En....... hoe is/was het met jullie kraamvisite?

Jeetje... uit je armen weg plukken... dat had mij ook niet moeten gebeuren!! Ik geef zelf wel aan of ze Jelte even op de arm mogen hebben... en dat hangt echt van de visite af!! Weet eigenlijk al voordat de visite komt of ze jelte op de arm krijgen of niet, en zo ja, dan is het ook maar net treffen of Jelte wakker is en anders is het ook nog pech gehad.

Qua visite plan ik maximaal 1 per dag. En dan is het of vier uur 's middags (als mijn man ook thuis is, dus dat is alleen in het weekend zo) of acht uur 's avonds. We hebben op zich 1 tot 3 in de week. Maar zelfs 3 vind ik niet zoveel eigenlijk, had het in ieder geval veel drukker verwacht. En ik vind het ook wel gezellig. Jelte heeft vaak tussen 3 en 4 voeding nodig. Dus als het toch al tegen vieren loopt en hij slaapt nog, zorg ik dat ik wat gekolft heb. Dan geef ik het hem als de visite er is en dan verzorgt mijn man de koffie. Zien ze hem ook nog even wakker... en 's avonds eigenlijk precies hetzelfde... En het voordeel als ze vier uur 'pas' komen, zij zullen ook moeten eten... dus dan zijn ze vaak ook om half 6 - 6 uur weer weg... dus dan blijven ze ook niet plakken. (en ik zorg gewoon dat het eten al klaar is, of dat we makkelijk eten...)

Moet er ook niet aan denken dat de buren van mijn (schoon)ouders langs zouden komen (op uitnodiging van mijn (schoon)ouders). We hebben wel een cadeautje gekregen van de buren van mijn schoonouders, maar die hadden het cadeautje meegegeven aan mijn schoonouders. En toen we een keer naar mijn schoonouders toe moesten, hebben we even bij de buren aangebeld... even Jelte laten zien en toen doorlopen naar mijn schoonouders (en natuurlijk even bedanken voor het cadeautje.)

Maar mijn man bepaald dus eigenlijk helemaal niet wanneer en hoe de visite komt... hij zegt meteen... als je langs wilt komen moet je dat maar met mijn vrouw bespreken, zij is de agenda, niet ik :D

Zal snel naar Jelte toe... die heeft een huilavondje :S

Liefs Rixt

Hier was het de eerste paar dagen erg druk met kraamvisite, daarna is het rustiger geworden. Nou vind ik dat ook helemaal niet erg aangezien Elsa erg overstuur werd van alle visite. Maar veel visite moet ook nog langskomen zoals collega's, de meeste buren nog en oom's en tante's. Maar ja, Feline is ook nog geen 2 weken jong. Dus ze hebben nog even de tijd.

Hier heeft nog niemand anders Feline vast gehouden. Ze sliep tot nu toe elke keer en zelf heb ik ook altijd zoiets van ik ga ook niet bij iedereen op schoot, dus wie zegt dat zij dat wel leuk vind. Het komt vanzelf een keer.

Op het moment lekker rustig; gelukkig wel, want ik raakte het wel een beetje érg zat. Als je ook nog andere afspraken erbij hebt, hou je helemaal geen tijd meer over voor je werk.
Er moeten er nog steeds komen, maar ja, dat komt wel hoor......

Sommigen zijn inderdaad wel erg brutaal!
Pas had ik ook iemand aan de telefoon voor een afspraak.
Ik moest me helemaal aan haar aanpassen, en zij niet aan mij.
(zij kon niet komen op een avond dat ze overdag gewerkt had, want dan was ze zooo moe, maar ze was wel beledigd dat ze niet kon komen op een avond dat ik de hele dag gewerkt had, en mijn man naar een vergadering was en ik 4 kinderen alleen op bed moest zien te krijgen)

t' Is allemaal wel gezellig hoor, die visite, maar op den duur raak je het wel beu.
Ook die opmerkingen; "Hoe laat moet ze drinken?"
Pff...weet ik veel, ik voed op verzoek, dus als ze wakker is
"Moet ze nu alweer drinken?"
"Tjonge, wel een kleintje zeg "
"Goh, wat een flinkerd, ze woog toch zeker wel heel wat?"

