Ervaring van meiden die clomid gebruiken

Hoi Corina,

Helaas ben niet zwanger, ben gister ongesteld geworden.
Was erg bang dat ik geen eisprong had gehad deze maand, maar gelukkig dus wel.
Ga morgen meteen weer met de clomid 150mg beginnen.
We doen ons best en ik probeer het een beetje los te laten.
Wel moeilijk, maar weten dat het echt een keer goed komt!Proberen positief te blijven.
Even een paar kleine traantjes gelaten en toen was het goed.
Op dit moment ben ik ook een beetje grieperig, balen maar gaat wel weer over.
Vandaag een dagje vrij gehad en  morgen alleen vergadering. Vrijdag een slaapdienst draaien en dan vier dagen vrij. Beetje bijkomen dan!!

Fijne pasen alvast! en een hele fijne week.

Groetjes van Patries.

Na lang mee lezen, toch maar een keer reageren. Ik hoop dat ik met jullie mag kletsen.

Even mijn verhaal, in augustus 2007 ben ik bevallen van een dochter, en na drie maanden besloten we al om voor een tweede te gaan. Omdat ik echter borstvoeding gaf blijf mijn menstruatie weg. in februari 2008 ben ik gestopt met borstvoeding, en zijn we "serieus" bezig gegaan voor een tweede. Echter ben ik een jaar tijd maar 3 keer ongesteld geweest. Daarop naar de huisarts gegaan, en een doorverwijzing gekregen.

In februari had ik de eerste afspraak bij de gyn. Daarop duphaston gehad om mijn menstruatie op te wekken, en gelijk clomid meegekregen.
Ook heeft mijn man zijn potje in moeten leveren, en heb ik een echo gehad. Tijdens de echo bleek al dat ik aan 1 eierstok PCO heb en de andere eierstok zag er ook niet geweldig uit (waarschijnlijk 1 grotere cyste).
Inmiddels ben ik op   dag 26 van mijn cyclus en vrijdag hebben wij weer een afspraak met de gyn. dan horen we hoe en wat.

Ondanks dat ik erg nuchter ben, merk ik dat de spanning begint op te lopen. Had van mijzelf namelijk nooit verwacht dat ik de MMM in zou willen.
Maar inmiddels dus toch. Ondanks dat ik heel erg blij ben met mijn meisje is toch de wens voor een tweede erg groot.

Zoals gezegt ik hoop dat ik met jullie mee mag kletsen en dat we allemaal maar spoedig een positieve test in onze handen mogen houden!

Hallo,

Ook ik gebruik clomid,heb er nu weer 3 rondes op zitten. Ik gebruik ook pregnyl om de eisprong te timen en zeker te weten dat de eitjes springen.
Ik heb een dochter van bijna 2. Bij haar ben ik ook zwanger geworden met clomid en pregnyl.Ik heb toen 7 rondes clomid gbruikt,daarna   een hsg onderzoek waaruit bleek dat 1 eileider verstopt zit. daarna heb ik weer 2 rondes clomid geslikt en de laatste ronde kreeg ik pregnyl en was ik zwanger.
Ik ben heel heel erg blij met mijn dochter maar de wens voor nog een kindje is erg groot.
Ik hoop dat we allemaal snel zwanger zullen worden.
X Lente

Hoi meiden,

Als ik dit allemaal van jullie lees voel ik me toch een bevoorrecht mens. Eigenlijk hoor ik nu ik weer zwanger ben niet meer op dit forum thuis, maar omdat ik hetzelfde als jullie meegemaakt heb wil ik jullie toch graag een hart onder de riem steken doordat jullie lezen dat het goed kan gaan. Ook bij jullie.
Patries, wat jammer dat je niet zwanger bent, maar wel positief dat je nu een eisprong hebt gehad, ben je in ieder geval wel een stapje verder. Gaan ze je cyclus in het ziekenhuis helemaal volgen of moet je zelf maar in de gaten houden wanneer je ovulatie is? Lijkt me overigens best lastig. Nu maar duimen dat je na deze dosis clomid niet alleen een eisprong krijg maar ook een bevruchting. Dat zou fantastisch zijn toch?
En andere meiden, succes en sterkte met jullie verdere behandeling. Ik hoop gauw van jullie te kunnen lezen dat het gelukt is.

