Ervaring van meiden die clomid gebruiken

Hallo meiden,

Ik heb lang getwijfeld of ik hier wel iets neer zou kunnen zetten.
Ben namelijk al de trotse mama van 2 lieve kindjes, dus voel me wel wat bezwaard ten opzichte van meiden die nog bezig zijn voor de eerste of 2de.
Wij zijn sinds sept 2007 bezig voor nr 3.
Ik heb altijd een onregelmatige cyclus gehad, maar gelukkig wel 2 kindjes kunnen krijgen.
1,5 jaar na de geboorte van de jongste, wilden we graag nog een kindje. Dus implanon laten verwijderen. Maar ik werd maar niet ongesteld.
Uiteindelijk in het eerste jaar maar 4x ongesteld geworden, waarvan 1x onder invloed van een kuur primolut. Sindsdien wel iets regelmatiger ongesteld (4-6 weken nu).
Maar na tig ovulatietesten nog nooit een positieve ovulatietest in mijn handen gehad.
Toch had ik 6 februari een positieve zwangerschapstest in mijn handen. Wat waren we blij! Na 1,5 jaar toch nog spontaan zwanger.
Helaas heb ik er maar ruim 6 weken van mogen genieten en toen ging het mis.
Later die week moest ik voor mijn zoontje naar de HA. Hij begon zelf over de mk, omdat hij een brief van de VK had gekregen.
Toen heb ik met hem mijn cycli besproken. Aan de hand hiervan zij hij dat ik misschien baat zou kunnen hebben bij clomid.
We gaan nu eerst zelf nog 3 maanden proberen zwanger te raken, maar zo niet dan mochten we terug komen (ook gezien mijn leeftijd 35 jaar).
Nu zal hij mij dan waarschijnlijk eerst wel doorsturen naar de gyn, maar wat zijn jullie ervaringen? Gaan ze eerst uitgebreid onderzoek doen?
En als je aan de clomid gaat, wat zijn dan de bijwerkingen? Hoeveel hoger is de kans op een meerling?
Ik heb het al wel met mijn man besproken, maar we willen er wel graag voor gaan als dat ons kan helpen.

Groetjes Suus

Hoi Suusie,

Ik ben van onze 2de nu 32 weken zwanger d.m.v. clomid. De eerste ronde clomid lukte niet en de 2de ronde was het raak. Ik heb geen bijwerkingen of iets dergelijks gehad. Ik heb de minimale dosering geslikt.
Ik  heb clomid gekregen omdat ik na een miskraam geen eisprong meer kreeg. Ik heb eerst medicijnen gehad om een menstruatie op te wekken (provera) en daarna ben ik begonnen met de clomid.

Succes.

Hoi suus,

Voel je niet bezwaard. De wens is hetzelfde, ook al is het voor de derde.
Ik zelf heb nog geen kinderen, ben nu 2 jaar bezig. Ondertussen in de medische molen vanwege onregelmatige cyclus.
Ik heb allerlei onderzoeken gehad (echo's, samenlevingstest, hsg, zaadonderzoek) voordat ik aan de clomid ben gegaan. Maar ik merk dat het bij elk ziekenhuis verschillend is.
Ik heb nu 3 rondes clomid 50 mg achter de rug, cyclus is nu goed alleen nog niet zwanger helaas.
Heb geen last van bijwerkingen. Je slikt het ook maar 5 dagen. Ik hebd e laagste dosering.
Ik geloof dat er wel iets meer kans is op meerling maar niet heel erg groot. Heb me er niet zo in verdiept.
Hopelijk is dit een beetje het antwoord op je vragen.

Succes

Liefs Tjoller

Hoi mamavanm en Tjoller,

Dank jullie voor jullie reactie.
Zo te lezen verschilt het dus per gyn.
Maar in ieder geval geen bijwerkingen van de clomid, dat is fijn.
We zijn nog niet zover, we hebben nog even zelf oefenen te gaan, maar wil daar zelf nu echt niet meer te lang mee wachten.
Geen eisprong is geen zwangerschap. En het kan me nu eerlijk gezegd al niet snel genoeg meer gaan.
Ik hoop natuurlijk van harte dat ik binnen deze 3 maanden nog een keer spontaan zwanger zal raken. Maar het is goed te weten dat je geen bijzondere klachten hoeft te krijgen van de clomid. En als dat ons dan kan helpen met onze grote wens voor nog een klein wondertje. Dan heb ik dat er heel graag voor over.

Heel veel succes met zwanger worden.
Hopelijk hebben we allemaal over niet al te lange tijd een lief klein babytje in onze armen!

