******ERVARINGEN GEVRAAGD FOETALE GROEIACHTERSTAND******

Hoi Inge,

Ik vind het dapper van je dat je ondanks de onzekerheid en spanning nog positief kan blijven. Heb ik het nu goed dat jullie kleine meid een groeiachterstand heeft door een infectie? En de maag en darmen zijn goed? Of hebben ze ook afwijkingen gevonden op de echo? En hoeveel weegt ze nu? Ben je nu 21 weken zwanger? Als je het vervelend vind om al mijn vragen te beantwoorden moet je het eerlijk zeggen hoor!   Ik hoop voor je dat je zelf geen beslissing hoeft te nemen en dat jullie dochter een vechtertje blijft en het nog een paar weken in jouw buik volhoudt. Op zich lijkt het me een goed teken dat ze toch wat is aangekomen, of heb ik dat verkeert begrepen?

Heel veel sterkte en ik leef erg met jullie mee Knuffel  Alice

nee, ik ben nu 20 weken zwanger en 1 dag. Dus iedere woensdag weer een weekje rond.
Ik vind je verhalen niet vervelend.
Ze weegt nu 222 gram en zou dus 350 moeten wegen volgens de arts, op babybrabbel staat 330...
Hoe het precies met die darmpjes zit snap ikzelf ook niet. De arts noemt het echodense darmen, misschien effe googlen.
Wat ik begreep was dat de darmpjes niet genoeg voedingstoffen opnemen, wat het nou betekent weet ik dus niet.
Vandaag heb ik haar heel veel voelen bewegen.
En ja inderdaad ze heeft een infectie opgelopen (door middel van het gaatje die gemaakt is door de punctie) en daardoor heeft ze al haar energie nodig voor dit te overwinnen en niet om te groeien.
Groetjes

Hoi Inge,

Ik wil je even laten weten dat ik morgen weer voor je zal duimen, hoop zo voor je dat ze toch weer is gegroeid!!!!

Ikzelf mag morgenochtend om 9.10 uur ook weer naar de VK, ben dan 13 weken zwanger.

Groeten Alice

Hoi Inge,

Weet je al meer? Ik ben erg benieuwd en hoop dat je goed nieuws hebt!!!!!!!

Groeten Alice

Hoi Alice,
Ja, deze keer weer iets beter nieuws gehad.
De dokter leek zelfs een beetje verbaasd. Ze was nu in 1 week evenveel aangekomen als vorige keer in 2 weken.
Tijdens de echo bewoog ze ook en haar hartje was ook weer normaal.
Wij waren erg blij met het nieuws. Voel haar na de controle van met het slechte nieuws zeg maar, ook heel goed bewegen.

Jij bent nu 13 weken zwanger, spannend de 12 weken in ieder geval gepasseerd.
Is het de eerste??
Hoe was jou controle??

Groetjes Inge

Hoi Inge,

Ik ben blij dat alles er nu beter uitziet. Maakte me best een beetje zorgen om je!!! Fijn voor jullie!!!

Ik ben morgen 14 weken zwanger van onze vierde. Bij onze oudste, Dennis van 8 jaar, was ook een groeiachterstand geconstateerd, alleen veel te laat in mijn zwangerschap. Dan hebben we een dochter van 6 en nog een ventje van bijna 4. Mijn controle vorige week was goed, mijn baarmoeder stond al wel erg hoog, maar dat was niet erg. Dat gebeurde vaker na een keizersnede en meerdere zwangerschappen. Moet jij morgen weer voor een echo?

Groeten Alice

haai Alice,
Ja, morgen om 11 uur word ik weer verwacht in het ziekenhuis. Ben best weer zenuwachtig. Ik voel haar nog steeds goed bewegen, maar het blijven liggen wordt steeds moeilijker.
Ik laat je weer weten hoe het afloopt.

jij in ieder geval de "magische" 12 weken voorbij, proficiat!!!
De 4e, phoe phoe. dat is veel zeg. Wel gezellig zo'n groot gezin.
Hoop dat deze zwangerschap lekker verloopt als de 2   "goede" zwangerschappen.

Groet Inge

Hoi Inge,

Veel succes weer, vandaag. Hopelijk weer net zulk goed nieuws als je vorige echo!!!!

Ik geniet er elke dag weer van, van m'n kids. En echt druk heb ik het echt niet. Heb tijd genoeg voor mezelf en de kids zijn erg makkelijk. De oudste kan al heel goed helpen met klusjes in het huishouden en doet dat ook met plezier. Soms is het heen en weer rijden van school, sport, zwemles enz. wel vermoeiend, maar ja, dat hoort er ook bij.En in mei mag onze jongste ook naar school, dan hebben we overdag ook even de handjes vrij. En straks hebik dan weer alle tijd voor de baby.

Groeten Alice

Terug
Bovenaan