Ervaring ontpillen.

<p>hey!</p><p>wat zijn jullie ervaringen met het “ontpillen”?</p><p>Na 3 maanden heb ik nog last van steken in mijn onderbuik, rugpijn, en het uitblijven van de menstruatie. Ook heb ik een een “raar” gevoel daar beneden..?</p><p>hoelang duurde dit bij jullie? Of hebben jullie hier uberhaupt wel last van gehad?</p><p> </p><p>alvast bedankt voor jullie reacties!</p>

Hoi Mila,
Ik zelf heb weinig klachten gehad van het ontpillen. Na 11 jaar de pil geslikt te hebben was ik wat huiverig maar ik had na 34 dagen alweer mijn eerste normale menstruatie. De maanden daarna wisselde het tussen de 28 en 32 dagen. Na 7 maanden gestopt te zijn met de pil had ik eindelijk een positievie zwangerschaptest! Nu dus 7 weken zwanger.
De enige tip die ik je kan meegeven is vertrouw op je lichaam en geef het de tijd, het komt goed! 
Liefs! 

Oh wat leuk! Gefeliciteerd met je zwangerschap!
Helaas heb ik er veel last van...
en bedankt voor je tip.
liefs?

Hoi, 

ik ben ook sinds 3 maanden aan het ontpillen. Kreeg eerst de ontrekkingsbloeding en precies 28 dagen daarna mijn eerste menstruatie. 
23 maart had ik weer ongesteld moeten worden maar dit is niet gebeurd. Ook niet zwanger btw, heb al 3 testen gedaan. Je kunt er dus weinig van zeggen! Ik dacht dat mijn menstruatie meteen goed liep maar helaas.. 
verder eigenlijk geen klachten al ga je dat wel denken als je al een paar dagen ‘overtijd’ bent. Dus ik heb maar geduld! 

Ik heb inmiddels alweer drie jaar een hormoonspiraaltje. Daarvoor heb ik bijna 9 jaar de pil geslikt. 
Ik wilde op den duur van de pil af en overstappen op de Mirena. Ik werd de laatste drie jaar van mijn pilgebruik niet meer ongesteld, ook niet in mijn stopweek. Dat voelde helemaal net goed, en daarom wilde ik iets anders. 
Tegen mijn eigen verwachtingen in heb ik onwijs moeten ontpillen. En dat terwijl er nog steeds een kleine hoeveelheid hormonen aanwezig was, door de Mirena. 
Het eerste jaar dat ik de Mirena had (En dus pil af was) werd ik niet ongesteld. Ik dacht dat het kwam doordat veel vrouwen niet meer ongesteld werden met de Mirena. Na een jaar kwam mijn menstruatie op gang, voelde ik maandelijks mijn ovulatie en had ik onwijs pijnlijke borsten. 
Ik dacht eigenlijk dat de Mirena zijn werk niet goed deed en misschien al 'uitgewerkt' was. Dus op den duur terug naar de huisarts. Die vertelde dat mijn lichaam al die tijd nodig had gehad om te ontpillen en nu pas een normale cyclus creeerde mbv de Mirena-hormonen. 
Nu heb ik maandelijk (precies om de 28 dagen) een menstruatie en 14 dagen na de start van mijn menstruatie een ovulatiebloedinkje. 
Oke, dit verhaal werd wat langer dan ik had verwacht, maar in mijn geval duurde ontpillen dus inderdaad heel lang!
En dat terwijl ik ' ontpillen'  altijd een beetje een modewoord vond, wat niet echt waar was :)

Toen ik stopte met de pil voor ons eerste kindje heb ik ook lang 'ontpild' (is dat een woord??). 
Duurde meerdere maanden voor mijn menstruatie op gang was en nog weer paar menstruaties voor het regelmatig was. Denk bij elkaar wel 5 maanden voor alles weer goed was. 

Hoi! 
Ik ben ooo gestopt met de pil in februari en nog geen ongesteldheid te bekennen.. wel ontrekkjngsbloeding na stoppen gehad. 
Ook al een test gedaan.. voor mijn vriend want ik was er van overtuigd dat ik nog niet zwanger kon zijn. 
Ik las iets over teunisbloemolie dat dat je cyclus kan beïnvloeden.. iemand ervaring mee? 
Liefs

@mrkl!
inderdaad! Dat over de teunisbloemolie heb ik ook gelezen op internet. Schijnt goed te zijn om je cyclus te verkorten. Ik heb het nog niet geprobeerd maar ben wel van plan om even langs een drogisterij te gaan voor advies. Want deze periode zonder mensturaties zorgt alleen maar voor onzekerheid.... 

liefs?

Terug
Bovenaan