Ervaringen IUI

Ik ben inderdaad aan het aftellen.. heb wel nog een leuk dingetje.. vorig weekend was me stiefzoontje hier en zijn moeder is op dit moment zwanger. Toen een vriendin van mij vroeg wanneer ik naar de gyn moest. Maakte hij daaruit op dat er een baby in mijn buik zat. Dus ik heb uitgelegd dat dat helaas niet het geval is. Want dat de eieren in mijn buik stuk zijn (was naar mijn idee de meest handige uitleg voor een kind van bijna 7.) 'S avonds tijdens t douchen zei hij nicole jou buik hangt die van mama is hard. Dus ik uitgelegd ja mop dat klopt maar mama heb een baby in der buik en daardoor is haar buik hard. Waarop hij heel wijs zegt. Ja want jou eitjes koken niet meer. Die van mama hebben dus al gekookt. Want eitjes die je kookt worden hard en daardoor word je buik ook hard en daardoor groeit de baby. Meneer had er dus een heel eigen verhaal van gemaakt dat ik het hoorde lag ik natuurlijk compleet in een deuk. En mijn vriend ook. Hij snapte ook niet waarom we zo aan het lachen waren..

Vond t zo een leuek situatie dat ik hem even met jullie wou delen..

Wel spannend allemaal bij jullie ik houd jullie op de hoogte hoe het vrijdag is gegaan met me gesprek en wanneer ik officieel mag starten!

Succes meiden

Hoi Nicole,

Leuk dat je stiefzoon zo reageert.

Hopelijk gaan de dagen sneller ;) .

Wij mochten gisteren weer naar het ziekenhuis voor de eerste x echo. Het eitje was al vrij groot in vergelijking met de vorige keren.

Meteen gevraagd of ik na 3x daadwerkelijk een maand moest stoppen om de voortgang te bespreken. Maar helaas dit moet echt van het zh. Er werd zelfs al gezegd dat omdat ik nu al 3x hormoon gestuurd wordt dat ze over willen stappen op ivf :S . Ik weet alleen niet of ik dit nu al zou willen. Misschien toch nog eens 3x hormoon gestuurd. Dan zit ik ook niet met een andere hormoon huishouding tijdens mijn bruiloft.

maar wat zouden jullie doen? Wel of niet nu al de overstap maken naar ivf?

Annemarie, weet jij al wat meer? Of moet je nu weer wachten op je nieuwe cyclus?

Succes allebei.

Hey dames!

Vandaag eerste echo gehad want ik ben ongesteld dus we gaan nu flink verhogen met spuiten eigenlijk mag dat!

Volgende week 3 mei eerste folikel meting ik hoop dat ik nu wel reageer

Hey meiden,

Hoe gaat het bij jullie? Komen jullie de weken een beetje door?

Ik ben er nu 1 wachtweek op zitten, maar ik heb het idee dat ik toch gewoon ongesteld moet gaan worden :S . Hoop natuurlijk dat dit niet het geval is.

Vrijdag zou ik officieel ongesteld moeten worden en dan ga ik gewoon testen en dan als ik het nog niet ben woensdag weer.

Gewoon om bevestiging te krijgen. Om toch nog hoop te hebben en houden :) .

Succes beide.

-x-

Hey dames

Nou hier een beetje een gek verhaal. Uiteindelijk brak pas op 1 mei echt mijn menstruatie goed los. De dagen ervoor was het meer bruin,  helderrood en dan weer bruin... bleek afgelopen vrijdag 6 mei er vocht in mijn baarmoeder te zitten en schijnbaar dik baarmoederslijmvlies. ..

Ik schrok want dat vocht zag eruit als een klein zwart rondje en hierdoor ging ik even twijfelen. Nu heeft ze overleg gehad met de arts en we gaan gewoon door met 150 eenheden en ik mag mezelf weer melden op 13 mei om 10.40.

Laten we hopen dat deze extreem lange cyclus (ik verlies nu nog steeds bruin/rood dag 14!!!) iets positiefs brengt!

Hoe is het met jullie??

Groetjes

Hoi meiden,

Dat is inderdaad een beetje een gek verhaal.

Hopelijk heb je de 13de beter nieuws :).

Ik ben gisteren maar weer eens met mijn neus op de feiten gedrukt, weer ongesteld geworden (voelde wel heel cru aan zo op moederdag :( ).

Nu moet ik de 18e terug komen voor een tussentijdse evaluatie gesprek. Hopelijk kunnen we dan "onze" zin een beetje doordrukken dat we nog door willen gaan met IUI en nog niet over willen stappen op IVF al is het alleen maar om mijn humeur zo  steady te houden tijdens onze bruiloft.

Weet namelijk niet hoe ik op andere medicijnen zou reageren.

Maar weet wel dat ik ergens rust heb gekregen sinds ik gisteren weer ongesteld ben geworden. Het voelde nu niet echt als een enorme klap.

Maar goed.

Hopelijk kunnen we snel weer positief nieuws zien en hebben hier :) al is het maar dat het met jou goed gaat Annemarie of dat jij Nicole ook goed nieuws hebt :) .

Succes allebei  -x-

Hee meiden!!!

Hier even een berichtje van mij. 22 april naar de gyn geweest en heb een go gekregen om te starten met de iui.

Door de vakantie schrijf ik nu pas. Ik ben de 24e van april eerst begonnen met duphaston 10 dagen 3 maal daags. Dinsdag de laatste genomen en nu gister ongesteld geworden. Dus moest de gynaecoloog bellen. Ik natuurlijk vanmorgen meteen gedaan en word nu tussen 14 00 en 16 00 terug gebeld.

We gaan de iui in met chlomid.. van dag 3 van cyclus tot dag 7. En dan moet ik nog een baarmoeder foto en 10e dag een echo ivm eitjes. Spannend allemaal dus.

Zal mij benieuwen hoe ik op de chlomid ga reageren. En op de spuit voor de inseminatie.

Voor de rest valt t me tot nu toe nog mee. Gyn had gezegt dat ik last kon krijgen van menstruatie pijnen. Tot nu toe (laat ik het afkloppen) nog nergens last van eigenlijk. Ja van de warmte vooral hahaha.

Als k vanmiddag na het gesprek meer weet laat ik het jullie weten!!!.

Groetjes nicole

Terug
Bovenaan