Liefs Suus

Hoi,

Wat late reactie maar zag 'm nu pas staan. Ook ik heb clomid gebruikt om zwanger te worden. Ik krijg niet spontaan een eisprong. Ook zijn bij ons eerst wat testen gedaan (echo, spermaonderzoek e.d.). Bij onze 1e zijn we gelijk begonnen met een dosis van 100mg clomid. Ik was binnen een maand zwanger! We zijn nu inmiddels 11 weken zwanger van onze 2e. Nu zijn we eerst begonnen met een dosis van 50mg maar daar reageerde ik niet op. Daarna na mijn eerstvolgende menstruatie (die opgewekt is met provera) verder gegaan met een dosis van 100mg en het was weer in 1x raak! Ik had ook geen bijwerkingen van de clomid. Heb er niks van gemerkt dat ik ze geslikt heb behalve dan dat bij de gyn bleek dat ik een eisprong kreeg.
Succes en hopelijk net zo'n goede afloop als bij ons.

Groetjes Corina

hoi hoi

ook ik heb lang clomid gebruikt en tot een een dosering van opbouwend naar 5 tabletten
helaas werkte het niet bij mij en reageerde ik er niet op dmv een eigroei of eisprong helaas.
ik heb echt heel erg lang gebruikt meer dan 1 jaar en had heel erg veel last van de bij werkingen.
ik werd er erg labiel van ,onrustig , zwaarder en emo.
maar ik heb ook wel hoge doseringen gehad en heel erg lang gebruikt
nu inmiddels wel al mama van een zoon van 20 maanden .,
door middel van spuiten van hormonen.

heel veel succes groetjes moekje

Hoi meiden,

Ik ben sinds oktober 2007 gestopt met de pil. Ik ben na 7 maanden naar de huisarts gegaan want mijn menstruatie kwam super onregelmatig.
Op een gegeven moment drie maanden moeten wachten erop.
Toen ik eenmaal door de huisarts doorverwezen werd naar het ziekenhuis kreeg ik een inwendige echo en daaruit bleek dat ik pcos heb. Ook een bloedonderzoek gedaan.
Vervolgens gestart met clomid 50mg, deed niks. Toen 100 mg eitje groeide wel, maar sprong niet. Toen nog 1 keer 100mg clomid en weer niks. Afgelopen januari voor het eerst een eisprong gehad met 150mg clomid, februari ook, maar nog niet zwanger.
Deze maand weer 150mg, nu drie dagen over tijd, hoop dat ik zwanger ben, maar kan natuurlijk ook zijn dat ik deze maand geen eisprong heb gehad. Ik heb wel ovulatietesten gedaan en gaven op een gegeven momenten wel twee strepen aan, redelijk duidelijk.
Ik ga morgenvroeg testen en anders haal ik maandag de provera op om mijn menstruatie op te wekken en daarna weer clomid in te nemen.
Ik mag nog vier keer 150mg gebruiken en dan terug naar het ziekenhuis.

Ik wens iedereen succes, dat er maar snel veel zwangerschappen mogen komen op dit forum!!

Groetjes Patries.

quote: patje1981 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('04-04-2009 22:04:55'));

Hoi meiden,

Ik ben sinds oktober 2007 gestopt met de pil. Ik ben na 7 maanden naar de huisarts gegaan want mijn menstruatie kwam super onregelmatig.
Op een gegeven moment drie maanden moeten wachten erop.
Toen ik eenmaal door de huisarts doorverwezen werd naar het ziekenhuis kreeg ik een inwendige echo en daaruit bleek dat ik pcos heb. Ook een bloedonderzoek gedaan.
Vervolgens gestart met clomid 50mg, deed niks. Toen 100 mg eitje groeide wel, maar sprong niet. Toen nog 1 keer 100mg clomid en weer niks. Afgelopen januari voor het eerst een eisprong gehad met 150mg clomid, februari ook, maar nog niet zwanger.
Deze maand weer 150mg, nu drie dagen over tijd, hoop dat ik zwanger ben, maar kan natuurlijk ook zijn dat ik deze maand geen eisprong heb gehad. Ik heb wel ovulatietesten gedaan en gaven op een gegeven momenten wel twee strepen aan, redelijk duidelijk.
Ik ga morgenvroeg testen en anders haal ik maandag de provera op om mijn menstruatie op te wekken en daarna weer clomid in te nemen.
Ik mag nog vier keer 150mg gebruiken en dan terug naar het ziekenhuis.

Ik wens iedereen succes, dat er maar snel veel zwangerschappen mogen komen op dit forum!!

Groetjes Patries.

Hé Patries,

En was je test positief????? Ik hoop het voor je!
Hoe zagen ze bij jou door die echo dat jij pcos hebt? Ik heb een heel groot vermoeden dat ik dat ook heb alleen is dat medisch nooit bevestigd. Maar de meeste symptomen van dat syndroom heb ik ook. Ik heb het wel eens bij de gyn aangekaart maar die reageerde er verder niet op. Vond ze schijnbaar niet belangrijk.
Nou nogmaals ik hoop voor je dat je zwanger bent en zo niet dan wens ik je sterkte en hoop ik dat het de volgende keer raak is.

Groetjes Corina

Terug
Bovenaan