Ervaringen delen traject zwanger worden

<p>Dag lieve dames! </p><p>Ik vind het ontzettend leuk om met een aantal dames het traject van zwanger worden te volgen en ervaringen uit te wisselen! </p><p>Ik ben zelf 24 jaar en mijn man is 27. In december 2018 hebben wij besloten ervoor te gaan en heb in week 51 mijn laatste pil geslikt en mijn onttrekkingsbloeding gehad. Hierna heb ik een cyclus gehad van 25 dagen en toen werd ik weer spontaan ongesteld! Hier was ik heel blij mee omdat dit betekende dat ik weer een eisprong heb gehad! Ik zit nu in mijn tweede ronde en via een app houd ik bij wanneer mijn ovulatie ongeveer is. Hiernaast ben ik sinds gisteren begonnen met ovulatietesten en wil deze elke dag gaan doen om te kijken wanneer mijn eisprong weer komt. Ik vind het zo leuk en spannend! </p><p>Het lijkt me leuk om met een aantal dames die in ongeveer dezelfde periode zitten elkaar op de hoogte te houden. Dit zijn immers de dingen in het leven die je niet zo makkelijk met de buitenwereld deelt! Wie vind dit ook leuk?</p><p> </p><p>Liefs! </p>
 
Hallo Jubi,
Ik heb 29 december mijn spiraal eruit laten halen en op 9 januari ongesteld geworden. Mijn ovulatie was op 23 januari en nu wachten tot 5 februari of ik weet ongesteld word. Vind het onwijs spannend en kan eigenlijk niet wachten met testen. Ik heb ook ovulatie testen gebruikt, van het merk Sentitest. Bevielen mij erg goed.
Ik ben trouwens 26 en mijn man 29. Succes!
 
Hoi Jubi!
ik ben begin jan gestopt met de Nuvaring en alleen toen de ontrekkingsbloeding gehad, ben nu dan aan t ‘wachten’ tot ik voor het eerst ongesteld word. Zit nu op dag 20 van de cyclus dus nog niet heel gek dat ik het nog niet ben.
Ik merk nog niet zoveel verschil als toen ik de ring gebruikte, wel af en toe steekjes in mijn onderbuik en opeens pijnlijke tepels soms, daarvoor dit niet gehad dus heb wel het idee dat mijn lichaam ergens reageert op t stoppen van de Nuvaring. 
Ik ben zelf 26 en mijn vriend 28. Leuk om elkaar op de hoogte te houden
 
 
Hallo allemaal, 
Ik weet niet of dit het juiste topic is, ik heb op internet veel opgezocht over hoe snel de kans is dat je zwanger word als je al jaren gestopt bent met de pil.
Ik ben 6 a 7 jaar geleden gestopt met de pil , en heb toen altijd een condoom gebruikt nu zijn we sinds deze maand erover uit dat we er voor willen gaan..
Alleen nu is mijn vraag zou de kans dan sneller kunnen omdat ik al zolang gestopt bent ??
 
Iemand hier ervaring mee ??
Groetjes melissa
 
Hallo allemaal,  Ik weet niet of dit het juiste topic is, ik heb op internet veel opgezocht over hoe snel de kans is dat je zwanger word als je al jaren gestopt bent met de pil. Ik ben 6 a 7 jaar geleden gestopt met de pil , en heb toen altijd een condoom gebruikt nu zijn we sinds deze maand erover uit dat we er voor willen gaan.. Alleen nu is mijn vraag zou de kans dan sneller kunnen omdat ik al zolang gestopt bent ??   Iemand hier ervaring mee ?? Groetjes melissa
 
Goedemorgen!
Nou ja, normaal klussen we elke dag maar ik las dat het beter is om, om de dag te klussen. Dit proberen we dan ook maar lukt niet altijd. Bij ons is het, het komt wanneer het komt.  Ik ben vooral aan het opruimen nu en ervoor zorgen dat mijn man niet meteen door heeft wanneer de test positief uitvalt. Ik wil hem daarmee verrassen en daardoor is ovulatie testen best spannend omdat ik niet wil dat hij ziet wanneer mijn vruchtbare dagen zijn. Niemand in onze omgeving denkt dat wij bezig zijn met kinderen dus het zal voor vele als een verrassing komen. Hoe gaat het bij jou?
 
Veerveer leuk dat je je hierbij aansluit! Spannende tijd gaat ook komen dan! Heel veel succes alvast en ik hoor graag hoe het verder verloopt!
Melissa zo te horen ben je al lang gestopt met de pil. Ik heb geen ervaring met het langer stoppen dus daar durf ik je geen antwoord op te geven. Het lijkt me dat wanneer je geen anticonceptie (op condoom na) gebruikt, dat je zelf wel heel goed weet hoe je cyclus in elkaar zit. Ik gebruik zelf de app FLO en daarmee bereken je heel makkelijk je vruchtbare dagen. Hiermee vergroot je de kans op zwangerschap. Veel succes alvast! 
Ramboo wat leuk dat je een soort van hiermee je vriend wilt verrassen! Wij hebben vorige ronde om de dag gedaan en deze ronde juist elke dag. Soms in de ochtend en de andere dag dan in de avond bijvoorbeeld. Ik vind het heel lastig omdat ik hier al verschillende dingen over heb gelezen. Het is ook een leuke verrassing als niemand weet dat jullie hiermee bezig zijn! Mijn ouders weten wel dat we deze grote wens hebben dus zij hebben wel een idee denk ik haha. Dat maakt het natuurlijk niet minder leuk! 
 
Terug
Bovenaan