Ervaringen iui traject

Hoi allemaal,
Ik ben nieuw hier en wil mn ervaring ook wel delen. Net als Lenamar heb ik gisteren ook mijn 1e iui gehad. Het inspuiten zelf was pijnloos, maar er moest helaas een klem aan te pas komen en dit vond ik wel echt een  rotgevoel. Gisteren (en vandaag nog een beetje) de hele dag een soort kramp/zeurderig gevoel in mn onderbuik gehad. Ik mag van mn gynaecoloog pas over 3 weken testen, maar ga eigenlijk nergens vanuit om teleurstelling te voorkomen.
Voorafgaand het slikken van clomid 100mg en spuiten van de pregnyl is me 100% meegevallen. Ik had eigenlijk van beide vrijwel nergens last van. 

@Lenamar ja dat is dan wel weer positief. Hopelijk groeien ze ook allebei goed door. Hoop ook dat mijn bms nog wat gaat groeien want dit is wel heel minimaal voor deze cd. Vind het nu alweer spannend voor maandag ook omdat ik dan denk ik hoor wat we met de dosis gaan doen.

@Anne welkom! Fijn om te horen dat het inspuiten zelf pijnloos was. De klem klinkt wel naar, waarom moest die er aan te pas komen? Over 3 weken pas testen? Nouja waarschijnlijk weet je het toch al wel eerder :). Ik ga er ook van uit dat de eerste 2/3 keer iui niet gaat lukken om teleurstelling te voorkomen, herkenbaar.

Hahaha nee Lenamar.. ik ben helaas echt een testjunk... en dat was deze keer niet anders. 
Ik heb eerst getest of de testen afliepen, zodat ik wist wanneer de ovitrelle uit mijn lijf was. Dan wist ik dat een positieve test daarna van mijn eigen hcg kwam.
Ik heb 1 dag een negatieve test gehad en daarna liepen ze dus weer licht op. Ik zag dus al een dag of 6 van te voren dat de poging waarschijnlijk gelukt was :) het leek wel een testlab bij ons thuis haha.. 

Welkom Anne! Met de klem bedoel je de eendenbek zeker? Of wat anders?
Bo-belle, je begrijpt natuurlijk dat ik nu heel nieuwsgierig ben naar hoeveel dagen de negatieve test kwam... :)

Irene, ik mag pas testen inderdaad na 3 weken, omdat de pregnyl ervoor zorgt dat het anders vals positief kan zijn, maar inderdaad over 14 dagen weet ik ook al wel genoeg.
@Lenamar, de eendenbek voelde ik niks van, maar mijn baarmoeder lag iets gekanteld, waardoor ze mn baarmoeder niet kon bereiken. Daarom kreeg ik dat klemmetje. Toen het eenmaal klaar was en die klem en eendenbek eruit waren, zakte de pijn heel snel. Daarna vanaf de middag beetje zeurderige pijn/ kramp.

Hey anne dat klinkt naar van dat klemmetje! Gelukkig ging de pijn snel weg. Nu hopen op een mooi resultaat! 3 weken is wel lang zeg! Ik heb ovitrelle moeten prikken en mocht na 14 dagen testen. Maarja, als je na 3 weken nog niet ongesteld bent ben je al lekker een eindje opweg haha! 
Lenamar ik heb de labresultaten er even bijgepakt ;) 
Do 26 dec spuit ovitrelle 
Vrij 27 dec IUI 
Zat 4 jan negatieve k2v5 test
Zon 5 jan licht positieve test weer 
Vrij 10 jan was onze officiële testdatum 

@anne ik las ergens dat de pregnyl 5000 binnen 10 dagen uit je lichaam is? Geen idee of dat klopt
@bo Belle oh je bent echt pas net zwanger geraakt?! Ik dacht al veel langer haha. Bij mij deden ze geen iui ivm feestdagen als je ook in december ongesteld was geworden, anders was ik toen al begonnen en had ik er nu al bijna mijn derde op zitten

Haha nee pas net Irene! Iets meer als 6 weken nu ;) ja ik vond dat ook even een spannende planning. Mijn laatste menstruatie begon op 15 dec. En ik heb maar 1 follikelmeting gehad tussendoor ivm de feestdagen. 
Ik begon met 50eh gonal f, maar die deed eigenlijk niet zoveel. Er groeide maar 1 eitje. De gyn zei dat ze als de timing anders was geweest de dosis zou hebben verhoogd en extra echo's zo hebben ingepland, maar door de kerst ging dat niet. Nouja achteraf dus ook niet nodig geweest :) 

Terug
Bovenaan