******ERVARINGEN GEVRAAGD FOETALE GROEIACHTERSTAND******

A

Anoniem

Guest
hallo,
Ik ben op zoek naar ervaringen van moeders waarvan hun kindje tijdens de zwangerschap ook een groeiachterstand hadden.
Ik ben nu 18 weken zwanger en heb dmv een vruchtwaterpunctie vruchtwater verloren. Nu kreeg ik gister te horen dat ons kindje 2 weken achter ligt met de groei. Dit was vooral te meten aan het bovenbeentje.
de dokter vermoedt dat het komt door een infectie.
Ik kan niks vinden op internet en hoop hier meer te kunnen horen over wat de consequenties kunnen zijn. ben erg onzeker
over 2 weken moet ik weer op controle.

Hoi,

mijn eerste kindje bleek in week 20 een week achter te liggen. Tegen de tijd dat ik 38 weken was, was ze twee weken achter. Ze is geboren d.m.v. inleiden op 40+3 en woog 2780 gram en was 47 cm. Ze was gezond, alleen aan de kleine kant. Dat heb je soms, net zoals je ook grotere kinderen dan gemiddeld kan hebben. Mijn tweede kindje was ook een week achter rond 30 weken en twee weken achter rond 35 weken. Op 37 weken was ze nog steeds twee weken achter dus ze was wel gegroeid. Maar het ziekenhuis besloot geen risico te nemen en me in te leiden op precies 38 weken. Groeiachterstand en spontaan minder vruchtwater kan er nl op duiden dat de placenta oud wordt, maar dit is alleen in de laatste maand van de zwangerschap eigenlijk. Ik weet niet hoe het precies zit als je met een vruchtwaterpunctie water hebt verloren. Volgens mij maakt je lichaam dat wel weer aan, want het ververst het water continu. Mijn tweede kindje was 49 cm en 2540 gram en ook gezond. Alleen heel erg slaperig de eerste twee weken van haar leven. Ze was duidelijk nog niet 'af'.

hoi danielleierland, Dus jou eerste liep bij 20 weken al achter. Fijn om te horen. Klinkt misschien vreemder dan ik het bedoel.
Was je in het ziekenhuis onder controle?
En heb jij je tijdens de zwangerschap ook zorgen gemaakt?
Ik heb het idee dat de dokter zich nl zorgen maakt. Waren het allebei meisjes?, mijn kindje is ook een meisje.
Van dat vruchtwater dat klopt. Ik had 3 weken geleden bina helemaal niks en nu is de diepste poel alweer 2.3 cm Dus dat gaat wel de betere kant op.

Hoi bingeltje

ja ik heb twee meisjes. Bij de eerste maakte ik me zorgen sinds een pretecho in nederland maar in het ziekenhuis wilden ze me niet geloven totdat ik een keer een studente had. Die stuurde me toen door voor een echo. (ik woon in Ierland). Bij de tweede controleerden ze vaker vanwege de eerste en toen was ik niet bezorgd en zij wel een beetje. Vandaar ook dat vroeger inleiden bij haar. In Ierland is het normaal dat je naar ziekenhuis gaat voor controles. Het zijn speciale zwangerschaps-ziekenhuizen. Thuisbevallen komt hier nog erg weinig voor.

liefs Danielle

Hallo, ik weet niet precies of ik een juiste reaktie plaats, mijn dochter is geboren na een zwangerschaps duur van 27 weken, Ook ik had een infectie omdat ik twee weken ervoor ookal was bevallen. Ze is nu twee en een half en doet het fantastisch. Ik wil je ook sterkte wensen hopelijk komt alles goed daar gaan we gewoon voor.

(nee ik ben nu niet zwanger)

Veel liefs Sigrid

Hoi Danielleierland, ha ha nu snap ik ook je naam, ik dacht eerst daniell eierland.....
Bedankt voor je verhaal.

Sigrid, jij had 2 weken voor de bevalling vruchtwater verloren, bedoel je dat?
Met 27 weken is ook vroeg, maar ik ben blij om te horen dat het hartstikke goed gaat met je dochter.
Ik vind het erg prettig om al die positieve verhalen te horen.

Nee zoals ik het zeg ik was met 25 weken bevallen van onze andere dochter die in mijn baarmoeder was overleden. Ik ken een verhaal van gebroken vliezen in week 17. Anders moet je even kijken op prematurenforum.nl en dan onder voorstellen en   dan tweede blz 3e persoon. Misschien heb je daar iets aan. Daar kan je ook terrecht voor dysmature vragen.

Groetjes Sigrid

Oh sorry Sigrid, dat had ik niet goed begrepen. Goede tip. Ik zal eens even gaan neuzen op het prematuur forum. Dank je

Terug
Bovenaan