Ervaring Ovaleap

<p>Hoi Allemaal! </p><p>Heeft er iemand ervaring met Ovaleap? Ik ben er deze ronde mee begonnen, hiervoor Letrozol geslikt, maar dit had niet het gewenste resultaat! Vandaag zit ik op CD23 maar follikel blijft op 12mm, heb inmiddels al 5 controles gehad en sinds afgelopen zaterdag wat opgehoogd! Vandaag weer een echo maar weer 12mm, nu vrijdag weer terug! Ik vraag me af hoe dit bij jullie is gegaan? Wanneer je echt een mooi groot eitje had?</p>

Hi Sil-,
volgens mij zit je ook bij het forum pcos, letrozol klopt dat? Ik heb net ook na lange tijd een berichtje achtergelaten. En mijn ervaring gedeeld. Maar we kunnen ook hier verder kletsen ? gezien we in hetzelfde traject zitten. Ben dus ook begonnen met ovaleap zit nu op D17 en op het welbekende wachtbankje??.D10 3 follikels van beide 15 en 11. D12 had ik 2 follikels van beide 18,5 mm waardoor ik dus ovitrelle mocht spuiten. Heb jij ook ovitrelle voor het opwekken van je eisprong gekregen? Ik ben gestart met 75 en dat heeft tot dusver goed uitgepakt. Heb jij last van bijwerkingen? 
hoop op een goede echo voor je vrijdag! ? 

groetjes, Louisa 

Hoi Louisa,
Super fijn dat jij je ervaring met mij wil delen! Ik zit inderdaad ook in PCOS letrozol groep, maar hier hoor ik eigenlijk nu niet meer bij haha! Bij jou gaat het goed dan met Ovaleap! Ik vind het bij mij echt super lang duren.. zit nu op CD24 en zat gister op follikel van 12 mm dit was op CD 14 ook al, dus niet echt vooruitgang. Ben begonnen op 37.5 en afgelopen zaterdag mocht ik ophogen een hoger, maar hier gebeurde niet echt iets mee en nu moet ik zo nog steeds doorgaan tot vrijdag! Had ook gelezen dat je niet langer dan 4 of 5 weken aan een stuk mocht spuit dus ik ben nu wel bang dat ik deze ronde geen eisprong heb! Bijwerkingen heb ik niet zo veel eigenlijk, heb natuurlijk ook lage dosering, merk wel soms wat emotioneler en jij? Ik denk dat ik ook Ovitrelle mee krijg, dit heb ik nog niet meegekregen! Hoe was dit? Las weleens dat dit vervelend kan zijn die injecties? Ik ga voor je duimen dat het deze ronde raak is! ?

Fijn inderdaad om even te praten met iemand die in hetzelfde traject zit!?.    Ja ik ben wel blij dat er tenminste iets aan slaat, want met letrozol gebeurde er niet zo veel helaas. Moet ook zeggen dat ik me hierbij ook wel wat beter voel, zit lekkerder in m'n vel. 

je zit nu op 50 inmiddels? Ik kan begrijpen dat je het lang vind duren, zeggen ze daar nog iets van in het ziekenhuis? Je bent ook een stuk lager begonnen maar wel met een reden toch? Wat je ook wel eens leest is dat ze de procedure moeten afbreken ivm te veel eitjes ( volgens mij bij meer dan 4, zeiden ze in het ziekenhuis ) dat lijkt me ook echt heel vervelend! Ik hoop iig voor jou dat er in de tussentijd toch het eea is gebeurd en je vrijdag weer een stap verder bent! ?? Ik ben benieuwd. ? ik duim ook voor jou!
ik vond de ovitrelle inderdaad wel wat vervelender. Had paar dagen daarna ook een beetje een beurs gevoel bij m'n buik. Ik moet maandag bloedprikken voor de progesteron. En verder zijn het echt wel twee lange weken ? spuit jij het trouwens ook in je buik? 
Liefs, Louisa 

Snap ik wel inderdaad dat je blij bent dat aanslaat bij je! Super fijn! Bij mij sloeg letrozol 5mg wel aan alleen me cyclussen waren steeds veel te lang alsnog en ook aantal keer meerdere eitjes! Vorige ronde waren het er ook 4 en mochten we het ook niet proberen, daarom zijn ze bij mij nu ook met een lagere dosering gestart! Zit dan nu op iets van 43, tussen 37.5 en 50 in! Ze willen bij iedere ophoging het 1 week aankijken heb ik vandaag gehoord! Hopelijk is het vrijdag toch wat doorgegroeid, zou heel fijn zijn! Moet gewoon geduld hebben, maar dat heb ik ene keer meer dan de andere keer! 
Vervelend dan die Ovitrelle, maar als het zijn werk doet is het niet erg natuurlijk! Ben benieuwd na je progesteron! Wachten duurt altijd lang he pfff.. Ik spuit inderdaad ook in mijn buik en dan ene dag links andere dag rechts, jij ook? 

ah ja dan is het wel begrijpelijk dat ze niet direct met een wat hogere dosis zijn gestart. Het moeten afbreken lijkt me ook niet fijn. ja geduld is een schone zaak zeggen ze, maar ik begrijp je wel hoor.. we moeten al zoveel geduld hebben ? laten we hopen dat het dan ook beloond wordt! 
Ik spuit inderdaad ook in m'n buik rechts en dan weer links. Wat ik wel heb gemerkt na die ovitrelle is dat ik me wel 'anders' voel. Iets meer vermoeid, soms een beetje misselijk en tepels wat gevoeliger. Maar vind het tot nu toe goed te doen. Heb nu 7 dagen erna een test gedaan om te kijken of de hcg al uit m'n lijf is maar had nog een heeeeel licht streepje. Hopelijk is het na een paar dagen helemaal weg. Dat is wel even gek hoor, je weet dat het vals is maar toch ?
Nogmaals succes morgen! ? 

Zojuist mijn echo gehad en nu 1 eitje van 14mm te zien, dus gelukkig wat gegroeid! Hier ben ik wel echt blij om, eindelijk na 3 weken geen vooruitgang! ? Nu mag ik weer wat ophogen en dan maandag weer terug! Ik hoop dat ik dan komende week Ovitrelle mag zetten! Gelukkig is de Ovitelle voor jou goed te doen, je krijgt er natuurlijk soort 'zwangerschapssymptomen' van door de HCG die erin zit, lijkt me best gek haha! Ben benieuwd hoe ik er op reageer! Wanneer mag jij nu testen? ?

Oh yes! Dat is goed nieuws ?? om het weekend mee te beginnen. Wie weet maandag dan al wel ovitrelle spuiten ??
Ja het is ook gek hoor, ik voelde me vergelijkbaar als die keer dat ik even zwanger ben geweest afgelopen november. Nu veelal moe en wat gerommel in m'n buik en veel honger ?Zit nu op CD19, en wat betreft testen denk ik volgende week vrijdag of zondag. Maar vind dat wel lastig wanneer die hcg dan uit je lichaam is. Daarom test ik nu maar wat tussendoor om dat in de gaten te houden. 
Geniet van je weekend in ieder geval en ik duim voor je maandag! ?

Terug
Bovenaan