Ervaring van meiden die clomid gebruiken

Hoi Corina,

Vind ik helemaal niet erg hoor dat je met trots over je buikje praat, dat is toch ook bijzonder!
Het lijkt me helemaal geweldig om de kleine te voelen, duurt nog even maar dan is het helemaal werkelijk.

Ik werk inderdaad in de zorg, maar als begeleider met jongeren die een lichamelijk handicap hebben met een leerprobleem. De handicaps zijn bijvoorbeeld: open ruggetje, spastisch, maar ook adhd, autisme en jongeren met niet aangeboren hersenletstel.
Het is een doelgroep die wel uitdaging geeft. De leeftijd varieert van 12 tot en met 25 jaar.
Ik heb lekker vrij nu, geniet er wel van. Maar voel me niet helemaal lekker, waarschijnlijk kaakholte-ontsteking en heel erg verkouden.
Maar goed lekker samen met mijn mannetje met de Pasen!!
Zo, gelukkig geen menstruatie meer. Wordt er ook altijd wel chagie van.

Fijne Pasen!!
Groetjes van Patries.

Hoi Patries,

Zo alle drukte van de pasen weer voorbij, maar ik ben er nu wel even blij om. Ik ben helemaal bekaf. Heb een hoop visite gehad. Met zijn allen gourmetten. Erg leuk en gezellig maar ik ben nu echt kap...... Dan kan ik toch merken dat ik wat rustiger aan moet doen nu en dat ik niet alles kan doen en laten maar goed dat hoort er bij en dat nemen we voor lief hè. Gelukkig dat 't je geen zeer doet als ik een beetje té enthousiast over mijn zwangerschap praat. Hopelijk kunnen we binnenkort daar ervaringen over uitwisselen. Vandaag zeker je laatste dosis clomid geslikt? Nu maar weer afwachten en..... duimen!!!

Dan heb je een zware baan volgens mij. Een neefje (tantezegger) van mij zit in een opvanghuis voor kinderen die uit huis geplaatst zijn door jeugdzorg en als ik die verhalen van hem hoor hoe het er daar af en toe aan toe gaat dan kan ik niet anders dan diep respect hebben voor de begeleiders daar. En jouw baan zal daar wel een beetje mee te vergelijken zijn denk ik. Dan zul je nu wel toe geweest zijn aan die paar dagen vrij. Zeker in deze tijd van medische behandeling die ook veel energie vergt. Tenminste dat vond ik wel.

Nou geniet nog van je vrije dag morgen hè.

Groetjes van Corina

Hoi meiden,

Corina: He meid, ja dat is wat als je veel visite over de vloer hebt. Je hebt natuurlijk niet zoveel energie meer als anders.
Rustig aan doen hoor! Soms moet je ook gewoon even aan jezelf denken.
Heb je de familie al vertelt over jullie zwangerschap of doe je dat na de echo?

Met mij gaat het wel een stuk beter. Morgenvroeg wel even naar de huisarts, omdat ik echt heel erg verkouden blijf en last van de holtes blijf houden.
Inderdaad gister laatste tablet ingenomen en nu weer aan de klus he! Ongeveer over 10  dagen of  later een eisprong.
Kreeg als tip van een vriendin, benen omhoog doen  na het vrijen en dan 's nachts kussentje onder je kont, haha!! Nou wie weet he!!

Inderdaad is het wel  zwaar werk wat ik doe, maar er zijn natuurlijk ook weer een heleboel leuke kanten aan. Elke dag is anders, elke keer een nieuwe uitdaging!

Fijne dag!
Groetjes van Patries.  

Hoi Patries,

Ja we hebben het vandaag 2 weken terug aan de familie verteld. Ik had die week ervoor mijn 2e echo gehad en alles zag er goed uit. We moesten ook wel, want je begon het al een beetje te zien en voor iemand het ging raden hebben we het dus met 11 weken verteld. Hoef ik gelukkig niet meer op mijn woorden te letten :)

Wat dat omhoog houden van je benen is onzin hoor. Ik heb het aan mijn gyneacoloog gevraagd of dat zin had omdat je het idee hebt dat alles weer wegloopt zeg maar:)
Toen zei dat dat gewoon kletspraatjes zijn. Er blijft nog meer dan genoeg achter in je om zwanger te raken ook al heb je het gevoel dat er niks overblijft. Ik heb nooit met mijn benen omhoog of met een kussentje onder mijn kont gelegen en ben toch 2x zwanger geraakt.
Wat wel belangrijk is denk ik om in de week dat je je eisprong verwacht "het" om de dag te doen. Daarmee vergroot je denk ik wel de kans op een zwangerschap. Dus eigenlijk ook al vóór je eisprong.

Nou succes dan maar met "hobbyen" en hopelijk heeft het resultaat. Je moet het ook maar een beetje van de vrolijke kant bekijken anders hou je het ook weer niet vol.

Geniet nog van deze zonnige dag. Na morgen schijnt het weer voorbij te zijn met de warmte.

