Ervaring ontpillen.

Heel veel klachten!
Moe, zere borsten, buikpijn, hoofdlijn en regelmatig misselijk.
Gelukkig wel netjes na 28 dagen weer gemenstrueerd en eigenlijk blijft dit ook op 28 dagen, daar ben ik dan wel weer blij om. Ondanks ik nu elke keer 4 a 5 dagen voor mijn menstruatie elke keer misselijk ben, sinds ik met de pil ben gestopt

Ik ben in september gestopt met de pil naar 10 jaar . Ik heb echt gemerkt  dat ik gestopt  was ik kreeg eerst allemaal  uitslag en toen enorme buikpijnen dat ik er gewoon niet meer van kon slapen ook voelde ik me vaak grieperig  en ziek.  Dit heeft een maand of anderhalf  geduurd. Ik had een cyclus van  32 a 38 dagen  en ben naar 4 maanden zwanger geraakt.   Het heeft even tijd nodig en bij de een wat langer als de ander. 
Ik merkte  wel dat  het een enorme zooi is voor je lichaam  en ik denk na mijn zzwangerschap  er niet meer aan terug ga

Hmmm zo denk ik ook inderdaad Nicole, geen pil meer voor mij in de toekomst! Wat een elende voor mij. Rugpijn buikpijn hoofdpijn en dit al maanden!

trouwens hoe voeg ik een foto toe dames?
ik wil namelijk wat laten zien..

@druifje
wel fijn dat je op tijd menstrueert meid! Had ik dat maar ook haha! Dan zou geen probleem hebben met de pijn die ik elke dag moet verdragen.

Ik ben ook in februari gestopt. Heb een normale ontrekkingsbloeding gehad, en nu op dag 26 ongi geworden.
Denk dat ik een relatief vroege eisprong had.. Spannend wanneer we nu weer ongi worden, hopelijk niet ??

@nicolle oh ik vroeg mij al af of ik nou zielig ben of dat t met de pil te maken heeft..rare buikpijn, opgeblazen gevoel en helaas weer lat van acne.. 
@Mila ik ga denk ik ook maar eens vragen bij de natuurwinkel. Al is het maar voor de eerste menstruatie. 

Zul je net zien ik ga volgende week een paar dagen op vakantie komt die ongein precies op dat moment!

Hoi hoi!

Bij mij na stoppen kwam mijn menstruatie netjes op gang. Leek voor mijn lichaam een verademing. Ben zelf eerst pil, daarna prikpil en toen weer de pil.
Geen vocht aanhouden, minder stemmingswisselingen, hogere libido en minder gespannen borsten. Verbetering was binnen een week na de intrekkingsbloeding te merken en mijn omgeving merkte het ook op.  Enige klachten zijn mijn menstruaties zijn pijnlijker en acne komt terug (beide reden voor de pil)
Voor de pil was ik aan de prikpil. Prikpil was ook snel uitgewerkt. Eerste menstruatie 6 weken nadat ik de volgende prik moest krijgen. Daarna 28 dagen en daarna 27. Vrij snel op gang en zeker voor de prikpil.
Ook de eerste meer stoppen met de pil netjes meteen op orde. Elk lichaam reageert anders op de hormonen. Zelf denk ik dat stoppen met hormonen een opluchting was voor mijn  lichaam omdat ik heftig reageer op de hormonen, dat daarom alles snel op gang kwam. 
Wacht rustig af, komt vanzelf op gang en als je het niet vertrouwd kan je altijd de huisarts bellen voor advies!??

Ik ben eind december gestopt met de pil na 10 jaar direct en ontrekkingsbloeding gehad en toen na 6 weken mijn eerste “echte” menstruatie sindsdien geen enkel spoor van een menstruatie .. enkele dagen voor mijn NOD wel wat oud bloed verloren maar niet noemenswaardig. wel hoofdpijn, duizelig, met vlagen misselijk, krampen en vermoeidheid. 3 testen gedaan deze waren negatief. En toch al 21 dagen “ overtijd “

Terug
Bovenaan