ervaringen met gedeeltelijk voorliggende placenta?

A

Anoniem

Guest
Hoi,

Omdat m'n placenta vastzit aan m'n baarmoedermond (de gyn noemt het een slip) en m'n baarmoeder nu gaat groeien (ik ben 22,5 week zwanger) heb ik een bloeding gehad. Gelukkig is alles goed met de baby en met mij maar ik maak me hier toch zorgen over. Zit nu in de ziektewet. Moest van m'n gyn en moet wachten tot de bloeding voorbij is en dan nog een aantal dagen heel rustig aan doen. Heb nu bedrust.
Er is me ook verteld dat ik waarschijnlijk nog wel meer bloedingen zal krijgen.
Heel vervelend allemaal omdat ik nog een tijd moet en een zoontje van 4 heb en ze je minimaal 24 uur in het ziekenhuis houden.

Schrikken is dat he? Ik begon met bloeden toen ik bijna 11 weken was.
Ook zo'n voorliggende placenta. Veel spanning en vervelende ziekenhuis
bezoeken verder (en vele pakken maandverband) is het uiteindelijk
gestopt met bloeden.

En met uiteindelijk bedoel ik rond week 21. Ik ben nu 26 weken en het
is even rustig, maar elk toiletbezoek blijft toch spannend.

Ik heb geen bedrust voorgeschreven gekregen en ben ook nog mijn gewone
uren aan het werk. (En heb net als jij thuis een kleintje
rondstuiteren.)

Inmiddels heb ik ook gehoord van iemand die bijna haar hele
zwangerschap gebloed heeft en die 'gewoon' haar kindje heeft gekregen
na 39 weken zwangerschap.

Hou wel je ijzer in de gaten nu. Dat kan flink omlaag duikelen. (Misschien wat extra's als Roosvicee Ferro of Floradix nemen.)

Succes en sterkte!

hallo,

nou ik zat met dezelfde vraag met de 20 weken echo kwam er bij mij ook uit dat de palcenta gedeeltijk voor de baarmoedermond ligt. nu krijg ik met 26 weken over 3 weken weer een echo om te kijken hoe het er dan voor staat of het omhoog gegroeid is. Vind het erg spannend allemaal bij mijn eerste heb ik bleodingen gehad vanaf 33 weken door laagliggende net grensend aan de rand en heb toen een paar keer over 3 dagen in hetg ziekenhuis gelegen.
Nu ben ik dit keer geheel onerwacht zwanger geraakt ( spiraal verloren) en heb dus al drie kids dus rust pffffffff wat is dat.
Heb gelukkig nu geen bloeding gehad maar hoor wel dat dit bijna altijd het geval is met dit.
Ben benieuwd of er meer mensen reageren.

Hoi,

Ik kreeg met 26 weken en 5 dagen een bloeding en bleek een voorliggende placenta te hebben. Na 3 dagen was het bloeden gestopt en na een weekje ziekenhuis mocht ik naar huis maar mocht helemaal niets meer doen. Gelukkig heb ik hierna geen bloedingen meer gehad.

Onze dochter is met 37 weken en 5 dagen geboren. Alles is goed gegaan dus.

Veel sterkte, ik weet hoe onzeker je je voelt.

Liefs, Petra

Hoi,

Bedankt voor jullie reacties.
Ben inderdaad erg onzeker en maak me hier zorgen over.
Hou nog steeds rust en zal blij zijn als ik 28 weken ben.

Dione en Melsil, houden jullie me op de hoogte hoe jullie zwangerschappen verlopen?
Ik heb 25 augustus weer een echo.
Groetjes,

jolanda

hoi jolanda

nou tot nu toe geen klachten gelukkig !!
Ik moet 20 augustus weer voor een echo.
Heb je verder geen klachten meer buikpijn ed. Ik kan me herinneren dat ik met de eerste 2 keer over drie dagen moest blijven met een bloeding en daarna is het uiteindelijk toch naar boven gegaan en ben uiteindelijk bevallen met 41 en 4 dagen. Heb vanaf de 2e keer bloeding daarna niets meer gehad maar wel veel buikklachten gedurende de zwangerschap, veel harde buiken.

zal laten weten wat eruit komt de 20e, ik heb daarbij gelijki een groeiecho omdat al mijn drie kids te klein waren. Allemaal ingeleid .

de eerste 5 pond met 41 en 4 dagen ( te kleine placenta)
de tweede 42 en 1 dag nog geen 6 pond ( oorzaak ws door chronische darmontsteking)
de derde 39 en 3 ( op mijn verzoek door slechte ervaring vorige bevalling) 2900 en heel veel rustttttt!!
en nu met screeningsecho ligt deze puk alweer een week achter dus ben benieuwd, ik probeer zoveel mogelijk te rusten.
In zover dat gaat met drie kids

Hoi Dione,

Volgens mij gaan we echt gelijk op qua termijn. Wanner ben je uitgerekend? Ik 5 december 2008. Ik heb 25 augustus de volgende echo. Ook bij mij gaan ze naar de groei kijken omdat mijn zoontje met 38 weken gehaald is wegens  hellp bij mij. Hij was 2340 gram, de doorbloeding van de placenta was niet goed.
Een goede vraag van je, ik heb inderdaad meer last van m'n buik; af en toe harde buiken en alles trekt.
Succes met je echo 20 aug. Hoor graag van je hoe het gaat met je.
Moeilijk om rustig aan te doen met 3 kids!

Groetjes,

Jolanda

Ik heb ook meer last van harde buiken, maar denk ook dat dat komt doordat ik nu (met al een kleintje) minder kan rusten dan bij de eerste zwangerschap.

Ik heb dinsdag weer controle. Krijg bij elke controle weer even een echo om o.a. de groei in de gaten te houden.

Succes jullie woensdag. Hopelijk is de uitslag van de echo goed!

Terug
Bovenaan