******ERVARINGEN GEVRAAGD FOETALE GROEIACHTERSTAND******

Hoi Bingeltje,

Onze oudste bleek ook een groeiachterstand te hebben. Zelf had ik tijdens mijn zwangerschap al het vermoeden dat er iets niet klopte, had ook maar een heel klein buikje. Maar het was de eerste en de VK zei dat alles goed was. Toen er een invalster was die vermoedde dat de groei inderdaad te klein was met het aantal weken. Was toen al 35 weken zwanger. Moest gelijk een echo laten maken en daar bleek inderdaad een hele forse achterstand te zijn van meer dan 4 weken. Ik mocht in eerste instantie niet eens meer naar huis mijn koffer pakken. Ik heb toen twee weken in het ziekenhuis gelegen met volledige bedrust. Tot op de CTG te zien was dat de kleine het echt niet meer prettig vond en hij groeide echt helemaal niets meer in mijn buik. Toen werd ik ingeleid, maar daar viel zijn hartslag van weg en is hij met een spoedkeizersnede gehaalt. Een miniventje van 1900 gram en 38 cm. Gelukkig verder gezond, alleen heel klein. Na twee weken couveuze en een halve week babykamer mocht hij mee naar huis. En inmiddels is het een kerel van 8 jaar. Mijn andere zwangerschappen zijn wel goed verlopen, heb na hem nog twee kids gekregen en ben nu zwanger van de vierde!!!!   Hopleijk komt het met jouw ook goed, neem in iedergeval voldoende rust!!! Succes !!!!

Groeten Alice

Hallo Bingetltje,

Ja ik was in verwachting van een tweeling. En ben in juni weer moeder geworden van een zoon. Hij woog 2670 bij de geboorte en hij was maar drie weken te vroeg. Heb je nog even op de site gekeken? En zoja had je er wat aan?

Groetjes Sigrid

Hoi alice, oei dat is inderdaad een fikse achterstand. Gelukkig dat die vervangster je wel serieus nam. Klein ventje hoor.
Ik wilde dat ik ook al zover in de zwangerschap was, dan is er tenminste een grotere kans dat je kindje het gaat redden. ik ben morgen pas 19 weken.......
Dat maakt me zo onzeker. Ik weet gewoon dat ze niks zullen doen als volgende week dinsdag blijkt dat mijn kindje niet is gegroeid.
Ik moet nog een hele week wachten en merk dat ik steeds meer bezig ben met afscheid nemen.
Ik voel haar wel nog hartsikke goed bewegen.
Gister bij de vk een echo gehad en het vruchtwater was toch nog steeds weinig, ze heeft weinig plaats om te strekken.
Maar dat ik haar voel is ook weer positief.
Ik zit echt op zo'n achtbaan met vreselijke pieken en dalen.

Sigrid, ik ben inderdaad op de site geweest en heb hem ook bij mijn favorieten gezet. Had me ook aangemeld, maar heb nog geen bevestiging gekregen.
Weet jij toevallig of er ook mensen  zijn die net als mij nog zwanger zijn.
Ik heb in ieder geval al geleerd dat mijn kindje een dysmatuurtje is.

Vermoedelijk gewicht toen ik 17w 5 was, was 188 gr, en ik lees dat ze dan 200 gr zou moeten wegen.

pffff ik vind het wel prettig om hier van me af te kunnen schrijven.

Hoi Bingeltje,

Meid, kop op, blijf moed houden !!!!!!!! Ga niet bij de pakken neer zitten. En als jij noemt 188 gram en normaal is 200gram, dan vind ik dat nog niet eens zo'n heel groot verschil. En vaak is het ook zo dat als ze drie keer meten er vaak drie keer een andere waarde uit komt. Laat je niet gek maken van angst en blijf genieten van de bewegingen van je baby. Dat lijkt me een heel goed teken, want achteraf schopte onze ouste veelste weinig. Maar het was mijn eerste zwangerschap en dan weet je ook niet beter. En ja, ik ben die invalster eeuwig dankbaar, zonder haar zouden we hem verloren hebben!!!   Hebben ze bij jouw de navelstreng al doorgemeten? Bij mij bleek alles er als een stoomtrein doorheen te gaan, veel te snel, waardoor ons ventje net genoeg voedsel binnen kreeg om te overleven en niet meer om te groeien. Ook was hij waarschijnlijk op een verkeerde plaats ingenesteld in de placenta. Naar de exacte oorzaak weten we nog steeds niet, wel gelukkig dat onze tweede en derde wel goed groeiden, een fijn idee, ben nu namelijk 11 weken zwanger van onze vierde.Veel succes met de echo volgende week en probeer niet te negatief te kijken. Ik leef met je mee!!!!!!!!!!!

Groeten en knuffel Alice

Ja je hebt gelijk, moed houden, maar het af en toe zo moeilijk.
Ze hebben inderdaad de navelstreng en de moederkoek door gemeten en alles is prima in orde. Ze vermoeden dat er na het vruchtwaterverlies een infectie is opgetreden en dat ons meisje nu moet knokken om die te overwinnen en daarom geen energie kan steken in groeien.
Hoe oud zijn je andere twee kinderen, j/m?
leuk hoor een vierde kindje, mij niet gezien, maar het lijkt me wel heel gezellig zo'n groot gezin.
Ik fantaseer wel eens over later dat mijn zoon en dochter met schoonzonen en/of dochters samen kerst met ons vieren. Ikzelf ben enigst kind dus heb dat nooit gehad.
Maar goed dat zijn latere zorgen, eerst maar eens hopen dat ons kindje groeit.

Hoi Bingeltje,

Onze oudste zoon is 8, onze dochter is 6 en de kleinste vent is 3,5. Ik ben nu 31, nog lekker jong voor een vierde en geniet met volle teugen van mijn kids. Ze zijn ook supper makkelijk, dat scheelt ook een hele hoop. En de jongste mag in mei naar school, dan hebben we ook lekker de tijd om straks met de baby te tutten!!!

Hoe laat heb je de echo, dinsdag? Hou me wel op de hoogte hoor!!!!

Groeten Alice

Hoi Bingeltje,

Iemand die ik ken was zwanger van een tweeling. 1 heeft lange tijd vreselijk achtergelopen op de groei. Toch zijn beide jongens inmiddels gezond geboren en is het helemaal goed gekomen.
Ik las ook een verhaal in de Viva van een 3-ling. Die kindjes waren nog geen kilo bij de geboorte maar zijn nu 2 lekkere meiden van een jaar of 3!
Volhouden dus en moed houden meissie!!! Geef niet op want dat voelt je kind! Ga door totdat je echt niet meer kan!!!!! Wonderen bestaan!!

x ing

Terug
Bovenaan