Ervaringen iui traject

<p>Beste iedereen.</p><p>vanaf volgende maand startte ik en mijn man met iui en hormonen.</p><p>ik ben benieuwd naar jullie ervaringen.</p><p>het spuiten,kans op meerling en laag slagingspercentage baat mij een beetje stress</p><p> </p><p>groetjes </p>

Hi!
Ik ben toevallig gister begonnen met clomid 100 mg en heb volgende week eerste follikelmeting. Het spuiten staat me ook heel erg tegen en ik ben benieuwd wat voor bijwerkingen ik zal krijgen van de clomid en pregnyl.

We zijn zelf 1,5 jaar bezig en hebben 2 miskramen achter de rug. Mijn vriend zijn zaad is niet van optimale kwaliteit. Het is zelfs een keer na proefcapacitatie onder de 1 miljoen uitgekomen waardoor we eigenlijk icsi zouden moeten doen. De keer erna (3e keer dat zijn zaad werd getest) was het wel goed genoeg voor iui.

Hoelang zijn jullie al bezig en wat is de reden dat jullie iui gaan doen? Begin je begin februari of eind februari?

Spannend! Hopen dat we niet al teveel iui's nodig hebben (en dat het blijft plakken)

Oja het slagingspercentage staat mij ook wel een beetje tegen. Heb wel van een aantal mensen gehoord dat ze zwanger zijn geworden met iui. 

Wij hebben trouwens na 3 iui's een evaluatie om te kijken of dit nog wel het juiste traject is voor ons. Als zaad van vriend toch slecht blijkt te zijn een paar keer achter elkaar dan wordt het toch icsi. Hopelijk is het dus wel goed genoeg om de iui's door te laten gaan

Hi!
Wij hebben zelf 2.5 jaar geprobeerd om zwanger te raken. Het eerste jaar gebeurde er niks, het 2e jaar hebben we 3x een positieve test gehad maar werd ik toch op of vlak na nod ongesteld. Dus toch maar naar de huisarts. Het zaad van mijn partner is ook niet opperbest, plus onze leeftijd en duur dat we al bezig waren mochten we ook starten met IUI. 
Het prikken leek me verschrikkelijk en ik zag er heel erg tegenop. De prikinstructie nam gelukkig al mijn angst weg en uiteindelijk viel het me alles mee. Wel had ik maar 1 follikel (we waren voorzichtig begonnen met gonal f 50eh) en was er na opwerking 0.8miljoen zaad over. Niet de allerbeste start dus. Ons werd al verteld dat als de volgende poging ook zo zou zijn we door zouden moeten naar ivf/icsi. 
MAAR voor ons komt er dus voorlopig geen volgende keer want ik ben zwanger!! :) ondanks de lage slagingspercentages en de slechte start is het gelukt. Hoop dat het jullie een hart onder de riem steekt.  Ben nu (on)geduldig aan het wachten tot we onze eerste echo krijgen. 

Bo-Belle wat fijn een positief verhaal! Dus je bent de eerste iui zwanger geraakt met 0,8 miljoen? Wat was de reden dat je gonal-f moest spuiten?

Ik ben ook nerveus dat ik straks teveel rijpe follikels heb de eerste keer. Lees overal op internet dat vrouwen beginnen met clomid 50mg. Maar de arts zal er wel verstand van hebben

Yes, de eerste IUI zwanger!  Met 1 eitje en onder de miljoen zaadjes... :) het zal misschien een uitzondering op de regel zijn maar het kán dus zeker wel! 
Ik heb nooit clomid gekregen, bij mij begonnen ze meteen met gonal volgens mij vanwege de slagingskans. Verder heb ik wel gewoon een normale cyclus en eisprong van mezelf. Gonal was puur coor het tweede eitje te laten springen (waar de dosis dus uiteindelijk te laag voor.bleek) Maar overal doen ze het weer net een beetje anders heb ik het idee.
Ik baalde toen als een stekker want ik vind prikken echt heel eng. Maar na die instructie viel dat gelukkig alles mee! 
Van de gonal had ik trouwens nul last. De eerste week na pregnyl wel gevoelige borsten en met vlagen misselijk. Dat zakte wel snel af, maar kwam dus net zo snel weer terug ;)

Hoi!
Wij hebben morgenochtend onze allereerste IUI poging. Wat een mooi bericht Bo-Belle, hoop doet leven!
Ik heb op cyclusdag 3 t/m 7 clomid geslikt en vorige week vrijdag een follikelmeting gehad. 3 eiblaasjes! 2 van 17mm en 1 van 12mm. Afgelopen maandag weer een echo gehad en toen waren ze weer flink gegroeid; 2 van 19 mm en 1 van 17 mm. Ik heb toen gelijk prikinstructie gekregen, want ik moest maandagavond pregnyl spuiten. Dat vond ik wel een dingetje hoor, de vloeistof opzuigen met de dikke naald en bij het poeder doen, om vervolgens het mengsel op de zuigen. Dan nog heel klunzig het naaldje moeten wisselen en dan pas de daadwerkelijke spuit zetten. Maar we did it! Als het dan eenmaal gebeurd is, valt het eigenlijk best wel mee. Ik heb vooralsnog geen last gehad van de hormonen. 
Ik ben rete zenuwachtig voor morgen, maar volgens mij is een hsg erger, en die heb ik ook overleefd.
Vinden jullie het fijn als ik mijn ervaring van morgenochtend deel?
Liefs 

Ik heb afgelopen zaterdag mijn 2e iui poging gehad. Nu zit ik op het wachtbankje.
Na 15 maanden proberen konden mijn vriend en ik terecht bij de gynaecoloog. Mijn cyclus was erg onregelmatig (soms 1x per 2 maanden, soms 1x per 3 maanden). Verder bleek bij de gyn dat mijn vriend zijn zaad ook niet geweldig is. Dus we mochten de vllgende ronde meteen starten met iui. 
Toen ik hoorde dat ik gonal f moest spuiten en ook ovitrelle was ik erg geschrokken. Ik vind naalden erg eng. Maar het is voor een goed doel, dus je zet je er wel over heen...
Iui heeft idd niet een erg hoog slagingspercentage, maar uiteindelijk is het percentage dubbel zo hoog dan als mijn vriend en ik zelf proberen. 
Ik was zelf trouwens erg verbaasd hoe snel een iui gaat en wat het eigenlijk is. Ik had het veel heftiger verwacht.

Terug
Bovenaan