Haha....mensen spreken elkaar zo tegen he!

Hoi,

Teddy,
Idd, gek dat mensen allemaal andere dingen zeggen. En sommige mensen denken dat ze alles kunnen zeggen doen.
Vandaag hier me collega's gehad. Mensen die het snappen, lieten dr lekker slapen. Maakte dr niet wakker, maar gingen gewoon bij de box kijken. Kijk, dat is fijn. Niet van die mensen die continu bij je kleintje staan. En het ging ok gewoon over andere dingen dan de baby,de bevalling.

Dat raak ik soms wel eens zat, dat je alles 20 keer moet zeggen. Elke keer dat verhaal opnieuw. Steeds dezelfde vragen.

Gisteren hadden we collega van me man, vandaag mijn collega's morgen niemand. donderdag buren en collega's van mn man, en vrijdag nog niemand. weekend ook niet, hehe, eindelijk iets rustiger. Ben daar niet treurig om.

ons meisje is echt zoet vandaag :) Slaapt al zowat hele dag, en momenten dat ze wakker lag heeft ze niet liggen mopperen, alleen wat van de honger. Verder niet. Heerlijk is dat.
Normaal heeft ze al lang en huiluurtje gehad, misschien dat ie vanavond nog komt?

Liefs

Ja, leuk die mensen die elkaar zo gigantisch spreken.
Maar ook qua voedingen, daar wordt ik helemaal simpel van. Flesvoeding is niet goed, maar borstvoeding ook niet:S Kennissen van mijn schoonouders hebben een dochter, 4 dagen ouder dan Jelte, was 400 gram lichter bij de geboorte en krijgt flesvoeding. Zij groeit dus vele malen harder dan Jelte en is dus nu ook zwaarder. Goh.. moet je m'n schoonouders eens horen.. hoeveel krijgt Jelte? Ja weet ik niet, geef de borst, staan geen maatstrepen op!! Nou zij krijgt 150cc, moet hij dat ook toch wel hebben... ja, geen idee.. zou wel aardig in die richting zitten. Ene keer drinkt hij meer dan een andere keer. Ze vinden hem dus maar mager... maar ja, hij is wel 5 cm langer dan zij en stuk beweeglijker. En daarentegen, Jelte is tevreden na iedere voeding en zij dus niet!! Dus tja... wat heb je dan liever??

(moest ff m'n verhaal kwijt... )

Maar qua visite... de hele week niets, alleen donderdagavond de buren. Heel misschien krijgen we zaterdagmiddag nog visite en zondag gaan we op visite. Ik zorg er eigenlijk nu steeds meer voor dat jelte boven ligt als we visite krijgen, kunnen ze hem ook niet wakker maken. Wordt hij wakker, dan haal ik hem even naar beneden, voed ik hem... hou ik hem op schoot of geef hem aan de visite en anders gaat hij lekker de box in.

Liefs Rixt

heyhey

het kraambezoek loopt hier wel lekker, niet teveel teminsten.
in de kraam week hebben we weinig bezoek gehad (alleen naaste familie)
in de 2de week wat vriendinnen en 3de week ook.
verder niet zoveel kraambezoek gehad eigenlijk, wel veel kaartjes, en een aantal mensen willen nog komen.
ik vind het wel fijner als toen met Mart, want toen wouden ze allemaal tegelijk komen, en dat gebeurt me niet nog eens. We plannen nu alles rustig in :D

Zitten nu, na 7 weken, pas voor de eerste keer een hele week vol met bezoek. Iedere avond 1 en komend weekend zitten we ook vol. Vind het op zich wel lekker, dan hebben we maar weer een deel gehad, begin het nu wel een beetje zat te worden om zolang in de visite te moeten zitten. Ook al is het iedere keer wel weer gezellig hoor, lekker weer bij te kunnen kletsen. Gisteren was een vriendin van me hier, die woont nu ruim 300 km verder op, dus dan heb je ook wel weer wat bij te praten.

Liefs Rixt

Hallo,

Ik moet over twee weekjes weer aan het werk, maar de kraamvisite lijkt te blijven komen. Gemiddeld hebben we zo'n drie bezoekjes per week.

Groetjes, Chade

Terug
Bovenaan