Groetjes van Corina

Hoi Corina,

Was zeker wel geweldig om het te kunnen vertellen dat je zwanger bent. Je kan inderdaad er dan lekker over kletsen. Want voor je houden is toch wel erg moeilijk he!
Hoe heb je het verteld? Ik vind dat altijd leuk om te horen, orginele manieren etc.

Vanmorgen naar de huisarts geweest. Ik heb kaakholte-ontsteking. Heb een antibiotica-kuur gekregen van 7 dagen.
Wel meteen aangegeven dat ik clomid slik en over twee weken ongeveer mijn eisprong heb. Huisarts veranderde meteen de soort antibiotica, want er is er maar 1 die je dan mag gebruiken. Het enige nadeel zei de huisarts dat je er diarree van krijgt.
Hoop dat de pijn snel minder is.

Ik heb inderdaad ook zoiets van als het zaad eenmaal binnen in je zit, hoef je er geen extra moeite voor te doen. Door bijvoorbeeld je benen omhoog te doen etc. Lijkt me ook genant, haha.
We zien wel. We proberen vanaf het weekend maar om de dag te klussen. Van cyclusdag 11 tot en met 27. Als dat gaat lukken. Kan me voorstellen dat het zo verplicht voelt. Ik blijf ook temperaturen en ovulatietesten gebruiken en vanuit daar kunnen we een keer extra klussen.

Groetjes van Patries.
Ga nu even googlen op vakanties, eventueel kijken of we van de zomer nog een paar weekjes weg kunnen. Heb daar echt behoefte aan!!

Hoi Patries,

Voor me houden is heel moeilijk. Maar ja dat hoeft nu niet meer. Kan het trouwens ook echt niet meer verbergen ook al ben ik pas 13 weken. Aan de fam hebben we het niet op een speciale manier verteld. Ik was die dag jarig en als ze naar huis gingen zijn we even mee naar buiten gelopen en hebben we het gewoon verteld. Vooral mijn schoonfamilie heeft een motto doe maar normaal dan doe je al gek genoeg, dus op een speciale manier bekend maken zou bij hen toch niet overkomen.
Aan de kinderen van mijn zussen heb ik 't een beetje anders gedaan. Die kwamen de volgende dag en heb ik toen iedereen drinken had een bord met lange vingers neergezet. Die voor de helft ingesmeerd met boter. In een bakje had ik wat roze en blauwe muisjes door elkaar gemixt en toen de lange vingers erin gedoopt. De grotere kinderen begrepen gelijk wat ik ermee bedoelde.

Dat vroeg ik me ook al af of het geen invloed op je hormoonhuishouding zou hebben zo'n ontsteking, want dat zou natuurlijk wel heel erg balen zijn. Dat 't weer mis zou zijn door zo'n stomme ontsteking. Heb je er de ellende al van qua pijn en dan ook dat nog eens. Maar dat hoeft nu dus niet. Gelukkig maar!

Ja al dat verplichte gemeenschap hebben is al niet echt leuk en als je dan ook nog een poos in een gymnastieke houding moet gaan liggen dan wordt je daar al helemaal niet vrolijk van. En blijf maar eens een poos zo liggen. Je zou er kramp van krijgen! haha. En je partner maar lekker slapen haha.

Wij moesten het ook om de dag van de gyn om de kans zo groot mogelijk te maken. Alleen moesten wij het dan tot cyclusdag 21 doen omdat ik meestal rond de 20e dag mijn eisprong had. Als je je eisprong hebt gehad heeft het natuurlijk wat dat betreft geen zin meer.

Je hebt groot gelijk. Even er tussenuit en even je zinnen verzetten. Maar ja wie weet tegen die tijd groeit er misschien al nieuw leven in je..... Dat zou geweldig zijn, heb je een dubbel leuke vakantie!

Groetjes van Corina

Hoi hoi,

Thanks voor je uitgebreide bericht.
Ik vind namelijk ook niet percee dat je de zwangerschap op speciale manier hoeft  te brengen. Het is wel grappig en leuk natuurlijk, maar als wij een cadeautje bij ons zouden hebben dan weten mijn schoonouders en ouders het meteen denk ik.
We zien wel tegen die tijd.

Inderdaad die gekke houdingen daar heb ik ook niet echt veel zin in. Inderdaad om de dag vrijen is denk ik wel een goede.
Maar weet niet zeker of dat gaat lukken. Weet je, ik hou er niet van om zo verplicht te vrijen. Maar goed voor een goed doel!!
Ik blijf temperaturen en ovulatietesten gebruiken en als we op die dag maar er sowieso ervoor gaan!
Zit pas op cyclusdag 11, maar voor je het weet heb ik alweer mijn eisprong.
Ik dacht laat ik maar nieuwe ovulatietesten bestellen, steeds uitgesteld. Ga het nu maar echt doen voordat ik er volgende week niet 1 hebt.

Wat super zeg dat je alweer 13 weken bent, op naar de 20 weken echo!!!
Lekker met je buikkie pronken. Dat geeft je wel een super gevoel denk ik of niet!
Ik kan bijna niet wachten tot het bij mij zover is.

Groetjes van Patries.

Terug
Bovenaan