Ervaring Kinderwagens?

Ik heb de Quinny Buzz en die bevalt op zich wel ok, maar als ik opnieuw moest kiezen zou ik toch voor de Bugaboo gaan. Die vind ik persoonlijk mooier maar ook van betere kwaliteit (bij de Quinny hapert of piept er wel eens wat). Daarnaast is de bak groter waardoor je kindje er wat langer in kan. Hij of zij kan dan naar de wandelwageninzet omdat hij er aan toe is, niet omdat hij niet meer in de bak past. Dat vind ik persoonlijk een betere reden! De Jools vind ik ook mooi maar ik ken hem verder niet. Ik zou er wel op letten dat je kindje in de wandelwageninzet ook naar je toe kan zitten, bij sommigen kan dat niet.

Verder gebruik ik de wagen nu bijna nooit meer, ik heb onze dochter (nu 20 maanden) bijna altijd in de draagdoek. Als haar zusje geboren is doe ik die in de draagdoek en gaat grote zus in de buggy, of kleine zus in de wagen en grote zus in de doek of op het loopplankje.

Over de Bugaboo Bee, dat is toch een buggy? Volgens mij kan daar geen kinderwagenbak op. Maar misschien heb ik het mis.
 
Imkie: in welke draagdoek draag jij je dochter van 20 maanden? Ik ben erg benieuwd.
De mijne is nu 18 maanden en wil dolgraag zelf lopen, maar als je dan een draagdoek bij je hebt kan ze alsnog gedragen worden zonder dat je constant een buggy mee moet slepen.
 
@ Imkie:
dit staat op de site van Bugaboo
geschikt voor pasgeborenen
Het stoeltje van de Bugaboo Bee is ook geschikt voor pasgeborenen. Gebruik de babycocon voor extra comfort, bescherming en ondersteuning van het hoofdje tijdens de eerste paar maanden. En als hij niet meer nodig is, dan haal je 'm makkelijk weer los.
 
Hi Roosje74,

Sorry voor de late reactie! Ik heb verschillende lange geweven doeken waarin ik mijn dochter op mijn rug draag,ideaal! Ook heb ik een ringsling, dat is ook een geweven doek met aan een uiteinde twee metalen ringen waar je het andere uiteinde doorheen doet. Deze gaat wat sneller aan en uit, met de gewone lange doek moet je echt 'wikkelen' en knopen, en hiermee draag ik Sophie op mijn heup. De ringsling gebruik ik vooral voor korte stukjes omdat het wat minder comfortabel is dan rugdragen. Als je geinteresseerd bent kun je eens kijken op www.dragen-en-voeden.nl, dat is een forum over onder andere draagdoeken.

@junimama, dat klinkt goed! Ik ken de Bee zelf ook niet, maar zie hem af en toe in de stad. Hij ziet er inderdaad wel leuk uit, en is lekker licht en klein op te vouwen denk ik!
 
Hoi dames,

Voor iedereen die 2 kinders dicht op elkaar heeft, ik heb een phil en teds en vind het een geweldig ding! Zeker omdat je hem ook perfect voor 1 kind kan gebruiken en je niet continu met een douwagen hoeft rond te lopen.

@ Imkie, Jasoer dragen kan ik echt al een poos niet meer! Wat weegt die uk van jou nou?? Jasper is nu 16 maanden en weegt 12,5 kilo (maand geleden voor het laatst gewogen ;)) Kan me herinneren dat je meid niet zo enorm was toch??

Liefs Jen
 
Hi Jen,

Jasper is inderdaad wel een stukje groter dan Sophie... Zij is nu 20 maanden en weegt ongeveer 10,5 kilo! Maar in een doek kun je veel langer dragen dan in bijvoorbeeld een Babybjorn, omdat deze het gewicht beter verdeelt en daardoor een stuk ergonomischer is. Ik ken mensen die hun kleuters nog af en toe dragen!

Hoe gaat het verder met jou?

Liefs,
Imkie
 
Hey imkie,

Ik heb jasper ook een hele tijd in een doek gedragen, tot hij ongeveer een kilo of 10 was. Daarna werd het me te zwaar, ook omdat hij nog niet heel erg meegeeft/ meegaf (is een compact mannetje).

Met mij gaat het wel, ben 2 weken terug nog opgenomen geweest in het ziekenhuis vanwege uitdroging (ik blijf maar spugen, nog steeds, waarschijnlijk gaat het na de bevalling pas over)
En heb al erge last van mn bekken. Kan nog niet echt genieten van de zwangerschap, maar ik mag nog even dus dat scheelt :)

Hoe is het met jou?? Verloopt alles goed??

Liefs Jen
 
O wat vervelend! Bij mij is de misselijkheid gelukkig na drie maanden overgegaan, ik moest ook niet spugen maar was wel 24 uur per dag kotsmisselijk. Ik heb ook last van mijn bekken, ik ben nog niet bij een fysio geweest maar ga denk ik vandaag of morgen maar eens bellen voor een afspraak, het wordt namelijk wel steeds erger en we moeten nog even...

Verder gaat het wel goed hoor! Ik kan er gelukkig wel van genieten. Met 30 weken krijg ik een echo omdat de placenta bij de 20-wkn echo een beetje voor de uitgang lag en omdat het nogal een klein kindje was. Die placenta komt waarschijnlijk vanzelf wel goed maar moet even gecheckt worden en ook over de groei maak ik me niet zo'n zorgen. De eerste maanden waren we aan het klussen in het nieuwe huis en aan het verhuizen waardoor ik wel wat gestressed was, ik denk dat het daardoor komt en dat het wel goed zal komen.

Probeer een beetje te genieten, Jen! (tussen het spugen door... ik leef met je mee!)

Liefs, Imkie
 
Terug
Bovenaan