******ERVARINGEN GEVRAAGD FOETALE GROEIACHTERSTAND******

Hallo Bingeltje,

Ik heb je verhaal zitten te lezen en ook ik heb een infectie gehad daarom moest mijn dochter geboren worden. Maar ook ik zelf had hoge koorts. Er werd bij mij elke dag bloed afgenomen om te zien of de bloedwaardes ook gestegen waren. Misschien kun je dat nog vragen. Maar zolang je kindje goed beweegt moet je je niet al te veel zorgen maken. Ik zelf ben achteraf ook een dysmatuur. Ik woog bij de geboorte bijna 5 pond en ik ben nu 31 en mankeer niets (nouja een beetje prettig gestoord zo nu en dan) Mijn dochter die dus te vroeg is geboren woog 820 gram. En mijn zoon was ook een beetje te licht. Ik weet niet of er nog mensen zijn die momenteel zwangerzijn van een dysmatuur kindje. Ik weet wel dat er daar iemand zwanger is die een prematuur heeft. Ik zou gewoon de site in de gaten houden. En je kunt daar heel veel vragen stellen. Je moet wel in je achterhoofd houden dat wij allemaal moeders zijn en geen artsen, maar het fjine is we weten hoe het voelt. Als je een active account heb mag je me ook altijd mailen als je vragen hebt. Probeer zoveel mogelijk van je zwangerschap te genieten.

Veel liefs Sigrid

Ik moet dinsdag om half 10 voor de echo. Het duurt me echt even te lang. Maar ik heb de dagen op zich best goed vol gepland. Ik ben vandaag 19 weken, dus nog 5 en dan zijn we redelijk "save".
Moet alleen opletten dat ik meer rust, ik voel me verder niet ziek ofzo, en mijn man begint ook kuren te krijgen. Daarnaast heeft mijn zoon me echt nodig. Hij is helemaal van slag. Dus het is af en toe moeilijk om te blijven liggen. Ik heb het meeste rust als beide mannen weg zijn.

Sigrid, ik heb me aangemeld op het forum, maar nog geen bevestiging gehad, duurde dat bij jou ook zo lang??
Ikzal onthouden dat jullie geen dokters zijn hi hi. Ik snap waarom je het zegt hoor. Maar ik ben gelukkig realistisch genoeg om te weten dat de verhalen die ik lees en de antwoorden die ik krijg niet bindend zijn.

Inge, dat zijn ook weer positieve verhalen. Die zijn van harte welkom.
Ik heet trouwens ook Inge.

Dus groetjes Inge

Hoi Bingeltje,

Ik wil je even succes wensen morgen voor je echo, ik hoop van harte dat je goed nieuws hoort!!! Laat je het nog even weten?

Knuffel Alice

Nee, niet zo'n goed nieuws.
Er zijn 3 dingen waar de dokter zich zorgen om maakte:
1)Ze is wel binnen haar curve gegroeid, maar ligt 1/3 achter met het gewicht. Dat is dit stadium veel te veel.
2)Ze had gedurende de 3 kwartier durende echo continu een hartslag van 180/185 terwijl dat moet schommelen tussen de 140/160. Het zou niet zo'n probleem zijn geweest als ze tijdens de echo had bewogen, maar ze heeft niks bewogen.
3)Ze heeft een afwijking in de darmen en de maag.

Kort samengevat, ze zit nu in de noodstand en doet haar uiterste best om te overleven. Hij vermoedt dat ze binnen nu en enkele weken geboren zal worden.
Hij heeft de hoop niet 100% opgegeven, maar we moeten er rekening mee houden dat het fout gaat.

Hallo bingeltje,

Ooohh nee, ik lees je stukje met tranen in mijn ogen. Ik hoop zo met heel mijn hart dat het goed gaat komen. Wanneer mag je weer naar het ziekenhuis?
Meid heel veel sterkte de komende dagen. :hug:

quote: Sigrid reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('23-01-2007 14:13:41'));

Hallo bingeltje,

Ooohh nee, ik lees je stukje met tranen in mijn ogen. Ik hoop zo met heel mijn hart dat het goed gaat komen. Wanneer mag je weer naar het ziekenhuis?
Meid heel veel sterkte de komende dagen.

Veel liefs Sigrid

Ach lieve Bingeltje,

Wat een verdrietig bericht. Ik leef erg met je mee en wil jouw en je man/vriend veel sterkte toewensen. Gaan ze verder nog onderzoeken doen? Of moet je thuis nu gewoon maar afwachten. Voel je hem of haar ook minder bewegen in je buik? Ik hoop voor je op een wonder,

Liefs Alice

Hallo Alice en Sigrid,

Bedankt voor jullie lieve woorden. Ondertussenn schommel ik enorm tussen positieve en negatieve gedachten. Ik voel haar nog steeds bewegen,maar heel weinig. Als ik haar en dag niet heb gevoeld ben ik alweer de crematie aan het plannen, en dan ineens laat ze weer wat van zich horen. Het is geen prettige situatie, maar als alles goed komt doe ik het graag.

Ik moet nu iedere dinsdag op controle, a.s dinsdag weer om 10:00 uur. Ze gaan dan het hartje weer controleren en de dingen die ze niet goed hebben kunnen beoordelen opnieuw bekijken, zoals aangezicht, hartje en ruggewervel.
Voor de rest zijn al haar orgaantjes best in orde, dat met die darmpjes had ik verkeerd begrepen. Ze worden niet goed voorzien van voedingsstoffen, maar zijn wel goed, geloof ik. Tja zoveel medische termen gecombineerd met heftige emoties leidt niet echt tot goeie info opnemen.

als ik 23 weken ben en onze dochter vecht nog steeds dan zullen we het moeten hebben wat voor een verwachtingen men heeft van haar. Maar denken jullie niet dat als ze die 3 weken heeft gehaald ze ook "goede" verwachtingen hebben. Ik hoop zo dat ik zelf nooit de beslissing hoef te maken dat we de zwangerschap af moeten breken. Dan heb ik liever dat ze het zelf opgeeft.

Al met al, ben ik weer wat positiever en steek iedere dag maar een flinke kaars aan voor onze dappere meid.

Groetjes Inge

Terug
Bovenaan