nog niet gezien, maar dan wel op   kraamvisite komen. Dus we hadden er ook al heel veel zin in. Onze zoon had een regeldag, dus we waren de hele dag met hem in de weer geweest. Hij heeft de hele dag niet geslapen, en gelukkig viel hij 10 minuten voordat de visite kwam. Maar 1 van de tantes vond het nodig (zelfs al met waarschuwing dat hij EINDELIJK net sliep) om meneer wakker te maken. Heb dus de hele tijd een overstuur kereltje bij mij op schoot gehad (voordeel was dat ik ook niet verstond wat de tantes te melden hadden, dus kon ook geen gesprek aangaan). Mijn man had er ook niet veel behoefte aan, dus ze hebben een bakje koffie gehad met een beschuitje... Je zag ze denken, wanneer zouden we hem even vast mogen houden... maar ik heb het niet aangeboden, Jelte is mooi bij mij op schoot blijven zitten. Na anderhalf uur gaven ze het op en zijn ze weer naar huis gegaan. Pff... hoop niet teveel van dit soort visite te krijgen!! Maar ik waak er nu wel meer voor dat de visite Jelte niet weer wakker maakt!!

Liefs Rixt

Op zich nog wel rustig. Ook wij hadden (met op opzet) de kaartjes laat verstuurd, dus in de kraamweek alleen ouders, broers en schoonzusjes op visite. Heerlijk...
Deze week wel wat drukker, maar hou wel aan max. 1x per dag en het liefst eind van de middag.

Eergisteren wel vervelende visite gehad, waren 2 tante's. We wonen hier al meer dan 3 jaar en ze hadden zelfs ons huis nog niet gezien, maar dan wel op   kraamvisite komen. Dus we hadden er ook al heel veel zin in. Onze zoon had een regeldag, dus we waren de hele dag met hem in de weer geweest. Hij heeft de hele dag niet geslapen, en gelukkig viel hij 10 minuten voordat de visite kwam. Maar 1 van de tantes vond het nodig (zelfs al met waarschuwing dat hij EINDELIJK net sliep) om meneer wakker te maken. Heb dus de hele tijd een overstuur kereltje bij mij op schoot gehad (voordeel was dat ik ook niet verstond wat de tantes te melden hadden, dus kon ook geen gesprek aangaan). Mijn man had er ook niet veel behoefte aan, dus ze hebben een bakje koffie gehad met een beschuitje... Je zag ze denken, wanneer zouden we hem even vast mogen houden... maar ik heb het niet aangeboden, Jelte is mooi bij mij op schoot blijven zitten. Na anderhalf uur gaven ze het op en zijn ze weer naar huis gegaan. Pff... hoop niet teveel van dit soort visite te krijgen!! Maar ik waak er nu wel meer voor dat de visite Jelte niet weer wakker maakt!!

Liefs Rixt

Hier ook een rustige kraamweek gehad.
Kwam ook omdat ik net voor de pasen bevallen ben en iedereen dus pas daarna het kaartje kreeg. Ik vond het wel heerlijk hoor, lekker tot rust gekomen.

Nu valt het wel mee. We krijgen wel redelijk wat visite maar ik spreek maar een keer op een dag af en soms ook een dag helemaal niet. Niet alle mensen zijn blij als ze niet meteen terecht kunnen en er zijn er ook bij die dan aan blijven dringen maar gelukkig ben ik iemand die niet op haar mondje is gevallen dus ik heb mijn weerwoord wel klaar.
Wij bepalen wanneer iemand op visite kan komen en niet de visite zelf.

Er zijn wel een aantal mensen geweest die blijkbaar niet goed kunnen lezen. Stond toch duidelijk op het kaartje om van te voren ff te bellen of bezoek gelegen komt en dan staan ze nog onverwacht aan de deur. Meestal ook nog erg ongelegen, zat ik net te kolven of zo. Maar dat is gelukkig maar bij drie personen zo geweest.

Groetjes, Petra

op zich erg rustig moet ik zeggen, omdat ik het weekend van pasen ben bevallen werden de kaarten dus ook pas de 15e verstuurd. Iedereen kreeg de kaarten zodra ik uit het ziekenhuis kwam.

Heel veel mensen hebben zoiets van knap jij eerst maar ff op voordat we langs komen. We hebben wel heel veel kaarten gehad.
Tuurlijk zijn de ouders en broers en zussen de eerste dagen gekomen, maar de visite niet.

Petra, ik had die 3 mensen toch echt weggestuurd. Hadden ze de kaart maar goed moeten lezen.
Ik doe 1 hooguit 2 x per dag visite en plan het zo in dat mijn vriend wel thuis is.

We hebben zelfs bij schoonfamilie moeten vragen wanneer ze is langskomen omdat ze alleen maar een kwartiertje in het ziekenhuis langs zijn geweest. (achter het glas op de kinderafdeling gekeken toen ze aan draden en infuus lag) Dus die komen bij gods gratie volgende week maar ff langs...pfff.. graag of geheel niet zeg ik dan.

Rixtmeisje, en dat van die tantes... wat ergggggggg...mijn schoonvader is ook zo een type... vreselijk. Gelijk vinger in de mond duwen of in de wangen knijpen...

Jeetje Petra, jullie visite voelen zich wel heel erg welkom. Dan inderdaad maar proberen wat buiten de deur te houden. Als ze onverwacht komen, moeten ze ook maar een nee accepteren.

En junior, 't zal  hier niet weer gebeuren  wat ons is overkomen met die 2 tante's. Verschrikkelijk zulke mensen!! Maar je schoonouders zijn wel weer wat teveel van de andere kant, die mogen zich net wel iets meer welkom heten toch?

Ook hier de visite verder niet heel erg opdringerig. Weet wel dat velen wel langs willen komen, maar ze willen zich allemaal niet teveel opdringen. Vorige week kwam ik een tante tegen in het dorp, zij gaf aan binnenkort wel eens te willen langskomen. Heb gezegd dat mijn man deze week nog vrij is en dat het dan makkelijk even overdag kan. Dus zij is vanmiddag even langs geweest, erg gezellig. En ze trof het dat Jelte wakker en lekker vrolijk was.

Terug
Bovenaan