Ervaringen IUI

<p style="text-align: left;">Hoi meiden zal me eerst ff een beetje voorstellen. Ik ben nicole 23 jaar en mijn vriend 33 jaar en hij is al vader van 2 zoons van 9 en 6 uit eerdere relaties.</p>
<p style="text-align: left;">Nu is bij mij in november 2015 pcos vastgestelt. Aangezien ik sinds januari geen eisprong meer blijk te hebben zouden we gaan  starten met chlomid, maar eerst moest mijn vriend een sa analyse doen. Vandaag hiervan de uitslag gekregen blijkt dat zijn zaad te dik is. Maar hij heeft wel levende zaadjes. Maar in teletubbietaal hebben ze niet genoeg water om in te zwemmen en zitten ze opgesloten in een ballon. Dit hadden wij totaal niet verwacht omdat hij al 2 zoons heeft. Nu hebben we 22 april een afspraak om de mogelijkheid iui te bespreken. Maar ik wil eigenlijk voor die tijd al een beetje ervaringen horen. Zoals na hoeveel rondes was het raak? Maar ook wat waren de bijwerkingen.</p>
<p style="text-align: left;">Ik denk dat het bij mij iui met hormoon gaat worden aangezien ik geen eisprong meer heb. Ook geen menstruatie trouwens (maar dat lijkt me dan logisch)</p>
<p style="text-align: left;">Ben erg benieuwd naar de ervaringen</p>

Hey Nicole

Ik ben as we speak bezig met iui. Ik spuit gonal-f de clomid heb ik ook gehad dat werkte niet. Nha ja wel kwa ei alleen ging dat niet in combinatie met iui toen mochten we zelf nog gezellig een feestje bouwen.

Mijn jongste dochter is ontstaan na de 3e IUI. Ik heb ook pcos maar met manlief zijn zaadjes is er gelukkig niks vervelends aan de hand.

Donderdag heb ik de 2e meting om te kijken of er al een eitje groeit dit is mijn 2e iui dus ik wacht braaf af.

Succes!

Hoi Nicole,

Ik ben ook bezig met IUI, aankomend weekend is het voor mij weer afgelopen met de wachtweken en weet ik of ik zwanger ben of niet.

Wij zijn nu met de 2de poging bezig.

Ik gebruik Gonal-f en pregnyl (alleen om mijn eisprong te stimuleren).

Wij waren 3 jaar zelf bezig toen we de stap hebben gezet om ons toch maar eens na te laten kijken. Ik ben 27 en mijn vriend 29, sommige vinden dat erg vroeg om dan al de stap naar het ziekenhuis te zetten. Maar in het ziekenhuis kregen we te horen dat we nog maar 30% kans hadden om het zelf voor elkaar te krijgen.

Na alle testen bleek er niets te zijn waardoor we niet zwanger konden worden, dus erg frustrerend.

Ik merk niet echt iets aan het spuiten van de hormonen (al zeg ik het zelf ;)). Maar dat kan voor iedereen weer anders zijn.

Verder moet je zelf de beslissing maken/nemen wie je allemaal verteld dat je in dit traject komt/zit. Het kan je helpen maar het kan je ook gaan irriteren.

Zelf zijn wij heel open over het onderwerp omdat ikzelf vindt dat er een taboe op heerst en daar houd ik niet van. Ik vind dat iedereen mag weten dat als ik een "kut" bui heb dat dit hierdoor kan komen. Of dat wanneer ik down ben dat het dan niet is gelukt.

Hopelijk heb je hier iets aan.

Succes!

hee meiden!

dankje voor jullie reactie.. jullie zitten nu dus ook in een spannende periode.

ik weet alleen nog niet welke hormonen ik ga krijgen, dat gaan we de 22e te horen krijgen en dan krijgen we ook wat meer informatie.

ik zelf vind het echt super spannend, en kon niet echt positieve verhalen vinden over iui. dus vind het wel fijn om nu toch positieve verhalen te lezen.

annemarie, hopen dat het wachten word beloont, ik duim voor je mee!

ik zou het leuk vinden om jullie verhalen een beetje te kunnen volgen!

groetjes nicole

Hey meiden

Ja gezellig elkaar volgen  :)

Ik ben net als jij stephjuu totaal een open boek erover. Tuurlijk krijg jij vast net als ik wel eens de stomme opmerkingen van je moet er niet teveel mee bezig zijn blabla vreselijk!  Mensen kunnen zo lomp zijn vooral de ' Ow ik was meteen de 2e maand zwanger' mensen....

Je leert het van je af te zetten en ik hou dus ook niet van een taboe ☺

Ik hoop voor zeer positief nieuws vanuit jouw kant!

Groetjes

Hoi meiden,

Wauw, ben blij dat jullie er ook zo over denken als ik ;) .

Ik haat het taboe.

En inderdaad die mensen die zulke opmerkingen plaatsen zijn echt super vervelend.

Succes allebei, en tot schrijvens :)

ik vind het inderdaad ook rete irritant die mensen die maar blijven zeggen je moet er niet te veel mee bezig zijn dan komt t vanzelf. valt mij inderdaad ook op dat dat de mensen zijn die je maar aan hoeft te kijken en ze al zwanger zijn.

ik ben er ook erg open over. helemaal omdat iedereen om mij heen het op de natuurlijke manier lukt. en gelukkig is mijn vriend er ook heel open over. en kunnen we de nare reacties redelijk filteren. ene oor in andere oor uit. fijn om te horen dat jullie ook je verhaal willen delen..

en we houden elkaar op de hoogte!!

Terug
Bovenaan