Ervaring gonal f! Ivm lange cyclus

<p>Hallo,</p><p>ik zou graag wat ervaringen willen over het gebruiken van gonal f. Rond wanneer jullie eisprong hadden.. als je bijwerkingen had of als je het eng vond om te zetten?</p><p>mijn vriend en ik zijn al 1,5 jaar verder om kinderen te krijgen maar het lukt niet. Half jaar nu in het fertiliteit traject. <br /><br /></p><p>Heb een onregelmatige cyclus maar verder lijkt alles prima... ook bij mijn vriend.</p><p>hsg gehad niks te zien, clomid 50 geslikt cyclus 36 dagen, clomid 100 cyclus nog van 38 dagen. En nu dus over op gonal f.</p><p>wil er alles aan doen om het hopelijk tot een succes te laten komen. <br /><br /></p><p>Groetjes </p>

Heyhey! 
Ik zit nu in m'n eerste ronde met gonal F.. bij mij sloeg Clomid niet aan en had hier erge bijwerkingen van.. 
Ik ben met gonal F begonnen.. 21 januari m'n eerste prikles en dus ook m'n eerste injectie.. 75eh.. en vandaag m'n prygnyl injectie gespoten, dus zaterdagmorgen m'n eisprong, 14 feb m'n nod ? ik heb niet echt veel last van bijwerkingen van gonal F.. alleen dat ik wel vermoeider ben en soms wat onrustige darmen.. 
Ik vond het doodeng om te prikken!! Eerste keer dus samen gedaan met de gynocoloog.. volgende dag dapper geprobeerd maar heeft m'n schoonzus toch gedaan.. en de derde dag heb ik het naaldje tegen m'n buik aangezet.. zacht gedrukt en hij zat er alweer in.. je voelt er echt helemaal niets van! En het went echt! 
Wanneer ga jij beginnen?
Gr Lisette

Jaren terug gonal f gebruikt omdat clomid bij mij niet aansloeg. Met behoorlijk hoge dosis gonal f had ik een eisprong. Het bij mezelf zetten viel reuze mee de injectie om eitje te laten springen vond ik gemeen, brandde altijd een beetje maar goed te doen! Ik heb nadat we uitbehandeld waren nog lang een pijnlijke buik gehad als het van binnen gekneusd was door het spuiten met gonal f en ik ben best wel wat aangekomen aan m’n buik en kreeg het er met geen mogelijkheid af. Hoop van harte dat gonal f voor jullie het gewenste resultaat mag gaan geven ?

Bedankt voor jullie reacties. Je hebt nu een nette cyclus dan. Ik hoop zo dat dit bij mij ook het geval gaat zijn.
vandaag de 2de spuit gezet. 1e in het ziekenhuis en de tweede thuis. Vond het zelf zetten toch prettiger. 
spuit ook 75.
zaterdag terug naar het ziekenhuis. Ben heel beneiuwd !

@vogeltjee, wat spannend! Hoe ging het prikken? Viel mee? Goed gevoel bij?
Hier heb ik in dit weekend m'n eisprong gehad :) en zit nu op het wachtbankje.. hoop zo dat het raak is! Ik ga eerst vanaf de 8e dag na de prygnyl spuit testen of het hcg hormoon uit m'n lijf is dat de test afloopt naar spierwit.. dan weet ik tenminste op Valentijnsdag en hij is positief dat het niet van die prygnyl is :p zou wel een mooi valentijns cadeautje zijn! 
Gr Lisette

Ik vind het spuiten reuze meevallen inderdaad. Ik ga duimen voor jullie! Ik moet ovitrelle gaan spuiten voor mijn eisprong.
heel eerlijk ben ik de moed een beetje verloren. Omdat clomid bij mij niks deed ben ik bang dat dit ook niks gaat doen. 
Op welke dag heb je nu dan je eisprong gehad?
dat het maar snel zaterdag is dan weet ik meer! 

@vogeltjee, ik had precies hetzeldde.. Clomid deed bij mij helemaal niets.. dus was een verrassing dat ik zo snel mn prygnyl injectie kon krijgen.. donderdag kreeg ik de prygnyl en zaterdagochtend m'n eisprong.. 24-36uur na je injectie.. ik zit nu op dag 4 na de prygnyl en ik dacht ik ga even testen of ik een positieve test ga krijgen (want ik ben weer bang dat ik geen eisprong krijg met prygnyl, puur ook omdat Clomid niets deed hoor, dus ik snap de onzekerheid) en hij geeft wel een streepje, nou vraag ik me af.. is zon licht streepje wel goed? Straks heeft het niet goed gewerkt.. 
Anyways, ik wil het streepje nu weg testen, en als hij spierwit is en hij loopt daarna weer op.. (fingers crossed!) Dan is er iig geen twijfel meer mogelijk.. want als ik het streepje niet eerst weg test, dan blijft die onzekerheid als ik ga testen en hij is positief vanwege zwangerschap, dat je dan denkt.. misschien is het die prygnyl nog wel.. 
Gedoe! Haha en wachten is zo moeilijk
Dit is mijn test van dag 4 na de prygnyl:
 https://www.mupload.nl/img/ayc1z30afbf.jpg

Ik ben de afgelopen 2 rondes  aan de gonal f en ovitrelle. Vorige week zaterdag had ik mijn 2e iui.
Ik keek enorm op tegen het prikken. Iets met een prikfobie. Maar achteraf is het eigenlijk wel te doen. Het zal echter nooit een hobby worden.
Vooral na de ovitrelle voel ik me gek. Heel emotioneel en moe. Maar dat kan ook komen door dat hele traject waar we in zitten... 

Terug
Bovenaan