Groetjes Corina

Hoi Corina,

Ik hoef inderdaad niet meer naar het ziekenhuis voor controle.
Ik heb vanaf afgelopen januari een eisprong gehad, dus nu drie keer in totaal.
Ik mag nog vier rondes met clomid aan de slag en dan moet ik wel weer naar het ziekenhuis.
NIet erg hoor, want ik krijg van het ziekenhuis wel meer stress. Elke keer weer spannend.
Ik kreeg dan altijd een inwendige echo om te kijken of de eitjes groeien en dan bloedtest om te kijken of mijn eitje gesprongen is.
Dit doe ik nu zelf met temperaturen en ovulatietesten, dus werkt wel.
Maar veel geduld moet je wel hebben.
Moet zeggen dat die ovulatietesten van matcare erg fijn zijn. Maar ook in mijn temperatuur zie ik mijn eisprong terug.
Altijd temperatuur van 36,7 en voor de eisprong 36,4 en dan ineens 37 of 37,1.
Dus we duimen maar weer voor aankomende maand en hopen  dat het deze ronde raak is!!

Hoe is het verder met jou??
Voel jij je goed, hoever ben je?

Groetjes van Patries.

Hoi Patries,

Ik heb het zelf in de gaten houden van mijn ovulatie niet meegemaakt omdat ik met clomid allebei de keren gelijk zwanger was. Het is inderdaad wel stress dat volgen van zo'n cyclus. Je ligt met kloppend hart in die stoel. Oh als ze maar iets zien en als het maar een goed eitje is. En ik vond de verplichte "nummertjes" nog het ergste. En dan mogen wij nog niet eens klagen omdat het zo snel gegaan is.
Nou ik hoop het ook voor je dat het nu raak is.  Dit wordt jullie eerste kindje of niet? Ik ga voor je duimen hoor. Hou me op de hoogte!
Met mij gaat het prima. Ik ben nu 12+1 wkn zwanger dus net over de kwetsbare grens. Heb wat last gehad van bloedverlies dus dat is wel schrikken. Ik heb het bij ons zoontje ook gehad, maar toch schrik je. Gelukkig was vorige week bij de vk alles goed en heb ik 't hartje gehoord. En ik ben van mijn misselijkheid af dus ik kan nu echt genieten. Ik hoop dat dit voor jou ook gauw werkelijkheid is.

groetjes van Corina

Hoi Corina,

Hier was ik weer.
Wat fijn zeg dat alles goed met je gaat! En inderdaad als je die twaalf weken grens hebt bereikt valt de spanning van je af.
Meid, lekker gaan genieten he!!

Voor ons is het inderdaad straks ons eerste kindje. Ik zou zo super blij zijn als het zover is. Ik denk dat ik een lach van mijn gezicht er niet meer af krijg.
En wat betreft zwangerschapskwaaltjes, zou ik er graag voor over hebben.
Ik zit alweer op cyclusdag 4, dus op naar de eisprong!!
We gaan ervoor en meer kunnen we niet doen he.
Ik moet vanmiddag nog een slaapdienst werken en dan ben ik lekker vier dagen vrij.

Geniet van het weekend en Pasen!

Groetjes van Patries.

Hoi Patries,

Ja ik ben ook blij dat die 12 weken voorbij zijn, kan nu wat opgeluchter adem halen. Wil niet zeggen dat er niks meer fout kan gaan, maar de kans is kleiner. En genieten doe ik zeker! Begin al aardig te groeien dus kan al een beetje met mijn buik pronken. Sorry, misschien is dit niet zo leuk voor jou om te lezen?

Oh ik begrijp precies wat je bedoelt over die glimlach. Dat had ik bij onze eerste ook. (hebben we  5 jaar op moeten wachten....) En ik vond het zooooooo moeilijk om mijn mond te houden. Met 9 weken kon ik 't niet meer voor me houden.
Nog 3 dagen pilletjes slikken en dan duimen en afwachten. Hopelijk gaat 't lukken. Nou slaap ze vandaag met je slaapdienst (je werkt zeker in de zorg?) en jij/jullie ook fijne feestdagen. Ben blij dat je er vrij nuchter in staat, dan gaat het allemaal wat makkelijker lijkt me. Al is het natuurlijk nooit makkelijk dat weet ik.

Nou meid het beste en ik ga met je mee duimen.

Groetjes Corina

Terug
Bovenaan