En....... hoe is/was het met jullie kraamvisite?

Hier is het ook lekker rustig tot nog toe qua kraamvisite.
Aan de ene kant erg lekker maar aan de andere kant wil je je kleine ook echt aan iedereen showen en dan is het soms wel vervelend dat er niet zoveel visite komt.

We hadden erg bewust in de eerste week gezegd dat we in die week allen ouders, zusjes met aanhang en kids en onze twee beste vrienden met gezin wilde zien.
Dit is ook gebeurd en dat heb ik als heel erg prettig ervaren, zowel mijn ouders en die van mijn vriend zijn zo trots dat ze in de eerste week iedere dag even langskwamen en mijn beste vriendin woont in de straat dus die kwam ook regelmatig dus daardoor was het nog wel druk maar alleen met mensen waar je gewoon jezelf bij kan zijn en dat vonden wij echt heerlijk.
De eerste echte visite kwam pas toen Ryan al ruim anderhalve week was en tot nog toe hebben we alleen nog maar onze beide oma's,  twee tantes van mijn vriend, een oom van mij, twee kennisen en mijn werk op visite gehad.
We hebben allebei een hele grote familie en ze  wonen allemaal ver bij ons vandaan, dus het nadeel daaraan is dat iedereen in het weekend wil komen en het liefst op zondag.
Als je dan zegt dat het nu niet uitkomt omdat we al twee visites die dag hebben zijn ze nog beledigd ook, maar daar hebben we gelukkig schijt aan.
Ze kunnen komen wanneer het ons uitkomt en anders maar niet!

Hoe doen jullie dat eigenlijk met cadeautjes die je krijgt terwijl het niet je smaak is of je het echt niet mooi vindt?
Dit is ons nou al meerdere keren gebeurd, maar we vinden het zo lullig om te zeggen dat we het niet mooi vinden als mensen vragn of we het bonnetje nog willen en zeggen dat de maat bijv niet goed is kan niet want ze nemen allemaal op verzoek een grote maat mee of speelgoed.
Ik ben van mening dat je een gegeven paard niet in de bek mag kijken maar het is ook zo zonde om al die spulletjes ongebruikt in de kast te leggen om ze over een paar jaar weg te doen.

Hebben het hier eigenlijk nog steeds rustig. Zijn velen nog steeds afwachtend, dus we proberen nu af en toe toch maar afspraken te maken. Zijn een paar geweest die belden of ze diezelfde middag langs konden komen, maar alle keren hadden we dan al plannen. Dan wouden ze wel weer eens bellen, maar heb toen maar aangedrongen om een datum te prikken omdat het anders wel heel laat zal worden. En ik zit er ook niet op te wachten om nog in de kraamvisite te zitten als Jelte een half jaar is!!

Patrice, moeilijk he... als je iets krijgt wat je niet mooi vind... Eigenlijk hebben we het nog wel aardig getroffen, alleen de cadeautjes van mijn schoonouders vond ik helemaal niets :S Mijn schoonmoeder is namelijk van het goedkope... op zich niets mis mee, maar 't is vaak tweedehands... komt dan bij kringloop of roemenie vandaan... En dan is het speelgoed waar wij als klein kind nog mee hebben gespeeld, zo oud. 't Ziet er wel heel netjes nog uit hoor... maar krijg er wat een vreemd gevoel bij...

liefs rixt

hier is het ook lekker rustig, maar 2 buurtjes zijn langs geweest.
Ooms en tantes van mij willen ook nog komen maar ja dat zeiden ze ook toen ik hier ging wonen wat al 2 jaar geleden is hahaha.

Ik heb van mijn schoonmoeder ook iets van de kringloopwinkel gekregen maar dat zie je er niet vanaf hoor. Het broekje en rompertje zien er nog als nieuw uit.

Ik zit nog steeds te wachten totdat mijn schoonzus langs komt, Kirsten is al 6 weken en ze is alleen nog maar in het ziekenhuis geweest.

van buren heb ik wel een kitcherig jurkje gehad wat totaal onze smaak niet is. Het ligt ergens in de kast :p ach hun dochter met vriendinnetje kwam het ff aan de deur afgeven.

Hier is het toch nog steeds druk met kraamvisite.
Meestal toch nog zo'n twee tot drie afspraken per week.
Junior zo als jij op je schoonzusje aan het wachten bent zijn wij op mijn schoonvader aan het wachten. Hij heeft Nick de dag na de geboorte, Nick is op 8 april geboren, gezien en daarna niet meer.

Hij is nu op vakantie en we kregen dus ook een kaartje. Nou mijn broek viel er bijna van uit. Stond er op: En hoe is het met Laura en Rick!! Whaaaaa met Rick, nou Opa ons zoontje heet toch echt Nick. Dat is toch nog eens een blunder of niet dan.

Verder is het lekker genieten.

Liefs, Petra

Hoi,

Ook hier is het nog steeds druk met kraamvisite. Ook zeker drie afspraken per week.
De eerste twee weken was het zo ontzettend druk. Dat ik op een gegeven moment echt mezelf voorbij liep. Gewoon zo druk.
Zelfs schoonmoeder die ff zei wanneer ze met buren kwam, nou sorry hoor. Maar dat vind ik echt niet kunnen. Me man zei ja is goed. Nou, vind het gewoon niet prettig. Die dag dat ze zouden komen lag Jana toen in zh, dus konden ze niet. Daarna heeft schoonmoeder mooi met mij moeten afspreken, en ik kies het uur.
Het moet vooral mij uitkomen toch?

Ook kan ik er niet goed tegen dat visite zegt, kom geef die baby eens hier, en dr gewoon uit je armen trekt. Haha, gelukkig keek Jana toen van nou, wat gebeurd hier. Visite zei, ze is volgens mij liever bij jou. Ja, vind je het gek?

Gelukkig word het nu iets rustiger. En ga ik er ook voor zorgen dat visite dr niet zomaar uit de box haalt of uit me armen trekt. Onze dochter, wij beslissen.

Over de cadeautjes, wij hebben eigenlijk al allemaal dingen gekregen die we zelf leuk vinden :) Wel fijn. Ja, een enkel dingetje, dat je denkt, ja, haha. :) Maar is er maar eentje.

Liefs

jeetje bloemetje ..
dat hadden ze bij mij niet moeten doen haar uit mijn armen halen.

de visite moet zich aan ons aanpassen en wij niet aan hun. Als het niet uit komt dan niet.

wij hebben op zich niet echt veel visite gehad als ik het zo bekijk..

Junior,
Dat gebeurd hier ook geen tweede keer hoor.
Ik dacht trouwens dat het rustiger word. Nou niet dus.
Vandaag iemand gehad, morgenmiddag visite. Donderdag ochtend en avond.
Dus nog steeds druk.

x

dat heb ik nou nooit gedaan, zo vaak achter elkaar. Maar ik was ook labiel de eerste paar weken en trok dat dus niet.
wel leuk dater zoveel mensen komen kijken naar jullie dochter toch?

Terug
Bovenaan